melody7 schreef:ik zal die link eens zoeken die we hier gebruikte, die klopte volgens mij wel aardig
Ben benieuwd!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Urielle schreef:melody7 schreef:dat is denk ik meer verbergen? verbergen en niet eerlijk zijn vind ik wat anders
Die scheidslijn is heel dun denk ik.
Ik ken mijn vriend als aangepast persoon als een verantwoordelijk, zorgzaam, warmvoelend persoon. Dat is de persoon waar ik ooit verliefd op ben geworden. Hij kwam ook heel sterk over.
Nu weet ik ondertussen dat hij moeite heeft met verantwoordelijkheden, dat andermans belangen hem eigenlijk gestolen kunnen worden en dat ik de sterke ben van ons twee.
Het is verbergen wat hij heeft gedaan, maar voor mij voelt het ook als niet eerlijk.
Maar het is dubbel want ik heb aangeleerd dat het ideaal is dat je in een relatie eerlijk bent en elkaar door-en-door leert kennen.
Dank je wel allemaal voor de complimenten. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik ze niet helemaal verdien, want ik weet niet of we nog bij elkaar zouden zijn zonder onze drie kinderen (waar hij dus ook geen gevoelens voor (her)kent maar wat hij gelukkig niet aan ze laat zien)
Maar in die weken dat hij zijn masker heeft laten vallen, heb ik alleen maar heel hard gebeden dat hij zich weer als vroeger zou gedragen.
(dus ook niet eerlijk van mij, want deep down wil ik hem dus niet zoals hij echt is!)
little_birdy schreef:kijk en dat bedoel ik nu
ik heb zelf ook een diepliggende vorm en best erge vorm van PDD-nos
maar juist door zelf te proberen en "gewenst" gedrag te vertonen kom je al een heel eind
ik weet hoe verschrikkelijk moeilijk dat is heel erg moeilijk
want ik denk ook niet zoals een "normaal" persoon maar toch kom je heel ver als je je aanpast
ik herken het allemaal wat je in je OP hebt staan en heb het zelf ook allemaal (heb nu wel alles gelezen)
en voel me ook continu aangevallen
maar toch doordat ik vaak denk ik stel me aan lukt het me aardig om met iedereen mee te draaien !
melody7 schreef:dit is die link trouwens hij is volgens mij wel alleen gericht op asperger, maar dat weet ik niet zeker!: http://www.aspergersyndroom.nl/index.ph ... -test.html
Urielle schreef:Hij heeft denk ik zelf nog moeite met zijn diagnose.
Een van de dingen die hij aangeeft bijvoorbeeld: Hij is wetenschappelijk onderzoeker. Eerst binnen de biochemie (hij is gedoctoreerd in de biochemie) en nu bij een chemisch bedrijf.
Vroeger was zijn werk echt zijn fiep. Nu is dat, bij het nieuwe bedrijf, een bron van stress en faalangst.
Ik denk vanuit zijn stoornis, dit werk is net even anders, routines verstoord, onbekend terrein,..
Hij vindt het geloof ik niet zo leuk als ik het zo beredeneer.
Helemaal niet omdat je voor wetenschappelijk onderzoeker eigenlijk outside the box moet kunnen denken en dat zit er bij hem niet in, vanuit ASS of vanuit zijn persoonlijke aanleg, hij varieert op bestaande thema's.
Noon schreef:Ik vind mezelf ook wel een goede acteur eigenlijk haha! Helaas kan ik dan weer helemaal niets met rollenspellen en ben ik heel erg slecht in liegen.Wel probeer ik mezelf altijd uit te dagen, zo ook met mijn opleiding, minor en werk. Dingen die ik heel erg moeilijk vind of waarvan ik het niet leuk vind om te doen, doe ik juist wel...
Verder denk ik altijd, er zijn mensen op de wereld die het echt veel minder gemakkelijk hebben dan ik. Zoals de mensen hier alleen al met combinaties bijvoorbeel. Ik vind het allemaal maar knap van jullie
Urielle schreef:Hij heeft denk ik zelf nog moeite met zijn diagnose.
Een van de dingen die hij aangeeft bijvoorbeeld: Hij is wetenschappelijk onderzoeker. Eerst binnen de biochemie (hij is gedoctoreerd in de biochemie) en nu bij een chemisch bedrijf.
Vroeger was zijn werk echt zijn fiep. Nu is dat, bij het nieuwe bedrijf, een bron van stress en faalangst.
Ik denk vanuit zijn stoornis, dit werk is net even anders, routines verstoord, onbekend terrein,..
Hij vindt het geloof ik niet zo leuk als ik het zo beredeneer.
Helemaal niet omdat je voor wetenschappelijk onderzoeker eigenlijk outside the box moet kunnen denken en dat zit er bij hem niet in, vanuit ASS of vanuit zijn persoonlijke aanleg, hij varieert op bestaande thema's.
melody7 schreef:bedoel je dan dat hij het moeilijk vind dat hij autistisch is? dat heb ik welgeteld twee dagen gehad tot ik bedacht dat ik er toch niks veranderde nu ik er een naam bij had, je bent per slot van rekening altijd al zo
moonfish13 schreef:Ik heb op dingen die mij boeien een olifantengeheugen.
Alles wat ik zelf doe met supplementen, voeding en dergelijke maar zelf uit gezocht want een ander doet het niet voor je.
Ik heb me in 3 jaar verdiept in triggerpoint therapie, bachbloesem op de acupunctuurleer, voeding, homeopathie beperkt, fytotherapie en supplementen die oplossingen kunnen bieden.
Dingen moeten wel erg logisch zijn, want scheikunde duurt bijvoorbeeld eeuwen voor het erin zit.
Puur omdat als ik het niet 100% snap ik er dan niéts van snap.
En Wiskunde, geef me de som maar, en maak er niet allemaal poeha en handigheidjes omheen om het sneller te snappen.
Rekende alles zo uit mijn hoofd uit bij wijze van, en met suffe methodes snapte ik het niet meer.
Uit verhaaltjes ed haalde ik het er ook zo uit, maar Fobots ed?
Ladybird schreef:Ik denk het niet, ik weet wel zeker dat het voor hem een bron van frustraties is dat zijn werk anders is geworden en nie tmeer liep zoals het was. hoelang is dit al zo? Als ik 2 weken dingen moet doen die anders lopen als anders (lees,chaotische weken op school, laatste schoolweken bijv ) vind ik het ook moeilijker en kan daardoor ook anders reageren, prikkelbaarder, heb ik nog meer baat nodig bij structuur, bozer,
melody7 schreef:vind ik eigenlijk geen verschil maken, je weet namelijk niet beter ik heb 3 of 4 verschillende stoornissen/afwijkingen hoe je het wilt noemen maar ik weet niet beter dus of het er nou 1 is of 4 maakt voor je gevoel niet uit, het is allemaal moeilijk!
Noon schreef:melody7 schreef:vind ik eigenlijk geen verschil maken, je weet namelijk niet beter ik heb 3 of 4 verschillende stoornissen/afwijkingen hoe je het wilt noemen maar ik weet niet beter dus of het er nou 1 is of 4 maakt voor je gevoel niet uit, het is allemaal moeilijk!
Dat is idd wel zo, en ja het is allemaal moeilijk/je weet niet beter. Maar goed, ik heb er maar één en denk bij mezelf dan echt zoiets van: boeien! Je hebt er maar één notabene...stel je niet zo aan. Get a grip on yourself en ga verder met je leven...
Noon schreef:Ik vind mezelf ook wel een goede acteur eigenlijk haha! Helaas kan ik dan weer helemaal niets met rollenspellen en ben ik heel erg slecht in liegen.Wel probeer ik mezelf altijd uit te dagen, zo ook met mijn opleiding, minor en werk. Dingen die ik heel erg moeilijk vind of waarvan ik het niet leuk vind om te doen, doe ik juist wel...
Verder denk ik altijd, er zijn mensen op de wereld die het echt veel minder gemakkelijk hebben dan ik. Zoals de mensen hier alleen al met combinaties bijvoorbeel. Ik vind het allemaal maar knap van jullie
melody7 schreef:en ook nooit tegen jezelf zeggen dat je je aanstelt, krijg je alleen een laag zelfbeeld van en dat is nergens voor nodig(dat heb ik ook gedaan hoor, gaat een beetje vanzelf ben ik bang
)