Familie leden met kanker?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 06:21

Jesito, ik wens jou en je familie heel veel kracht en sterkte.

doezel2

Re: Familie leden met kanker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 06:28

Sterkteb jesito

Ik hev 15 j, terug mijn oma verloren aan long kanker
En in sept 2012 mijn opa(de man van) ook aan longkanger. Toen we het te horen kregen duurde het ander halve week toen hij voor altijd ging slapen( helaas kreeg hij long bloeding waar mijn oom bi was)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 06:35

pipo schreef:
Sorry ik heb niks gelezen,moest even kwijt dat mijn moeder vanmiddag is overleden. Ze had longkanker en zat oa in dr hoofd, ze heeft een hersenbloeding gehad en was weg. brrrr ben kapot, ondersteboven en flink in de war.

Jij ook heel veel sterkte met dit grote verlies.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 06:37

Heel veel sterkte Jesito..

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 06:45

Sterkt Jesito :(:)

Ik meld me helaas ook hier :(

Me oom geeft vorige week de diagnose longkanker gekregen. Hij zit nu aan de chemo maar is al erg zwak door 2 chronische ziektes :(
Hoop dat die het nog even vol houd. Zit bijna in me examens en gelijk er na ga ik op vakantie. De vorige vakantie is ook afgebroken door die rot ziekte. Was toen van me oma met huidkanker. Gelukki nog wel een dag bij der kunnen zijn toen ze nog helder was :) vergeet dat moment niet meer.
Ze lag ziek in een bed en pakte me hand en keken elkaar alleen maar aan maar was zo mooi :)

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 06:56

Sterkte Jesito.

Bij mijn stiefvader hebben ze verleden jaar prostaatkanker vastgesteld, hij is hiervoor geopereerd geweest, er waren geen uitzaaiingen maar heeft denk ik wel even bestelling gehad.
Enkele maanden geleden hebben ze bij hem slokdarmkanker vastgesteld. Eerst worden ze opèrent, maar dit risico wouden ze niet nemen, hij is al op leeftijd en heeft na zijn vorige operatie problemen gehad met zijn darmen(deze wouden niet meteen beginnen werken). Plus het zou een zware operatie zijn (stuk slokdarm verwijderen, een vals stuk tussenplaatsen of de rest van zijn organen naar boven verplaatsen).
Hij krijgt hier nu chemo en stallen voor. Misschien gaan ze hem als nog opereren, dit staat nog niet
Ik heb het Heel moeilijk met het feit dat mijn stiefvader lancer heeft, hij is ,voor mij meer vader dan mijn biologische vader.

Iets later ging mijn vriend zijn Bomma naar het ziekenhuis. Bij haar werd ook terug kan keer vastgesteld. Ik dacht lymfeklierkanker, maar ben niet zeker. Zo graag praat ze er niet over, ze vecht er liever tegen als er over te praten. :) ze krijgt chemo en stralen. Ze is een vechter, maar ook al een oudere dame.
Mijn vriend heeft het hier erg moeilijk mee, hij ging vroeger als kind elke dag bij haar eten en meehelpen. Nu springen we af en toe nog spontaan binnen, maar veel te weinig vinden we. Hier willen we verandering in brengen. Hij heeft schrijven haar te verliezen omdat hij enkele jaren terug zijn peter (haar man) heeft moeten af geven...aan kanker.

Gisteren hebben we Vernon dat d evriend van mijn vriends mama ook kanker heeft. Jammer genoeg een niet geneesbare...hij heeft longvlieskanker en heeft nog Max een jaar te leven. Het probleem is..ze wonen in Frankrijk. Daar ga niet even naartoe om je moeder te steunen. En daar heeft mij vriend het moeilijk mee. Plus we hebben niet meteen geld opzij staan om naar ginder te gaan..hebben een huis gekocht en zijn daar in aan het werken...dus zoeken we nu een manier om snel geld bij een te krijgen om toch naar daar te kunnen gaan.

Sorry voor het Lange verhaal...maar doet goed het eens te kunnen deken met anderen.

Tevens wil ik iedereen hier veel steun en sterkte wensen

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 07:05

Heel veel sterkte :(:)

Mijn moeder had vroeger borstkanker en vorige jaar darmkanker (aan geopereerd, heeft nu een stoma). Mijn opa is in oktober 2011 overleden aan hersenkanker met uitzaaiingen naar de longen. Mijn oma heeft ook een keer darmkanker gehad, maar was goed te behandelen via bestraling! Één van mijn honden was in 2007 overleden aan alvleesklierkanker met uitzaaiingen naar de nieren. Telt dat ook mee?

Zover ik het weet, was dat het. Mijn moeder gaat binnekort checken of haar darm- en borstkanker genetisch bepaald is. Dus dan zal ik me ook wel moeten testen eender deze tijd.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 07:07

Ten eerste iedereen heel veel sterkte die een dierbare aan deze vervelende ziekte heeft verloren.

Helaas hier ook ervaring met kanker, sommige met een goede afloop, maar helaas ook niet....

Ik heb 2 oma's en 2 tante's verloren aan deze ziekte. Twee hadden borstkanker en 2 darmkanker.
M'n ene oma was al overleden voordat ik geboren werd, en laten we het zo zeggen "die had de tijd tegen". De medici was toen nog niet zo ver als dat ze nu zijn.
Bij m'n andere oma was de darmkanker soort zo agressief dat al hadden ze alles weg kunnen halen en krijgen , 100 % overlijd alsnog binnen de 5 jaar.

M'n schoonmoeder heeft ook borstkanker gehad. Gelukkig was het in haar geval ingekapseld en kon het borst besparend. Ze is wel bestraald en heeft een chemo kuur gehad. Alle snijvlakken waren schoon, maar wel werden toen nog alle lymfeklieren onder de oksel weg gehaald.

Mijn eigen moeder heeft ook borstkanker gehad, dit is nu bijna 7 jaar geleden. In mijn moeder d'r geval was het toen de agressiefste vorm die er bekend was. Er is toen verteld dat een normale (in hoeverre je het normaal kan noemen) kankercel deelt zich 1x per maand, in haar geval 1x per dag.
Bij mijn moeder was het al gelijk duidelijk dat het een gehele borst amputatie zou worden.
Gelukkig waren alle snijvlakken en de poortwachter (1e lymfeklier) schoon.
Wel heeft ze ruim anderhalf jaar chemo gehad. Helaas niet zonder gevolgen, want het ene soort heeft haar hartspier blijvend beschadigd. En een andere soort chemo heeft zenuwen in haar voeten beschadigd.
Maar gelukkig is tot nu de kanker nog steeds weg.
Ivm de soort kanker word ze nooit schoon verklaard, hoewel ze nu wel schoon is.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 07:30

heel veel heftige verhalen weer helaas. Sterkte voor ieder van jullie.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-13 08:37

Iedereen weer bedankt voor het delen van de verhalen! Ook ik wens iedereen heel veel sterkte!!
Mijn tante is nu een midweekje weg, en als ze terug komt gaan ze beginnen met de chemo.
Ze is erg nuchter, en lijkt het er niet heel moeilijk mee te hebben dat ze nu een borst mist. Haar vriend vind het wel lastig.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 09:55

Wat een verschrikkelijke ervaringen met deze ziekte.
Heel veel sterkte voor iedereen die het nodig heeft.

We hebben sinds enige maanden te horen gekregen dat mijn moeder kanker heeft en niet meer beter gaat worden.
Ze was opgenomen, omdat ze het zo benauwd had ze is ook astma patiënt, ze dachten eerst aan een longontsteking, maar helaas er zit een enorme tumor in haar long.
Inmiddels heeft ze chemo en bestraling gehad, de tumor is wat verkleind, maar ze blijft vreselijke pijn houden, aanvallen waarbij ze ligt te kronkelen in bed dat is thuis niet te doen, ze krijgt behoorlijke morfine is dan ook niet echt helder meer.
Ze heeft sondevoeding, omdat ze niet kan slikken.
Ze is al een paar keer in en uit het ziekenhuis geweest, nu ligt ze er weer in en hebben we vanmiddag weer een familie gesprek.
Ik heb nog een paar tantes die ook kanker hebben, mijn oma heeft kanker gehad en een paar goede kennissen zijn er aan overleden.
Een vriendin heeft ook kanker ''gehad'' daar is heel veel verwijderd, borsten, lymfklieren, eierstokken, baarmoeder etc. helaas is het een erfelijk soort dat ze heeft en ze heeft 5 dochters, die dus allen een kans hebben om het te krijgen.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 10:03

mnkortleve schreef:
Wat een verschrikkelijke ervaringen met deze ziekte.
Heel veel sterkte voor iedereen die het nodig heeft.

We hebben sinds enige maanden te horen gekregen dat mijn moeder kanker heeft en niet meer beter gaat worden.
Ze was opgenomen, omdat ze het zo benauwd had ze is ook astma patiënt, ze dachten eerst aan een longontsteking, maar helaas er zit een enorme tumor in haar long.
Inmiddels heeft ze chemo en bestraling gehad, de tumor is wat verkleind, maar ze blijft vreselijke pijn houden, aanvallen waarbij ze ligt te kronkelen in bed dat is thuis niet te doen, ze krijgt behoorlijke morfine is dan ook niet echt helder meer.
Ze heeft sondevoeding, omdat ze niet kan slikken.
Ze is al een paar keer in en uit het ziekenhuis geweest, nu ligt ze er weer in en hebben we vanmiddag weer een familie gesprek.
Ik heb nog een paar tantes die ook kanker hebben, mijn oma heeft kanker gehad en een paar goede kennissen zijn er aan overleden.
Een vriendin heeft ook kanker ''gehad'' daar is heel veel verwijderd, borsten, lymfklieren, eierstokken, baarmoeder etc. helaas is het een erfelijk soort dat ze heeft en ze heeft 5 dochters, die dus allen een kans hebben om het te krijgen.

Hoi, wat verschrikkelijk voor jullie...
Ook jullie heel veel sterkte in deze moeilijke tijd. Ik heb precies hetzelfde meegemaakt met mijn lieve mams. Naar de dokter met een aanhoudende hoest. De hele medische mallemolen in, chemo, bestraling, mama kon ook niet meer slikken en heeft een een sonde gehad. En op het laatst ook morfine, wat goddank de pijn een beetje verlichtte, maar ook morfine heeft zijn geestelijke bijwerkingen. Mijn moeder is een maand geleden overleden. We hebben gelukkig alles thuis voor haar kunnen doen.

Ik kan me de onzekerheid waar jullie nu in verkeren al te goed voorstellen. Hebben ze een termijn gesteld of wilden jullie het niet weten? Ik wilde er telkens niet van weten, klopt niet altijd. Ik hoop dat je nog kunt genieten van de tijd die jullie nog samen zijn. Op de goede momenten probeer zoveel mogelijk te praten, fijne herinneringen op te halen. Als het ooit niet meer kan, heb je mooie dingen om op terug te kijken. Mocht je ooit de behoefte voelen om te praten, pb staat open.

heel veel sterkte Y;(

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 10:49

mnkortleve , Jee wat naar dat je moeder zo'n pijn heeft zeg. Dat lijkt me zo erg.Sterkte voor jullie allemaal. Wat dat aangaat kan ik alleen maar blij zijn met mijn moeders plotselinge overlijden. Er is haar op deze manier heel veel bespaard.
Mijn "fout" is geweest om van die 5 maanden uit te gaan... het waren namenlijk nog niet eens 7 weken na de diagnose. Echt, mijn moeders agenda staat nog vol met leuke dingen, van bridge tournooien tot duinrelkaartjes en een afspraak voor een proefles golven (voor als tennissen niet meer ging)
Vanavond afscheid en morgen de crematie. brrr, raar hoor, eng, onwerkelijk.

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 11:04

Hoi ik meld me ook. Aller eerst heel veel sterkte allemaal :(:)

10 jaar geleden is er bij mijn oom botkanker geconstateerd, wonder boven wonder heeft hij met behulp van zijn broer die hem ( ik geloof witte bloedcellen of bloedplaatjes, ik weet het niet meer precies sorry) heeft geschonken het overleefd terwijl hij eigenlijk al opgegeven was.
2 jaar geleden is er bij mijn opa slokdarmkanker ondekt, ze zeiden in het ziekenhuis dat we er optijd bij waren dus hij had een grote kans het te overleven. Helaas zijn vlak hierna heel veel uitzaaiingen gevonden door zijn hele lichaam en heeft hij nog 9 weken van het leven mogen genieten. ;(

En nu is een maand geleden bij mij schoonvader een zeldzame vorm van keel-neus kanker ontdekt. Het ziekenhuis zegt dat het erg goed te behandelen is en hoeft hij eigenlijk alleen bestraald te worden met een paar chemo's.

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 11:16

Iedereen sterkte! :(:)

Mijn tante is op 23 jarige leeftijd overleden aan lymfeklierkanker,ik heb haar nooit gekend.....

Jaren later kreeg mijn opa( haar vader) longkanker,deel van de long weggehaald en hij heeft nog jaren geleefd,totdat hij door een ongeluk alsnog veel te vroeg is overleden...... ;(

Tussen dat mn opa longkanker had en stierf,heeft mn vader(broer van mn tante) kanker gekregen,een gezwel tussen hart en longen hij is behandeld met chemo en bestraald en had het overwonnen....

Daarna was ik zelf aan de beurt......lymfeklierkanker,ook ik ben behandeld met chemo en ben er weer schoon vanaf geraakt....
Daarna de vriend van mn tante( zus van mn moeder)ook die is genezen....

En nu mn vader weer.......weer een gezwel,nu tussen maag en lever.....
Hij is net klaar met zn chemo en zoals het nu lijkt is hij schoon.....nog 1 telefoontje afwachten....

Al met al dus al een hele geschiedenis helaas....maar door alle studies zijn ze weer een heel eind verder met deze ziekte te behandelen,alleen gaan er nog steeds te veel aan dood....

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 08:07

shadow1987 Van een paar maanden tot in het gunstige geval wel 5 jaar, maar aangezien het nu al allemaal niet zo lekker gaat rekenen we maar niet op 5 jaar, ze weten dat toch niet het is allemaal gokken.
Ze sturen haar binnenkort naar huis met methadon ea medicijnen voor de pijn, ze hebben heel veel onderzoeken gedaan, maar kunnen er niet achter komen waar de pijn vandaan komt alleen giswerk doen.

pipo Dat is heel vlug gegaan zeg.
Heel veel sterkte vandaag en natuurlijk ook voor de komende tijd. :(:)

bobbymp Jeetje zeg bij jou zijn het er wel heel veel.

Sterkte iedereen :(:) :(:)

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 19:53

Ik wens iedereen heel veel sterkte, je wenst deze ziekte niemand! :n

Dit jaar 11 Maart is m'n moeder 5 jaar geleden overleden (2008).
Zij is met pijn tussen haar ribben naar de HA gegaan en is toen door gestuurd naar het ZH.
En daar zijn ze der achter gekomen dat ze longkanker had, en dat is langzaam ook naar andere
plekken van het lichaam gegaan..
Het heeft zo wat overal gezeten, Longen/Lever/Mild/Aorta? & Hersenen.
Ze heeft een halfjaar mogen leven... -O-

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:26

mijn tante heeft ook borstkanker, ze is geopereerd en krijgt nog uitslag volgensmy.
sterkte meid :(:)

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 12:09

Mijn moeder heeft een hersentumor :(

kepo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 18:04

Iedereen sterkte!

Mijn zus is bijna 7 jaar geleden op 28 jarige leeftijd overleden aan lymfeklierkanker ;( ze vocht al vanaf haar 22 jaar met deze rotziekte en was in die jaren 2,5 jaar schoon en haar kinderwens was heel groot!
Ze besloot zwanger te worden en dat ging vrij snel en toen haar zoontje geboren was werd ze weer erg moe en vaak hoofdpijn!
De kanker was weer terug ;( helaas heeft ze net haar zoontje zijn 1e verjaardag niet mee maken!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 04:42

Brr wat naar! (sorry voor de late reaktie) Lijkt me ook erg om je kindje zo jong achter te moeten laten..