Geesten zien.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marina_Shana

Re: Geesten zien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 08:42

haha hij is niet zo bang aangelegd. wij allemaal niet. alleen was ik een keer als 10 jarig meisje alleen thuis (mn ma was even boodschappen doen). toen hoorde ik het voor het eerst en ik was zo bang dat ik als een idioot naar de winkels ben gerend. (ongeveer een kwartier lopen van huis) toen ik het aan mn moeder vertelde, zei ze dat zei en mn zus het vaker hoorde.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 08:44

Oooh, creepy! Ik ben ook niet bang aangelegd, maar daar krijg ik toch wel rillingen van op mijn rug.Alleen ben ik niet iemand die ook daadwerkelijk dingen onderneemt. Luiheid. dus ik zou niet naar de winkel zijn gerend :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 08:47

Ik heb het vaak met een bepaald gevoel ergens. In het huis waar we vroeger woonden had ik dat altijd in de slaapkamer van mijn ouders. Dat vond ik een hele nare plaats en elke keer dat ik daar alleen was voelde ik een aanwezigheid. Ik wilde er ook nooit graag zijn. Als ik iets moest pakken uit de kast, dan rende ik er in en heel snel er weer uit. :')
In de andere kamers heb ik dat nooit gehad.

Sommige plekken voelen gewoon heel rustig en vredig en andere plekken heel drukkend of onrustig.
Ik ben soms weleens benieuwd hoe die echte spookhuizen aanvoelen, ik denk dat ik gierend gek wegren na 2 stappen binnen. :')

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 08:52

Haha, ik denk ik ook zoiets. ik had dat vroeger heel erg in mijn eigenste kamer. en dat als klein meisje. ik dacht onder de dekens ben ik veilig.En dan alle knuffels mee onder de dekens :')
En als de lamp bijvoorbeeld nog aan stond, rende ik mijn bed uit, deed ik de lamp uit en rende weer terug( ja die ene meter rende ik :') )

Dat heb ik nu totaal niet meer in mijn kamer. Terwijl ik nu allerlei csi dingen kijk etc.
Wel heb ik dit nu in mijn ouders kamer. mijn moeder lag ooit onder har bed. om mij te laten schrikken. Dus ik loop langs dat bed, krijg ik in eenkeer een hand vast gegrepen om mijn enkel.Nu wil ik daar eigenlijk nooit meer langs lopen. :+ Dat heb ik nu dus wel op meer plekken in huis.
En eigenlijk heb ik daar wel een vraag over. Ik schrik echt heel snel!
Dus waarom schrik ik zo makkelijk en snel?

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 08:53

Ik geloof er wel enigzins in. Maar ik wil eerst concreet bewijs hebben of zelf iets ervaren :)

Dat onbehaagelijke gevoel kan trouwens de 'vlucht'-instinct van de mens zijn. Je voelt je ongemakkelijk, vertrouwd het niet, vind het eng en je lichaam bereid zich voor om te vluchten of te vechten zoals het geleerd heeft. Dat drukkende en onrustige lucht kan duiden op verschil van luchtdruk en muffigheid (moeilijk te ademen, druk op de borst e.d.).

Als al deze dingen het NIET zijn in een bepaalde situatie waarvan ik denk dat het een geest is, dan heb je een medestander erbij. Anders niet :D

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 08:54

Mijn beste vriendin ziet geesten. Ik weet niet presies wat ze ziet en hoe ze ze ziet. Ze heeft het mij een keeer verteld. Nu ben ik alleen wel bang in het donker :P ik zal dit topic is naar haar sturen :)

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 08:59

noorhermans1 schreef:
Mijn beste vriendin ziet geesten. Ik weet niet presies wat ze ziet en hoe ze ze ziet. Ze heeft het mij een keeer verteld. Nu ben ik alleen wel bang in het donker :P ik zal dit topic is naar haar sturen :)

Haha, ik ben stiekem eigenlijk als de dood voor alles. allen de schuur in gaan in het donker, als er een groepje jongens staat in het donker snel doorfietsen of om fietsen etc.
Maar als mijn vriendinnen erbij zijn totaal niet. Hun zijn wel bang voor dat alles. Maar dan loods ik ze er doorheen zeg maar.Maar hun weten niet dat ik dat allemaal best wel eng vind zelf. en dat hoeven ze ook niet té weten! :)
voor hun ben ik echt het meisje wat nergens bang voor is! :') (held op sokken :j )

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 09:02

Hihi, als er iemand bij is maakt het mij niks uit. Maar nu ik weet dat ze echt zijn heb ik altijd het gevoel dat er een hier zit. En dat gevoel maakt mij bang...

Mandydb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 09:03

Ik geloof ook in geesten, een vriendin van mij kan ze zien en heb zelfs al een keer gepraat met mijn overleden opa.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 09:03

Het woord Geesten is verkeerd,het zijn Zielen die 'geesten'.
Dolende zielen die de weg niet kunnen vinden of die de aarde [nog] niet kunnen verlaten.
Daar is nix engs aan,het zijn ook mensen geweest.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 09:09

Ja, maar die zielen horen hier niet te zijn. en het is nog niet wetenschappelijk bewezen. daar kunnen mensen bang van worden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 09:14

Nee die horen hier ook niet te zijn,maar sommige weten de weg niet.
En sommige kunnen de aarde nog niet verlaten en er zijn er zelfs die nog wraak willen nemen!

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 09:17

Ja, en daarom zijn er ook zoveel mensen bang voor.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 09:26

De mensen worden bang gemaakt door de vele films die ze maken over geesten en klopgeesten.
Dát is het probleem.Een echte geest zien is zoiets moois,dan word je niet eens bang.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 09:33

Ja, maar als ik nou een geest zou zien, dan zou ik anders wel bang worden. Maar ik denk ook inderdaad door de films etc.

canela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 09:38

ik kom me even melden :D Geloof er zelf heilig is dat er iets bestaat, weet niet precies wat (nouja geesten dan..) Ik voel me vaak aangekeken of niet alleen als ik op mn kamer ben, nog nooit iets gezien op dat moment maar ja dat gevoel.. Ik geloof ook in illuminatie heeft er mischien ook iets mee te maken, sommige mensen verklaren me hiermee voorgek xd Ik heb zelf dus ook nog nooit iets gezien maar wel gevoeld, bijv in bed sta op het punt instaap te vallen en dan voel ik ineens ( een soort hand? ) om mn voet of been maar verder niks. Mijn moeder wel, vroeger als klein kind had ze bijna iedere avond een man in der schommel stoel in de kamer, de man zei niks en ging ook niet weg. Zodra ze der vader riep om hem weg te jagen zag niemand hem behalve zei.. Ben toch wel blij dat dat bij mij niet gebeurt :=

daniquexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 10:10

ik heb dat jaren gehad toen ik vroeger mijn hoogslaper had, altijd rende ik het trapje op omdat ik bang was dat er een hand mijn voeten zou pakken en me naar onderen onderen zou trekken.. ook weer door films :p

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 10:28

daniquexx schreef:
ik heb dat jaren gehad toen ik vroeger mijn hoogslaper had, altijd rende ik het trapje op omdat ik bang was dat er een hand mijn voeten zou pakken en me naar onderen onderen zou trekken.. ook weer door films :p

_O- _O- _O- _O-
Denk dat er vele dit dachten hoor,ik heb dat zelf ook gehad vroeger.
Films als Poltergeist maken veel mensen bang,net als Jaws veel mensen heeft bang gemaakt voor de zee.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 10:30

Ja, Jaws daar snap ik echt niet dat mensen daar bang voor zijn :') maar dat zal wel aan mij liggen. :+

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 10:33

Er zal heus 'meer' zijn, dat geloof ik best.
Maar net zoals wat eerder gezegd is verbeelden veel mensen het zich ook.
Onze hersenen kunnen gekke dingen doen met onze ogen. ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 10:55

Ik heb wel eens geesten gezien,maar die zag ik niet als een mensenlichaam,maar als een soort van 'wolkje'.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 16:24

ik meld me ook even.
vroeger zag ik wel geesten, sinds een jaar of twee is dit helaas verdwenen.
wel voel ik de aanwezigheid van geesten, en heb ook nog wel een mooi verhaaltje :)

mijn verzorgpaard was plotseling overleden (ze was 12, wss een hersenbloeding) en ik heb het daar echt moeilijk mee gehad, maar goed.
ik was samen met vriendin (die ook gevoelig is voor geesten enzo) we zaten in de middle of nowhere op een hek ( denk aan zaai xd) we zaten een beetje te praten, en ineens ziet zei een heel leger met geesten, aan de andere kant van het kanaal. ( wij zaten op hek, daarachter dus weiland, daarachter het kanaal en daar stonden ze) het werden er steeds meer, en wij voelden echt een hele kille sfeer ineens. horen we ineens het geluid van een galopperend paard, blijkt dus dat mijn overleden verzorgpaard zich aan het uitleven was in dat weiland, van links naar rechts. alsof ze die geesten van ons weg wilde houden. even later, voel ik ineens een duw in mijn rug, staat zei daar met der ondeugende kop tegen mijn rug aan te schuren, ik voelde haar warmte. dat 'leger' kwam ineens steeds dichterbij en Lotte (paard) begint ons te beschermen. wij hebben nog nooit zo hard gerend! kwamen ook nog een hond tegen met baasje, begint dat ding in de richting van die geesten te grommen en te staren en begint me een partij te blaffen. echt nog nooit zo bang geweest als toen!

lag in me bed, en kon heel slecht slapen (had het enorm koud) voel ik ineens zo'n warme vlaag en ruik ik haar geur, had het meteen weer warm!

Mandydb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 17:05

Wauw bijzonder dat verhaal hier boven!

Rider1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 17:41

Heb even weer bijgelezen :)

Wel raar, dat dit topic er is gekomen door een andere topic ( Ik kan het... )
Maar , heeft er iemand hier aleens een 'kwade' ziel/geest/gedaante ontmoet?
Ik ( gelukkig ) niet. Ik heb ook er nooit eentje gezien, al lijkt het me wel een hele ervaring.
Wel "zie" ik soms figuren, gedaantes. Maar ik denk gewoon dat dit tussen mijn oren zit ;)

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 17:58

Rider1 schreef:
Heb even weer bijgelezen :)

Wel raar, dat dit topic er is gekomen door een andere topic ( Ik kan het... )
Maar , heeft er iemand hier aleens een 'kwade' ziel/geest/gedaante ontmoet?
Ik ( gelukkig ) niet. Ik heb ook er nooit eentje gezien, al lijkt het me wel een hele ervaring.
Wel "zie" ik soms figuren, gedaantes. Maar ik denk gewoon dat dit tussen mijn oren zit ;)

heb ze niet gezien, maar voel soms wel echt de aanwezigheid van een kwade geest, krijg dan zo'n heel onheilspellend gevoel.
vriendin heeft dat dan ook. (wij voelen elkaar echt zo goed aan! we hoeven niet eens te praten, weten altijd wat de ander bedoelt ) zonder dat we dat van elkaar dan weten, en als we het dan zeggen, is het wel grappig xd