Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xSwanHeart schreef:Oh, balen zeg! Ik herken je gevoel wel; ik eet ook liever niet bij mensen waarbij ik me niet op mijn gemak voel. Vraag me dan altijd af wat mensen ' wel niet zullen denken'. ('Oh, nog een koekje? Dat is ook een vreetzak zeg!' of 'Jeetje, die neemt zomaar een broodje, wat ongemanierd!') En hoewel ik weet dat niks eten alleen maar als nog vreemder wordt ervaren, voel ik me veiliger als ik dat doe.
Vervelend dat je daardoor een eetbui krijgt! Daarna voel je je natuurlijk alleen nog maar rotter
xSwanHeart schreef:Oh, balen zeg! Ik herken je gevoel wel; ik eet ook liever niet bij mensen waarbij ik me niet op mijn gemak voel. Vraag me dan altijd af wat mensen ' wel niet zullen denken'. ('Oh, nog een koekje? Dat is ook een vreetzak zeg!' of 'Jeetje, die neemt zomaar een broodje, wat ongemanierd!') En hoewel ik weet dat niks eten alleen maar als nog vreemder wordt ervaren, voel ik me veiliger als ik dat doe.
Vervelend dat je daardoor een eetbui krijgt! Daarna voel je je natuurlijk alleen nog maar rotter
DaniBanani schreef:Naar is dat.Mensen (ook artsen, hulpverleners en media) doen vaak alsof de fysieke ernst gelijk staat aan de psychische ernst. Maar iemand met levensbedreigend ondergewicht kan een jaar later weer beter zijn terwijl een ander die er hartstikke gezond uitziet al 10 jaar de grootste problemen heeft. En dan krijg je inderdaad veel onbegrip en afzwakking ('oh, iedereen doet wel eens aan de lijn joh!'). Het is ook zo lastig uit te leggen: 'Eet je dan heel weinig?' 'Nee, dat niet per sé, maar...' 'Oh, dan kots je elke avond zeker en vreet je zakken chips leeg?' Nee, ook niet echt, maar..' Tsja.
Chernique schreef:Mijn kinderarts vroeg vorige week of ik weer een college kon geven aan kinderartsen in opleiding over eetstoornissen in het AMC. Dus dat had ik vandaag gedaan!
Verteld over hoe het is ontstaan, wat er lichamelijk bij komt kijken en verteld over wat er ongeveer in iemands koppie om gaat.
Het was heel erg fijn, maar ook best confronterend om alles terug te halen. Ik besef steeds meer wat ik mijn lichaam heb aangedaan en daar schrok ik wel van.
Maar ik ben blij dat ik het gedaan heb
Chernique schreef:Mijn kinderarts vroeg vorige week of ik weer een college kon geven aan kinderartsen in opleiding over eetstoornissen in het AMC. Dus dat had ik vandaag gedaan!
Verteld over hoe het is ontstaan, wat er lichamelijk bij komt kijken en verteld over wat er ongeveer in iemands koppie om gaat.
Het was heel erg fijn, maar ook best confronterend om alles terug te halen. Ik besef steeds meer wat ik mijn lichaam heb aangedaan en daar schrok ik wel van.
lor1_1984 schreef:Ik schoot zaterdag enorm in de stress.
Had een meeting van een ander forum en ze besloten gezellig ergens te gaan eten.
Mijn manco: ik kan niet of nauwelijks eten als ik me nog niet voldoende op m'n gemak voel.
Dus ik, het dikkerdje van het stel, at de hele dag niets (en werd toch aangekeken door diverse mensen) terwijl de rest lekker aan het smullen was.
gevolg: bij thuiskomst een behoorlijke vreetbui.