Wat doen jullie met je haar als je slaapt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NeverGiveUp

Re: Wat doen jullie met je haar als je slaapt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 21:02

Knot bovenop mijn hoofd.

Met een zachte band, dus geen strak elastiek.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 22:01

Nou jongens, wat zal ik is doen met m'n haar zo? :Y)

Mijn haar wordt ook redelijk snel vet, aan de bovenkant. Wie kent dat ook?

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:11

Dat heb ik ook!
Ik was mijn haar in de avond omdat ik bij mijn werk toch mijn haar vast heb en vies word ga ik niet douchen in de ochtend.. Dan slaap ik met mijn natte (vochtige) haar in een donut-knot in mijn nek..
als ik aan het werk ben heb ik mijn haar ook altijd vast.. vaak in een knot of vlecht zodat het niet gaat klitten en in de weg hangt.
Als ik dan om 5 uur klaar ben met werken is mijn haar nog nat en is de bovenkant al vet..
Ik was mijn haar ook elke dag want anders ziet het er niet meer uit!!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 22:43

flooredking schreef:
Nou jongens, wat zal ik is doen met m'n haar zo? :Y)

Mijn haar wordt ook redelijk snel vet, aan de bovenkant. Wie kent dat ook?

als je het in een knot boven je hoofd doet, schuurt het allemaal niet zo over je kussen heen...
Dat helpt denk ik wel.

En nenaavdw, je wast je haar elke dag... Dat is de rede dat je haar snel vet wordt.
Je haar gaat steeds meer vet aan maken (of olie wat is het) omdat jij het er steeds af wast gaat dat steeds meer produceren.
Als ik jou was zou ik gaan afbouwen. (Bijv om de dag gaan doen) dan is het wel even extra vet, maar je hebt je haar toch vast op je werk.
Als het daaraan gewend is en gewoon een tijd normaal kan blijven zou je het nog verder kunnen uitbouwen.

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 23:37

Klopt!
Ik heb dit al vaker geprobeerd maar het is niet te doen.. Anderhalve dag is echt de max.. Omdat ik ook blond haar heb valt het extra op! En ik vind het zoooo vies als mensen vet haar hebben dan de k ik altijd gatver zouden die mensen dat van zichzelf niet zien.. Dus dan kan ik dat al helemaal niet bij mezelf haha. Irritatie-factor!
Als ik in de winter mijn haar bij kleur kan ik na het verven vaak wel 2 dagen zonder haar wassen maar het word gewoon heel snel vet :(

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 23:39

Ik ga voor de vlecht, anders heb ik de volgende ochtend een bos stro.
Nu word ik wakker met slag in mijn haar, vind ik ook niet geweldig, maar minder erg dan coupe vogelverschrikker.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 23:43

nenaavdw schreef:
Klopt!
Ik heb dit al vaker geprobeerd maar het is niet te doen.. Anderhalve dag is echt de max.. Omdat ik ook blond haar heb valt het extra op! En ik vind het zoooo vies als mensen vet haar hebben dan de k ik altijd gatver zouden die mensen dat van zichzelf niet zien.. Dus dan kan ik dat al helemaal niet bij mezelf haha. Irritatie-factor!
Als ik in de winter mijn haar bij kleur kan ik na het verven vaak wel 2 dagen zonder haar wassen maar het word gewoon heel snel vet :(

Oh hmm.. Ja afbouwen helpt sowieso, maar als je niet met een vette kop wilt lopen. (logisch hoor, is ook erg :') )

Misschien is een beetje snel vettig haar ook wel beter dan super pluizig ontplof haar..

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 00:10

Ik heb mijn haar gewoon boven op mijn hoofd in een knot

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 00:36

leuk topic dit heb ook altijd haar dilemma's. Ik heb half lang krullend haar en vreselijk eigenwijze krullen die alle kanten op gaan behalve de goede kenne jullie dit ook?

Ik heb hele tijd met vlecht geslapen omdat me ex altijd last had van mijn haar maar dan zit je steeds met die rare vlecht kreukels in je haar 's ochtends. Nu slaap ik altijd met los haar maar dan zit het in de ochtend nergens naar net een vogelverschrikker coupe dan ben ik nergens zonder stijltang.
Iemand nog tips zodat ik het niet elke ochtend hoef te stijlen om er normaal uit te zien?

Vette haar wortels heb ik ook heel last van gehad en dan droge punten... Ook zo erg dat het na 1 dag wassen alweer vet was. Deed er altijd wat haarlak in om ze zorgen dat het nie zo vet lijkt zodat ik het dan tog niet elke dag hoefde te wassen.
Toen kwam ik droog shampoo tegen van andrelon perfect vette bovenkant inspuiten laten in werken en uitborstelen tada weg vettig haar. Nu gebruikt ik het nog zelden en heb bijna geen last meer van vet haar aan de bovenkant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 00:42

Net als mijn borsten lekker los!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 00:48

Ik douche trouwens elke dag 's ochtends en was dan mijn haar dus het maakt verder niks uit hoe me haar zit, als het maar minimaal klit ( zie verder eerdere post).

Verder is mijn haar stijler dan stijl, maar echt dit haar wil niemand hebben. Ben vreselijk jaloers op meiden met veel en/of dik haar. :o

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 02:55

Los. Op het moment is mijn haar slechts schouderlengte, maar toen ik nog haar tot onderaan mijn borst had sliep ik ook altijd met los haar. Maar ik heb dan ook heerlijk haar :D Borstelen doe ik niet aan, een keer met mijn hand langs mijn haar en er is geen knoop (meer) te vinden. Zo makkelijk *\o/*

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 07:55

takkie_muis schreef:

Bedankt voor de mededeling :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 08:27

snel vet worden kun je idd aftrainen door minder vaak te wassen...vroeger waste ik dagelijks mijn haar, nu 1 keer per 3 dagen :j
en dan is het ook de derde dag netjes :j
ik doe mijn haar los 's nachts, ik kan niet slapen met staart/vlecht etc

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 08:34

Nouja, het is dus wel wat vet zoals ik al dacht. Maar als ik douche, en het niet was kom ik er dus niet door heen. Dan wordt het zegmaar nat (net als de regen) en krijg ik allemaal klitten en knopen. Maar we zullem het nog is proberen! Ga in ieder geval vanavond nog wel douchen zodat het vettige weg is!

Ik zag ook nog voorbij komen een spray van andrelon? Tegen vet haar?

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 08:39

takkie_muis schreef:

Wat is dit een... GEWELDIGE reactie :D
Hier ga ik helemaal in mee! De hele dag zit mijn haar al vast dus s'nachts mag het lekkerrrrrr los!

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 08:47

Ik douche eigenlijk altijd voor ik ga slapen en draai m'n haar dan in een knot in m'n nek. De volgende ochtend haal ik m'n knot uit en is m'n haar nog nat. Kwestie van droog föhnen et voilà mijn haar zit goed :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 11:04

Megamutsj schreef:
takkie_muis schreef:

Wat is dit een... GEWELDIGE reactie :D
Hier ga ik helemaal in mee! De hele dag zit mijn haar al vast dus s'nachts mag het lekkerrrrrr los!

:#

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 11:55

Ik heb lang haar (halverwege mijn onderrug) en ik heb het bijna altijd los als ik slaap. Een staart of knot blijft overdag al niet langer dan 15 minuten zitten voor het is uitgezakt, laat staan 's nachts. Als ik een vlecht in doe (doe ik alleen als mijn haar nat is) dan is het de volgende ochtend nog vochtig en is het bovenop heel warrig/knopen. Als ik het dan borstel (wat echt moet vanwege de knopen bovenop, wat niet in de vlecht heeft gezeten) word het héél pluizig en 'poofy'. Ik krijg dus juist knopen in mijn haar als het vast heeft gezeten.

Overigens wel vervelend dat losse haar, want vriendlief ligt er dus gewoon de hele nacht op en dit kan behoorlijk pijnlijk zijn. Ik gooi dus mijn haren wel altijd omhoog, en dan hangt het over de rand van het bed :P

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:06

flooredking schreef:
Nouja, het is dus wel wat vet zoals ik al dacht. Maar als ik douche, en het niet was kom ik er dus niet door heen. Dan wordt het zegmaar nat (net als de regen) en krijg ik allemaal klitten en knopen. Maar we zullem het nog is proberen! Ga in ieder geval vanavond nog wel douchen zodat het vettige weg is!

Ik zag ook nog voorbij komen een spray van andrelon? Tegen vet haar?

Droog shampoo ;) werk goed tegen vet haar dan hoef je het ook nie elke dag te wasse.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 12:14

Oh super! Ik ga meteen vanmiddag kijken, kan je die bij de AH kopen?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:11

Als het goed is wel. Maar niet elke ah heeft een even groot assortiment dus kan niet zegge of die bij jou het verkoopt.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 18:25

takkie_muis schreef:

:')

Mijn haar laat ik 9 van de 10x los 's nachts, en 's morgens ben ik vaak 2 minuutjes bezig met mijn haar =:) ( door borstelen, los staartje erin en gaaaaan)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 18:43

takkie_muis schreef:

:')

Ik heb mijn haar eigenlijk altijd los of in een knudel. Van een vlecht/staart krijg ik haarpijn :)

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 18:46

Altijd los, krijg sowieso hoofdpijn van haarelastiekjes.