Zonder galblaas vet eten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 16:45

Zit wat slijm dwars zoals elke dag , vanochtend proefde het bloederig en zonet zag ik het ook erin. Denk door het buisje van de operatie dat ie wat geraakt had en een kleine scheur geeft , en dat schuurt als ik roggel :j

Verder pijn hoor pff , volgende week al een druk rooster dus alles moet ge perfectioneerd worden tot op het bot. Eerst naar de woningstichting dinsdag gesprek over aangewezen huis , en vrijdag hopelijk Ikea met de zorgboerderij. Speciaal voor mij een week verschoven <3 , zo ik moet herstellen.

Eerste wat ik bij mijn ouders deed was slapen want het was een gekkenhuis vannacht op de afdeling , overal piepers en demente buurvrouw die aan het paniekeren en gillen was.Zit nu op laptop dus kan al uitgebreider reageren , ik kreeg mijn maandelijse periode dus met moeite mijn bed voor het eerst uit om 2 uur en met een shotje morfine naar de po. Afvegen doet ook nog zeer :') , om 7 uur kwamen ze infuus eraf halen ik sliep nog half toen ik gerommel voelde. Felle licht aan en ik was wakker , buurman nog even mee gekletst en rustig aan me aankleden en tas pakken lekker ontbeten :). Gister middag was ik nog compleet van de kaart op dit tijdstip :') , ging ook niet zoals het moest gister :P. Werdt rond 2en weggebracht rond half 5 weer bij gebracht , was even wat gedoe want geloof dat er een man miste die voor mijn operatie nodig was :') Dus voor de operatie lag ik in de OK te kletsen met 2 leuke dokters , was ook zo weg 2 keer diep in ademen door een kapje (nadat ze me volgens mij via infuus ook al wat gegeven hadden)en de wereld draaide en voor ik het weet was ik wakker %). Was even goed harry in de warry wist niet waar ik was en moest goed kijken _O- , gelukkig herkende ik de vrouw die mijn infuusnaald geprikt had :):) . En binnen no time lag ik weer op de kamer , en dat tochtje ben ik (compleet) kwijt := . Op de kamer van buurvrouw nog een extra deken gekregen :* lieve vrouw :D , en nog even gesoesd man was nog vrij ver van de wereld _O-. Lekker wazig verhaal maar zo ervaar ik het :') , de heenweg weet ik nog wel O:) . Werdt zo in mijn bed weggereden in de lift naar beneden , voorbereid door de dames daar maar de terugweg is oncompleet *zucht*. Nu lekker relaxen in bed want heb al geprobeerd te zitten maar wordt wat kortademig op een stoel , katten vinden het allemaal maar raar :P. Zo hehe heel verslag maar was allemaal zo oncompleet :)) , de morfine pomp was echt chill +:)+ (die van buurman deed het niet :(:) , en ik s'nachts om te slapen drukken en dan zag je hem bijna jaloers kijken := )

Nu kijken of ik zin in warm eten heb , mijn schouder doet nog pijn ook allleen maar mijn rechtse :7
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-02-13 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Annick75

Re: Zonder galblaas vet eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:16

Dan deze week maar extra rustig aan. Moet zeggen dat bij mij de pijn nu wel wat minder is dan gisteren, met nadruk op wat. Scheelt misschien ook wel dat ik vandaag geen bezoek had met grappige verhalen en dus ook niet heb zitten lachen in bed, haha. Diep inademen, hoesten, draaien, opstaan en lopen doen nog steeds pijn. Ben maar wat blij met ons verhoogde toilet met beugels erlangs, maak nu even grif gebruik van die beugels!

En vandaag ook gewoon echt rustig aan gedaan. Paar dutjes gedaan, beetje gerommeld op de laptop ende buurman heeft vanmiddag even wat boodschapjes voor ons gedaan. Echt geweldige mensen onze buren.

Ik kreeg vanmiddag te horen dat een tweedaagse training van volgende week wordt opgeschoven naar een nog nader te bepalen datum en dat komt me ergens wel goed uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:21

Ja lachen is waardeloos , heb een heel verhaal getypt nu boven je XD! Mijn neus doet door het zuurstof ding echt nog zeer , ik douwde ook steeds want wou weten wat het nou was :') . Kwamen op de recover wat mensen langs nou weet ik dat nog wel , heb er echt vrij kort gelegen voor mijn gevoel... (kan best dat ik er al een tijdje out lag :') )

Ooh handig! afvegen is echt pijnlijk :7 Ben ook nog eens ongesteld geworden , bloederige bende was mijn bed vanmorgen. Dekens goor door mijn navel , en onderlaken door mijn periode :o

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:45

Ik heb voor mijn gevoel ook kort op de recovery gelegen,maar het zou ook best langer kunnen zijn. Weet wel dat ik baalde dat mijn bril op m'n kamer lag, want ik kon daardoor niet zien hoe laat het was. En ik heb sowieso wat langer op de recovery vertoefd, omdat ze het op de afdeling even druk hadden en niemand vrij hadden om me te halen. Hier laten ze je echt pas gaan als je goed bij bent, al was ik van de pijnstilling wel duf en wilde mijn ogen niet open blijven, door de dipipdolor, maar toen die uitgewerkt was, was ik ook echt goed bij de tijd.

Ik heb geen gasnarcose gehad, alleen een kapje met zuurstof en narcose via het infuus. Best kans dat ik vanwege de MS geen gasnarcose heb gekregen, ze geven dan vaak een ander type narcose die toch wat minder belastend is, heb ik begrepen.

En ik had het geluk een 2-persoonskamer voor mij alleen te hebben, dus geen demente oudjes en ander gedoe. Oordoppen in, licht uit, deur dicht en maffen, voorzover mogelijk met een overactieve blaas en maar 2 houdingen waarin kon liggen. En op mijn rug slaap ik niet fijn, dus toch zoveel mogelijk op mijn linker zij gelegen. Da's gelukkig ook mijn voorkeurshouding, maar dan niet de hele nacht, dan gaat mijn heup zeer doen :+ .

Als fervent pilslikster, heb ik gelukkig geen last van menstruatie perikelen. Ik slik de pil zo lang mogelijk door, ook om de MS koest te houden. Menstruatie betekent gelijk een week mega pijn in mijn pootjes %) , dus in overleg met de huisarts en neuroloog lekker doorslikken en een stopweek van 4 dagen ipv 7. Wel ellendig dat jij net nu met die ellende zit, geweldig getimed van je lijf _-:( .

Ik hang lekker in bed. Lang leven de verstelbare bodem. Scheelt ook een hoop au met overeind komen +:)+ .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 18:10

ik kon de kloktijden niet onthouden :+ stond mooi voor de klok , weet wel dat ik onrustig was en een stel cijfers boven de bedden haha. Nu ik helder nadenk denk ik toch wel dik halfuur daar gelegen... , en van het ritje terug geen enkele memory heb ook geen idee wanneer ze dat zuurstof ding uit mijn neus gehaald hebben...

Heb je ook nog MS? Pff dat is echt balen en nog zo jong....

Uiteindelijk om 2 uur ( :+) een 4 persoonkamer met 2 personen hahah , ben wel jaloers had ik wel voor willen tekenen een prive kamer *droomt*

En ook dat scheelt haha , en ben het gewend mijn lichaam laat me wel vaker in de steek. Bij de eerst po plas viel de verpleegster het ook op , ik koppig nee ben niet ongesteld :') heb s'nachts toch maar gebeld omdat ik een vertrouwde pijn voelde :') , was bang om te bellen schaamde me dood :')

Nee ik heb een laag bed en nu een te kleine bank , kan er net op en af komen. Mijn 18 maanden oude neefje heeft een mooie tekening voor tante [naam] gemaakt :(:)

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 18:59

Tja, die MS is niet anders, heb het sinds mijn 29ste en weggaan zal het niet. Aangezien de dames en heren wetenschappers nog niet eens achter de exacte oorzaak zijn, ga ik er in elk geval niet vanuit dat ze in mijn tijd nog een geneesmiddel ontdekken dat ook echt geneest ipv op z'n best remt. Ik prijs mezelf gelukkig dat het niet enorm hard achter gaat. Ik heb wel een rolstoel, maar heb 'm niet fulltime nodig, ben afgekeurd voorwerk, maar doe van huis uit nog wat vrijwilligerswerk en ik heb er aardig mee leren leven.

Mijn lief heeft ook MS, zo hebben we elkaar ook leren kennen, maar hij is een stuk harder achteruit gedenderd, zowel lichamelijk als cognitief, en heeft afgelopen jaar nog een tijd in het ziekenhuis gelegen en daarna in het revalidatiecentrum met een kamergenoot from hell. En in de tussentijd ging ik dus bijde MDL-arts door de molen :+ .

Ik ben dus heel blij dat hij ondanks zijn cognitieve problemen en met wat aanwijzingen van mij momenteel toch steeds zorgt voor het warme eten. Lang leven de vriezer en de magnetron, maar het gebeurt wel en het scheelt mij een bak energie.

De laatste twee keer dat ik in het ziekenhuis heb gelegen, lag ik ook niet alleen hoor. De ene keer op een 4-persoonskamer met wisselende samenstelling, veelal wel gezellig, maar niet altijd ideaal, de keer erna op een 2-persoonskamer met iemand van mijn eigen leeftijd, dat was wel gezellig.

Hmm, prijs me geloof ik errug gelukkig met het bed dat ik dankzij oma destijd heb kunnen kopen. Wat een lief neefje heb je <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 19:05

:(:) Kan even niks anders zeggen , ik en emoties >< (autisme van me kan niet zo goed omgaan met emoties van anderen , kan weleens heel vervelend zijn heb soms no clue what to do 8)7 ) Fijn dat je vriend je vriend en tevens je lotgenoot , lijkt me zwaar hem achteruit te zien gaan en wetend dat jij ooit ook achteruit gaat.... :(:)

Geloof ik wel <3 , en ja het is echt een heerlijk mannetje en in augustus wordt hij 2 en grote broer <3

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:30

Je hoeft ook niks te zeggen meis! De smiley zegt genoeg hoor. Autisme lijkt me ook niet gemakkelijk om mee te leven. Je kent duidelijk wel je eigen beperkingen en dat vind ik al heel goed! En aangeven dat je niet weet wat je moet doen of hoe je moet reageren is ook een goede reactie wat mij betreft hoor.

Het is inderdaad niet gemakkelijk om van elkaar te weten dat er onherroepelijk achteruitgang zal zijn,maar we proberen zoveel mogelijk in het hier en nu te leven en hebben ook een goede ambulant begeleidster die waar nodig helpt bij praktische dingen, zodat wij energie hebben voor andere dingen.

Vriendlief heeft sinds een aantal maanden nieuwe remmende medicatie en hopelijk zorgt dat er voor dat hij nu een tijd stabiel blijft. Daar houden we ons maar aan vast.

Heerlijk zo'n neefje! de neefjes van vriend, een tweeling, zijn nu bijna 5 en zijn ook zo lief. Komen ook vaak met tekeningen of kruipen lekker bij je. Heerlijk <3 al kunnen het soms ook regelrechte boefjes zijn. Mijn 'schoonzusje' schrijft ook erg leuk over ze op facebook.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:05

Respect voor jou Anniek, knap dat jullie zo positief in het leven staan. Ken ook mensen met ms die alleen maar ach en wee kunnen klagen. Takkie ook voor jou respect hoe je reageert met autisme. Jullie zijn beide toppers.
Ik had na de galblaas operatie een kamer van 2 heerlijk. Had een leuke kamergenote, een dame van 80 die erg bij de tijd was, lees de halve dag op de ipad. Na de 2de operatie de ercp lag ik op een kamer alleen, maar dat was omdat de artsen niet wisten hoe of wat. Na 2 weken begon die kamer alleen erg saai te worden. Was blij dat ik toen het beter ging weer op zaal mocht. Moet heel eerlijk zeggen dat voor mij de eerste operatie appeltje eitje was. Weinig pijn en snel weer op de been.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:39

Ja ik weet het ook , kan niet zo goed emoties herkennen en uiten.. Pdd-nos eigen... , heb dan ook geen vrienden sinds mijn 9de...

En over heerlijke neefjes , heb heel lief een kaart van mijn andere neefje <3 .

Ja ik voel me ook goed vandaag , zo even douchen en van het weekend ga ik weer naar buiten hoor. 2 weken zeiden ze gister tegen me dat ik rust moet houden , 2 dagen is perfect genoeg :=. Poepscheppen mag dan net weer niet maar dat is logica :)
Gister voor het slapen wel flinke pijnscheuten door mijn schouder , maar ook die voelt goed nu...

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:43

Ik heb te horen gekregen dat douchen alleen heel voorzichtig mag ivm de steristrips,die mogen natuurlijk niet los weken. Ik heb me de afgelopen dagen dus even beperkt tot wassen aan de kraan. morgen mogen de plakkertjes eraf en dat combineer ik dan mooi met een warme douche!

Rust houden/rustig aan doen betekent niet dat je helemaal niet naar buiten mag hoor. Als je maar niet gelijk een marathon gaat lopen, hihi. Ik merk dat ik echt nog heel snel moe ben, dus echt nog maar kalmpies rommelen in bed. Heb van de MS al extra vermoeidheid en daar komt dan nu nog de nawerking van de narcose enzo bij. Ik slaap ook extra tussendoor momenteel, ergens voor de lunch een uurtje en dan voor het avondeten. Hoewel ik die laatste vandaag heb overgeslagen.

Morgen ga mijn lief samen met een vrijwilliger die hem een beetje wegwijs maakt in de omgeving boodschapjes doen voor het weekend en dan hoop ik dat we dit weekend samen een beetje kunnen kokkerellen.

Hopelijk dinsdag weer rustig aan beginnen bij de fysio.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:04

Die heb ik niet , hooguit bij 1 gaatje nog wat hechtpleister dingen , en op mijn navel nog een pleister omdat hij gelekt had en voor ik wegging schoongemaakt was. Ik mag het gewoon! Niet rossen maar dat is logish :)

Kan ik niet , eenmaal buiten moet ik mijn ding doen. Ren aanvegen van de konijnen dan opruimen , kan beter zitten blijven :+. Wil asap weer wat doen , schouder steekt soms wat. Buik voelt goed , hechtingkjes zijn wat irri :)

Succes met alles! Is voor jou allemaal lastiger...

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:29

Lol, ik kan ook niet goed stilzitten hoor. Kon het net ook niet laten om de vaatwasser opnieuw in te delen, want lief zei dat 'ie vol was... Niet dus, haha. En de kattenbak doe ik ook elke avond zelf, vanmorgen nog kattenspuugjes geruimd en gisteravond bij Bliksekater een pilletje in z'n strotje gestopt,omdat lief vergeten wat 'm bij het voer te stoppen :+ .

Verder hou ik me wel rustig, wil de MS niet uitlokken en wil ook mijn lief niet 'boos' maken, haha. Die is in de zorgzaam-modus geschoten. Nou ja, hij is altijd wel lief en zo zorgzaam als zijn lijf toelaat hoor,maar nu moet ik me verplicht koest houden en dat is ook wel goed.

Wel grappig dat elk ziekenhuis er echt z'n eigen methodes op na houdt, qua operatiebeleid. Onder mijn stripjes zitten ook wel hechtinkjes,maar alleen onderhuidse geloof ik, dus de bovenlaag wordt nu netjes bij elkaar gehouden met plakkertjes, als ik het boekje goed gelezen heb. Had gezien mijn pleisterallergie toch liever alleen hechtingen gehad geloof ik, lol. Nou ja, morgen mogen ze er inde loop van de dag af.

Eerst komt de moeder van mijn vriend nog gezellig even op ziekenbezoek. Geweldig lief mens met wie ik het er goed kan vinden. Ze woont niet om de hoek en wil geloof ik toch graag met eigen ogen zien dat ik nog leef, dat het echt goed gaat en dat ik me koest houd ;) , maar niet op een betuttelende manier.

Ik heb even in je profiel gespiekt, wat een lieve nijnen heb je! <3 En een lief kattenbeest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:01

Oh hier zijn de pleisters eraf gegaan even gekeken eronder en was prima , allleen de navel voor de zekerheid er nog 1 op en de hechtpleister er zo lang mogelijk op houden. Ja of ze nou onderhuids zijn of niet er prikken draadjes uit en ik ben priegelig en wil eraan trekken :') , kan me nog inhouden lol.

Lief zo'n stiefmoeder <3 , en ja eentje (Muis) ligt constant op schoot ken haar sinds haar geboorte al bijna 10 jaar :P

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:47

Hihi, je bedoelt denk ik schoonmoeder ;) en ze is inderdaad lief!

De gewone pleisters zijn er hier ook dinsdag gelijk af gegaan. Allemaal,want de boel was netjes droog. Steristrips zijn trouwens volgens mij hechtpleistertjes en die mogen er hier na 5 dagen af. Voor mij morgen dus. En dan verder wel nog even met beleid douchen uiteraard om de boel niet kapot te maken.

Eh, denk dat ik ook goed moet opletten dat ik niet aan de hechtingen ga prutsen, ook omdat mijn huid geïrriteerd is van de pleisters enzo. Dat jeukt natuurlijk en ik moet me wat krabben betreft echt inhouden...

De katten hier zijn ook buitengewoon aanhankelijk. Vooral stoffer ligt veel bij me, maar vaak liggen ze ook heel lief saampjes op bed, tegen me aan of bij mijn voeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:53

Ja die :')

Oh zie dat wist ik niet :P

Ja zijn kleine stukjes maar ik betrap me er nog weleens op :') , mijn navel zag er mooi uit , hij is groter nu echt ideaal ik kon er altijd maar net met mijn vinger in.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:30

Ik schop dit topic weer even omhoog.

2 weken geleden last gehad van een galsteen met alle krampen en kolieken erbij. En ik heb het vermoeden dat ik er nu weer eentje heb, dezelfde buikpijn als 2 weken geleden begint weer langzaam op te komen.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:35

Ik heb in december mijn galblaas laten verwijderen. Nu 3 maanden verder gen pijn meer rechts maar nog wel continu snel misselijk/oprispingen. Kom ook bijna niet aan...
Er lopen nu vervolgonderzoeken.

Mijn galblaas was chronisch ontstoken al paar jaar schijnbaar en zaten flinke stenen in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:52

Pff dat zuigt Soroanda , ik heb 1 koliek gehad en voornamelijk constant buikpijn en maagzuur of ik herkende er de ballen niet van (altijd de gok , maagzuur of koliek... Een asprine maakt het zuur erger dus dat durfde ik nooit..).

Ben btw ook paar keer flink 'ziek'geweest toen ik die galblaas nog had , een fikse verkoudheid en een weekend heel vaag koorts en kon niet uit bed komen en niks eten of drinken en verder geen klachten opzich..

Ik kom ook niet aan , ik kan eten wat ik wil en geen kilo erbij... Eet ook veel meer , rond de 4 boterhammen tussen de middag (normaal met moeite 2) , en schep meer op s'avonds! Ook slaap ik beter zonder pijn of wat , de wondjes zien er goed uit. Maandag langs de chirurg weer en dan ben ik 'klaar' , wel heb ik soms wat pijntjes in mijn buik maar daar maak ik me geen zorgen over...

Maar dat is wel flink balen Chance , en grote stenen man ik blij met mijn babystenen , maar als die gegroeid waren :oo

Durf nog steeds geen vet te eten , ik en mijn grote mond ben gewoon te bang...

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 21:00

Ik kan ook nog niet tegen vet eten. Word er snel misselijk van en daarna buikpijn. Zou lekker lichte maaltijden eten. Wij maken veel groentes en vlees klaar in de wok met olijfolie. Dat scheelt echt veel.

Ik heb maandag weer afspraak bij MDL arts. Ga het dan met haar overhebben dat ik afval en niet aankom.

Meeste klagen dat ze aankomen en ik ben juist blij als ik weer aankom. lol

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 08:14

Het is ook gewoon de gedachte dat ik pijn ervan krijg/kreeg.. Succes maandag! , ben weer een kilo kwijtt , ik kan ze wel missen :P. Maar ik eet me vol met weet ik wat heel apart...

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:58

zo, na het zoeken naar topics over galstenen kwam ik hier terecht :) Ik ben vanmiddag naar aanleiding van koliekklachten naar de huisarts geweest en moet volgende week woensdag naar het ziekenhuis voor een echo. Ik denk zelf dat het galstenen zijn, ben erg benieuwd. Als ik zo'n koliekaanval heb kan ik niet meer lopen of zitten van de pijn. Het doet dan het meeste zeer in mijn middenrif, maar trekt ook door naar mijn rug en schouders.

Ik ben er ook zelf mee gekomen bij de dokter, ze zeiden steeds dat het door stress kwam, maar ik geloof dat inmiddels niet meer, nu ik de symptomen van galstenen heb gelezen, die exact overeen komen met mijn klachten.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:07

Vandaag weer bij de MDL arts geweest. Mijn maag is nog overstuur van de operatie. Ze zei dat je tot een jaar na de operatie nog "pijnklachten"kunt houden. Heb wel wat gekregen voor mijn maag en darmen om de boel wat rustiger te houden zodat ik normaal kan eten.

Ik vroeg over het afvallen maar dat schijnt geen kwaad te kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 15:15

Ik ben weer bij mijn chirurg geweest , alles zag er prima uit. Verder niet echt klachten , voel me prima :) laatste hechting hebben ze weggehaald en ga deze week heerlijk weer stront scheppen!

Toad, spannend! ben heel benieuwd of jij ook stenen hebt...

Lastig Chance , hopelijk komt het dan wat bij.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:20

Met mij gaat het inmiddels ook ruimschoots de goede kant op. Van de operatie weinig last gehad, ms en narcose heeft even wat meer tijd nodig qua vermoeidheid en de 2 hechtinkjes in mijn zij hebben de nodige huidirritatie veroorzaakt. Nu trok ik die er van het weekend bij het uitkleden per ongeluk uit (zaten precies in m'n taille), en nu zien die twee wondjes er ook steeds beter uit.

Qua eten kan ik eigenlijk alles wel hebben. Maagklachten heb ik ook niet, maar ik slik sowieso 2 keer per dag een maagbeschermer. Daarvan wil ik over een tijdje kijken of ik die afkan bouwen. Lukt dat, dan waren de laatste maagklachten toch het gevolg van de stenen. Lukt het niet, dan is de kans vrij groot dat ik gewoon wat veel maagzuur aanmaak. Ook niet gek, omdat ik vanwege de ms ook het nodige aan pillen naar binnen werk.

Toad, het zouden idd galstenen kunnen geven, maar nierstenen geven ook veel van dezelfde klachten. Van de galstenen heb ik nooit kolieken gehad, althans, geen grote. Ik heb echter wel koliekaanvallen gehad in 2004, ook aan de rechterkant, maar daar bleek een niersteen dwars te zitten ipv een galsteen. Hopelijk komen ze er snel achter wat de oorzaak is en kun je zo snel mogelijk van het probleem af geholpen worden.