Hoe vaak en hoelang douchen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:13

Geryon schreef:
Lara_Silver schreef:
Lui zweet? Dus in de zin van, letterlijk zweten van niets doen? Daar heb ik gelukkig geen last van. Ik zweet enkel als ik het heel warm heb of gewoon hard heb gewerkt. Mijn zusje heeft het overigens wel. Verschilt denk ik van persoon tot persoon.

Knap, dan heb jij geen vingerafdruk :D

Dit noem ik muggeziften. Ik heb het over zweet wat vanonder je o.a vanonder je oksels komt, bij inspanning/ warmte. Niet over het minuscule laagje zweet en vet wat je op je vingers hebt. Of is dat de rede dat je je vies voelt?

paardjes123

Re: Hoe vaak en hoelang douchen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:16

Ik douche 2x per dag :o , als ik in de ochtend ga paardrijden daarna douche haren wassen(duurt 10 minuutjes) en dan in de avond nog even alleen wassen/afspoelen ongeveer 5 minuutjes

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:18

Hmm douchen.. Daar heb ik nou echt een hekel aan ;p
Komt misschien doordat ik al langere periode ziek ben, en hierdoor totaal geen energie heb, wil alleen maar liggen :(
In bad gaan, dáár hou ik van! Ga ongeveer 3 à 4 x per week in bad (Mensen zeggen dan; ooh water verspilling! Maar als ik onder de douche ga staan om mijn haren te wassen ben ik daar zó lang mee bezig doordat ik gewoon geen energie heb om mijn armen omhoog te houden of om te blijven staan, dat dat nog veel meer kost) en de rest douche ik.. Maar het liefste douche ik helemaal nooit en val ik lekker in slaap in het bad :)
Laatst bijgewerkt door Yallie op 18-02-13 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:19

Ik douche iedere dag 's avonds als ik terug ben van het peerd. Dan douche ik ongeveer 10 tot 15 minuten in totaal.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:20

merrylegs schreef:
:oo een half uur lang douchen?! wat een verspilling van kostbaar drinkwater...
ik douche om de dag, en ongeveer 10-15 minuten

Hier ook plaatsvervangende schaamte als ik lees hoe lang mensen onder de douche staan. Ik douche doorgaans iedere dag, op het moment om de dag (ivm droge huid maar dan was ik me wel even snel met een washandje) en sta er dan 10 minuten onder. Lang genoeg om mijn haar te wassen :j.
Van huis uit heb ik ook wel meegekregen om niet te lang te douchen. Na een kwartier draaide mijn vader gewoon de warme kraan in de keuken over en kon ik een preek verwachten. Laat staan dat ik er een halfuur onder zou staan, dan waren de rapen gaar denk ik := En daarnaast verveel ik me dan onder de douchen?
Ik vind het overigens ook een ontzettende waterverspilling om >15 minuten onder de douche te staan.. Zonde.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:21

Minuut of 10 geloof ik.
Maar wel elke dag, ik ben bevroren s'winters als ik van de paarden terug kom en dan werkt mijn hoofd niet meer. :+

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:23

In de ochtend en na m'n werk, na m'n werk is het ff gauw inzepen en zweet afspoelen en was ik m'n haar niet in de ochtend douche ik vaak samen met m'n vriend (maar die kan er gaan wonen hij kan er echt lang onder blijven) en ik ben dan klaar binnen 15 a 20 min m'n vriend zeker 30 tot 40 min...

Ik ken het wel van vroeger dan ging je ook maar 1 tot 2 keer douchen in de week... zo was het bij ons ook zo zeker met 13 kids... als dat allemaal moet douchen op 1 dag... :wow:

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:25

Ik ga elke ochtend in bad. Heerlijk ontspannen, bubbels aan, halfuurtje/45min soort van snoozen.
Mijn haar moet ook echt elke dag gewassen, net als de rest van mijn huid. Door medicijngebruik is dit ´s avonds al baggervet, als je een schoon doekje er langs haalt zie je het er helaas op zitten... Maar ´s ochtends na een nachtje slapen is het helemaal drama... Ik moet mezelf ook wassen met scrub op zeezoutbasis(werkt iets maar niet ideaal) of soda in het water doen en dan gaan weken.
Mijn ouders vinden het geen probleem meer, vroeger wel als ze moesten wachten tot ik klaar was, maar ik kon er zelf vrij weinig aan doen, anders liep ik heel de dag nog met een hele vette huid en haar. Tegenwoordig maakt het ze niet zoveel meer uit omdat ik mijn eigen badkamer heb gekregen. *\o/*

Ik moet er helaas ook bijna een uur eerder voor mijn bed uit, als ik moet werken... Ik zou er persoonlijk flink wat voor over hebben om na 5minuten gewoon schoon te zijn..... ;( Toen ik een baan had dat ik om 7uur weg moest moest ik half 6 opstaan om mezelf schoon te krijgen... En dat breekt echt wel op.... ;(

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:28

Elke dag 10 minuten denk ik. Heel soms sla ik een dag over.. maar over het algemeen iedere dag en dan was ik 1x in de 2 dagen m'n haren. Verder gebruik ik van die nivea olie ook om uitdroging van mn huid te voorkomen. En ga ook regelmatig in bad.

Cavaletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:35

Ik schrik van de douchetijden die hier voorbij komen. Langer dan 10 minuten douchen is heel slecht voor het milieu; een enorme verspilling van drinkwater en gas. Bovendien is het slecht voor je huid.
(Te) heet douchen is ook niet goed voor je huid en haar.
Het beste douche je ong. 7 minuten per dag en was je je, als het nodig is, met een milde (liefst neutrale) zeep en gebruik je een milde shampoo. 1x je haar wassen volstaat, met niet meer dan twee theelepeltjes shampoo dan hoef je ook niet zo lang uit te spoelen (tenzij je heel lang haar hebt, dan gebruik je iets meer shampoo).

Als je het fijn vindt om warm te worden onder de douche kun je misschien beter voor een bad kiezen. Dan kun je net zo lang blijven liggen als je zelf wilt (totdat het water is afgekoeld). Kun je een boekje lezen; over het milieu bijvoorbeeld :D

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:36

Ik douche elke dag en dan 10/15 min. Ik was ook elke dag mijn haar, mijn haar word redelijk snel vet. Heb het een keer geprobeerd om 2/3 dagen niet mijn haar te wassen, krijg gelijk weer jeuk en vet haar wanneer ik er alleen al aan denk. Geen optie dus. Na het douchen smeer ik mezelf wel altijd in met een bodylotion. Ik heb een droge huid en snel en veel jeuk.

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:39

Cavaletto schreef:
Ik schrik van de douchetijden die hier voorbij komen. Langer dan 10 minuten douchen is heel slecht voor het milieu; een enorme verspilling van drinkwater en gas. Bovendien is het slecht voor je huid.
(Te) heet douchen is ook niet goed voor je huid en haar.
Het beste douche je ong. 7 minuten per dag en was je je, als het nodig is, met een milde (liefst neutrale) zeep en gebruik je een milde shampoo. 1x je haar wassen volstaat, met niet meer dan twee theelepeltjes shampoo dan hoef je ook niet zo lang uit te spoelen (tenzij je heel lang haar hebt, dan gebruik je iets meer shampoo).

Als je het fijn vindt om warm te worden onder de douche kun je misschien beter voor een bad kiezen. Dan kun je net zo lang blijven liggen als je zelf wilt (totdat het water is afgekoeld). Kun je een boekje lezen; over het milieu bijvoorbeeld :D

Sorry hoor maar in 7 minuten je haar wassen? Dat is met mijn lange haar gewoon écht niet mogelijk ;p
Aangezien ik naast shampoo ook wel crème spoeling moet gebruiken (anders is het een on-doorkambare zooi) kan dat gewoon niet!
En no way dat ik mn haar af knip haha.
Waarschijnlijk ben ik ook niet de enige met dit probleem ;)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:54

xxxjanna schreef:
Sorry hoor maar in 7 minuten je haar wassen? Dat is met mijn lange haar gewoon écht niet mogelijk ;p
Aangezien ik naast shampoo ook wel crème spoeling moet gebruiken (anders is het een on-doorkambare zooi) kan dat gewoon niet!
En no way dat ik mn haar af knip haha.
Waarschijnlijk ben ik ook niet de enige met dit probleem ;)

Dat kan prima. Ik heb ook lang haar en het lukt mij ook. Conditioner hoeft niet lang in te trekken dus dat kost ook niet heel veel extra tijd. Alleen die laatste drie minuten gaan bij mij vaak op aan éven genieten van het water anders zou ik met zeven minuten wel klaar zijn :).

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 22:59

Ik douche vaak 6 keer, de vrijdagavond slaan we vaak over omdat we beiden zaterdagochtend sporten :+
Douche altijd savonds en sta er max 10 min onder, vaak korter. Ik heb haar tot op mn kont en dat gaat prima hoor, doe wel altijd shampoo er in en gelijk daarna in de punten cremespoeling. Dan spoelt het er dus tegelijk uit :) .

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 23:00

Elke dag en soms wel 2 keer per dag, meestal 15 minuten ongeveer. Zeker als je paard gereden of gesport hebt kan ik me niet voorstellen dat je een dag over slaat.

drae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 23:02

elke dag een kwartier :) , soms 6 keer per week omdat douchen die dag niet uitkomt, en soms 8 keer per week omdat ik na het rijden nog een keer douche. Verschilt een beetje ..

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 23:10

Ieuw.. 3x per week?

Ik douche elke dag. Ongeveer 5 tot 10 minuten.
Eigenlijk meteen als ik bij mijn paard vandaan kom.

Oh en over dat lange haar is onzin.. Ik heb ook (heel) lang haar
en als ik het was douche ik ook niet langer dan 10 min. Dan gebruik ik
ook nog douchegel, face wash en conditioner ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 23:11

Ik om de dag, soms om de 2 dagen. Sta er dan maximaal een kwartier onder.

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 23:22

Bij mij werkt conditioner serieus niet als ik dit minder dan 5/6 minuten in laat trekken. Ligt misschien aan mij maar ik ken genoeg mensen om mij heen die dit probleem ook hebben.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 07:14

Dat ligt misschien wel aan de conditioner die je gebruikt..
Maar goed als jij dat zo lang moet laten intrekken laat je toch niet doelloos 6 min water stromen neem ik aan?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 07:15

Water over je heen laten stromen is nooit doelloos, maar ontspannend, masserend en kan je van genieten :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 07:34

Ach, normaal douche ik 15 min maar sta hier vaak zat een uur of langer onder de douche. Heeeeerlijk. :D En het zit bij mij toch inbegrepen in de huur. :')

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 08:32

Anthea schreef:
Ach, normaal douche ik 15 min maar sta hier vaak zat een uur of langer onder de douche. Heeeeerlijk. :D En het zit bij mij toch inbegrepen in de huur. :')

Groot gelijk :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 08:46

Oh jeetje, ik moet er niet aan denken om maar 3x per week te douchen :oo .

Ik douche zowiezo 1x per dag, soms nog wel 2 keer en met hele koude dagen ga ik ook nog eens extra in een heet bad zitten :=.
Kostbaar drinkwater valt ook wel weer mee. We wonen gewoon in Nederland, niet ergens in de rimboe :).
Hoe lang ik sta te douchen weet ik niet, soms is het effe snel als opwarmertje, soms zet ik de massage-jets aan en sta ik gerust een half uur.. Verschilt per keer.

Ehh enne ja.. Ik woon op mezelf, dus betaal het helemaal zelf :P.
Sterker nog: heb zelfs nog geld teruggekregen, dus qua misbruik van het water zal het wel meevallen ;).

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 08:50

verootjoo schreef:
Water over je heen laten stromen is nooit doelloos, maar ontspannend, masserend en kan je van genieten :+:

Jij vindt het niet doelloos bedoel je? Dat kan uiteraard, maar als je dit dagelijks doet, is het imo niet erg goed voor je waterrekening, merk je snel genoeg als je op jezelf woont :) ..
Iedereen voor zich, maar ik zou het zo niet doen :D