uitstrijkje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Freppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:14

Goed van je dat je toch weer een afspraak hebt gemaakt! Gewoon ontspannen. Dat is gewoon écht het sleutelwoord. Gelukkig helpt de oxazepam daarbij, wel fijn dat de HA dat voor wilde schrijven. Heb je niemand die met je mee kan?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: uitstrijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:16

Nee helaas niet. Helpt dat medicijn écht? Vorige keer kon ik echt niet meer ontspannen toen ik die pijn gevoelt had. :x Zoiets had ik nog nooit gevoelt en dat wil ik ook niet meer voelen. :n 'Gewoon' ontspannen gaat al niet meer zodra ik ook maar íets van die pijn voel...

Freppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:19

Maar komt dat ook niet gewoon omdat je er een beetje op gefocussed bent? Daarom vroeg ik of je iemand hebt die met je mee kan. Heb je ook afleiding.
Oxazepam werkt trouwens echt, ik heb het van de HA gekregen toen ik een vliegtuig in moest. Je wordt er lekker relaxed van :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:20

Fijn dat het echt helpt want daar vertrouw ik een beetje op...en natuurlijk ben ik er op gefocussed. :') Heb er zelfs over gedroomd. :+

Freppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:42

Bellatrix schreef:
Heb er zelfs over gedroomd. :+
:')

Komt vast goed! Sterkte in ieder geval!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:43

Dank je!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:44

Goed van je dat je terug gaat! Ik raakte de eerste keer compleet in paniek en denk er nu ook over om een valiumpje te vragen. Misschien helpt het idd.
Laat je het weten hoe het ging?

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:45

het uitstrijkje zelf valt echt reuze mee hoor! Ik ben nu herstellende van een operatie down under en krijg over 2 weken te horen welke verdere behandeling we gaan doen!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:50

Het valt misschien mee als ze de eendebek open kan krijgen zonder dat ik heel Leusden bij elkaar gil. :+

En jullie zijn de eerste waar ik verslag uitbreng. :j

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:57

'grappig' dat ik dit topic nu tegen kom.
Heb zelf vorige week een uitstrijkje laten maken (omdat ik klachten had, niet omdat ik opgeroepen ben)
Helaas belde de dokter mij gisteren met slecht nieuws. Maar het is nog een voorstadium van baarmoederhals kanker dus ze zijn er wss op tijd bij. :)

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:58

eigenlijk hoeft dat ding niet eens open, zo is er al voldoende ruimte om het lepeltje (wattestaafje) naar binnen te brengen

maar het is niet verplicht he, als je niet als een groep makke schapen bijeengedreven wilt worden bij het bevolkingsonderzoek, mag je er zelf ook aan je huisarts om vragen, mocht je het willen, maar als je ook dat niet doet maakt dat ook niet uit.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:05

Mijn moeder heeft haar baarmoeder moeten laten verwijderen omdat er kanker in zat dus ik ben stiekem wel bang dat ik misschien ook iets heb...dus vind van mijzelf dat ik gewoon moet. Heb natuurlijk een oproep gekregen toen ik 30 was maar ben pas iets van een half jaar geleden voor het eerst gegaan.

Maar volgens de assistente moest ie open....en dat lukte dus niet...iig niet zonder geschreeuw van mij.

Lisann__: 'fijn' dat jullie er vroeg bij zijn maar wel verrot....wat gaan ze nu doen?

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:10

De dokter en de gyn hebben overlegd en ze willen nog een paar maanden aan kijken. Mocht het dan niet minder zijn geworden gaan ze pas wat foute cellen weghalen. Dus ik moet nog een paar maandjes wachten. Omdat ik nog jong ben (20) wil de dokter eerst kijken of mijn lichaam de cellen niet uit zichzelf wegwerkt.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:15

Ik ga waarschijnlijk binnenkort ook opgeroepen worden! Vind het niet zo eng moet ik zeggen. Denk wel dat er verschil in zit of je een keer bevallen bent of niet...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:26

Lisann__: 20 is idd jong...maar ik wist niet dat het uitzichzelf weg kon gaan...hopelijk is dat bij jou zo.

pubelia, dat maakt idd uit, het schijnt makkelijker te zijn/gaan als je al een keer bent bevallen.
Of als je al een keer seks gehad hebt...

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 07:07

Even een stomme vraag, heeft de HA een stoel/bank met van die kniesteunen of moet je zelf je benen laten openvallen? Want dan gaat het niets worden, dan kan ik niet ontspannen.. Ooit lang geleden bij de gyn kon ik het prima ondergaan, vooral omdat ik mijn benen kon laten hangen.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 08:01

AngeliqueB schreef:
Even een stomme vraag, heeft de HA een stoel/bank met van die kniesteunen of moet je zelf je benen laten openvallen? Want dan gaat het niets worden, dan kan ik niet ontspannen.. Ooit lang geleden bij de gyn kon ik het prima ondergaan, vooral omdat ik mijn benen kon laten hangen.

Bij mij had ze 2 voetsteuntjes buiten heb bed waar ik mijn voeten op moest zetten. Geen kniesteunen bij mij in ieder geval.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 09:09

Ik lag met mijn benen in een steun ding...zo ook weer denk ik. *rilt van de zenuwen*

KinkeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 09:17

Je kunt het Bellatrix. Toevallig ooit centered riding les gevolgd?? Adem in richting je navel, daarna langzaam loslaten.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 09:19

Nee, nooit zo'n les gevolgd. :=
Ik zal het proberen te onthouden maar ik ben bang dat ik op dat moment alleen maar aan die pijn kan denken die ik niet wil voelen... :\

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 11:06

Pilletje heeft niet geholpen, voelde mij niet ontspannen of rustig. :n Hij ging er wel in en heel ietsjes open maar er stond zo'n druk op dat ik het niet meer vol kon houden. ;( Ze wilde het nog een keer proberen maar ik niet. :n Ik wordt dan alleen maar meer gespannen...ik laat het voorlopig maar zo. Ik heb het geprobeerd en dat vind ik al heel wat.

KinkeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:02

Wat jammer dat het niet gelukt is Bellatrix. Toch jammer dat je niet nog een keer geprobeerd hebt, naar wat je zo vertelt komt ze op mij niet over als een vervelend persoon? Was misschien de uitgelezen kans om over je angst heen te komen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:07

Bellatrix schreef:
Ik haal dit topic even weer omhoog...

Ik ga morgen poging 2 wagen voor mijn uitstrijkje. Het is de eerste keer echt niet goed gegaan. Had heel veel pijn. :x
Heb van de HA Oxazepamgekregen en die moet ik een half uurtje er voor innemen. Ik hoop echt dat ik dan wel kan ontspannen en het wel lukt maar ik zie er toch wel heel erg tegenop.....

Hoi Bellatrix,
rot, dat je andermaal zoveel pijn had. Bbrrr.....!!!

Waar ik aan denk (uit eigen, bittere ervaring) is dat het 'hem' niet zit in pijn hebben door angst, maar pijn hebben vanwege een ontstekinkje. Maar helaas, het heeft bij mij jaren geduurd, voor de artsen eens echt goed keken en de ontsteking vonden. (Daarna was het leed gauw geleden. Die ontsteking oplossen is zo moeilijk nog niet. De diagnose wordt vaak niet gesteld - en dan ben je zuur.)

Maar tot de tijd dat de diagnose er was, heb ik meer dan eens vermanende woorden (en zelfs zwaaiende wijsvingers!) gehad:"Nee, mevrouw, u moet ontspannen - het doet zeer, omdat u aanspant".

Nu, na de valium weten we, dat dat bij jou niet aan de orde is.
(Ik wil best geloven, dat dat kan, hoor - dat het pijn doet omdat je knijpt. Maar dat is een andere pijn dan de pijn omdat de ontstoken gebiedjes in je venuslippen worden aangeraakt.)

En ik kan me veel voorstellen bij "half Leusden heeft mijn gegil gehoord", ik zag sterretjes van ellende!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:36

Oh bah. Ik zie er ook zo tegenop dat ik dat ooit moet doen.....
Zal bij mij nog wel even duren hoop ik (ben 24)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 18:28

Kinke schreef:
Wat jammer dat het niet gelukt is Bellatrix. Toch jammer dat je niet nog een keer geprobeerd hebt, naar wat je zo vertelt komt ze op mij niet over als een vervelend persoon? Was misschien de uitgelezen kans om over je angst heen te komen.

De arts was idd niet vervelend, heel vriendelijk en liet alles zien enzo. Het ging nu al wel iets beter dan vorige keer dus over een half jaartje nog maar eens proberen. Misschien kan ik de boel zelf wat oprekken ofzo... :+

En hoe weet je dat er na de valium geen sprake is van een ontsteking? Ik heb trouwens niets gemerkt van het pilletje. Kon dus ook prima autorijden. :')