ben ik dan echt te dik?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:28

Twee lekkere crackers, eventueel met oude kaas?
Een pakje zoute crackers?
Liga?
Plakje ham of kaas?
Lekkere salade van geraspte wortel en bleekselderij met azijn?
Peperkoek?
Een appel? (die heb je toch wel in huis?)
Notenmix/studentenhaver?

Ik heb zo'n twee jaar geleden ook geprobeerd om af te vallen. Ik ben ook niet dik, maar ik wilde een plattere buik en dunnere kuiten. Nou, ik heb het een maand volgehouden en toen raakte ik vijf kilo kwijt. Zodra ik het opgaf, kwam ik zeven kilo aan. :') Dus misschien is wel beter voor je om je eetpatroon te blijven houden en echt te gaan ontbijten. In de zomer kun je meer gaan bewegen als je dat wilt.
Laatst bijgewerkt door Littera op 27-01-13 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 19:28

Ik maak me niet heel druk maar ik eet wel heel veel snoep en vette dingen en dit wil ik gaan veanderen door ook gezonde dingen te eten en hard gaan lopen ookal loop ik maar kleine stukjes

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:29

LibertyLucky schreef:
Meissie ,maak je alsjeblieft niet gelijk druk.
Het is inderdaad zo een standaard iets wat ze daar doen.
Eet gewoon zoals je normaal deed ,misschien lekker wat hardlopen zoals je nu doet .
Maar je bent nog maar 12!
ik zie een heel normaal meisje in je profiel staan ,hoor!

idd, je moet je hier niet mee bezig houden.
Als je hier nu al op let en aan het joggen gaat dan ontwikkel je straks een eetstoorns.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:30

esmee_2001 schreef:
Ik maak me niet heel druk maar ik eet wel heel veel snoep en vette dingen en dit wil ik gaan veanderen door ook gezonde dingen te eten en hard gaan lopen ookal loop ik maar kleine stukjes

Heb je toevallig een hond?

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 19:30

Littera schreef:
Een pakje zoute crackers? Heb ik niet
Liga? Heb ik niet
Plakje ham of kaas? Wel
Lekkere salade van geraspte wortel en bleekselderij met azijn?heb ik niet
Peperkoek? Ook niet
Een appel? (die heb je toch wel in huis?)ook niet
Notenmix/studentenhaver?ook niet

Ik ben op dit moment bij mijn vader en die heeft bijna niks gezonds in huis

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 19:31

Littera schreef:
esmee_2001 schreef:

Heb je toevallig een hond?

Ja 2

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:32

esmee_2001 schreef:
Littera schreef:
Een pakje zoute crackers? Heb ik niet
Liga? Heb ik niet
Plakje ham of kaas? Wel
Lekkere salade van geraspte wortel en bleekselderij met azijn?heb ik niet
Peperkoek? Ook niet
Een appel? (die heb je toch wel in huis?)ook niet
Notenmix/studentenhaver?ook niet

Ik ben op dit moment bij mijn vader en die heeft bijna niks gezonds in huis

Gewoon lekker zondigen dan. :D Het helpt al als je af en toe iets gezonds pakt, op jouw leeftijd is het niet gezond om je hele eetpatroon om te gooien. Dat is 1) moeilijk vol te houden en 2) als je ermee stopt, kom je misschien meer aan dan dat je afviel.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:32

Wat is eigenlijk dan gezond om te drinken? Naast water dan.. En wat niet veel meer is dan een euro per liter?

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 19:34

Kimbers schreef:
Wat is eigenlijk dan gezond om te drinken? Naast water dan.. En wat niet veel meer is dan een euro per liter?

Is multivitamen niet gezond want je hebt hier in de winkels ook varianten onder de 1euro per liter

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:34

Kimbers schreef:

Thee en koffie zonder suiker en melk.

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:36

Meis, niks van de GGD aantrekken, tegen mij zeiden ze, 'Je bent wel aan de stevige kant', heel verstandig om te zeggen tegen een meisje in de puberteid maar ach, ik ben gewoon goed op gewicht mag zelfs nog aankomen dus niks van hun aantrekken.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:37

Lieve TS, voor iemand van jouw leeftijd is het ook heel normaal dat je meer honger hebt dan volwassenen en kinderen jonger dan jij. Dus voel je ook niet schuldig als je honger hebt.

Als je weer bij je moeder bent vraag dan eens aan haar of jullie samen gezonder kunnen gaan eten.
Dus wat meer fruit in huis halen, je moeder weet wel wat gezonde tussendoortjes zijn.

En bij een gezond eetpatroon is het ook niet erg om af en toe gewoon een keer lekker te snoepen hoor.
Niets om je schuldig over te voelen.

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 19:38

Ok ik probeer het niet te doen maar ik mag alsnog wel wat gezonder eten

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 19:39

SETEFURII schreef:
Kimbers schreef:

Thee en koffie zonder suiker en melk.

En dat is het? Niks wat een beetje fris is?

esmee_2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 19:39

Raponsje schreef:
Lieve TS, voor iemand van jouw leeftijd is het ook heel normaal dat je meer honger hebt dan volwassenen en kinderen jonger dan jij. Dus voel je ook niet schuldig als je honger hebt.

Als je weer bij je moeder bent vraag dan eens aan haar of jullie samen gezonder kunnen gaan eten.
Dus wat meer fruit in huis halen, je moeder weet wel wat gezonde tussendoortjes zijn.

En bij een gezond eetpatroon is het ook niet erg om af en toe gewoon een keer lekker te snoepen hoor.
Niets om je schuldig over te voelen.

Ik ga nu ook zo een tosti maken heb erg honger
Ik drink ook veel multivitaminendrank en eet savonds wel wat snoep maar dan over paar uur heen dus niet een hakve zak chips in 1 uur als voorbeeld

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: ben ik dan echt te dik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 01:52

Tosti is prima maar wees zuinig met de saus. Daar zitten de suikers/vetten in. Ketchup zit meer suiker in dan een glas cola.

Als drinken kan je ook gewoon ranja nemen. Veel multivitaminedrankjes staan ook bol van de verborgen suiker. Suiker is niet erg maar als je denkt heel gezond bezig te zijn en er zitten toch stiekum een paar scheppen suiker per glas in is dat een beetje jammer. Ook lekker is om een sinaasappel uit te persen en daar 7-up bij te gooien. Gelijk opdrinken... Heb je sinas en een portie fruit in één.

Benno08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 02:50

hebben je ouders ook overgewicht?
zij geven je namelijk te eten en wat ik zo hoor is dat niet allemaal super gezond..
Dus ik zou eerder je ouders naar de dietiest sturen :o
Kunnen jullie samen met het hele gezin weer gezond worden, en hebben jullie ook steun aan elkaar ;)
Het is kwestie van je hele eetpatroon om te gooien en genoeg beweging.
succes

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 06:03

Hey meid!

Je bent hartstikke in de groei en op die leeftijd is het helemaal niet erg dat je wat meer eet dan sommigen om je heen.
Daarnaast gaan je hormonen nu ook langzaam aan jou ontwikkelen tot een vrouw, dit heeft wel wat jaren nodig maar daarvoor heeft je lichaam ook allerlei bouwstoffen nodig.
Een diëtiste is niet eng om naartoe te gaan en die zal je helpen een plan maken voor wat je moet eten, het zal niet minder worden (misschien zelfs meer) maar wel gevarieerd en de stoffen bevatten die jouw lichaam misschien op het moment tekort komt.
Wel geef ik je als tip na 6/7 uur 's avonds echt niet meer te eten.. 7 uur is wel wat laat maar je lichaam gaat daar aan wennen en er steeds meer om vragen, de stoffen die je voor het slapen binnen krijgt verbrand je niet (of niet zo hard) en daar kun je wel dik van worden.
Weet dus niet hoe laat je 's avonds eet?
Probeer wel altijd op ongeveer dezelfde tijden te eten, 's morgens goed ontbijten, op school in de korte pauzes misschien een tussendoortje (niet te veel brood, alleen smorgens goed met brood ontbijten dus in je pauze misschien fruit oid), in je langere pauze(s) wel redelijk eten (brood met beleg en fruit oid), na schooltijd kun je eventueel ook nog iets nemen (een bordje magere yoghurt of een vitaminekoekje, tegenwoordig zijn er een hoop lekkere koekjes die ook nog eens goed voor je zijn!) en dan 's avonds om een uur of 6 goed avondeten, daarna niets meer eten en mocht je trek krijgen neem dan lekker een appeltje of iets. :)

Hoop dat je hier wat aan hebt, een diëtiste kan wel beter inschatten wat voor jou een goed eetpatroon is dan ik dat vanaf hier kan..
Maar wees vooral niet onzeker want je bent een hartstikke leuke meid op je foto te zien!

Liefs Patricia. :)

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 07:02

Esmee, ik ken je en zag dit wel aankomen :)
Ik denk dat wanneer je stopt met energy, cola, snoep, chips en normaal gaat eten, dus smorgens iets eten om je verbranding aan te slingeren bv fruit omdat je zegt dat je ontbijten lastig vind, vaak gaat een mandarijn, een banaan of appel er smorgens wel in... (Echt fruit en geen sap, sap zit namelijk boordevol suiker, wel kun je zelf savonds al van vers fruit een smoothie maken die je smorgens dan zo weg kunt drinken)

Je moet je beseffen dat als je smorgens niet eet je lichaam in spaarstand gaat en alles wat je daarna gaat eten direct op word geslagen (dus alle vetten etc) omdat je lichaam "denkt" dat het voorlopig niets meer krijgt...

Probeer tussendoor op school ook iets te eten in de vorm van brood of iets wat voedzaam is (eierkoek) daarna tussen de middag gewoon eten (brood en dus geen pizza oid, wel mag je bv bij je brood een kopje opkikker) en als je thuis komt uit school pak je nog iets, denk aan kommetje kwark of vla met weinig suiker en vetten, daarna avondeten en savonds eigenlijk niets meer...
Dat om de paar uur eten is echt belangrijk, dat zorgt er namelijk voor dat je vetverbranding actief blijft, savonds is het echter beter om niet meer te eten, je lichaam went hier vanzelf aan. (Net zoals het nu gewend is en zeurt om eten savonds)

Heb je toch savonds onbedwingbare trek ? Neem dan een handje chips ipv een hele zak, nog beter is een handje Japanse mix (niet de nootjes) of wat pepsels (die staafjes met zout)

Ik denk echt dat wanneer je dit doet en de energy en cola en andere suikerbommetjes en vette snelle hap laat staan dat je al een heel eind komt...

Verder kun je als het straks wat minder koud en nat is misschien de fiets pakken naar stal ? Dat hoeft heus niet elke keer maar probeer dit minimaal eens in de week te doen (als het weer het toelaat)
Straks als het weer wat beter gaat worden gaan we weer beginnen met rijden, je zult merken dat wanneer je gezonder (dus niet minder want je wil je verbranding op gang houden) gaat eten, jij je ook beter en fitter gaat voelen :j

Wat betreft het "pesten" en mensen die je de rug toekeren, probeer is wat meer jezelf te zijn Esmee... Jij vind het zo belangrijk wat andere kinderen van je vinden dat je soms geneigd bent om "domme" dingen te gaan doen... Juist wanneer je dat doet werk jij jezelf in de problemen, je weet dat want je bent geen dom meisje, doe daar dan ook wat mee...
Dus ipv stoer te doen en domme acties uit te halen, doe het eens heel anders, probeer dat eens ;) het komt echt wel goed met jou als je een beetje op jezelf let !
Laatst bijgewerkt door melaniepk op 28-01-13 07:14, in het totaal 1 keer bewerkt

zoofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 07:13

Je ka appelsap of sinasappelsap drinken, daar zit volgensmij niet zoveel zuiker in, zeker als je het zelf maakt

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 07:16

Appelsap en sinaasappelsap zitten bomvol suiker !
Als je het zelf maakt kan het wel.

De ellende is dat kant en klare sap zoveel toegevoegde suikers bevat dat het eigenlijk al niet meer gezond is maar eerder ongezond ;)

zoofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 08:05

melaniepk schreef:
Appelsap en sinaasappelsap zitten bomvol suiker !
Als je het zelf maakt kan het wel.

De ellende is dat kant en klare sap zoveel toegevoegde suikers bevat dat het eigenlijk al niet meer gezond is maar eerder ongezond ;)

Okee, dat wist ik niet (ik hou niet zo van appel en sanasappel sap)

zoofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:04

Ik weet trouwens nog een alternatief: rivella, zitten volgens de verpakking maar 13 kalorieën in, maar wel koolzuur dus nog wel een beetje het gevoel van cola.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:49

Energy is zo ongeveer vergif voor je lichaam.

Ik weet niet of je weleens fikkie gestookt hebt maar als jouw buik een fikkie is wil je graag dat er een constant vlammetje in je buik ervoor zorgt dat je het warm houdt. Energy kan je dan vergelijken met benzine. Het brandt even heel heftig en geeft even veel warmte maar net zo snel heb je het alweer koud. Als je een stuk eikenhout aan het branden hebt geeft dat heel lang een gelijkmatige warmte af. Eikenhout kan je vergelijken met een bruine boterham met boter en kaas/vleeswaren.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:52

Kimbers schreef:

Crystal clear!!!
drink ik nu ook en is niet veel meer dan een euro