Heb een handtandenborstel en meestal tandpasta van Aquafresh
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Konstantine schreef:Ik poets twee keer per dag, soms drie.
Ik heb een handtandenborstel en twee verschillende tandpasta's, een lekker frisse voor 's morgens en een van een goedkoop huismerk voor 's avonds.
Flossen doe ik niet, dat wordt een bloedbad.
Mondwater gebruik ik ook niet, hartstikke duur en zó smerig.
Mijn tandarts drukt me elke keer weer op het hart dat ik zou moeten flossen, maar daar ben ik echt te lui voor

marlies85 schreef:DeniseBobby schreef:Ik las ergens dat het slecht is om zo goed als direct na je ontbijt je tanden te gaan poetsen?
Waarom is dit slecht?
Wat ik begreep is dat je dan de zuren etc juist in je tanden poetst...of zoiets. Daarom moet je na een potje kotsen ook niet meteen naar je tandenborstel grijpen.
Ell_en schreef:Die soft-picks, zijn dat als het ware gewone ''zachte'' tandenstokers?
Ik heb alle in alle kiezen al wel 2 vullingen zitten, terwijl ik 2 x per dag electrisch poets, en elke dag met een tandenstoker er tussendoor ga.
Heb echt smalle ruimtes tussen de tanden, tussen de kiezen valt wel mee!
Alleen heb ik nu van die dunne plastic stokertjes, maar ook die zijn nog erg gevoelig..
Daarom lijken mij de soft-picks wel wat.
Ell_en schreef:SummerLess: dankje voor je antwoord.
De houten stokertjes worden bij mij heel gauw slap door het speeksel.
Dan kan ik voor elke ''holte'' een nieuwe pakken.
)
whahah, ik kan zo'n pijn aan mijn kaken hebben. Mijn tanden passen ook totaal niet op elkaar.
.Ell_en schreef:@ Summerless: maar als mijn houten stokertjes zo slap worden, dan kom ik er echt niet meer mee tussen in de kleine holtes.
Heb je misschien ook nog een tip tegen tandsteen?
Ik kan net zo goed poetsen/stoken als ik wil, maar ik heb altijd tandsteen...
dressagelady schreef:In je tandpasta zit Al voldoende fluoride, zodoende.is mondwater overbodig. In tegenstelling wat de reclames je willen doen geloven haalt mondwater ook geen plaque oid weg, dus daarom hoef je het al helemaal niet te gebruiken. Alcoholhoudende mondwaters zoals listerine zijn veel te agressief voor je slijmvliezen/speekselklieren, waardoor je speekselaanmaak minder wordt en dit is erg ongunstig