Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LoveUggs schreef:@Daphna, wat erg wat was er bij jou gebeurd als ik vragen mag? Ook gewoon zomaar de *!&)@& in geslagen?
Als ze gepakt worden gaat het eerst naar het OM...
Daphna schreef:LoveUggs schreef:@Daphna, wat erg wat was er bij jou gebeurd als ik vragen mag? Ook gewoon zomaar de *!&)@& in geslagen?
Als ze gepakt worden gaat het eerst naar het OM...
Nee, huiselijk geweld. Mijn ex zat in een diepe psychose, en dacht dat ik hem wat aan wilde doen... Meteen daarna aangifte gedaan. 3 weken later kreeg ik een brief van justitie, dat ze het dokters rapport, de foto's en mijn verklaring onvoldoende bewijs vonden...
LoveUggs schreef:![]()
Achteraf gezien denk ik ook, had ik maar iets geroepen, had ik maar mijn truucjes toegepast, die ik in gedachte na de moord op mijn vriendin zo vaak in mijn gedachte bij willekeurige personen gedaan heb. Had ik maar had ik maar had ik maar.. Daar heb je alleen zo weinig aan... Als ik er nu overna denk, had ik MAKKELIJK haar hand kunnen pakken toen ze naar me wees, en had ik haar makkelijk in een of andere houding kunnen dwingen zodat ze mij niks meer kon doen. Ik had idd makkelijk weg kunnen lopen vooraf, maar dan ben je ook "slachtoffer". Niet in je eigen ogen, maar wel in HUN ogen, haha die is bang, ze loopt weg. Geef je verder groot gelijk hoor, want soms is weglopen het beste. Ik ben nooit de eerste die een knal uitdeelt tenzij je me echt goed boos krijgt.. Maar in dit geval, had ik misschien wel een knal moeten uitdelen. Het meisje dat mij in eerste instantie "aanviel" was duidelijk de "leider" van het groepje. Wat zei deed, deed de rest ook. Als ik haar een klap gegeven had, had het miss niet zo ver gekomen, want dan was ze misschien geschrokken. Of het had nog erger kunnen worden dan nu, en ik had 5 man bovenop me gehad... Je weet het niet in zo'n geval. Het beste was gewoon geweest als iemand 112 gebeld had of dat ik (zoals ik in de tram aan zat te denken) bij de halte ervoor eruit was gestapt...
Lianne86 schreef:LoveUggs schreef:![]()
Achteraf gezien denk ik ook, had ik maar iets geroepen, had ik maar mijn truucjes toegepast, die ik in gedachte na de moord op mijn vriendin zo vaak in mijn gedachte bij willekeurige personen gedaan heb. Had ik maar had ik maar had ik maar.. Daar heb je alleen zo weinig aan... Als ik er nu overna denk, had ik MAKKELIJK haar hand kunnen pakken toen ze naar me wees, en had ik haar makkelijk in een of andere houding kunnen dwingen zodat ze mij niks meer kon doen. Ik had idd makkelijk weg kunnen lopen vooraf, maar dan ben je ook "slachtoffer". Niet in je eigen ogen, maar wel in HUN ogen, haha die is bang, ze loopt weg. Geef je verder groot gelijk hoor, want soms is weglopen het beste. Ik ben nooit de eerste die een knal uitdeelt tenzij je me echt goed boos krijgt.. Maar in dit geval, had ik misschien wel een knal moeten uitdelen. Het meisje dat mij in eerste instantie "aanviel" was duidelijk de "leider" van het groepje. Wat zei deed, deed de rest ook. Als ik haar een klap gegeven had, had het miss niet zo ver gekomen, want dan was ze misschien geschrokken. Of het had nog erger kunnen worden dan nu, en ik had 5 man bovenop me gehad... Je weet het niet in zo'n geval. Het beste was gewoon geweest als iemand 112 gebeld had of dat ik (zoals ik in de tram aan zat te denken) bij de halte ervoor eruit was gestapt...
Achteraf is het ook heel makkelijk praten.. Maar heb wel geleerd, als iemand ruzie zoekt... weglopen.. dan schreeuwen ze maar een paar keer, boeiend... Dan liever een "loser" dan moeten ingrijpen... Ik weet van mezelf dat ik echt doorflip als iemand me aanraakt en ik daar niet van gewenst ben. Dus dat is ook niet goed, bij mij gaat er een knopje om... Waarom weglopen voor mij bij ruzie zoekende mensen altijd de 1ste keuze is --> je weet nooit hoe het afloopt... Stel je pakt er 1 aan, wat doet de rest? Vandaar dat ik daar nooit zo heel erg voor benSoms kun je dingen beter uit de weg gaan... Het is zo stom.. tis altijd stel dat... "Als ik dit en dat had gedaan.. " Tjah, elke actie krijgt een reactie.. Maar wat die reactie is? Mensen opzoeken en bellen naar de politie... of iemand anders laten bellen, dat is vaak nog beter, gewoon iemand opdracht geven... (Dat is heel stom, maar dat is ook iets wat je standaard moet doen als er een ambulance nodig is
anders belt ook niemand?! Ook zoiets mafs? Iedereen kijkt verstijfd toe.. mensen opdrachten geven --> voeren ze uit...)
Ik zal ook nooit de eerste zijn die iets doet (of nouja... kom aan iemand die ik lief vind of aan een dier en ik sta niet voor mezelf in(Heb toen eens serieus mijn knokkels blauw geslagen op de staldeur omdat ik zo boos was en de staleigenaresse die iets stoms had gedaan, durfde niet eens meer naar buiten te komen
)... Ik zeg gewoon heel eerlijk dat ik gewoon op sommige momenten niet voor mezelf insta... Maar dan is er al iets gebeurd...
De kans dat je ze nog eens tegenkomt zal hoop ik niet te groot zijnen anders zorgen dat je bij mensen staat, eventueel naar een conducteur/medewerker of wat dan ook lopen en even het verhaal zeggen en vragen of diegene op wil letten.. Of zelfs gewoon de politie bellen.... voor mijn part zeg je dat je je bedreigd voelt (nemen ze sowieso serieus) en dan weten ze ook meteen wie het zijn..
Mayflower_ schreef:Och he meissie..Wat zul je geschrokken zijn! Ontzettend veel sterkte en soms is het maar beter om je helemaal stil te houden tegen zulke mensen.. Ook al zijn ze luidruchtig.. Er zijn mensen die tegenwoordig zo'n kort lontje hebben.
xSlvna schreef:Mayflower_ schreef:Och he meissie..Wat zul je geschrokken zijn! Ontzettend veel sterkte en soms is het maar beter om je helemaal stil te houden tegen zulke mensen.. Ook al zijn ze luidruchtig.. Er zijn mensen die tegenwoordig zo'n kort lontje hebben.
Tegenwoordig kun je of je bek niet opentrekken of moet je een mes bij je hebben als je je wilt weren, strondeigewijze kinderen.
Vaak ook nog kinderen van alcoholisten, drugsverslaafde, alleenstaande, buitenlandse of gewoonweg domme mensen, dat daar niks aan gedaan word...
Nederlanders zijn vaak schijthuizen, als iemand in elkaar getimmerd word kijken ze alleen toe, of lopen ze door. Sorry wat?
Als het op een vrijdag/zaterdag avond volwassen mannen zijn die elkaar op de vuist gaan, snap ik dat nog wel, maar kinderen die iemand slaan?
Ik zou gelijk 112 intoetsen en dan zelf filmen als bewijs, of als het echt te ver gaat de meiden aan hun haren wegslepen, althans de aanstichter.
Is af en toe niet normaal wat voorkomt in mens en maatschappij, zowel hier als op andere sites.
Niks te mond houden, die respectloze snotapen moeten gewoon leren respect hebben, alleen zeer triest dat je hiervoor met een grotere groep moet zijn.