Citaat:Wat ga je doen daarna ? Niet meer gaan werken om bij jij kind te kunnen zijn, of je kind bij iedere afwezigheid bij je ouders droppen ? Leven van bijstand omdat je kind je verhindert van voltijds te gaan werken ?
Ik werk ook niet voltijds, maar trek bepaald geen uitkering.
En nee, ik heb ook nog nooit een vast contract gehad, ben nu 26 met een dochtertje van 5.
Als ik moet werken, gaat mijn dochtertje naar de oppas/opvang, net zoals bij iedereen.
En moeder een egoist? Nee, vader is een stuk beter bezig.
Wel z'n l.ul gebruiken en als er dan een kindje van dreigt te komen dondert hij op en wil hij er niks van weten. Nee dat is een beter voorbeeld. Maar als hij er niet van wil weten, tja dan is dat nou eenmaal maar zo.
Had 'ie maar een vrouwtje moeten worden ipv een mannetje
dan hij had hij er ook wat over te zeggen gehad.Als hij er niks mee te maken wil hebben, dan is dat zo. Leuk is het niet maar ja.
En als hij het niet wil, tja lastig dan. Had 'ie maar eerder over moeten nadenken.
Mijn vriend wil ook absoluut geen 2e en heeft al gezegt: als er een 2e komt, dan laat je 't maar weghalen.
Ik zo 'uh denk het niet, het is mijn buik en mijn lijf, waar ik over beslis'. Hij toen 'ja maar wat nou als ik het niet wil?'
Tja, zei ik, jammer dan.
Jaaaa.. zei hij, en dan zou ik er wel voor moeten betalen zeker.
Tja, zei ik weer, zo is het nou eenmaal. Het is dikke pech voor jou maar mocht ik per ongeluk nog een keer in verwachting raken en ik wil het echt houden, dan kan jij daar niks aan doen. Ook al is het een kind van jou maar wil jij het niet.
Het is niet jouw lijf dus jij beslist er niet over. Als jij geen kinderen wilt, dan laat je je maar helpen.
Nouu... toen begon hij toch te piepen!! Jaaa ik zal me zeker in m'n ballen laten snijden!!! Ben je niet goed wijs?!
*grinnik*... die mannen toch
een kind moet een keuze blijven voor beide.. Ook als niet gepland is... Dus als 1 van de 2 het wil houden (dan heeft mams zelfs al de eindbeslissing) dan is het een keuze en dan weet je dat je er alleen voor kunt komen te staan. Maar dat kan ook als je wel een relatie hebt... Je zou voor de gein eens moeten nagaan hoeveel vrouwen er hun "pil" vergeten, want "met kind blijft ie vast bij me";)
Nee, die gaat lang niet door dezelfde emotionele hel als een moeder. Dan had hij wel zijn verantwoordelijkheid genomen en zat hij bij de TS, eventueel om haar te overtuigen dat een kind nu geen goed idee is. Hij trekt zijn handen af, reageert niet meer, maar zou wel beslissen wat iemand anders met haar leven moet doen? Echt niet.

. En dat hebben zo goed als alle vrouwen, ook vrouwen die nooit kinderen wilden en plots zwanger geraakte en te laat waren om het weg te halen. Die ontpoppen zich soms nog tot de ergste moedertijgers die er zijn