Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
F_Orumster schreef:Raponsje, ik sta wel open hoor, sta jij wel open? Ik heb het idee van niet, anders zou je niet zo stellig zeggen dat het niet zo werkt.
Overigens valt er genoeg te lezen op pubmed dat lowcarb zeker effectief is en gecombineerd met goede cholesterolwaarden (die van mij zijn ook uitstekend bevonden, en dat met elke dag 2-3 eieren met spek en kaas).
F_Orumster schreef:Ik zou graag zien dat je de theorie verdedigt die jij aanhangt over vet- of suikerverbanding.

Raponsje schreef:Je vraagt toch ook niet aan de chirurg of dat ie met bewijs stukken kan komen dat de manier waarop hij jou gaat opereren
wel goed is voor je.
Quellian schreef:Raponsje schreef:Je vraagt toch ook niet aan de chirurg of dat ie met bewijs stukken kan komen dat de manier waarop hij jou gaat opereren
wel goed is voor je.
Absoluut wel.
Ik heb goede ervaringen met koolhydraatarm; binnen één week was ik geen diabetes patiënt meer én in 4 maanden was ik 12kg afgevallen.
IEDEREEN weet dat je een dieet (of het nou KDA/WW/SB/SB/etc. is) tijdelijk moet doen. Ná het afvallen moet je je leefpatroon omgooien om op gewicht te blijven. En dat is moeilijker dan het op gewicht komen.
Overigens sportte ik heel minimaal ivm gezondheidsklachten.
F_Orumster schreef:Wat laat je je kennen Raponsje. Als jij een theorie weerlegt, zou ik graag lezen waarom en welke theorie jij aanhangt.
Ik sta open voor goed onderbouwde theoriën hoor.
Zolang jij alleen maar roept dat jouw manier goed is maar dit niet wil uitleggen, dan ga ik ook niets aannemen, ik ben namelijk ook wetenschappelijk opgeleid en ik neem niets zomaar aan als waarheid.
Een correct opgeleid iemand zal namelijk achter elke theorie vraagtekens plaatsen.
Ik zie je alleen maar roepen dat jij wel weet hoe ons lichaam werkt, maar ik zie je nergens toelichting geven.
Je hebt ook niet gereageerd op mijn posts over het verbranden van suiker en vet (wat heel kortbondig was overigens). Juist met die post wilde ik zien wat jij erop te zeggen hebt, maar tot nu toe nog niets.
Dus als je écht goede reclame wilt maken, heb je nu ruim baan.
Raponsje schreef:Waarom gooi je niet gewoon je leefpatroon om, om af te vallen?
Net zo effectief.
Raponsje schreef:En wat laat ik me kennen?
Raponsje schreef:Ik heb een 50 uurige werkweek - ben kapot van mijn zwangerschap - heb een huishouden te runnen - ben fitness manager op een filiaal hier in de stad - heb mijn eigen praktijk - en help bokkers gratis en voor niks in mijn vrije tijd.
En ik laat me kennen omdat ik mijn vrije tijd niet wil verspillen aan een welles - nietes discussie? Dacht het niet.
Quellian schreef:Raponsje schreef:En wat laat ik me kennen?
Hmhm.Raponsje schreef:Ik heb een 50 uurige werkweek - ben kapot van mijn zwangerschap - heb een huishouden te runnen - ben fitness manager op een filiaal hier in de stad - heb mijn eigen praktijk - en help bokkers gratis en voor niks in mijn vrije tijd.
En ik laat me kennen omdat ik mijn vrije tijd niet wil verspillen aan een welles - nietes discussie? Dacht het niet.
Totaal irrelevant.
Quellian schreef:Raponsje, mijn zus heeft hetzelfde werk gedaan als jij nu doet.
Ik heb het nu niet over afvallen, ik heb het over 'genezen' van diabetes. Er zijn meer redenen om een bepaald dieet te gaan volgen. Iemand die veel sport zal ook meer eiwitten tot zich nemen.
En dat je het druk hebt, tja... vind ik wel irrelevant. Wie heeft het niet druk? Ik zal niet gaan opsommen wat ik aaaaaaaaaaaaaaallleeeemmmmaaaaal doe en moet doen. Dat staat er namelijk los van.
En als jij het zonde vindt om welles/nietes te 'spelen' op een forum, dan moet je je bezig houden met de dingen die voor jou wel belangrijk zijn.
Raponsje schreef:Wendy: Ik ben niet alleen dietiste maar ook voedingsdeskundige.
Overigens doe ik mijn werk prima: [LZP] In 4 jaar 10.000 overtollige kilo's verslonden
Daarnaast schrijf ik ook artikelen voor de NHS, onze nationale zorginstelling.
Overigens elke dietiste weet dat je beter vet kunt eten dan suiker.
Ik weet niet van wat voor kwaliteit de dietistes zijn in Nederland maar met dat soort fratsen kom je hier echt niet mee weg.
Overigens hoef ik helemaal niet met bronnen te komen, ik ben op het moment de nummer 1 voedingsdeskundige hier in het land, ben correct universitair opgeleid en weet echt wel hoe het in elkaar steekt.
Arabella: Sommige fruitsoorten zorgen er juist voor dat je suikerspiegel stabiel blijven door de vezels.
Quellian schreef:En dat je het druk hebt, tja... vind ik wel irrelevant. Wie heeft het niet druk? Ik zal niet gaan opsommen wat ik aaaaaaaaaaaaaaallleeeemmmmaaaaal doe en moet doen. Dat staat er namelijk los van.
En als jij het zonde vindt om welles/nietes te 'spelen' op een forum, dan moet je je bezig houden met de dingen die voor jou wel belangrijk zijn.
F_Orumster schreef:Quellian schreef:En dat je het druk hebt, tja... vind ik wel irrelevant. Wie heeft het niet druk? Ik zal niet gaan opsommen wat ik aaaaaaaaaaaaaaallleeeemmmmaaaaal doe en moet doen. Dat staat er namelijk los van.
Het is irrelevant omdat je bovenop vele afvaltopics zit, hier begint te schermen dat elke theorie anders dan het jouwe niet klopt, begint te pochen met hoe goed je bent, maar als er gevraagd wordt naar een onderbouwing heb je ineens geen tijd of wil je geen welles nietes spelletje doen.
Als ik een van jouw cliënten was en ik dit zou lezen, zou ik me ernstig afvragen of ik wel in goede handen was.
Raponsje schreef:En de pot verwijt de ketel. Want hoewel jij vind dat ik aan pochen ben heb ik nu al 10 posts van jou op bokt gezien met "ik ben universitair afgestuurd! Ik zit in de wetenschap dus..!".
Ik ben overigens nergens vanaf gestuurd
maar ook posts dat ik ben afgestudeerd kan ik niet vinden, zo ben ik ook allesbehalve, tenzij iemand anders op die manier begint. Dus naast dit topic alleen in een topic waar iemand tekeer ging dat zij beter was dan de rest (patroon?)Raponsje schreef:Als je Atkins even snel googled dan staat er dan je door koolhydraat arm te eten je lichaam dwingt om op vet te gaan branden want natuurlijk onzin is.
Adin schreef:F_orumster, klopt hoor, heb eerder kha gedaan en een beetje meegekletst in het topic.
Het ging me goed af hoor, was binnen no-time 17.5 kilo kwijt.
Ben alleen niet gek op iedere dag ei en heel veel vlees en hou van fruit en dat mag ook zo minimaal.Zoek nu gewoon een goede maar ook effectieve manier om toch de kilo's kwijt te raken.Met kha hou ik ook honger...
Raponsje schreef:Maar als je het dieet niet goed wijs vind omdat je geen groente en fruit mag, waarom vertrouw je dan wel in de rest van het dieet?
Als je Atkins even snel googled dan staat er dan je door koolhydraat arm te eten je lichaam dwingt om op vet te gaan branden want natuurlijk onzin is.