hoe iemand met een ochtendhumeur wakker maken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xBueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:24

.
Laatst bijgewerkt door xBueno op 10-06-22 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:30

4EverHobbes schreef:
Ik vind het echt onzin dat 'het er gewoon is dus je kunt er niks aan doen'. Het is vervelend als je je chagrijnig voelt maar kom op zeg, als volwassene heb je toch genoeg fatsoen in je donder om daar overheen te stappen. Ik ben ook geen prater 's ochtends en heb het liefst niemand om me heen, maar ik ga echt niet van mijn medemens verwachten dat ze daar rekening mee houden.
Wat geeft ochtendmensen het recht om geen rekening te houden met iemand die even op gang moet komen, terwijl degene met het ochtendhumeur zich maar aan moet passen? Als ik m'n best doe om mensen niet af te snauwen 's morgens, mogen zij ook best een beetje inbinden als ze zien dat ik er even geen zin in heb. Meestal maak ik er een grapje van en gelukkig hebben zowel mijn vrienden als ik genoeg fatsoen om de middenweg te zoeken tussen stilzwijgend naast elkaar zitten of hyperactief rondstuiteren.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:31

_O- Mijn god, wat een geniaal topic :').

Ik snap alleen echt niet waarom jij je zover wilt gaan aanpassen, TS.
Ik heb ook een ochtendhumeur, een vrij heftige zelfs, maar kan me toch wel zodanig aanpassen als ik bij iemand anders ben, dat die niet hoeft mee te genieten van mij humeurtje. Overdrijven is natuurlijk ook een vak :).
Als jij gewoon nromaal doet, dus niet de overdreven dingen die hier gezegd worden :') en zij zich ook een ietsiepietsie aanpast, moet er toch helemaal geen probleem zijn?

Vraag het gewoon aan haar zelf. Op vakantie moesten wij er ook een paar keer heel vroeg uit, vanwege grote afstanden, wat bij mij goed hielp was om mij gewoon wakker te laten worden en me mijn sigaretje te laten roken, terwijl de ander alvast in de badkamer bezig was. Als mijn sigaretje op was, kon ik zo doorlopen naar de badkamer en mezelf klaar maken en zodra ik daar klaar was, was het humeurtje ook wel weer over. Onbijten doe ik niet, ik krijg geen hap door mn keel als ik nog in die halfwakkere fase zit.

Kijk ,dat je haar even met rust laat, snap ik helemal, maar waarom zou je je verder nog aan moeten passen? Het lijkt mij dat zij ook zin heeft in dat ding dat jullie gaan doen, dus een beetje aanpassingsvermogen van haar kant is geen overbodige luxe...

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 01:34

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 01:39

Dit nummer keihard aanzetten:

:Y)

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 01:40

Ik heb ook altijd een verschikkelijk ochtendhumeur :')
Vaak nog erger als degenen die chagrijnig zijn..

Ik wordt (als ik überhaupt al wakker wordt ;-) ) wakker met een glimlach
en begin als een gek te kletsen, liedjes te zingen etc.

Daar hebben mensen over het algemeen meer last van dan als iemand
chagrijnig wakker wordt ;-)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: hoe iemand met een ochtendhumeur wakker maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 01:44

Gewoon wakker maken en zeggen dat de koffie klaar is en dan de eerste 10 minuten met rust laten en wachten tot die persoon zelf gaat praten en wat bij z'n positieven komt. Geen emmers water, harde muziek, druk gedoe of gezeur aan de kop. Eerst koffie/thee en een krant/ontbijtnieuws.

Persoonlijk hanteer ik het motto: "voor de koffie niet zeuren" en als je dat motto overtreed ben ik de hele dag niet te genieten.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 01:56

Ik heb een giga ochtend humeur,
Ik ben bij andere altijd wel vrolijk attans dat doe ik uit beleeftheid.
Maar thuis als mijn moeder mij wakker maakt en ik ga na beneden, moet ik eerst eten en rustig wakker worden. Ik ben het eerste half uur gewoon niet aanspreekbaar.

Gewoon rustig wakker maken
En niet:
- veel praten
- lastige vragen stellen
- dag planning maken
- neurien
- te blij zijn
- vrolijk proberen te maken

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 02:01

Ooooh ik ben ook echt een ochtend mens *\o/* maar niet heus... -O- voor 11 uur geen gelul aub.. En al helemaal geen serieus gedoe...
Wekker eerder zetten uur van te voren want ik wil die snooze knop vaaaaaaaak indrukken haha en dan beneden komen waar een croisantje licht en verse jus 'd orange en iemand die gewoon zijn haar eigen ding doet.. En daaarna kunnen we weer praten maar moet toch echt eerst wakker worden anders ben je de klos haha :p

Aaahhh ik zie hier boven mij dagplanning... Ik wordt daar zooooo chagrijnig van... Daar kan ik overigens op geen enkel tijdstip van de dag tegen hoor... Met mij kun je dan ook geen afspraak maken dat ik om 2 uur ergens moet zijn ik zie verdorie wel hoe de dag loopt..
Beste vriendin van me leeft op planningen en structuur en dat botst dan ook enorm vaak... Maar ze is wel lief hoor haha :p
Laatst bijgewerkt door Tat_jana op 09-01-13 02:04, in het totaal 1 keer bewerkt

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 02:01

silvericathy schreef:
Hallo,

Een vriendin van mij heeft een giga ochtend humeur, nu komt ze binnenkort bij mij slapen.
We moeten dan vroeg opstaan de volgende dag, en dat houd ook in dat ik der wakker moet maken.
Nu vroeg ik me af wat nou een goede manier is om zo iemand wakker te maken.

Alle tips zijn welkom, want ik wil natuurlijk geen boze gezichten op de vroege ochtend. :D

/waves ; mens met ochtendhumeur meld zich :D Wakker maken is geen probleem hoor. En daarna gewoon me eerst ff met rust laten zodat ik rustig wakker kan worden. Bovendien over het algemeen houd je je bij anderen toch wel in en ben je meestal wel direct aanspreekbaar. Tenminste ik wel...en de meesten wel denk ik.
Maar thuis idd; spreek me eerste uur niet aan want dan ben ik echt heel snel uit mn humeur

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 02:12

Zou gewoon vragen wat zij prettig vindt :) Heb ook ochtendhumeur, je mag me best wakker maken maar fluister dan bij de deur of ik wakker wil worden. Niet hard praten en al helemaal niet aanraken (laat staan schudden/prikken) want dan haal ik uit. In mn slaap nog overigens, dus kan er echt niks aan doen :+
Daarna gewoon niet praten tegen me tot ik zelf ga praten en dan is er niks aan de hand :D

Moet wel zeggen; ik zet altijd zelf mn wekker en zorg er voor dat ik tijd heb om even rustig wakker te worden voor ik opsta . Zo beperk ik de 'last' voor mn omgeving :) Doe sowieso mn best om rekening te houden met anderen.. Als iemand blijft slapen waarschuw ik diegene dat ik uithaal in mn slaap en verder nooit een probleem gehad. Ok...behalve de vijf mensen die 's ochtends na een slaapfeestje blauwe plekken kwamen laten zien maar die hadden er een spelletje van gemaakt om mn klappen te ontwijken, dus dan doe je het zelf ook :')

Op show heb ik er vrijwel geen last van, wil wel zo snel mogelijk mn koffie en een peuk :+

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 02:19

amyz schreef:
Zou gewoon vragen wat zij prettig vindt :) Heb ook ochtendhumeur, je mag me best wakker maken maar fluister dan bij de deur of ik wakker wil worden. Niet hard praten en al helemaal niet aanraken (laat staan schudden/prikken) want dan haal ik uit. In mn slaap nog overigens, dus kan er echt niks aan doen :+
Daarna gewoon niet praten tegen me tot ik zelf ga praten en dan is er niks aan de hand :D

Moet wel zeggen; ik zet altijd zelf mn wekker en zorg er voor dat ik tijd heb om even rustig wakker te worden voor ik opsta . Zo beperk ik de 'last' voor mn omgeving :) Doe sowieso mn best om rekening te houden met anderen.. Als iemand blijft slapen waarschuw ik diegene dat ik uithaal in mn slaap en verder nooit een probleem gehad. Ok...behalve de vijf mensen die 's ochtends na een slaapfeestje blauwe plekken kwamen laten zien maar die hadden er een spelletje van gemaakt om mn klappen te ontwijken, dus dan doe je het zelf ook :')

Op show heb ik er vrijwel geen last van, wil wel zo snel mogelijk mn koffie en een peuk :+

_O- zie het al helemaal voor me :D

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 02:30

Leen een wake up light van iemand.
Het haalt mijn ochtendhumeur niet helemaal weg, maar ik word wel een stuk meer ontspannen wakker van zo'n ding.

En zoals al gezegd, dan gewoon niet te veel praten / zeuren / verwachten voor de eerste tijd, dan komt het helemaal goed! :)

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 02:51

Ik ben ook een drama met opstaan en heb echt wel 30minuten nodig als het kan om wakker te worden.
Anders ben ik ook niet te harden 's ochtends :P
Waar ik juist chagga van wordt, zijn mensen die de wekker keihard naast je af laten gaan als je al wakker bent en dus rustig wakker wilt worden.

Ik weet niet of je dieren hebt?
Maar ik word altijd lekker wakker met een kat op schoot haha

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 03:21

Vjestagirl schreef:
Voordeel is dan weer wel: ik heb een geweldig humeur om 3 uur 's nachts, dat kan je van veel ochtendmensen dan weer niet zeggen.

_/-\o_ :')

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 04:02

Vjestagirl schreef:
Voordeel is dan weer wel: ik heb een geweldig humeur om 3 uur 's nachts, dat kan je van veel ochtendmensen dan weer niet zeggen.

+1 :D

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 04:21

Astaloca schreef:
Vjestagirl schreef:

+2 :))

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 04:30

iLOVEVIDO schreef:
Bij mijn vriend helpt het meestal als zijn ontbijt al naast bed staat :')

Dan zou ik de volgende keer eens proberen om te gaan stofzuigen. . . :P

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 04:34

Liesje1611 schreef:
Weet je wat ook erg is..?

Je moeder die de gordijnen van je kamer openrukt onder een luid 'GOEIEMORGEN DOORNROOSJE LEKKER GESLAPEN? VANDAAG GAAN WE NAAR DE IKEA EN NAAR DE GAMMA EN NAAR DE SUPERMARKT EN VANAVOND ETEN WE PANNEKOEKEN EN..'

Zo jammer. -O-

_O- _O- _O-

In zulke gevallen is het goed dat ik geen luchtbuks meer heb :P

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 04:41

silvericathy schreef:
Als ik alle tips een beetje samenvat denk ik dus dat het volgende het beste is om te doen:
1 kijken of ze zelf eventueel een wekker kan zetten.
2 rustig laten wakker worden
3 zorgen dat er een mogenlijkheid is om eventueel meteen te douche of meteen te eten.
4 vooral met rust laten, niet vrolijk doen en zo min mogenlijk zeggen.
5 pas gaan praten als ze wakker is, en dit zelf aangeeft

Klopt het zo een beetje of sla ik belangrijke dingetjes over?

Beste TS,

ik mis een cruciaal onderdeel in je lijst; je vriendin. Die mag zich ook aanpassen aan jou.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 04:53

Vjestagirl schreef:

Lol :D

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 05:00

xxCYNNxx schreef:
amyz schreef:

_O- zie het al helemaal voor me :D

Sommige mensen doen dat dus echt. . . ik schijn het ook te doen, net als praten. Ik hoef je zeker niet te uit te leggen hoe mijn ex op de naam karate-kid kwam *grijns*

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:29

YamaSaki schreef:
Vjestagirl schreef:

+2 :))

+3

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:32

Of als ze helemaal gaan stressen dat je nu op moet staan.

Berdien

Re: hoe iemand met een ochtendhumeur wakker maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:42

Tja, het komt van twee kanten vind ik. Mij moet je ook echt (echt!) met rust laten 's ochtends. En dan bedoel ik voor 9 uur, daarna gaat het wel. Geen verhalen tegen me op hangen, niet in m'n weg lopen en al helemaal NIET GAAN ZINGEN zoals mijn huisgenoot doet. Argh. Laat me gewoon m'n gang gaan, douchen, ontbijt maken en koffie zetten en dan heb je echt geen last van me. Duurt een half uurtje, dan ben ik wakker en dan ben ik er ook. Maar mensen die superaanwezig zijn 's ochtends vroeg.. Nee. Ik kan echt bloed- maar dan ook bloedsjacherijnig worden van zingende, drukke mensen 's ochtends. En dan ben ik ook echt niet aardig meer :=

Maar goed, mij hoef je ook niet wakker te maken, daar heb ik een wekker voor :+

Je kunt je ietwat aanpassen aan je vriendin, maar zij zich ook aan jou. Ze slaapt immers bij jou, dan kan ze zich wellicht best wat aanpassen aan jouw gewoontes. Hou jij rekening met haar, zij met jou en dan komt het vast goed :)