Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
4EverHobbes schreef:Wat geeft ochtendmensen het recht om geen rekening te houden met iemand die even op gang moet komen, terwijl degene met het ochtendhumeur zich maar aan moet passen? Als ik m'n best doe om mensen niet af te snauwen 's morgens, mogen zij ook best een beetje inbinden als ze zien dat ik er even geen zin in heb. Meestal maak ik er een grapje van en gelukkig hebben zowel mijn vrienden als ik genoeg fatsoen om de middenweg te zoeken tussen stilzwijgend naast elkaar zitten of hyperactief rondstuiteren.Ik vind het echt onzin dat 'het er gewoon is dus je kunt er niks aan doen'. Het is vervelend als je je chagrijnig voelt maar kom op zeg, als volwassene heb je toch genoeg fatsoen in je donder om daar overheen te stappen. Ik ben ook geen prater 's ochtends en heb het liefst niemand om me heen, maar ik ga echt niet van mijn medemens verwachten dat ze daar rekening mee houden.
silvericathy schreef:Hallo,
Een vriendin van mij heeft een giga ochtend humeur, nu komt ze binnenkort bij mij slapen.
We moeten dan vroeg opstaan de volgende dag, en dat houd ook in dat ik der wakker moet maken.
Nu vroeg ik me af wat nou een goede manier is om zo iemand wakker te maken.
Alle tips zijn welkom, want ik wil natuurlijk geen boze gezichten op de vroege ochtend.
amyz schreef:Zou gewoon vragen wat zij prettig vindtHeb ook ochtendhumeur, je mag me best wakker maken maar fluister dan bij de deur of ik wakker wil worden. Niet hard praten en al helemaal niet aanraken (laat staan schudden/prikken) want dan haal ik uit. In mn slaap nog overigens, dus kan er echt niks aan doen
![]()
Daarna gewoon niet praten tegen me tot ik zelf ga praten en dan is er niks aan de hand![]()
Moet wel zeggen; ik zet altijd zelf mn wekker en zorg er voor dat ik tijd heb om even rustig wakker te worden voor ik opsta . Zo beperk ik de 'last' voor mn omgevingDoe sowieso mn best om rekening te houden met anderen.. Als iemand blijft slapen waarschuw ik diegene dat ik uithaal in mn slaap en verder nooit een probleem gehad. Ok...behalve de vijf mensen die 's ochtends na een slaapfeestje blauwe plekken kwamen laten zien maar die hadden er een spelletje van gemaakt om mn klappen te ontwijken, dus dan doe je het zelf ook
Op show heb ik er vrijwel geen last van, wil wel zo snel mogelijk mn koffie en een peuk
Liesje1611 schreef:Weet je wat ook erg is..?
Je moeder die de gordijnen van je kamer openrukt onder een luid 'GOEIEMORGEN DOORNROOSJE LEKKER GESLAPEN? VANDAAG GAAN WE NAAR DE IKEA EN NAAR DE GAMMA EN NAAR DE SUPERMARKT EN VANAVOND ETEN WE PANNEKOEKEN EN..'
Zo jammer.
silvericathy schreef:Als ik alle tips een beetje samenvat denk ik dus dat het volgende het beste is om te doen:
1 kijken of ze zelf eventueel een wekker kan zetten.
2 rustig laten wakker worden
3 zorgen dat er een mogenlijkheid is om eventueel meteen te douche of meteen te eten.
4 vooral met rust laten, niet vrolijk doen en zo min mogenlijk zeggen.
5 pas gaan praten als ze wakker is, en dit zelf aangeeft
Klopt het zo een beetje of sla ik belangrijke dingetjes over?
xxCYNNxx schreef:amyz schreef:Zou gewoon vragen wat zij prettig vindtHeb ook ochtendhumeur, je mag me best wakker maken maar fluister dan bij de deur of ik wakker wil worden. Niet hard praten en al helemaal niet aanraken (laat staan schudden/prikken) want dan haal ik uit. In mn slaap nog overigens, dus kan er echt niks aan doen
![]()
Daarna gewoon niet praten tegen me tot ik zelf ga praten en dan is er niks aan de hand![]()
Moet wel zeggen; ik zet altijd zelf mn wekker en zorg er voor dat ik tijd heb om even rustig wakker te worden voor ik opsta . Zo beperk ik de 'last' voor mn omgevingDoe sowieso mn best om rekening te houden met anderen.. Als iemand blijft slapen waarschuw ik diegene dat ik uithaal in mn slaap en verder nooit een probleem gehad. Ok...behalve de vijf mensen die 's ochtends na een slaapfeestje blauwe plekken kwamen laten zien maar die hadden er een spelletje van gemaakt om mn klappen te ontwijken, dus dan doe je het zelf ook
Op show heb ik er vrijwel geen last van, wil wel zo snel mogelijk mn koffie en een peuk
zie het al helemaal voor me