Zwaar verslaafd en tóch Gestopt met Roken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: Zwaar verslaafd en tóch Gestopt met Roken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 19:06

Ik denk dat het toch ook aan jezelf ligt of je aankomt of niet.
Ik eet nu veel meer en ja dan kom je idd. wat kilo's aan.
Ik ben nu 5 kilo bijgekomen,waar ik dus heel blij mee ben.
Als je gestopt bent,probeer dan op te letten wát je eet en vooral hoeveel.Zorg ook dat je sport of veel beweging hebt.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:46

Ja, je stofwisseling kan idd. trager worden. Ik ben idd. in bijna 2 jaar tijd ook een paar kilo aangekomen.
Maar wat zou slechter voor je gezondheid zijn? Ik gok toch zo maar roken.
Beter stoppen met roken, want die paar kilo extra krijg je er wel weer een keertje vanaf.
Toch?

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:34

Gewoon zorgen dat je tegelijk met het stoppen meer gaat bewegen. En neem in plaats van snoep of koek een stuk fruit als je trek hebt.

Nu klink ik heel heilig want ik eet me ook een slag in de rondte maar ik weet van een eerdere poging om af te vallen dat dit echt werkt. Gezond en regelmatig eten en meer bewegen.

Ben inmiddels ruim 1,5 week verder en ik merk dat de lichamelijke behoefte er niet meer is. Wel de geestelijke, mijn god wat kan ik soms onrustig, chagrijnig etc worden als mijn hoofd roept dat er een peuk in moet.
Maar ik doe het lekker niet :D
Gevoel neemt ook snel af dus het valt me alles mee!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 13:22

4EverHobbes
Das echt erg he,die drang naar die peuk geestelijk.Lichamelijk ben je er vrij snel vanaf,maar in je hoofd! :):) :):)
Ik ben nu 47 dagen rookvrij,maar nog steeds momenten van snakken naar een peuk. :=
De drang word wel meer en meer minder,maar ik zou blij zijn als die helemaal weg is.
Ook ik blijf doorzetten! moet jij ook blijven doen hoor. :(:)
Iedereen zegt dat ik er véél beter uitzie,voller in het gezicht enzo.Ben nu 5 kilo aan gekomen,wil er nog wel wat bij hebben. :j

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 13:37

Volhouden he Gohya?? Probeer die gedachten aan alles wat met roken te maken heeft te vermijden...
denk dan snel aan een leuke vakantie of zo... leuke dingen met een paard etc.etc.

Jeetje... 5 kilo aankomen.... zucht. Ik zou er niet aan moeten denken hoor ;-))

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 13:49

Gohya ik word steeds zo vrolijk van je onderschrift: nog 5 weken tot de lente begint!!

En voor alle niet-rokers: *\o/* +:)+

Afbeelding

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 19:48

Dispar_Vulgo schreef:
Gohya ik word steeds zo vrolijk van je onderschrift: nog 5 weken tot de lente begint!!

En voor alle niet-rokers: *\o/* +:)+

[ Afbeelding ]

Ik word er zelf ook blij van.Ik tel altijd al af vanaf de eerste dag van de Herfst.
Leuk en motiverend plaatje. :j
Gister en vandaag weer een tas vol cakejes,chocolade en zoete snoepjes gekocht.
Net na het eten [vol bord Ossehaas,gefr.krieltjes in schil,rauwkost] 3 cake rolletjes naar binnen gewerkt.En toch heb ik eigenlijk best wel moeite om die extra kilo's erbij te krijgen.
Ik kom niet boven de 55 kilo en dat wil ik wel.
Maar ik voel heel erg goed. Vind het wel irri dat het slijm nog steeds in me keel blijft.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:21

Hihi... met zo'n onderschrift moet je het wel redden he??
Eh... eet ze!

Irri: dat blijft nog wel eventjes. Hoeft trouwens niets met roken/niet roken te maken te hebben... ook van een allergie kun je slijm in je keel krijgen. Ik heb het b.v. weleens van de houtkachel.
Volhouden he????

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 21:08

Ik houd zeker vol! er zijn er in de fam. die nog steeds denken dat ik het niet volhoud.
Jammer dan maar ik rook gewoon niet.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 21:22

Heb niet het hele topic doorgelezen maar wel jou verhaal.Wilde alleen even je zeggen dat ik het superknap van je vindt!Ik dacht dat ik een rookverslaafde was maar bij jou vergeleken rookte ik eigenlijk niet... :D
Wat knap van je dat je het aangaat, dat je weer beter ruikt, proeft en er uit ziet!Ook dat je weer wat aankomt, voor jou een mooie bijkomstigheid, voor mij toendertijd wat minder :')
Maareh top +:)+ en hou vol!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 21:23

Jee knap hoor. Ik moet ook zo volhardend zijn binnekort, maar ben nu nog een weekdier -O-
Ik ga je volgen wie weet kan ik me eraan optrekken strakjes. (de kilo's mag je wel van mij hebben, die wil ik niet ;) )

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 21:29

gohya schreef:
Ik houd zeker vol! er zijn er in de fam. die nog steeds denken dat ik het niet volhoud.
Jammer dan maar ik rook gewoon niet.

Hihi.... er zijn mensen die mij niet eens kennen zonder sigaret :P
Idd. jammer dan! Ze denken maar wat ze willen, hun probleem en ongeloof, niet het jouwe!
Jij rookt gewoon niet meer. *\o/*

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:42

Nou, ik wist geen doel voor het geld wat ik uitspaar door niet meer te roken... nu wel: ik betaal er mijn nieuwe auto mee af! En die haal ik morgen op, dus nu kán ik niet eens meer roken... geen geld meer voor :')

En ik ben aan het kijken voor een loopband.... die zet ik hier in mijn kantoor... moet meer bewegen, nu zeker. En ik kan me er niet toe zetten een rondje buiten te gaan hardlopen, ik denk dat het zo een lagere drempel is.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:56

Heel herkenbaar....ik was ook de ergste in zn soort -O-
Rook nu al ruim 4 jaar niet meer,ben gestopt via laser therapie.....je moet er gewoon geluk mee hebben,ken mensen die rokent buiten kwamen. :')
Noooooooooooooooooooooooooooooooooit zal ik nog een peuk opsteken,voel me SUPER!!!
Je lichaam zal hier heel blij mee zijn ts,gaat een wereld voor je open nu.....Good luck! +:)+

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 19:34

Veel mensen die me kennen zeiden:als je een rookwolkje zag op straat dan wist je dat jij er aan kwam.
Een blinde man die ik goed ken,en hij mij,zei ook:ik weet precies wanneer jij langs komt lopen,ik ruik de nicotine op afstand.Ook als je al langs geweest bent ruik ik de nicotine. :o

GamblersCup
Dát is een heel goed doel! ook die loopband is een zeer goed idee van je. :j

Er gaat zeker een wereld voor me open,uh die is al open gegaan.
Helaas nog steeds die 'zin in een peuk' na het avond eten,maar das snel weer over.
Als ik nu mensen zie roken op straat vind ik dat heel raar,dan denk ik ook,zó liep ik ook al die tijd.

En ik heb de 55 kilo gehaald! 55,7 kilo.Op naar de 56 kilo. *\o/*
Vanavond weer lekker trainen na een lange winterstop,heb er zin in.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:35

Op nieuwjaars dag kreeg ik ineens "trek'' in een sigaret...sloeg werkelijk waar helemaal nergens op en het was ook zo maar voor een seconde of 2 :')
De eerste 2 jaar was ik er nog bijna dagelijks mee bezig,het zat zo vast in mijn systeem,nu was ik op 18 december bijna vergeten dat ik al 4 jaar was gestopt....denk er nu bijna niet meer aan,soms dagen achter elkaar niet meer.
Ben zoooooooooooooo blij dat het me is gelukt om er vanaf te komen,
Ook voor mij was roken levensbehoefte nummer 1 :o Stond er mee op en mn laatste drukte ik uit als ik naar bed ging.....s'morgens kotste ik nicotine hoeste alles bij elkaar mn moeder is op 51 jarige leeftijd overleden aan long kanker (nu bijna 10 jaar geleden) ze was ook zwaar verslaafd aan de nicotine.
En zelfs na haar dood ben ik alleen maar meer gaan roken.
zeker 2 pakjes camel gingen er per dag door heen...18 jaar heb ik gerookt,mijn derde poging was succesvol...keren daarvoor was het een ramp.
Het boek van allen car heeft mijn ogen doen openen.....3 weken lukte het mij na het lezen van dat boek om niet meer te roken....maar helaas toch gefaald.
Maar na het lezen van dat boek heb ik nooit meer met plezier gerookt,ik MOEST er van af anders werd ook ik niet oud...was het roken al langer beu,maar mn lichaam schreeuwde er om,groot deel van mn leven werd beheerst door die peuk....altijd maar na moeten denken of je nog genoeg had....kwam je er de dag mee door,zit er nog gas in mn aansteker want o wee stel je eens voor :oo
Als ik nu terug kijk gewoon zielig en lach wekkent wat nicotine met je doet.
Ik weet als geen ander hoe moeilijk het is om er van af te komen,en wat het met je doet en kan doen...

(ik was alleen 15!! kilo aangekomen -O- maar na een paar jaar weer op het oude gewicht terug +:)+ )

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:40

amazone77, fijn dat je dit schrijft... over je oude gewicht! Want na 40 jaar doorstomen, en in mei 2 jaar volledig rookvrij, ben ik helaas ook wat aangekomen ;-))
Nou ja, die extra kilo's krijg ik er dus ook wel weer af!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:47

Dat de sigaret je leven kan beheersen, komt mij ook bekend voor (en die kilo's trouwens ook helaas). Ik rookte dan wel niet zoveel, maar dat wilde ik ook echt niet, 1 pakje per dag vond ik wel genoeg. Nou kon ik op mijn werk ook niet zoveel roken, dus overdag ging het nog wel. Maar het hield mij wel erg bezig de hele dag. Ook als je ergens binnen was, gelijk kijken waar ik een sigaret kon roken e.d.

Nu begin ik het wel steeds viezer te vinden. Vandaag stond ik in de lift en er hing zo'n vieze sigarettenlucht. Bah. Als er in mijn directe omgeving een sigaretje wordt opgestoken, vind ik het nog wel steeds lekker ruiken. Gelukkig heb ik dan niet de neiging om zelf een sigaret op te steken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-13 23:49

Oke voor sommige zijn die extra kilo's niet nodig,maar niet meer roken is toch stukken gezonder dan 15 kilo zwaarder.Daarbij kan je vaak die 15 kilo ook nog kwijt raken.Maar wat is nou 15 kilo? als het nou 30 kilo extra was? ja dat is veel te veel.

Ow ja ik ken dat ook,in paniek raken als je ziet dat er toch echt geen pakje peuken in de la ligt.
In de stress raakt op feestdagen,welke benzinepompen zijn open? om peuken te halen.
Chagerijnig en boos worden als blijkt dat je geen 2de pakje in de la hebt liggen terwijl je dacht dat er wél een 2de pakje lag.En dat ontdek je dan s'avonds om 11 uur als alles dicht is.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:58

Nou op zich is 15 kilo best veel maar je hebt gelijk gohya, je gezondheid is vele malen belangrijker!
Ik heb het redelijk binnen de perken weten te houden, iets van 8-10 kilo er bij maar het is er, op 1of 2 kilo na :o allemaal weer af. Had na mijn stoppen ook nog een ongeluk gehad waardoor ik lang niks heb kunnen doen...dat hielp niet mee :D

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:16

Ik heb heel veel moeite met het feit dat ik er kilo's bij krijg. Ik vind het echt vreselijk, ben nooit de slankste geweest en nu ook nog het vooruitzicht dat het erger gaat worden vind ik niet fijn.
Maar ik heb het grotendeels zelf in de hand, dus ik ga gewoon door als ex-roker :D

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:27

En toch wegen die kilo's niet op tegen het roken wat mij betreft. Maar het is geen leuke bijkomstigheid, dat ben ik met je eens.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:41

Of gewoon wat gezonds gaan snaaien ipv snoep en andere zooi. Daarnaast wat meer sporten (want zonder roken krijg je daar ook meer adem voor) en je komt echt niet veel aan.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:48

Dat is soms wat makkelijker gezegd dan gedaan. Ik ben niet anders gaan eten, wel minder. Sporten is de oplossing (voor mij) denk ik.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:53

Wow echt respect voor jou Gohya. +:)+