Ja ik ben te dik, so what?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 01:20

Daar kan ik zo niet tegen als mensen zo doen,
Mijn moeder is 1.65 en weegt over de honderd. Iedereen denkt altijd dat het het eten. En kijkt noet verder als hun neus lang is.
Mijn moeder komt gewoon aan terwijl ze amper eet, en sja ik ben ook dik en doe het zelfde als mijn ma ik eet ook amper, maar kom gelukkig niet snel aan.
Stofwisselingsziektes zijn uit gesloten bij mij en mijn ma. Het is een raadsel hoe zij zo snel kan aankomen zonder ongezond te leven.

Depende

Re: Ja ik ben te dik, so what?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 01:59

Ow ja sommige mensen kunnen zo onwijs lomp zijn. Kijk ik ben te zwaar voor mijn lengte dat besef ik me heus wel en ik ben ermee bezig, maar vorige week kreeg ik ook weer zo'n mooie opmerking. 'Wil jij ook een gehaktballetje?' Ik: Nee bedankt ik eet geen vlees. 'Oh echt maar je ziet er helemaal niet uit als een vegetariër, die zijn toch altijd dun?' En bedankt.

Zelfde geld voor het afslaan van patat/snacks of andere hele vette dingen (1 oliebol gaat nog wel, maar meer niet) ik word daar gewoon misselijk van en daarom vind ik het inmiddels niet meer lekker. 'Geen patat, zou ik ook niet doen als ik jou was.' Mij zie je dus ook echt nooit een big mac menu bestellen en opeten. :+

Die man op het terras was wel heel erg lomp, denk dat ik dan echt zou moeten huilen of hem slaan, 1 van beiden. _-:(

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 02:02

Gewoon doen...
Ik geef toe soms denk ik bij dikke mensen in de friture 'Ja vooral doen' , en bij magere meiden met een milkshake 'Je mag er best frietjes en een hamburger bij nemen.' maar bewust (omdat ik niet weet waardoor ze dik of mager zijn) zeg ik niks...

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 02:08

Sinds ik een paar keer behoorlijk ben nagekeken met een blik van 'ga vooral zo door, je bent al dik zat', eet ik zelden meer patat oid in het openbaar.
Het banketstaaf was nog wel dat m'n (überslanke) zusje naast me liep met een grote zak patat met veel saus enzo en ik een klein patatje had zonder saus.
Ik weet dat ik véél te zwaar ben, maar ondanks dat zit ik 10x beter in mijn vel dan toen ik slank was.
Afvallen wil ik wel weer rustig aan gaan oppakken en dan vnl door wat regelmatiger en gezonder te gaan eten en wat meer te gaan bewegen, én (niet onbelangrijk) de achterliggende redenen van m'n vreetbuien achterhalen en aanpakken/verwerken.
Ik heb mezelf zo dik gegeten en het zal er ook weer af moeten, maar dat heeft tijd nodig, ik kan gewoon niet in een paar maanden tig kilo afvallen.

Ik ben overigens al een beetje begonnen door nu iig 2 maaltijden per dag te eten en de cola te vervangen door ranja.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 02:14

Mensen moeten gewoon minder vooroordelen hebben.

De een is te dik
De ander te dun
De een heeft eem beugel
De ander een bril
De een heeft puisten
De ander een wijn vlek
De een heeft veel moeder vlekken
De ander heeft grote borsten
De een heeft kleine borsten

Guess what nobody is perfect. Leven en laten leven, geniet er gewoon van. Als iedereen een stuk minder zou zeuren op een ander zou he leven zo veel mooier zijn.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 08:05

Hey nichtje! Toevallig kwam ik je topic tegen (ik gok dat ik bij de andere kant van de familie hoor ;) ).
Ik herken alles wat je opschrijft. Ik ben zoals je weet ook nooit de slankste/knapste geweest. Altijd vechten met eten en het laten staan van lekker eten. Ben wel eens flink wat afgevallen door te dieeten, maar dat is er allemaal weer aangekomen.
En ja, ook ik heb wel eens opmerkingen gekregen waar ik me dan erg druk om kon maken (blijkbaar bedoelen moeders het allemaal toch wel goed hoor...alleen erg frustrerend als ze zelf zoveel kunnen eten als ze willen en nooit een grammetje aankomen....).
Tja, hoe er mee om te gaan....lastig hoor, ik probeer gezond te eten en mag van mezelf echt wel eens wat ongezonds hebben. En sporten he, hoewel ik daar weinig tijd voor heb.
Echt snaaien kan ik op het moment niet meer (voordeel van zwanger zijn), hopelijk keert dit na de zwangerschap niet meer terug.
En over die opmerkingen kan ik me niet meer druk maken, ik ben verder goed gezond en dat vind ik heel wat waard! Daarnaast denk ik ook wel eens: het kan altijd nog veel erger...dan valt het bij mij nog wel mee. Wel let ik zelf op dat het natuurlijk niet te erg word en dat ik me lekker blijf voelen in mijn lijf.
Enne, ik vind dat je er goed uitziet hoor!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 08:07

Heel herkenbaar. Ik ben erg veel afgevallen, maar zodra ik bij de kassa sta met wat lekkers, krijg ik van de cassiere al een opmerking van: 'Zo, gaat het weer de verkeerde kant op?' := Ik woon in een klein dorp en dan valt het blijkbaar dubbel zo erg op.
Ik kijk dus voortaan al bij welke cassiere ik kan staan zodat ik geen banketstaaf opmerking krijg. Jammer dat het zo moet.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 08:10

Beter dat je een paar kilo te veel aan je lijf hebt hangen en tevreden bent met wie je bent, dan skinny zijn en maar altijd bezig zijn met opletten wat je eet en nooit tevreden zijn.

Het is nooit goed, mensen zullen altijd over een ander blijven oordelen...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 08:17

lrtj_ schreef:
Daar kan ik zo niet tegen als mensen zo doen,
Mijn moeder is 1.65 en weegt over de honderd. Iedereen denkt altijd dat het het eten. En kijkt noet verder als hun neus lang is.
Mijn moeder komt gewoon aan terwijl ze amper eet, en sja ik ben ook dik en doe het zelfde als mijn ma ik eet ook amper, maar kom gelukkig niet snel aan.
Stofwisselingsziektes zijn uit gesloten bij mij en mijn ma. Het is een raadsel hoe zij zo snel kan aankomen zonder ongezond te leven.

J kan ook dik worden van te weinig eten hè ;)
Dan gaat je lichaam in spaar stand en houd het alles vast

TS ik vind jou niet echt dik? Hebben die mensen een vuiltje in het oog?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 08:27

Wat je zegt ben je zelf, heel vaak zeg je iets over een ander waar je zelf last van hebt. Of wat jij over mij zegt daar heb ik niets mee te maken.Is een door denker maar wel een goede, ik ben ook niet zo slank meer als jaren geleden.Heb een traag werkende schildklier, mensen zien en zeggen er ook wel eens iets van. Ik zeg dan, ach ik zit er niet mee hoor.@irtj ik ben ook vaak getest op schildklier maar die waarde was goed. Alleen op alternatief gebied houden ze andere waardes er op na dus werkt hij wel te langzaam. Al is het niet veel maar je kan er toch goed last van hebben, dus slik ik jodium voor mijn schildklier.
Laatst bijgewerkt door marleen_usar op 04-01-13 08:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 08:29

Ik ben ook iets te dik voor m'n lengte, maar ik vind het prima zo :)
Nog nooit echt opmerking gehad, maar als het zou gebeuren en het is echt een rotopmerking hebben ze aan mij de verkeerde

En denk maar zo meiden, als er oorlog komt hebben wij een reserve. :Y)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 08:31

TS en nog een paar anderen in het topic, jullie zijn echt mooie meiden en waarom jullie zulke :r opmerkingen naar jullie hoofd geslingerd krijgen snap ik echt niet!
Wen, Wat knap dat je bent gestopt met roken _/-\o_

Tigra_ schreef:
Ik ken dat eigenlijk helemaal niet. Ik ben ook te zwaar. Wil er nog zeker 10 af hebben maar kan me eigenlijk niet herinneren dat ik echt nare opmerkingen krijg, misschien dat mensen het wel denken. Meestal krijg ik te horen, "je bent niet te zwaar" of "je bent toch niet op dieet hé?" als ik een keer iets niet wil hebben.

Ik kan hier alleen maar in mee gaan! Ik ben erg breed gebouwd en iedereen verklaart mij voor gek dat ik nog 20 kg wil afvallen (ik ben er al 5 kwijt)...

Dat met de sportschool herken ik helemaal niet eerlijk gezegd.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 08:33

Zo al 5 kwijt nou dat gaat erg goed hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 08:36

Jeetje TS wat erg, wat een mentaliteit, om voor jouw te bepalen. Voor mij reden om niet meer bij dat soort mensen te gaan zitten.....we praten over een paar kilo...en dan zal hij jouw even vernederen?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 08:38

Bij mij kwamen de opmerkingen pas toen ik afgevallen was :+
3 jaar geleden woog ik 30 kilo meer dan nu. Ben nu nog wel te zwaar overigens.
Maar nu krijg ik opmerkingen als: ja, nu zie je er wel goed uit zeg! Je voelt je ook zeker een stuk beter dan toen? Snoep je nu niet meer? Of eet je gewoon veel minder? Het is zeker wel uitkijken om niet meer de verkeerde kant op te gaan?

Ik reageer er niet eens meer op.
Maar toen ik zo zwaar was heb ik nooit een opmerking gehad.

Mensen kijken niet verder dan hun neus lang is en hebben meteen een oordeel klaar, gebaseerd op uiterlijk.
Laat ze lekker kletsen. Jíj weet hoe het zit en jij moet gelukkig met je lijf zijn.
Of dat nou 100+ kilo is of 50, of je nu blond of bruin haar hebt, een bril of lenzen.
En als je niet tevreden bent, moet je er wat aan doen. Maar wel voor jezelf, niet omdat een ander dat vindt.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 09:33

-O-
Ik vind sommige mensen in dit topic ook niet zo aardig.. Die foto van Marilyn Monroe en dat magere grietje ernaast? Vriendinnetje van mij is bijna net zo mager (gelukkig niet zo heel erg) maar kan daar niks aan doen en ze ziet er ook zeker niet voor haar lolletje zo uit. Iemand anders hier zei 'ik eet net zoveel als een normaal dun meisje', terwijl ik ook maat 36 heb en veel meer eet dan een ander vriendinnetje die meer sport en maar naar een koekje hoeft te kijken om er van aan te komen. Lekkere vooroordelen over dunne mensen weer :\

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 09:39

Ik ken het ook, ben al jaren bezig met afvallen maar het gaat moeizaam omdat ik diabetes heb. Dieetisten weet ook niet zo goed wat ze moet.
Nu voel ik indd ook veel die ogen op mijn gericht in de supermarkt als ik een toastje koop, crossaintje of chips.
Je hoord en ziet ze denken. En ik hoef inprinciepe maar 5 kg af te vallen.

zoofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 09:53

ik ben niet te dik, zelfs iets te dun. En toch zeggen mensen tegen mij dat ik moet afvallen?! Het komt dus puur uit onzekerheid, als ze jou dik noemen voelen ze zichzelf beter en dunner.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 09:54

En trouwens het idee dat mensen naar je kijken komt vaak vanuit jezelf in een groot deel van de gevallen ben je zelf al zo onzeker dat je denk dat iedereen naar je kijkt terwijl dat niet zo is.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 09:59

zonnebloem18 schreef:
En trouwens het idee dat mensen naar je kijken komt vaak vanuit jezelf in een groot deel van de gevallen ben je zelf al zo onzeker dat je denk dat iedereen naar je kijkt terwijl dat niet zo is.

Is ook zo. Is door de onzekerheid.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:01

Als ik zo in je profiel kijk zie ik een allesbehalve dikke meid! Ik zou me als ik jou was ook niet teveel zorgen maken, niet iedereen heeft een slanke bouw en de 1 is ook nog eens veel gespierder dan de ander.
Snap echt helemaal niet waar mensen het lef vandaan halen om zo te doen. Als mijn buurman zoiets zou zeggen dan zou ik daar niet meer over de vloer komen totdat ie excuses aanbied.

Laatst stond er trouwens nog ergens in het nieuws dat mensen die iets te zwaar zijn juist langer leven dan de dunne mensen :)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:03

Het is niet gek weinig wat ik eet,
Het is gewoon als we naar een restaurant gaan krijgen we vaak maar de helft van het gerecht op.
we hebben verder gewoon een normaal eet patroon en gezond.het is lastig te omschrijven.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:03

zonnebloem18 schreef:

Dat klopt vaak wel ja, je bent soms snel geneigd om voor anderen te denken. Als iemand in de supermarkt naar je kijkt terwijl je een zak chips in je karretje legt wil dat niet altijd zeggen dat ze meteen iets over jou denken. Misschien denkt de ander wel: Ah, die chips heb ik al lang niet gehad, die neem ik ook eens. Weet jij veel hihi.
Ik zeg: leven en laten leven. Laat iedereen in zijn waarde dik of dun, krom of recht, enz...
Wanneer je veel zelfvertrouwen uitstraalt zie je er al heel anders uit. Dus trek je niets aan van al die anderen, je kan nog zo mooi of perfect er uitzien, moet je ook maar net je karakter meehebben...
Goede tip voor als je onzeker bent: ga eens naar de sauna, dan zie je dat echt niemand zijn lichaam perfect is!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:05

corinne1981 schreef:
Goede tip voor als je onzeker bent: ga eens naar de sauna, dan zie je dat echt niemand zijn lichaam perfect is!

Dat had ik inderdaad ook :j
Heb welgeteld 1 perfecte meid gezien met een supermooi figuur.
Van de 150 mensen die er waren. Verder had iedereen wel wat. En iedereen was mooi op haar (lady's day :+ ) eigen manier :j

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:07

Smaken verschillen en ik vind dat je maar tevreden moet zijn met je zelf; ben je niet tevreden, dan moet je kijken of er iets aan te doen is, maar niet omdat andere mensen er opmerkingen over maken.

Ik moet best opletten wat ik eet om op gewicht te blijven, afvallen is helemaal vreselijk, dus dat doe ik niet. Als ik op dit gewicht blijf ben ik wel tevreden. :) Zelfs mensen met een imo perfect figuur zijn onzeker, dus tsjah... :+