30 Day Shred (Jillian Michaels)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 19:04

_Noor schreef:
Weg met de blubber en lovehandles! :D
Ik heb hetzelfde doel :D

Begin vanavond *\o/* (eerst nog even m'n avondeten laten zakken).

Mri

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:06

ik ga het vanavond proberen!
zal wel een aangepaste en mildere versie zijn, als ik weer groenlicht krijg om te gaan sporten kani k er vol tegen aan!

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 19:07

Cindeeh schreef:
Net terug van de lidl. Matjes waren om 10 uur sochtends vanochtend uitverkocht!!!! Op de eerste dag van verkoop, gekke nederlanders toch lol. Mocht iemand nr de lidl gaan en ze hebben er nog 1 over, zouden jullie dan voor me mee willen nemen? Ik betaal uiteraard de verzendkosten of kom hem desnoods ophalen.

Heb de sportschoenen meegenomen en de gewichtjes. Matchen ook zo mooi bij elkaar haha. Sport bh had ik nog niet eens aan gedacht, heb ik hier wel liggen overigens.

sabini schreef:
Geen sportschoenen? Ik ken niemand die geen sportschoenen heeft haha. Maar succes met shoppen bij de Lidl! Neem direct een sport-BH mee , die van de Lidl zijn wel fijn

Hehe, ik had nooit echt geld of hield niet veel over en sportschoenen stond nou niet op mn nr 1 lijst =P
Haha oke :D

Goed bezig overigens!! Hier waren de matjes ook bijna op. Gekke Nederlanders inderdaad :')

Alle folders staan vol met dingen over afvallen; de meest gekozen goede voornemen :Y) Voor mij is dit overigens niet een 'goed voornemen'. Ik ben al een tijdje actiever aan het sporten, en 30 Day Shred is wéér een stapje erbij :)
Laatst bijgewerkt door Sabini op 03-01-13 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:08

Heb net dat 1e filmpje uit het topic gedaan. :D Met 2 flessen water. Was nog best moeilijk. :o Maar ik heb het overleefd. Heb alleen soms moeite mee om de bewegingen net zo na te doen als die mensen op het filmpje. :+ Ben daar nogal een kluns in, danspasjes enzo kan ik ook nooit nadoen. Vooral die laatste buikspieroefening snapte ik niet echt. :))

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:08

Pfff... net een halve workout gedaan. Ik merk aan mn lichaam dat het nu even teveel is voor 1 keer. Ik ga na het eten de warming up en dan het laatste deel doen. Ik ben zo rood als een tomaat haha.

Ik heb echt totaal geen conditie meer.
Komende week maar rustig aan opbouwen. En dan vanaf volgende week officieel beginnen. Nu eerst een liter water me lichaam in ofzo haha.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 19:11

@ Loose, daar krijg je vanzelf handigheid in. Supertof dat je ook bent begonnen! Hoe beviel het verder?

@ Cindeeh: Eerst rustig opbouwen is denk ik wel een goede manier voor jou om vervolgens te beginnen aan de 30 Day Shred :j Heel veel succes! En rood worden we allemaal wel (een keer) :D

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:12

Dames, houden jullie er wel rekening mee dat wanneer je geen juist voedingspatroon hebt je geen enorme resultaten gaat halen met deze videos?

Wanneer je niet genoeg proteine binnen krijgt zul je minder resultaat behalen dan iemand die hetzelfde werk doet maar hier wel over na gedacht heeft.

Zelfde telt voor iemand die alleen gezond eet en iemand die ongezonde voeding blijft eten tijdens de workouts.
Zoals worstenbroodjes - chips - koekjes etc.

De kracht van deze video is calorieen verbranden terwijl je spieren aanmaakt.
Wanneer je niet genoeg proteine / koolhydraten binnenkrijgt zal je lichaam er niet het uiterste uit halen.

Zelfde als wanneer je voor of na de workout net zoveel of meer calorieen naar binnen werkt als dat de work out verbrand heeft.

Cindeeh: Bouw het rustig op en ga voor de makkelijke opties van de workout.
De work out heeft geen effect wanneer je het in 2 delen doet.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:19

Raponsje, dankjewel voor de tip.
Ik merk gewoon dat mijn lichaam nog gewoon niet klaar is, Ik ben echt heel goed ziek geweest en dat heeft zijn sporen achter gelaten. Het opbouwen heeft voor mij dan ook nog geen resultaat als doel, maar meer opbouwen en zorgen dat ik niet elke oefening half hoestend en proostend doorga.

Ik begin gewoon lekker rustig op mijn eigen tempo en als mijn lichaam nee zegt, ga ik nog even door maar als het echt niet gaat, ga ik niet door want ik ken mezelf en dat is gewoon niet goed.

Moet nu zoiezo toch eerst even eten gaan koken.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:19

Dit lijkt mij ook wel wat, maar kan iemand mij vertellen hoe belastend dit is voor je rug?

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:22

Sabini schreef:
@ Loose, daar krijg je vanzelf handigheid in. Supertof dat je ook bent begonnen! Hoe beviel het verder?

@ Cindeeh: Eerst rustig opbouwen is denk ik wel een goede manier voor jou om vervolgens te beginnen aan de 30 Day Shred :j Heel veel succes! En rood worden we allemaal wel (een keer) :D

Goed! :) Wil er zeker mee doorgaan (nu hopen dat ik het volhoud). Had trouwens niet verwacht dat de oefeningen nog zo zwaar zouden zijn. En ik moet ff kleine waterflesjes hebben, heb nu 2 van 1.5 liter voor de helft gevuld maar dat klotst te erg. :+ Hoe ver ben jij al? Of ben je ook net begonnen?

Is het trouwens erg als je een keer een dagje overslaat? En dan natuurlijk wel weer gewoon verder gaan waar je gebleven was.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:27

Cindeeh schreef:
Raponsje, dankjewel voor de tip.
Ik merk gewoon dat mijn lichaam nog gewoon niet klaar is, Ik ben echt heel goed ziek geweest en dat heeft zijn sporen achter gelaten. Het opbouwen heeft voor mij dan ook nog geen resultaat als doel, maar meer opbouwen en zorgen dat ik niet elke oefening half hoestend en proostend doorga.

Ik begin gewoon lekker rustig op mijn eigen tempo en als mijn lichaam nee zegt, ga ik nog even door maar als het echt niet gaat, ga ik niet door want ik ken mezelf en dat is gewoon niet goed.

Moet nu zoiezo toch eerst even eten gaan koken.

Is het vooral de cardio waar je moeite mee hebt of de kracht training?

Wanneer de cardio te veel is pak dan eens de oefeningen uit de video en doe deze een aantal keer per dag 1 minuut.
Dus terwijl je op de waterkoker wacht 1 minuut springtouwen
of 1 minuut jumping jacks etc.

Wanneer je een oefening 5 x op een dag 1 minuut doet zul je merken dat je conditie echt al een stuk beter is na een week.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:30

Combinatie van. Ik denk dat ik gewoon inderdaad dan maar is begin met die oefeningen een paar keer dag te doen dat ik wat uithoudingsvermogen kweek.

Bleh, ben nog geen 15 min beziggeweest en voel me net zo'n vaatdoek. Had laatst bloed gegeven(ben donor) en toen voelde ik me net zo haha.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 19:39

Loose schreef:
Goed! :) Wil er zeker mee doorgaan (nu hopen dat ik het volhoud). Had trouwens niet verwacht dat de oefeningen nog zo zwaar zouden zijn. En ik moet ff kleine waterflesjes hebben, heb nu 2 van 1.5 liter voor de helft gevuld maar dat klotst te erg. :+ Hoe ver ben jij al? Of ben je ook net begonnen?

Is het trouwens erg als je een keer een dagje overslaat? En dan natuurlijk wel weer gewoon verder gaan waar je gebleven was.
Ik begin vandaag :)
Een dagje overslaan heeft wel effect op het resultaat. Maar je kunt beter wel elke dag de 30 Day Shred doen en 1 keer overslaan, dan helemaal geen 30 Day Shred ;)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:48

Nou ik ben net klaar.. Is nog best zwaar zeg! Vond de oefeningen niet heel lastig, maar aan het eind trillen al je spieren. Kwam net amper meer van de trap af! Maar wel lekker zeg. Heb me dood gezweet :+

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:49

Ik zit te bedenken waar ik deze work-out het beste kan doen. Woon in een oud huis (meer dan 100 jaar oud) met houten vloeren overal, dus die jumping jacks + jumping rope zullen wel lekker doordreunen. :')

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:55

Julia, ik woon in een appartement maar mijn buren hebben af en toe een losgeslagen peuter dus het mag wel van mijzelf :')
Phor, jij woont toch ook in een appartement?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:57

Mootje schreef:
Julia, ik woon in een appartement maar mijn buren hebben af en toe een losgeslagen peuter dus het mag wel van mijzelf :')

_O- Ach, het is ook maar een half uurtje. Hoewel, denk niet dat m'n ouders het grappig vinden als ik door de vloer spring hehe. Nou ja, dat zien we dan wel weer. Goed verzekerd. :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:02

Ik heb 1.2 m kruipruimte onder mij, dus de onderburen hebben er geen last van (als het goed is)!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:04

ik woon in een flat met niet al te dikke bodems (en een laminaatvloer :x ) en de sprongen op het matje doen hoorde voor mij al een stuk rustiger aan.

Ik heb vandaag dus de eerste keer gedaan. Het viel me mee (maar dat kan ook zijn omdat mijn internet de hele tijd eruit ligt |o en ik dus elke minut zeker een minuut moet wachten :P)
Ik doe nu een paar dagen dit, en dan elke maandag yoga :). Die dagsla ik dus dit even over.
Het kan best zijn dat ik het niet vol ga houden, maar mijn conditie nu is echt heel slecht en om minder last van mijn cvs te krijgen moet ik mijn conditie echt verbeteren.

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:26

Zo, ik heb mijn fitnessmatje en gewichten ook binnen, net even langs de Lidl gereden. Ze hadden hier nog zat van die matjes! (er was iemand die er graag nog 1 wou hebben toch? ik moet zaterdag voor boodschappen weer naar de Lidl, mochten ze ze dan nog hebben wil ik er wel eentje halen?) Heb nu net avondeten achter de kiezen dus even uitbuiken en dan over een uurtje ga ik het maar eens proberen :D

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-13 20:33

Mootje schreef:
Ik woon ook in een appartement. Heb overal laminaat, behalve het kleed voor de bank. Daar heb ik net de workout gedaan. Dat is wel zo lief voor de onderbuurman.

En dat beviel goed! Ik was eerst bang dat het te makkelijk zou zijn, maar het voelt echt lekker *\o/* Ben superblij want krijg hier alleen maar meer motivatie van.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 20:39

Linni_ schreef:
Zo, ik heb mijn fitnessmatje en gewichten ook binnen, net even langs de Lidl gereden. Ze hadden hier nog zat van die matjes! (er was iemand die er graag nog 1 wou hebben toch? ik moet zaterdag voor boodschappen weer naar de Lidl, mochten ze ze dan nog hebben wil ik er wel eentje halen?) Heb nu net avondeten achter de kiezen dus even uitbuiken en dan over een uurtje ga ik het maar eens proberen :D

Dat was ik! Als je wilt graag :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:05

Phoeh, een uurtje terug de eerste work-out gedaan en die was best pittig zeg! :P
Ik vond het wel heel leuk om te doen; het ging ook goed - behalve dan dat ik de arm-oefeningen met halve liters deed en nu mijn armen nog een beetje na lijken te trillen :')

Ik zal zometeen even googleen, maar zijn er soms 'musts' (of tips) wat die proteïnen betreft? Ik vind momenteel van mezelf dat ik tamelijk gezond eet (rekening houdend met mijn maagproblemen waardoor ik niet te veel fruit/rauwe groenten mag), maar dat is vast niet hetzelfde als 'sport-eten'...
Bovendien ben ik vreselijk bang om dan net aan te komen (want eetmeter is mijn dagelijks vriend) -O-

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:08

Nou, hier is de vloer nog intact. En ik ook. :P Ik vond de work-out conditioneel gezien absoluut niet zwaar, maar wellicht komt dat door mijn hockeyconditie. Nog wat bodybalance achtige oefeningen achteraan geknald + paar buikspieroefeningen. :)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 21:12

Hoi!
Mag ik me ook melden?
Ik begon afgelopen zomer fanatiek maar na een dag of vijf kon ik het een aantal keer niet in mijn programma kwijt (serieus :') ) en toen was het natuurlijk gedaan.
Eigenlijk vond ik het best leuk en ik ben vooral heel benieuwd of het ook écht werkt. Dus als jullie mij iedere dag even willen schoppen, wil ik het wel weer proberen. Dan wil ik andere mensen wel een schop geven indien daar behoefte aan is. O:)