Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
__PrinCes schreef:Weet iemand trouwens meer over dat hypermobiliteit een vorm van reuma is? Is dit waar of gewoon bullshit?
@Posh, het klink misschien gek maar eigenlijk zou je moeten gaan bodybuilden. Mijn moeder is ook hypermobiel en toen zij nog aan bodybuilden deed had ze nergens last van omdat je spieren dan zo sterk zijn dat je gewrichten geen andere kant op kunnen! Je hoeft natuurlijk niet extreem te gaan bodybuilden, dat deed zij ook niet. Maar eigenlijk is veel sporten en krachttraining goed omdat je daarmee je spieren sterker maakt. Want onze spieren moeten als het ware de "zwakte" van onze gewrichten opvangen.
Milligan schreef:Het is idd juist goed om sporten te doen waardoor je je spieren sterker worden, krachttrainingen enz. Bodybuilden zou dus idd een goede kunnen zijn, zie mezelf het alleen niet zo snel doen! haha!!
De ene zegt dat yoga ook schijnt te helpen bij HMS omdat het je spieren sterker maakt, de ander zegt dat het totaal niet helpt bij hypermobiliteits syndroom ivm. lenigheid.
crazyshar schreef:Mijn nek, die druk, het MOETEN kraken, vingers MOETEN kraken, zwakke polsen en lidmaten kunnen plooien en verder draaien
Dragon16 schreef:Met verdere verloop bedoel ik ook de slijtage die je oploopt door dat gewrichten verder doorbuigen. Mijn knieen kunnen namelijk ook verder doorbuigen naar achteren. Die staan in ontspannen staat zo (
Hebben jullie dat ook?
Jans schreef:Moeten kraken werkt bij mij averechts, word het alleen maar erger van. Bij mij willen ze ook gaan kijken naar eds, in februari wil ik de onderzoeken weer in, dag eigen risico
Milligan schreef:@ClaudiaHS, oh oke! Ook goed om verschillende ervaringen van mensen te horen!.
ClaudiaHS schreef:Liefst zou ik een infrarood sauna thuis hebben, maarja erg duur he
Milligan schreef:@Dragon16, dat vind ik idd ook fijn, voel je niet zo 'alleen'. Vooral omdat de huisartsen enzo, na mijn ervaring, je niet altijd evengoed kunnen helpen!