Mindim schreef:Sommigen zijn voor leren fietsen aangewezen op de weg. Als jij niet ziet wat het te maken heeft met rekening houden met elkaar, tja dan zien we het totaal verschillend. Enne, ik zie moeder zijn niet als iets verhevens hoor, je bent ook gewoon vrouw, dus laat dat woord 'zelfs' maar weg.
Tsja, ik ben niet degene die zegt dat het overtreden van wetten in het geval van kinderen wél mag. Midden op de weg fietsen mag niet en brengt anderen en jezelf (je kind) in gevaar, dat is volgens mij gewoon een feit.
Je maakt mij niet wijs dat er geen mogelijkheid is om een kind te leren fietsen zonder het meteen mee te nemen de openbare weg op, overal zijn parkjes, parkeerplaatsen, hofjes etc. Een kind dat er niet aan toe is al laten fietsen op een drukke openbare weg is m.i. gewoon gemakzucht.
Citaat:
En dat monkey see, monkey do verhaal, tja. Dat ouders midden op de weg naast hun kinderen fietsen, terwijl deze dat aan het leren zijn, dan zitten die kindjes in groep 1 en zij 3 a 4 , misschien 5 jaar oud. Tussen die leeftijd en de pubertijd zitten heel wat jaren. En ik zie nou nooit kinderen van 8 slingeren op de fiets, met moeders er midden op de weg ernaast. Dus dat zal allemaal wel een beetje mee vallen en is het imo schromelijk overdreven.
Kinderen bouwen tot hun 5e a 6e jaar juist hun hele wereldbeeld op. Op die leeftijd leren ze praten zoals hun ouders praten, normaal vinden wat hun ouders normaal vinden en doen wat hun ouders doen, fietsen is daarop geen uitzondering. Omgaan met medewerkers uit een attractiepark of omgaan met regels trouwens ook niet (om maar even ontopic te blijven).