Waarom lopen mensen dat risico met hun kind? discussie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 19:40

Rebeccaa schreef:
Ik was altijd de aller kleinste, mocht nooit in achtbanen, terwijl ik zo graag wilde en al mijn vriendjes en vriendinnetjes wel mochten.. Toen ik in Walibi was een paar jaar terug en ik nog steeds 1.5 centimeter te klein was voor de goliath - de achtbaan waar ik zo graag in wilde, heeft m'n moeder me ook gewoon meegenomen die achtbaan in. Tja. Als ik toen nagemeten was, was ik inderdaad ook uit de rij gehaald. Kijk met 20 centimeter te klein.. dat doe je niet vind ik. Maar die ene centimeter..

Zo lang het goed gaat is het geen probleem... dat wordt het pas als het een keer fout gaat.

Shirley

Re: Waarom lopen mensen dat risico met hun kind? discussie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:45

Het waren er al 1,5 ... waar ligt dan de grens ?

In mijn ogen gewoon bij 0.
Maat is maat, regel is regel ... zo simpel is het toch ?

En dat mogen kinderen ook gewoon leren :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:47

Precies; kinderen hebben niets liever dan gewoon duidelijkheid :j

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:48

Je krijgt ook met één euro minder je shirtje niet in de H&M, grens is grens inderdaad :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:55

vuurneon schreef:

Ja toch ?

Dat worden tenminste niet van die mensen die altijd net te laat komen, of net te hard rijden of net door het rode licht knallen ... :))

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:56

Hoop je dan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:57

Ragdollcat schreef:
Soms heb je ook van die domme moeders die midden op de weg fietsen en een slingerende kindje op dr eigen fiets, mooi dat ik ga toeteren van dat ze opzij moeten gaan en t kind ff laat stoppen zodat wij de autos normaal kunnen rijden zonder dat die fietsers ons ophouden, het was er niet eens een fietspad, levensgevaarlijk gewoon, dan moeten ze maar gewoon stoppen met fietsen en aan de kant gaan.

Ga ergens anders je kindje leren fietsen, ze horen niet aan het verkeer deel te nemen als ze niet normaal kunnen fietsen en aan de regels kunnen houden.

Gelukkig is de weg van ons allemaal en moet je gewoon een beetje rekening met elkaar houden. Kun je dat niet, heb je niets op de weg te zoeken.

Anasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:57

Sorry hoor, maar ik vind die kleine kinderen van nu best wel vervelende en verwende kliertjes, niet dat ik de ouders de schuld daarvan geef, want toen ik klein was vond ik mijn schoolgenootjes geen goede voorbeelden voor mijzelf :') (Ben nu 14) Ik durfde niet eens om iets te zeuren, nee is nee, en wie niet luisteren wil... Ja, ik leerde het wel ;) 'Vroeger' was ik wél een droomertje, dus in het dolfinarium tijdens schoolreisjes, was ik vaak weg, konden ze mij weer zoeken :P (uiteindelijk kreeg ik een shirt met: Als je mij vind, bel dit nummer: ) Daar kan je dan ook weinig aan doen, zo'n groep kinderen, en eentje blijft achter...
Ik belde eigenlijk altijd als ik ergens heen ging, anders kreeg ik last van mijn schuldgevoel, straks kan mama mij niet meer vinden ;)
En wat ik al eerder las, mijn moeder probeerde niet per se beste vriendjes te worden, maar gewoon een moeder te zijn waar je af en toe wel gewoon mee kon spelen! (en shoppen)... En ja, bij six flex (nu walibi) mocht ik ook nergens in, jammer dan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:59

vuurneon schreef:
Nee joh, je hebt het sarcasme en de humor gewoon gemist :D
Bij de ouders geen leeftijdscategorie; eikels vind je overal! Opa van 80 kan net zo onbeschoft zijn als het ventje van 16 :P

Ook ik heb mij verbaasd over die 'charmante' vader bij slagharen die het hele vieze woordenboek uitstortte over de attractieparkmedewerker omdat zijn 'grote' meid te klein was voor de wild waterbaan. Echt afschuwelijk, kind had weer een hele hoop nieuwe woorden geleerd -O-
Je zou haast een beveiliger inhuren als attractie bediende wat dat betreft, jeetje wat was die man dreigend... Brrr

Ah zo, dan vat ik hem :D
Maar goed, de gemiddelde ambulance medewerker is zijn leven ook niet meer zeker, de maatschappij wordt er door dat soort lui iig niet beter van.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:01

Zou gewoon bij de functie omschrijving moeten staan bij attractie bedienden;
Moet stevig in zijn/haar schoenen staan.

(En ik hoop van harte dat die onbeschofte mafketels een verbod krijgen voor alle pretparken.... Soort zwarte lijst)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:03

sallandval schreef:
Mindim schreef:
Op sommige punten vind ik 3.5 en 4 zeker verschillen, maar niet op lengte. En misschien niet abnormaal, maar zekers niet normaal en van normaal wordt vaak uitgegaan. De rest wordt vaak als uitzondering op de regel beschouwd.

Wat maakt het uit in het geval van dit verhaal dan?

En wat bedoel je met normaal? De normaalverdeling (het woord zegt het al) is juist bedoelt om te berekenen wat normaal is. 66,6% ligt tussen +1 of -1 standaarddeviatie (SD) van het gemiddelde. 95% ligt tussen de +2 of -2 SD. 5% van de kinderen is dus nog groter of kleiner van lengte dan dat... dat kun je als Efteling denk ik geen uitzondering meer noemen.

Jij komt in dit verhaal aan met lengtes van kinderen van 3.5. Wat jij er mee wilt in dit verhaal, geen idee. Ik zei alleen dat ik het lang vond voor een kind van 3.5. De meesten zijn dat op die leeftijd niet.
In een curve heb je de uitschieters naar boven en naar beneden ook. 1.10 zit zelfs boven de bovengrens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:03

Shirley schreef:
Het waren er al 1,5 ... waar ligt dan de grens ?

In mijn ogen gewoon bij 0.
Maat is maat, regel is regel ... zo simpel is het toch ?

En dat mogen kinderen ook gewoon leren :j

Vind ik wel iig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:05

Shirley schreef:
vuurneon schreef:

Ja toch ?

Dat worden tenminste niet van die mensen die altijd net te laat komen, of net te hard rijden of net door het rode licht knallen ... :))

Mwah, ik ken jongelui genoeg met keurige en pedagogisch onderlegde ouders, maar etters van pubers. Na al die jaren volgens de regels te hebben geleefd, gaan ze zich er nu tegen afzetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:05

vuurneon schreef:
Zou gewoon bij de functie omschrijving moeten staan bij attractie bedienden;
Moet stevig in zijn/haar schoenen staan.

(En ik hoop van harte dat die onbeschofte mafketels een verbod krijgen voor alle pretparken.... Soort zwarte lijst)

En graag ook de zwarte band van karate :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:06

Gewoon bomen van kerels neerzetten, minstens 20 tatoeages en een blik die kan doden :D
Wedden dat papa dan opeens zegt: kom kind, ehhh wij gaan wel naar een andere attractie... Deze grote enge meneer kijkt wel heel boos naar mij :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:09

Je zult maar zo'n vader hebben die zo te keer gaat, ik zou me dood schamen. Maar het is toch hetzelfde als met sporten. Van de week was er iets op tv van een meisje die haar vader met zijn gedrag confronteerde. Meiske zat op waterpolo en die vader schreeuwen joh, hetzelfde als aan de kant van het voetbalveld. Ouders laten het opvoeden tegenwoordig over aan de school, de opvang, aan de sportleraar en noem het maar, veel ouders zijn noodgedwongen of niet allebei bijna fulltime aan het werk. Wie heeft het zicht er nog op dan, vraag ik me wel eens af. Ik vind het niet zo vreemd dat kids soms ontsporen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:11

vuurneon schreef:
Gewoon bomen van kerels neerzetten, minstens 20 tatoeages en een blik die kan doden :D
Wedden dat papa dan opeens zegt: kom kind, ehhh wij gaan wel naar een andere attractie... Deze grote enge meneer kijkt wel heel boos naar mij :')

Ene die even een kopstoot geeft en de ander uitschakeld :') Stel je voor, eigenlijk triest dat dit 'nodig' is.
Perfecte opvoeding hebben die kinderen dan ook...

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 20:12

Mindim schreef:
Ragdollcat schreef:
Soms heb je ook van die domme moeders die midden op de weg fietsen en een slingerende kindje op dr eigen fiets, mooi dat ik ga toeteren van dat ze opzij moeten gaan en t kind ff laat stoppen zodat wij de autos normaal kunnen rijden zonder dat die fietsers ons ophouden, het was er niet eens een fietspad, levensgevaarlijk gewoon, dan moeten ze maar gewoon stoppen met fietsen en aan de kant gaan.

Ga ergens anders je kindje leren fietsen, ze horen niet aan het verkeer deel te nemen als ze niet normaal kunnen fietsen en aan de regels kunnen houden.

Gelukkig is de weg van ons allemaal en moet je gewoon een beetje rekening met elkaar houden. Kun je dat niet, heb je niets op de weg te zoeken.

Dat heeft toch niets te maken met rekening houden met elkaar? Ten eerste mag je overig verkeer niet hinderen, of je nou 18 bent of 80... en zélfs al ben je moeder. Ten tweede zet iemand de veiligheid van zijn kind op het spel als 'ie het op een weg zonder fietspad laat slingeren. Ten derde is het nu ook weer niet zó'n grote moeite om het kind nog een paar maanden langer achterop te zetten en thuis verder te oefenen. Ten vierde gaf ik al eerder aan dat een kind de ouder ziet fietsen en zo het verkeerde voorbeeld krijgt; het leert namelijk dat het in sommige situaties oké is om midden op de weg te fietsen (of bijna aan de overkant, dat kom ik hier voor de deur ook regelmatig tegen).

Trouwens; midden op de weg fietsen is behalve verboden volgens mij het tegenovergestelde van rekening houden met het overige verkeer.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:14

En ik ben dan blij dat een kind zich zou schamen, zit het gevoel voor fatsoen er wel in.
(Sneu voor het kind natuurlijk... Want die zit er maar mooi mee opgescheept, maar wel beter voor de maatschappij in z'n geheel). Erger is als kindlief vrolijk mee gaat doen omdat ie dat zo goed heeft afgekeken van pa.... Die heb je er helaas ook tussen.

(Ik vind het al gênant als mijn moeder de agent probeert te overtuigen dat ze echt wel even op die gehandicapten plek mocht staan als valide :') haha)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:17

Ik heb in attractiepark Slagharen gewerkt en mooi niet dat wij soepel mochten zijn met de meetlat hoor :') We hadden een bepaalde regel waar we ons aan moesten houden en als kinderen daar onder kwamen kwamen ze gewoon de attractie niet in. En iedereen werd nagemeten. Daar maakte ik geen uitzondering op voor vervelende moeders. Ik vond het echt shockerend hoeveel mensen het toch probeerden en hoe veel boze ouders en jengelende kinderen ik weggestuurd heb. Voornamelijk boze ouders, btw, had toch de indruk dat die het erger vonden dan de kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:18

sallandval schreef:
Dat heeft toch niets te maken met rekening houden met elkaar? Ten eerste mag je overig verkeer niet hinderen, of je nou 18 bent of 80... en zélfs al ben je moeder. Ten tweede zet iemand de veiligheid van zijn kind op het spel als 'ie het op een weg zonder fietspad laat slingeren. Ten derde is het nu ook weer niet zó'n grote moeite om het kind nog een paar maanden langer achterop te zetten en thuis verder te oefenen. Ten vierde gaf ik al eerder aan dat een kind de ouder ziet fietsen en zo het verkeerde voorbeeld krijgt; het leert namelijk dat het in sommige situaties oké is om midden op de weg te fietsen (of bijna aan de overkant, dat kom ik hier voor de deur ook regelmatig tegen).

Trouwens; midden op de weg fietsen is behalve verboden volgens mij het tegenovergestelde van rekening houden met het overige verkeer.

Sommigen zijn voor leren fietsen aangewezen op de weg. Als jij niet ziet wat het te maken heeft met rekening houden met elkaar, tja dan zien we het totaal verschillend. Enne, ik zie moeder zijn niet als iets verhevens hoor, je bent ook gewoon vrouw, dus laat dat woord 'zelfs' maar weg.

En dat monkey see, monkey do verhaal, tja. Dat ouders midden op de weg naast hun kinderen fietsen, terwijl deze dat aan het leren zijn, dan zitten die kindjes in groep 1 en zij 3 a 4 , misschien 5 jaar oud. Tussen die leeftijd en de pubertijd zitten heel wat jaren. En ik zie nou nooit kinderen van 8 slingeren op de fiets, met moeders er midden op de weg ernaast. Dus dat zal allemaal wel een beetje mee vallen en is het imo schromelijk overdreven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:19

vuurneon schreef:
En ik ben dan blij dat een kind zich zou schamen, zit het gevoel voor fatsoen er wel in.
(Sneu voor het kind natuurlijk... Want die zit er maar mooi mee opgescheept, maar wel beter voor de maatschappij in z'n geheel). Erger is als kindlief vrolijk mee gaat doen omdat ie dat zo goed heeft afgekeken van pa.... Die heb je er helaas ook tussen.

(Ik vind het al gênant als mijn moeder de agent probeert te overtuigen dat ze echt wel even op die gehandicapten plek mocht staan als valide :') haha)

Ik denk dat er veel kinderen zijn die het gedrag van hun ouders genant vinden idd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:21

Aleeneh schreef:
Ik heb in attractiepark Slagharen gewerkt en mooi niet dat wij soepel mochten zijn met de meetlat hoor :') We hadden een bepaalde regel waar we ons aan moesten houden en als kinderen daar onder kwamen kwamen ze gewoon de attractie niet in. En iedereen werd nagemeten. Daar maakte ik geen uitzondering op voor vervelende moeders. Ik vond het echt shockerend hoeveel mensen het toch probeerden en hoe veel boze ouders en jengelende kinderen ik weggestuurd heb. Voornamelijk boze ouders, btw, had toch de indruk dat die het erger vonden dan de kinderen.

Ik ben in Slagharen geweest, mijn kind werd niet nagemeten, her en der werden kinderen die echt te klein waren er uit gepikt, maar niet elk kind werd nagemeten. Wij hebben de kinderen voor het bord gezet en de een kwam 4 cm te kort, dus zijn we uit de rij gestapt. Een ander kindje van dezelfde lengte (ouders stonden voor ons en we zagen de meting) werd gewoon doorgelaten.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 20:23

Mindim schreef:
Aleeneh schreef:

Ik ben in Slagharen geweest, mijn kind werd niet nagemeten, her en der werden kinderen die echt te klein waren er uit gepikt, maar niet elk kind werd nagemeten. Wij hebben de kinderen voor het bord gezet en de een kwam 4 cm te kort, dus zijn we uit de rij gestapt. Een ander kindje van dezelfde lengte (ouders stonden voor ons en we zagen de meting) werd gewoon doorgelaten.

Iedereen is anders, moet je maar denken. Ik ben er altijd heel streng mee geweest in elk geval en dat werd me ook op het hart gedrukt. Er zullen vast wel laksere mensen hebben rondgelopen die zich er minder druk om maakten.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 20:29

Mindim schreef:
Sommigen zijn voor leren fietsen aangewezen op de weg. Als jij niet ziet wat het te maken heeft met rekening houden met elkaar, tja dan zien we het totaal verschillend. Enne, ik zie moeder zijn niet als iets verhevens hoor, je bent ook gewoon vrouw, dus laat dat woord 'zelfs' maar weg.

Tsja, ik ben niet degene die zegt dat het overtreden van wetten in het geval van kinderen wél mag. Midden op de weg fietsen mag niet en brengt anderen en jezelf (je kind) in gevaar, dat is volgens mij gewoon een feit.

Je maakt mij niet wijs dat er geen mogelijkheid is om een kind te leren fietsen zonder het meteen mee te nemen de openbare weg op, overal zijn parkjes, parkeerplaatsen, hofjes etc. Een kind dat er niet aan toe is al laten fietsen op een drukke openbare weg is m.i. gewoon gemakzucht.

Citaat:
En dat monkey see, monkey do verhaal, tja. Dat ouders midden op de weg naast hun kinderen fietsen, terwijl deze dat aan het leren zijn, dan zitten die kindjes in groep 1 en zij 3 a 4 , misschien 5 jaar oud. Tussen die leeftijd en de pubertijd zitten heel wat jaren. En ik zie nou nooit kinderen van 8 slingeren op de fiets, met moeders er midden op de weg ernaast. Dus dat zal allemaal wel een beetje mee vallen en is het imo schromelijk overdreven.

Kinderen bouwen tot hun 5e a 6e jaar juist hun hele wereldbeeld op. Op die leeftijd leren ze praten zoals hun ouders praten, normaal vinden wat hun ouders normaal vinden en doen wat hun ouders doen, fietsen is daarop geen uitzondering. Omgaan met medewerkers uit een attractiepark of omgaan met regels trouwens ook niet (om maar even ontopic te blijven).