Liever jeuk of liever pijn??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liever jeuk of liever pijn?

Liever jeuk!
50 (16%)
Liever pijn!
227 (75%)
Geen idee..
25 (8%)

Totaal aantal stemmen: 302

KikixH

Re: Liever jeuk of liever pijn??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 16:48

Idd als je het allebei tegelijk hebt wat doe je dan... Je zou het maar zo hebben. :(:)

rosalyvdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 16:50

Pijn kan oplopen tot verschillende stadia, en dat kun je niet vergelijken met jeuk.
Dus ik vind dit een erg rare vraag als ik eerlijk mag zijn.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 17:22

rosalyvdb schreef:
Pijn kan oplopen tot verschillende stadia, en dat kun je niet vergelijken met jeuk.

ook jeuk kent verschillende gradaties hoor ;) van kriebelig dat het met even krabben weer over is, tot dusdanig erg dat je het liefst dat lichaamsdeel er af zou hakken om maar van de jeuk af te zijn...

pijn heb je inderdaad wel veel meer soorten van. terwijl dat bij jeuk redelijk beperkt is.

KikixH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 17:36

rosalyvdb schreef:

Dat snap ik en het is ook wel een beetje een rare vraag, maar veel mensen beantwoorden hem met hun mening. En daarom deed ik het vooral, om te weten wat andere vinden!

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 19:18

Er kwam hier de vergelijking over dat we paarden laten inslapen als ze pijn hebben en een zalfje en een deken geven als ze jeuk hebben. Terwijl veel mensen voor pijn kiezen. Al denk ik dat als euthanasie makkelijker zou zijn, er veel mensen die chronische en ondraagbare pijn hebben ook voor euthanasie zouden kiezen. Vraag me af of je dat bij jeuk zou doen.

Terwijl ik zelf ook zeg hoor dat pijn makkelijker te verdragen is voor mij dan pijn..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 11:46

Als ik meot kiezen tussen de soort pijn in mijn knie en de verschrikkelijk irriterende jeuk aan mijn rug die ik soms heb...
Doe dan maar pijn, daar kan ik nog een pijnstiller voor innemen :)).

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 11:56

Ik heb jaren eczeem gehad en die jeuk is echt killing.. En gaat inderdaad na veel krabben en open plekken ook over in pijn.
Dus.. Liever pijn. :=

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 12:36

rosalyvdb schreef:

Klopt, jeuk is namelijk veel erger!

Ik heb vroeger jarenlang exceem gehad en dat is hels.
Ik heb ook last van mijn gewrichten dat soms met erg veel pijn gepaard gaat en hoe vervelend dat ook is, liever slecht lopen door pijn dan intense jeuk!

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 12:40

Pijn, heb een keer jeuk gehad door medicijnen. Onderhuids werd er wild van. Viel niet tegen te krabben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:07

Goof schreef:
rosalyvdb schreef:

Ik heb ook last van mijn gewrichten dat soms met erg veel pijn gepaard gaat en hoe vervelend dat ook is, liever slecht lopen door pijn dan intense jeuk!

Hoe weet jij dit? Misschien is het voor jou erger, maar ik weet zeker dat ik jeuk boven mijn pijn kies. Dus vind her een beetje raar dat jij zegt dat jeuk altijd erger is.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:09

Nadat ik best wel een grote tatoeage heb laten zetten weet ik 100% zeker;
liever pijn dan jeuk.. Na een paar dagen jeukte het echt vreselijk en
ik mocht er niet aankomen natuurlijk. Echt om krankzinnig van te worden.

Pijn kan ik makkelijker 'nemen' en accepteren, maar jeuk niet :n

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:11

:?
Ik geef simpelweg antwoord op TS haar vraag.

Echte jeuk die niet weg te krabben is is hels, afschuwelijk. Had ik echt tranen van in mijn ogen.
Als ik echt goed pijn heb loop ik rot, ik heb ook in het ziekenhuis gelegen met een ontstoken blinde darm, kon ik me nauwelijks nog bewegen zo'n pijn deed dat. Maar liever pijn dan jeuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:13

Goof schreef:
rosalyvdb schreef:

Ik vond dit een beetje raar geschreven. Natuurlijk is het een mening, maar daar ging het me juist om, dit is meer alsof het bewezen is. :+ Maar jij heb n.a.v. je ervaringen met jeuk/pijn voor jeuk gekozen, en nu schrijf je het zo op alsof het altijd is, maargoed maakt niet uit hoor verder. :Y)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:26

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:29

Ik heb dus ook exceem,
en soms is het gewoon heerlijk om ff lekker te krabben :)
maar altijd is niet fijn.

toch kies ik liever voor jeuk!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:35

Goof schreef:
Als je googlet zie je dat op diverse sites terug te lezen is dat mensen liever pijn dan jeuk hebben.
Van de mensen met eczeem geeft 80% aan liever pijn te hebben dan de jeuk die ze hebben.
http://www.nu.nl/gezondheid/2901622/jeu ... -pijn.html

Zo zal een chronisch pijnpatiënt waarschijnlijk aangeven liever jeuk te hebben :) Het is hetgeen waar je op dat moment onder lijdt, waar je zo snel mogelijk vanaf wil, lijkt me...

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 15:09

Geef mij maar pijn! Daar kan ik beter mee omgaan dan met jeuk. Dit jaar meerdere keren schimmelinfecties gehad en die jeuk... Mensen wat is dat verschrikkelijk. Ik wist gewoon niet meer waar ik het moest zoeken. Pijn heb ik helaas zo goed als iedere dag, maar dat heb ik liever dan iedere dag jeuk.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 15:10

Pijn, absoluut! Ikzelf heb áltijd jeuk, ik heb psoriasis wat zorgt voor een vreselijke onuithoudbare jeuk. Dusja, doe mij maar pijn. :+

rosalyvdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 15:17

Jorienn schreef:
Goof schreef:

Hoe weet jij dit? Misschien is het voor jou erger, maar ik weet zeker dat ik jeuk boven mijn pijn kies. Dus vind her een beetje raar dat jij zegt dat jeuk altijd erger is.

Ben het met je eens Jorien.
En ik zou als een van de weinigen heb ik het idee, toch kiezen voor jeuk.
Jeuk kan heel irritant zijn, dat ben ik eens, maar pijn is toch een heel ander iets.
Nou nee. Eigenlijk kun je jeuk en pijn niet met elkaar vergelijken.

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 15:28

Joltsje schreef:
jeuk is leuk, pijn is fijn :P

En spastisch is fantastisch!

Ik heb liever pijn denk ik.
Heb nog nooit hele erge jeuk gehad, maar wel hele erge pijn, en ik moet zeggen, ik vond de meeste pijn te doen terwijl ik van een klein beetje jeuk helemaal gek word.
Dit verschilt natuurlijk per persoon en ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die liever jeuk hebben.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:19

Jeuk wordt je gek van!
Dan liever pijn.
Alhoewel.
Als de pijn heel heftig is, kan ik een beetje jeuk wel hebben, in dat geval dan liever jeuk

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:21

Aaah ik krijg jeuk van dit topic :')

Ik denk dat ik ga voor jeuk, heb een lage pijngrens :Y)

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:30

Ook ik heb al maanden last van jeuk.
Aanstaande maandag weer naar dermatoloog. Ik krijg regelmatig kuren prednison omdat de standaard allergiepillen bij lange na niet helpen.
Elke dag en nacht ken ik jeuk.

..... MAAR... Als ik terugdenk aan mijn bevalling.... :=
Dat was pas echt hel!!!! Hel met Hoofdletter H!!
Vreselijk.
Daar kan geen jeuk tegenop!

holandia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:39

Doe mij maar pijn. Jeuk is vele malen erger. Als ik echt last heb lig ik helemaal open en dat doet zeer maar lucht wel op.

Man0n89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 10:41

Dit valt toch niet met elkaar te vergelijken! Jeuk kan je eindeloos tegen krabben waar je gek van wordt maar je kan krabben al is het toch bloedens toe ( en ja ook ik doe dit) maar tegen mijn pijn valt niets te doen.
Pijn wordt vaak niet begrepen want wat is pijn? Voor de een is dat zijn pols breken voor de ander een stelt dat niets voor. Maar ik heb het nu dan ook niet over de kortdurende pijnen maar over pijn die dag en nacht aanwezig zijn waar je niet weet van weet hoe je moet gaan liggen om in slaap te vallen of te zitten of te lopen. Ik heb maar vaak zat gehad dat ik in slaap viel door iemand op 2 personen bovenop mijn benen te laten zitten, dat is niet denkbaar voor een ander. En zo is dat ook met jeuk.
Maar ik denk dat jeuk als erger wordt ervaren omdat het bekender is omdat iedereen weleens vreselijke jeuk heeft om welke reden dan ook.
Ik denk dat beide vaak onderschat worden maar als je hierop enkel en een gelijk aantal chronisch pijnpatienten en eczeempatienten zou laten reageren denk ik dat de keuze voor jeuk of pijn ongeveer 50/50 zou zijn.