Verstandskies eruit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ellen_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:02

Kan zijn dat ik er morgen wel last van hb natuurlijk..
Tandarts moest flink roppen.
Normaal zitten de wortels dicht bij elkaar, van een verstandskies, maar die van mij stonden dus uit elkaar..

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:17

Fijn dat het mee viel ellen_1990
Horsesm, bij mij viel het ook wel mee eerlijk gezegd, wel een stijve kaak en natuurlijk wel wat pijntjes, ik neem wel nog steeds de 1800 mg ibuprofen op een dag voor het geval dat, want de pijn zit wel nog steeds in m'n oor en kan m'n mond nog niet ver genoeg open doen om er een lepel in de stoppen met eten (dan doet het zeer).

Waar ik alleen weer ontzettend van baal is het feit dat mij maandag niet is verteld dat ik een maagbeschermer moet gebruiken ivm andere medicijnen die ik gebruik (wisselwerking, kans op maag/darm bloeding), hier kwam ik dus vandaag achter toen ik naar de apotheek ging en heb ze dus net pas besteld via de receptenlijn. Vrijdag ochtend kan ik ze pas ophalen, terwijl zondag de kuur afloopt..Hoop dus dat het goed gaat.

Ellen_1990

Re: Verstandskies eruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:26

Ow dat is balen zeg!
Had je wel gemeld dat je aan de medicatie was, en aan welke?
Een tandarts moet dat dan namelijk ook weten...

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:29

Ellen_1990 schreef:
Ow dat is balen zeg!
Had je wel gemeld dat je aan de medicatie was, en aan welke?
Een tandarts moet dat dan namelijk ook weten...

Ja dit had ik vermeld, zelfs nog gevraagd of ik echt geen maagbeschermer moest nemen met de ibu.. en gezegd dat ik bekend was met maagklachten. De apotheker zei dat de kaakchirurg de maagbeschermers nooit voorschrijft dus dat ik daar zelf aan moest denken en hun het aangeven als ik medicijnen kom halen (stond idd in de bijsluiter vandaag :) ).

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:31

aaaaaaaaa nu wil ik niet meer!
Ik moet ook nog mijn verstandskiezen laten trekken geloof 3 of 4 stuks. Normaal geproken niet bang voor de tandarts maar ben het al de hele zomer tot nu toe aan het uitstellen.
Mja zal toch een keer moeten voor er problemen komen. Tanden komen toch in de verdrukking :(

Ellen_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:36

Nee, hij hoeft het niet voor te schrijven, maar kan voor jou dan wel aangeven dat het belangrijk is, toch? Of zie ik dat verkeerd?

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:45

Huh wat stom! Mijn KC heeft ze zelfs voorgeschreven en iedereen (KC, 2 verschillende apothekers) wezen me keer op keer op maagbescherming bij Ibu's en diclofenac,

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:47

@Ellen_1990 zeker vooral omdat het de eerste x gewoon goed ging
@AnniekSolana we trekken het gewoon aan :')
@Djeradalover Ja dat had ik de eerste x ook gewoon wat stijf etc. maar nu is het ondragelijk zonder pijnstillers en zelfs met pijnstillers heel erg pijnlijk :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:58

Sterkte allen , mijn eerste dag was ook goed maar dag 2 :=.

Ellen_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:02

takkie_muis schreef:

We wachten af, nu de verdoving bijna weg is, voel ik wel meer pijn...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:07

Lieffiefi schreef:
Nee... Die gaat een stukje dieper..

Serieus? Toen hij ging boren deed hij dat boven mijn tanden.
In je gehemelte doet toch vet pijn?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:08

Ellen_1990 schreef:
takkie_muis schreef:

We wachten af, nu de verdoving bijna weg is, voel ik wel meer pijn...

Mééééééén ik moet het nog. En ik heb al verschrikkelijke hekel aan pijn _O-

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 19:17

Haha inderdaad horsesm.
Het scheelt bij mij wel dat ik de pijn erg vermoeiend vind en dat ik op de dag zelf zo de hele dag kan slapen (ten minste dat was de vorige keer, was half 9 aan de beurt en verder bijna heel de dag geslapen). Alleen ik moet wel echt zeker 3 à 4 dagen aan de pijnstillers (die vieze zakjes met water) terwijl mijn pijngrens absoluut niet laag ligt, maar ben gewoon erg gevoelig in mijn mond ofzo.
Was dat bij jullie trouwens ook dat je gewoon een paar dagen echt niet fatsoenlijk je mond open kunt doen? Het heeft bij mij echt minstens een week geduurd voordat ik mijn mond weer normaal open kon doen :') .

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:00

Ellen_1990 schreef:
Nee, hij hoeft het niet voor te schrijven, maar kan voor jou dan wel aangeven dat het belangrijk is, toch? Of zie ik dat verkeerd?

Nee dat zie je niet verkeerd, had het wel gewaardeerd en zal het de volgende keer dan ook vragen waarom hij er niks van gezegd heeft.

Swah schreef:
Huh wat stom! Mijn KC heeft ze zelfs voorgeschreven en iedereen (KC, 2 verschillende apothekers) wezen me keer op keer op maagbescherming bij Ibu's en diclofenac,

ik werd er ook bij de apotheker op gewezen, alleen om het te krijgen moest ik eerst de receptenlijn bellen en vervolgens kan ik ze pas vrijdag op komen halen, als het dan zo gevaarlijk is waarom geven ze het dan niet gewoon mee of overleggen ze oid -O-

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:03

AnniekSolana schreef:
Was dat bij jullie trouwens ook dat je gewoon een paar dagen echt niet fatsoenlijk je mond open kunt doen? Het heeft bij mij echt minstens een week geduurd voordat ik mijn mond weer normaal open kon doen :') .

Haha, ik kan m'n mond ook nog niet helemaal open doen :P De kaakchirurg zei dat ik het dagelijkse een paar x moet oefenen, maar kan nog steeds geen lepel naar binnen krijgen :=
Kon ook gisteren nog niet lachen, vandaag ging dat gelukkig alweer wat beter :)

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:39

Haha, ja herkenbaar ik wilde weer normaal mee gaan eten, maar dat ging zo lastig want ik kon m'n mond niet ver genoeg open doen := .
Maar ben dus niet de enige haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:41

Haha dat kon ik maandag pas goed , 4 dagen later.. Nu ben ik aan de oefen voor gaatjes vullen tomorrow :=

Ellen_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 09:28

Djeradalover; Ja precies, de TA moet dat ook weten en ook duidelijk maken hoor...

Op het moment meer last als gister, kan wel redelijk normaal eten, maar zorg er wel voor dat ik aan de kant eet, waar niet getrokken is... Wang is ietwat gezwollen..

De verdoving in je gehemelte voel je inderdaad meer als in je kaak...

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:58

Ellen_1990 schreef:
Djeradalover; Ja precies, de TA moet dat ook weten en ook duidelijk maken hoor...

Op het moment meer last als gister, kan wel redelijk normaal eten, maar zorg er wel voor dat ik aan de kant eet, waar niet getrokken is... Wang is ietwat gezwollen..

De verdoving in je gehemelte voel je inderdaad meer als in je kaak...

Ja rotprikken.

Nou mijn 'dag 2' loopt voorspoedig. Heb vanaf gister ook geen ibuprofen meer gehad (moet ik zo eigenlijk wel even nemen omdat het ook ontstekingsremmen t werkt) maar ik eet alweer alles en behalve dat ik snotverkouden ben gaat het super. Geen dikke wang niks :)

Dus het kan ook goed gaan *\o/*

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:01

Super! normale pijnstillers helpen niet bij mij :+ ik moet 4 januari weer naar de KC. Heb een abonnement daar. Ik heb als pijnstiling, Zaldiar bruis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:51

Super! ben gewoon jaloers :+ , ik moest vandaag 3 gaatjes vullen :P wel (had er 11 en heb nu nog maar 5 left :D). Maar ze zei er verder niets over , al heeft zij hem natuurlijk niet getrokken... De man die trok zwaaide nog even toen hij langs liep :') , het doet wel zeer nu weer maar moest ook ongeveer een halfuur mijn mond openhouden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 20:50

Hoe gaat het dames? Ik nog steeds last , de bult aan tongkant zit er nog. Ik moet mezelf dwingen met moeite aan die kant te eten , doet pijn maar dat is doorbijten!

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:53

Hier gaat het wel oke, heb nu 2 dagen werken erop zitten en zolang ik gewoon rustig aan doe heb ik geen pijn, alleen is er een stukje tandvlees losgegaan, hechting is al een stukje opgelost, dus dat voelt echt heel raar en ben er de hele tijd mee aan het spelen met m'n tong :))

en vandaag maagbeschermers opgehaald bij de apotheek. Ze hebben gelijk een voorraad meegegeven, heb nog tot zondag pijnstillers en ze hebben 30 maagbeschermers meegegeven. ben gelijk 15,- armer -O- Maar dan heb ik ze wel iig voor januari weer in huis, en als ik op een ander moment ibo nodig heb :).

Maar is dat wel normaal dan dat je zo'n bult hebt? Is dat geen zwelling die er niet hoort oid, takkie_muis?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 21:56

Heb geen idee als ik er op duw doet het pijn , als het aanhoudt dan wip ik nog langs maar ben vrij nuchter en hoort er vast bij... Lijkt een helling dan is het 1 geheel en bats naar beneden :') , eerst nog een hobbel en dan naar beneden. Die hobbel is een bult ofzo

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 22:01

Okee, anders dan bel je ff naar de assistente van de KC, als je het uitlegt dan weten ze vast wel of het hoort ja/nee :). Hoef je ook niet perse er helemaal heen, tenzij ze het verontrustend vinden natuurlijk.