Enkel voor de jong volwassen vrouwen onder ons !!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lien01

Re: Enkel voor de jong volwassen vrouwen onder ons !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 15:53

Ik ga er idd toch wel eens over nadenken en erover praten met men vriend, maar zowiezo vanaf nu altijd met condoom en pil of dergelijke.. !

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 17:01

Gefeliciteerd !

Lien01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 17:07

Je kan je niet voorstellen hoe goed dit voelt en wat voor een blok van men schouders gevallen is ! :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 17:10

Oh, ja hoor :j

Maar het is een goede leer om voortaan goed op te passen en je maatregelen te nemen !
Praat anders eens met je huisarts over een alternatief als je bang bent toch vaker je pil te vergeten ...

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 17:30

Als je 1 x een pil vergeet, dan is dat niet volgende week vergeten, 1 tot 3 maanden is de seks dan niet meer veilig en kan je zwanger raken.

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:30

Batlow schreef:
Als je 1 x een pil vergeet, dan is dat niet volgende week vergeten, 1 tot 3 maanden is de seks dan niet meer veilig en kan je zwanger raken.

Dit is wel een beetje overdreven.
In dit soort gevallen kun je het best de bijsluiter van je pil lezen. Je moet je pil een week 'non stop' hebben ingenomen om veilig te zijn. Ook hangt het af van welke week je hem bent vergeten (1e, 2e, 3e). In de 1e week heb je het grootste risicio, en de 3e week het laatste en kun je ook besluiten te stoppen en je menstruatie laten komen.

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:14

Nadine___ schreef:
Batlow schreef:

Dit is wel een beetje overdreven.
In dit soort gevallen kun je het best de bijsluiter van je pil lezen. Je moet je pil een week 'non stop' hebben ingenomen om veilig te zijn. Ook hangt het af van welke week je hem bent vergeten (1e, 2e, 3e). In de 1e week heb je het grootste risicio, en de 3e week het laatste en kun je ook besluiten te stoppen en je menstruatie laten komen.

Of nog beter, bij de huisarts/apotheek informeren voor de nieuwe richtlijnen. Dat van 1 pil vergeten = niet meer veilig is al lange tijd achterhaald. Medicijnfabrikanten gebruiken nog steeds de oude richtlijnen. Oude richtlijnen volgen zit je wel overigs wel altijd goed mee, nieuwe richtlijnen zijn wat "soepeler". Geloof dat je volgens de nieuwe richtlijnen 1x een pil mag vergeten, ongeacht welke week.

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:58

Je kunt hem gewoon het beste niet vergeten, dan hoef je ook niet te stressen :+ , als je hem bij je tandenborstel legt, zie je hem elke ochtend en avond (hoop ik :Y) ) en kún je hem bijna niet vergeten.

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 21:11

Lien01 schreef:
Ik ben er om een geweest men een vriendin van me, heb de test gedaan en die was negatief !!! :) Egt een pak van men hart !!

Fijn voor je, nu ervoor zorgen dat het niet weer hoeft (zolang je nog geen kinderen wil)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 21:48

Tja ik kijk wel uit. Ik slik mijn pil goed, en als ik er 1 vergeet hou ik dat zeker in mijn achterhoofd. Ongeacht hoeveel, al is het er maar 1. Alles is mogelijk

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 21:55

Ik weet niet of het al gezegt is maar een negatief betekend niet dat je niet zwanger bent. Kan ook zijn dat je wel zwanger bent maar het nog te pril is om het op de test te kunnen zien.
Niet om je op stang te jagen hoor, maar hou dat even in je achterhoofd.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:10

Imderdaad. 1 testje doen die negatief is, zegt niet heel veel. Dubbel testen zegt meer.
Als jij al een aantal jaar aan de pil zit is de bescherming vaak ook beter dan dat je er nog maar een paar maand aan zit.

Ik ben hem nu in 5 jaar ongeveer 3 keer vergeten, maar mijn vriend vraagt soms wel eens, pil al genomen? :p
Als je het wel doet, pil vergeet en zwanger worst, tsja, eigen schuld, dikke buik.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:14

Lien01 schreef:
Je kan je niet voorstellen hoe goed dit voelt en wat voor een blok van men schouders gevallen is ! :)

Ik ken dat gevoel. Stond destijds ook met knikkende knieën in de etos te zoeken naar de testen, met knikkende knieën af te rekenen en heel snel in m'n binnenzak weg stoppen zodat niemand het zag. Snel naar huis, piesen en een gat in de lucht springen.

Fijn dat het goed zit bij je :)

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:39

xGoldenHero schreef:
zwanger worst, tsja, eigen schuld, dikke buik.

Sommige taalfoutje's zijn zo leuk om te lezen :D
Zwanger van een worst of een zwangere worst?

Blij dat ik geen pil heb,weet zeker dat ik'm zeker een keer zal vergeten (onregelmatige werktijden,soms overnachten met de trailer wat niet gepland is etc etc)

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:49

ashley1 schreef:
Ik weet niet of het al gezegt is maar een negatief betekend niet dat je niet zwanger bent. Kan ook zijn dat je wel zwanger bent maar het nog te pril is om het op de test te kunnen zien.

Maar ts heeft 4 weken geleden onveilig gevreeen dus zou officieel in week 6 moeten zitten dus zou dat toch zichtbaar moeten zijn. Wel is het zo dat ts in de middag de test heeft uitgevoerd en dat kan wel invoed hebben denk maar of dat in week 6 verschil zou maken? Geen idee.

Lien01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 15:09

op de test stond dat het niet uitmaakte op welk moment van de dag ( bij sommige tests raden ze aan om het smorgens te doen maar dit was niet het geval ) Zou ik het dan best nog eens doen ?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 15:13

De regel is dat een negatieve test wel eens fout kan zijn, maar een positieve test altijd juist is. Dus, het kan zijn dat je negatief test maar toch zwanger bent. Volgens mij zijn er ook wel wat bokkers die eerst een paar negatieve testen hadden voordat ze positief waren.
Maar als je positief test, dan ben je echt zwanger en kan het niet zijn dat je je toch vergist hebt.

Waarmee ik je niet bang wil maken hoor :D . Alle waarschijnlijkheid is natuurlijk nog altijd dat je gewoon niet zwanger bent. En als je klachten blijft hebben en je voelt je niet goed kan je alsnog zo'n hertest doen, al is het maar om je eigen geweten wat te kunnen sussen.

Lien01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 15:15

laat ik er dan best nog een week tss ? want direct de volgende dag is dat dan wel ook betrouwbaar ?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 16:01

Lien01 schreef:
- We hadden duidelijke afspraken gemaakt, maar 3 keer is hij wel in me klaargekomen toen ik correct men pil had ingenomen

Er hoeft niet eens sprake te zijn van een ejaculatie, daar er in voorvocht ook al voldoende levende zaadcellen aanwezig kunnen zijn. ;)

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:23

Als je verder geen verschijnselen hebt, zere borsten, spugen enz zou ik persoonlijk even afwachten tot je ongesteld wordt. Moet toch binnen 2 weken zijn?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 01:03

Lien01 schreef:
Ik ben er om een geweest men een vriendin van me, heb de test gedaan en die was negatief !!! :) Egt een pak van men hart !!

goed zo gelukkig, maar vriend lief had hm ook wel voor je mogen halen ook zijn verantwoording en voortaan goed slikken en condoom doe nou maar verstandig als je zo jong bent

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 01:05

en je kan inderdaar door de pil zwanger worden zeker waar

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 01:09

Nou, da's toch niet te hopen ... dan komen er toch ongewenst heel wat kindertjes bij denk ik :))

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 01:12

ashley1 schreef:

Partypooper! -O- :+

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 01:16

mee eens, na een tijdje als je het niet word nog eens testen. voor de zekerheid al denk ik dat er niet heel veel aan de hand is