Winterhanden/voeten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pam87

Re: Winterhanden/voeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 10:30

Bij mij is het sinds gister weg :D benieuwd of het nog terug komt dit jaar

wwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 12:13

Sokken binnenstebuiten dragen werkt voor mij ook.
Dan heb je niet dat de naden in de blaren drukken :)

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 13:46

Na de kerst komt vaak pas het slechte weer... Met vorst ...

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 22:53

wwr schreef:
Sokken binnenstebuiten dragen werkt voor mij ook.
Dan heb je niet dat de naden in de blaren drukken :)

Ik ben dus niet de enige die dat doet! En onder maillots of panty's draag ik ook altijd een paar sokken, want die naden zijn nog veel irritanter!

Een klasgenootje van me vertelde dat bij haar Vicks Vaporub heel goed hielp op haar tenen...
En ik heb van de kerstman wollen zooltjes gekregen! Dus hopelijk heeft de kerstman daar verstand van :P

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 00:25

Ik heb ook last van wintertenen. Gelukkig dit jaar niet gehad. Als ik t erg heb dan zijn de helemaal rood/paars en opgezet met een glans erover. Ze zijn dan pijnlijk, en jeuken!
Als ik er veel last van heb smeer ik er tijgerbalsem op voor t slapen. Dat vermindert de jeuk iets (anders slaap ik er niet van).
Ik heb inderdaad ook gehoord dat je de vingers of tenen vet moet houden. En je kan evt warm/koude baden proberen (zelf nog geen ervaring mee)

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 06:24

Wisselbaden helpt hier niet

Vethouden iets, dan is er een extra beschermlaagje

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 07:19

Roselie schreef:
Ik heb onder de 10 graden een thermolegging aan

Ben alleen nog opzoek naar echt warme handschoenen

Heb hier met -18/-20 dit gedaan :

Ik hou mijn handen heel vet, en heb die simpele handschoentjes van een euro onder mijn softcell skihandschoenen gedaan.
Ik heb dan wel geen winterhanden/voeten , maar om het te verkomen.
Dit ging redelijk goed. ( laagjes werkt het beste )

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 07:21

Thanks vd tips!!

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 09:07

De eerste blaren zijn hier alweer verschenen op mijn vingers :(
Ik krijg vaak het slot op de wc deur dicht/open omdat daar precies van die plekjes op mijn vingers zitten :')

wwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:22

Wisselbaden werken bij mij ook niet..

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 22:01

Emigreren naar een warm land, overwinteren of in bed blijven is het enige wat werkt

wwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 22:06

En zorgen dat je geen klap krijgt van je veulen zodat je je hand niet met ijs hoeft te koelen..

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 08:14

Hallo! Ik meld me hier ook... |( Al jaren vreselijk last van wintertenen. Mijn tenen zijn inmiddels blijvend misvormend, in de zomer zijn ze ook erg dik en gezwollen maar jeuken dan gelukkig niet. Op dit moment is het weer extreem, heb pijn als ik loop en de jeuk/pijn lijdt me af van mijn werk en maakt dat ik moeilijk in slaap val... Heb nog niet veel dingen er tegen geprobeerd, wat zou ik als eerste moeten doen volgens jullie? (heb bij de paarden wel van die dikke werklaarzen aan en over mijn gewone sokken een paar thermosokken aan)

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 08:16

Thermokleding
Laagjes

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 08:28

Een extra paar sokken kan wel goed helpen maar zorgen jullie wel dat die sokken dan niet te strak om te tenen zitten? Anders worden je tenen nog niet warm.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 08:51

Ik heb iig al gemerkt dat goede schoenen al een heel verschil maken! Nu heb ik niet zo extreem last van wintertenen als bv Lon83 maar ik herken wel de symptomen van opgezwollen, rode, jeukende tenen. Eerst droeg ik altijd gympen maar sinds zaterdag heb ik Timberlands. Scheelt echt een heel stuk! Normaal zou ik na 1 dag door de vrieskou al last hebben van wintertenen maar nu heb ik vandaag zelfs nog geen last.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 13:35

ik zit inmiddels maar zonder schoenen op mn werk (kantoor), want die schoenen verdraag ik nu gewoon niet meer... Heb wel extra warme wandelsokken aangedaan, en warme schoenen met rubberen zool (ipv leer, dat is veel kouder). Maar omdat ik vanmorgen 3,5 in de vrieskou ben geweest zijn mijn wintertenen weer maximaal mij aan t plagen... ;( Nou, plagen...? Eigenlijk valt dit wel onder pesten... _-:(

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 13:44

Ik weet niet of ik echt winterhanden/tenen heb maar wel altijd koud!
En als mijn handen echt koud zijn geweest kan ik de rest van de dag niets meer aanraken zonder pijn. Voelt echt alsof er een laagje van mijn vel af is. Wat ik nu doe:

Dikke skihhandschoenen voor op de brommer eerst op verwamming en zo ook mijn snowboots. Ik heb ook een skibroek aan op de scooter en tussen mijn skibroek en gewone broek doe ik mijn leren handschoenen, zo zijn ze lekker warm als ik bij mijn paard aangekomen ben.

Daar doe ik deze dus aan en doe mijn skihandschoenen dan tussen skibroek en gewone broek. In de tijd dat ik dan aan het vegen, poep scheppen, hooitnetten vullen etc ben. Worden die ook lekker warm. Daarnaast blijf ik veel in beweging. Dit helpt wel aardig.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 13:57

Lon83 schreef:
ik zit inmiddels maar zonder schoenen op mn werk (kantoor), want die schoenen verdraag ik nu gewoon niet meer... Heb wel extra warme wandelsokken aangedaan, en warme schoenen met rubberen zool (ipv leer, dat is veel kouder). Maar omdat ik vanmorgen 3,5 in de vrieskou ben geweest zijn mijn wintertenen weer maximaal mij aan t plagen... ;( Nou, plagen...? Eigenlijk valt dit wel onder pesten... _-:(

Je moet er vooral voor zorgen dat je voeten ook nog lucht hebben zeg maar. Dat je dus niet zoveel sokken aantrekt dat ze klem zitten in je schoenen. Misschien doe je dat al hoor, maar als extra tip :) En natuurlijk zo stevig mogelijke schoenen die de wind/kou tegenhouden.
Vervelend dat je nu helemaal zonder schoenen moet zitten :(

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 14:03

Er zijn maar weinig schoenen met genoeg 'teenvrijheid' voor mijn klompjes :') Maar let er altijd wel extra op met kopen. Heb hierdoor ook een hekel aan schoenen kopen. Dubbele sokken heb ik alleen bij het paard (zolang ik niet aan het rijden ben), ik heb van die werklaarzen en die geven wel voldoende ruimte. Jammer dat ze niet echt naar het werk aan kunnen :D

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:56

ik koop schoenen voor de winter gewoon een maat groter, heb toch 2 paar sokken aan.
nooit koude voeten :) tenzij ik uren stilsta bij bijv de smid ofzo.

wwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 20:24

Ik krijg ook altijd last van mijn botten in mijn tenen en aan de zijkant bij die bult naast mijn kleine teen.
Hebben jullie dat ook?

Tazziexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 20:28

Oh ik heb het dit jaar nog niet gehad :D
Komt vast wel over een week ofzo.. :')

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 20:42

Ik denk dat dit jaar de elfstedentocht niet meer door gaat. Ik had hoop, mijn tenen vertelden me dat het goed zou komen, maar vandaag aanzienlijk minder jeuk gehad, dus helaas... geen tocht der tochten dit jaar. :')

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 20:48

Ik heb ook al jaren winterhanden en voeten. Sinds gisteren is het extreem. Had zelf een beetje dom gedaan en heb geen extra sokken aangedaan bij de paarden. Laat ik eerst de hele dag werkt hebben en al best wel een beetje zweetpootjes hebben gehad en heb zo met mijn dunnen sokjes anderhalf uur in mijn klompen rond gelopen.
Zere voeten na die tijd, niet meer warm te krijgen en helaas de blaren onder op mijn voetzool. Heb nog nooit blaren gehad maar mensen.... Dat doet zeer.
Vandaag ook weer met werkschoenen gelopen en elke stap die ik deed.... AUW..... Je kan ook duidelijk zien dat het niet van knelling of schuren is gekomen. Heb heel raar een blaar in de holte van mijn voet