Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
SummerRemedy schreef:Ik wil dit wel voor mijn huid proberen aangezien ik altijd vage jeuk en rosacea heb, maar wat gebruiken jullie als alternatief voor bodylotion? Ik heb namelijk best een droge huid..
.
zonnepaardje schreef:He wat jammer dat dit topic stilgevallen is !
Ik ben nu zo'n 2.5 week bezig en bah wat had ik veel last van 'schilfers' en vettig haar, gelukkig is het nu al een klein beetje minder erg!
Het ruikt fris, dus dat is geen probleem...![]()
Maar ik kleur normaal gezien mijn haar, ik zal opzoek gaan naar een natuurlijk middel. Maar ik hoop dat ik dan niet opnieuw moet beginnen...![]()
Nog iemand ervaring met haarkleuren en zonder shampoo wassen ?

Vraag me nu ook af of mijn haar dan ook niet beter zou zijn zonder zeep maar omdat ik daar verder geen problemen mee heb is de noodzaak om dingen uit te proberen niet zo aanwezig..
). Ik was mijn haar wel maar 2 tot 3 keer per week. Als ik het te vaak was (en dat is bij de meeste mensen zo) droogt het uit en wordt het touwerig. Ik gebruik meestal shampoos en conditioners van John Frieda liquid shine en Herbal essences supermodel straight en color queen. Duur zijn ze wel, en er gaan ook aardig wat flessen doorheen met zo veel haar, maar het is het meer dan waard. Deze zomer op pukkelpop was mijn haar na 3 dagen nog steeds zacht en glanzend tot grote verbazing van mijn vrienden ('he?? heb je het echt niet gewassen?').
laatst was mijn conditioner op en had ik alleen met shampoo gewassen, mijn hoofdhuid heeft toen een week echt verschrikkelijk gevoel, ik kreeg allemaal plekjes en jeuken dat het deed

. Vroeger werd het dan meteen vies en vettig, en wilde ik het gewoon weer heel graag wassen

Ik speelde daar een gek in een voorstelling. 
haha
vind het ook fijn om op reis te kunnen zonder een tas vol verzorgingsmiddelen. En daarnaast belast ik het milieu EN mijn huid op dit moment niet/minder met chemische middelen. Ook ik merkte dat mijn huid altijd erg droog en trekkerig was na het wassen met zeep en daar heb ik nu geen last meer van