Haar wassen zonder shampoo!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SummerRemedy

Re: Haar wassen zonder shampoo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 17:17

Ik wil dit wel voor mijn huid proberen aangezien ik altijd vage jeuk en rosacea heb, maar wat gebruiken jullie als alternatief voor bodylotion? Ik heb namelijk best een droge huid..

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 18:10

SummerRemedy schreef:
Ik wil dit wel voor mijn huid proberen aangezien ik altijd vage jeuk en rosacea heb, maar wat gebruiken jullie als alternatief voor bodylotion? Ik heb namelijk best een droge huid..

Ik vind de huidolie van Kneipp (probleemhuid-kuur lijn) een erg prettig alternatief! De Vaseline intensive rescue moisturizing ongeparfumeerde bodylotion vind ik ook een fijn product. Ik weet dat meer mensen met een probleemhuid daarbij zweren. Het is een vrij vettige bodylotion die snel intrekt en je huid relatief lang soepel houdt :).

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 02:04

Okee bedankt, ik ga er eens naar kijken! :)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 02:22

Ik gebruik een natuurlijke shampoo met weinig prutmiddelen. Schuimt ook nauwelijks, haar glanst een stuk minder dan met shampoo en conditioner van bv Elvive of Guhl maar wel veel voller en gezonder. Ik was 2 keer per week mn haar en ik was echt niet elke dag met zeep/showergel mn lichaam, hartstikke ongezond is dat voor je huid, wordt ie bij mij ook heel droog van. Ik was uitvoerig met water en om de dag met douchegel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 10:33

Ik zoek anders wel wat voor een heel droge huid dat makkelijk smeert én dat langere tijd blijft werken. Soms vergeet ik te smeren en sla dus wel eens een dagje over en heb er hekel aan dat je dan gelijk alweer overal schilfertjes ziet :o Vooral op mijn benen heb ik dat erg.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:55

Ik ben ook wel benieuwd naar die natuurlijke shampoo's, welke merken gebruiken jullie en waar haal je ze? En hoe weet je zeker dat er ook echt geen rommel in zit? Ik keek laatst naar de Eucerin producten en bij 1 product voor gevoelige huid stond een hele opsomming aan wat er NIET in zou zitten, o.a. alcohol, kijk ik bij de ingrediënten staat er gewoon letterlijk ethanol en glycerol tussen.. >;)

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:35

Oeh bah, ik heb net mijn haar gewassen zonder shampoo (voor de tweede keer, ik ben nu een week bezig) en het voelde tijdens het wassen al heel vies.. Ik ben een beetje bang wat ik straks aan tref als mijn haar droog is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:48

Ik gebruik nu de shampoo en conditioner van Kneipp...met amandelbloesem.
Heb dik(en dat zelfs met haaruitval...)en lang haar.
Fijn spul.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 18:41

Je moet er even doorheen, Cubone. Succes :)

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:48

He wat jammer dat dit topic stilgevallen is !
Ik ben nu zo'n 2.5 week bezig en bah wat had ik veel last van 'schilfers' en vettig haar, gelukkig is het nu al een klein beetje minder erg!
Het ruikt fris, dus dat is geen probleem... :Y)

Maar ik kleur normaal gezien mijn haar, ik zal opzoek gaan naar een natuurlijk middel. Maar ik hoop dat ik dan niet opnieuw moet beginnen... :(

Nog iemand ervaring met haarkleuren en zonder shampoo wassen ?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:18

Ik had iedere keer als ik onder de douche geweest was een heleboel jeukende bultjes op m'n lijf, echt om gek van te worden.
Had al heel veel soorten shampoo's en douche gel/zeep gebruikt maar niets werkte.

Ben er uiteindelijke mee naar de ha gegaan. Ik kreeg toen het advies om me minimaal 2 weken niet met shapmpoo en zeep te wassen.
Nou ik vond het niet fris om eerlijk te zijn, maar dat zit wel tussen je oren ben ik achter.
Heb aan heel veel mensen gevraagt (die ervan afwisten) of ze me niet roken :=
Maar dat was niet het geval gelukkig.

Achteraf was het bij niet de oorzaak van de shampoo/zeep maar juist het water....
Ik heb een hele tijd een bepaalde zalf/lotion moeten gebruiken.
Nu heb ik er niet heel erg veel last meer van, maar als ik bv lekker uitgebreid in bad ga liggen loop ik het wel weer op -O-

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:37

zonnepaardje schreef:
He wat jammer dat dit topic stilgevallen is !
Ik ben nu zo'n 2.5 week bezig en bah wat had ik veel last van 'schilfers' en vettig haar, gelukkig is het nu al een klein beetje minder erg!
Het ruikt fris, dus dat is geen probleem... :Y)

Maar ik kleur normaal gezien mijn haar, ik zal opzoek gaan naar een natuurlijk middel. Maar ik hoop dat ik dan niet opnieuw moet beginnen... :(

Nog iemand ervaring met haarkleuren en zonder shampoo wassen ?

Pure henna :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:54

Ik vind dit nogal bijzonder :=

Hebben jullie wel eens afgewassen? Met alleen water krijg je lang niet alles schoon, al lijkt het soms zo, als het droogt is het toch weer vies. Zelfde geldt voor schoonmaken met alleen water, je ramen van t huis worden daar echt niet schoon van.

Waarom niet? Omdat heel veel dingen meer of minder vet in zich hebben, en vet drijft op water, kan je dus nooit goed weg krijgen met alleen water. Daarvoor heb je iets nodig wat de viezigheid aan het water "bindt". En juist ja, dat is zeep :D

Lijkt dus niet dat je dit zomaar weg kunt laten en toch beweren dat je even schoon bent. Ga maar eens je witte paard wassen met alleen water, die gelige gloed krijg je er nooit af, daar is zeep voor nodig. En zo kan ik nog wel even door gaan met voorbeeldjes...

Iemand een verklaring? O:)

Islien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:58

Haha wat een topic
Nee eigelijk niet dan voel ik me nogsteeds vies
vet plakkerig haar blehh .. %)

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:59

interesant topic!
ik lees even mee :o ..

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:39

Pure henna inderdaad, heerlijk :D
Af en toe kun je een ei klutsen en in nat haar smeren. In ei(geel) zit namelijk de emulgator lecithine, dus je haar wordt er wat minder vettig/droog van omdat deze vet en water mengt - en vervolgens weer uitwassen, net als shampoo. Je hoofdhuid behoudt wel het vet wat deze nodig heeft en gaat daardoor (of althans, bij mij) niet veel meer vet aanmaken zoals dat bij gewone shampoo het geval is/was, maar je haar glanst meer en is minder droog.
Voor degenen die dat vies vinden: (deze) emulgator wordt ook gebruikt in gewone shampoo ;)

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 20:38

Hele tijd niet meer in het topic gekeken, ben ondertussen nog steeds aan het volhouden!
Mijn haar is nog steeds een beetje vettig maar wordt steeds mooier. Wel was ik het nu iedere dag uit met water en gebruik ik verder zo min mogelijk haarproducten, hooguit een beetje gel in de puntjes.
Nog even doorzetten en ik denk dat je er dan niets meer van ziet!

Overigens nog geen negatieve reacties gehad van omgeving en mijn haar ruikt ook gewoon naar niks :-)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:05

Gel in de puntjes, waarom?

Moet er eigg niet aan denken, vettig haar, een vieze (al is het maar een beetje muf) geur.
Mag ik vragen WAAROM sommige mensen zonder shampoo wassen, ipv een goede te zoeken voor hun haar en hoofdhuid...?

Waste ze zelf met robijn wasverzachter, schoon glad zacht en een geur die je een week rook (1e dag op een aantal meter afstand, na een week toch nog op een halve meter)...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:07

Waarom met wasverzachter? :wow:

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:54

Dat is weer het andere uiterste xSlvna _O-

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:04

Ik was me nu al een aantal weken niet meer met douchegel (mijn haar wel gewoon met shampoo), gebruik alleen water en een beetje boenen met een sponsje, de jeuk is verdwenen, en ik heb ook geen bodylotion meer nodig (eerder gingen er altijd liters doorheen omdat mijn huid zo droog was na het douchen). Heb ook mensen gevraagd maar geen zweetgeuren e.d.! Dus ik ben er heel blij mee :) Vraag me nu ook af of mijn haar dan ook niet beter zou zijn zonder zeep maar omdat ik daar verder geen problemen mee heb is de noodzaak om dingen uit te proberen niet zo aanwezig..

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 22:21

Pfoe, ik zou het echt niet kunnen zonder shampoo, eigenlijk ook niet zonder conditioner. Ik heb dik, stijl haar tot net boven mijn kont (momenteel ietsjes korter omdat ik de dooie punten eruit heb geknipt, maar kont-lengte is mijn max :P). Ik was mijn haar wel maar 2 tot 3 keer per week. Als ik het te vaak was (en dat is bij de meeste mensen zo) droogt het uit en wordt het touwerig. Ik gebruik meestal shampoos en conditioners van John Frieda liquid shine en Herbal essences supermodel straight en color queen. Duur zijn ze wel, en er gaan ook aardig wat flessen doorheen met zo veel haar, maar het is het meer dan waard. Deze zomer op pukkelpop was mijn haar na 3 dagen nog steeds zacht en glanzend tot grote verbazing van mijn vrienden ('he?? heb je het echt niet gewassen?').
Het nadeel is wel dat mijn hoofdhuid nu een beetje 'verwend' is :P laatst was mijn conditioner op en had ik alleen met shampoo gewassen, mijn hoofdhuid heeft toen een week echt verschrikkelijk gevoel, ik kreeg allemaal plekjes en jeuken dat het deed :(
Maar goed, de truuk zit m' een beetje in de juiste shampoo en conditioner vinden, en dus juist niet te vaak wassen. Ik was het zodra mijn pony vettig word, of als mijn hoofdhuid gaat jeuken of de punten touwerig worden. Dit is soms na 2 dagen, soms na 4. De rest van de tijd douche ik met mijn haar in een knot bovenop mijn hoofd of was ik me gewoon met een was handje.
Zo hé, krijg gelijk zin om mijn haar te wassen :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 00:06

... dus ik ging even op je profiel kijken en zag alleen kort haar :')

Respect voor de mensen die het proberen hoor, shampooloos. Na lang zoeken heb ik eindelijk de juiste shampoo en conditioner gevonden, waardoor mijn haar wel tot 4 dagen zonder wassen goed zit :). Vroeger werd het dan meteen vies en vettig, en wilde ik het gewoon weer heel graag wassen :P

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 00:26

Ja klopt haha, de meest recente foto daar is denk ik bijna 4 jaar oud :D
Maar het is nu ongeveer zo:
Afbeelding
Beetje rare foto, I know :P Ik speelde daar een gek in een voorstelling.
En nog een recentere foto, maar hier was het wel echt aan een wasbeurt toe, zitten ook lekker veel klitten in:
Afbeelding
andere meisje is overig mijn beste vriendin, die hoeft zich helemaal geen zorgen te maken over shampoo :D haha

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 11:52

De reden waarom sommige mensen ervoor kiezen geen shampoo te gebruiken?
Voor mij is dat simpel: als het ook zonder kan, waarom dan niet zonder?
Ik vind dat soort dingen altijd het proberen waard :-) vind het ook fijn om op reis te kunnen zonder een tas vol verzorgingsmiddelen. En daarnaast belast ik het milieu EN mijn huid op dit moment niet/minder met chemische middelen. Ook ik merkte dat mijn huid altijd erg droog en trekkerig was na het wassen met zeep en daar heb ik nu geen last meer van :-)