Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kaatje77 schreef:Gister de OP gelezen en gisteraaf direct tegen manlief gezegt: Ik ga geen spiraal laten zetten...
Hij schrok van mijn verhaal en vond het een beetje onzin, tja mannen, het is ons lichaam, niet hun. Ik heb me er daarom wat verder in verdiept en weet nu zeker dat die spiraal er niet komt.
Vroeger aan de pil geweest (Marvalon) en later de prikpil gehad, die trouwens wel goed beviel.
Vanwege mijn gezondheid mag ik geen pil meer slikken, alleen een spiraaltje was een optie, maar we gaan wel aan de condooms
Ben altijd heftig ongi, maar dat neem ik dan maar voor lief, ook geen gepocus meer aan mijn lijf
Dit topic heeft me de druppel gegeven...........
TS sterkte
Lynn_Nikita schreef:Ik denk dat bij dat onderzoek waar een 4.3 gegeven wordt vooral mensen reageren die last hebben. mensen die geen klachten hebben zullen niet snel gaan googlen en hierbij uitkomen en dit invullen. je hoort voornamelijk de horrorverhalen.
Winged schreef:Wat ik hier lees zijn juist de redenen dat ik het niet wil. Ik vertrouw het voor geen meter, dat gepier daar beneden om dat kreng erin te krijgen, vreemde bijverschijnselenBrrrr....
(nu weet k dat de prikpil ook verschrikkelijk is - uit verhalen - maar de pil slik ik ook al heel wat jaar achter elkaar. Ik zoek wel iets wat ook betrouwbaar is, maar hoe en wat.. Géén idee!)
Enamorado schreef:Oh ja, dat herken ik inderdaad ook wel. Ik heb nu jullie het zeggen vooral veel pijn in mijn vingers en in mijn vinger kootjes gehad. Was mij eigenlijk helemaal niet opgevallen dat ik daar nu geen last meer van heb. Mijn vingers voelde vaak pijnlijk en stijf aan inderdaad.
TS kan je in het engels niet het een en ander vinden? Ik heb toen begrepen dat de Mirena in Amerika toen al heel veel gebruikt werd toen ik hem kreeg (is al weer 17 jaar geleden trouwens inmiddels)
_Nelleke_ schreef:Voor iedereen die een alternatief zoekt voor de mirena: Nuvaring. Ik ben daar zo ontzettend blij mee! Ik voel 'm nooit zitten, vriendlief ook niet. Geen last van enge bijwerkingen zoals ik bij de pil had (stemmingswisselingen, vreetbuien etc). Minder hormonen door je lijf dan bij de pil en hij is betrouwbaarder dan de pil. (Overgeven, diaree of spijsverteringsproblemen hebben geen invloed, bovendien is de kans dat je 'm vergeet veel kleiner dan bij de pil.)
Vintage schreef:Annewil: Jeetje zeg, ontstoken baarmoeder + eierstokken! Heeft de AB niet geholpen? En een andere kuur? Klinkt als een bacterie en dan zou AB toch wel aan moeten slaan. Waar denken ze nog meer aan?
russel schreef:Vintage schreef:Trouwens, ik ontvang ook PB's van bokkers die iets soortgelijks hebben. Onderzoek word gedaan als er veel meldingen binnen komen van ernstige klachten. Vraag je huisarts/gynaecoloog/dermatoloog om een case-report te maken en ga naar http://www.mijnmedicijn.nl en vul daar je ervaringen in. Als er veel klachten zijn dan word er onafhankelijk onderzoek gestart en dan kunnen artsen er niet meer omheen!
Ruim 1400 reakties met een tevredenheid van 4,3....vind ik niet echt 99% gaat het goed......
russel schreef:Maw als je de mirena laat verwijderen , zit je dus nog steeds met de gebakjen peren...?
Eigenlijk is het toch te gek voor woorden dat de hoge heren iets ontwikkelen wat een ontsteking geft in het lichaam en dan de andere kant opkijken , want toch logisch dat dat een verloop heeft in de gezondheid? Als het immuunsysteenm chronisch onder vuur komt te liggen kun je tal van ziektes ontikkelen wat te denken van MS?