Elektrisch roken (e-sigaret)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Re: Elektrisch roken (e-sigaret)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:34

Ik heb eerder in het topic een plaatje gepost van de e-roll.

Afbeelding

Net zo dik als een gewone sigaret, een krappe 1cm langer. :)

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 22:35

Oh, dat plaatje heb ik helemaal gemist. Sorry! Maar hij ziet er zeker wel mooi uit! Idd niet zo groot en lomp als die van mij.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 10:11

Dat is wel een krap tankje Nelleke. De condensvorming zou kunnen komen doordat je te hard zuigt volgens het videootje op de site waar Vonnie besteld heeft.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 08:29

Volgens mij komt de condens meer omdat ie altijd in dat doosje zit bedacht ik me gistermiddag. Heb 'm vannacht uit het doosje gelaten en nu zit er geen condens meer op. :)

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 10:39

Mijne is besteld. Heb er meteen 2 besteld. 1 voor mij en 1 voor vriendlief. Het is de ego-t type b. Kreeg een mailtje van ebnferro dat ze binnen waren en heb gelijk besteld. Qua smaakjes heb ik tabak, aardbei, kiwi, cola besteld :Y)
Heel blij van ebnferro, ze zijn goedkoper als de anderen waar ik de ego-t zag staan en meteen na mijn bestelling kreeg ik al het track-en-trace nummer doorgemaild. Heb geen leveringskosten betaald en kreeg ook 6€ korting *\o/*

Nu wachten op de postbode :):)

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 14:30

Lekker dan! Dadelijk ook eens op die site kijken!

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:31

Hier wordt ie al niet meer gebruikt volgens mij :')

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:42

Serendip90 schreef:
Hier wordt ie al niet meer gebruikt volgens mij :')

Klinkt als aanstaande MP-ad...
E-sigaret, zgan, teab. :D

Ik lees nog steeds mee, kan weer eens niet beslissen... :roll:

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 14:48

Nouja, hij heeft nu pillen (die hij sporadisch inneemt?) en dan heb je geen zin meer om te roken. Maar als ik kijk hoeveel er weer in de asbak lag.... :S Nouja, 1 januari weer een poging?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 18:53

Bij mij gaat het supergoed met de E-sig. Heb helemaal niet het gevoel dat ik gestopt ben met roken maar heb wel alle voordelen. :D

Heb totaal geen behoefte meer aan gewone sigaretten. Na die ene waar ik zo misselijk van was geworden ben ik klaar met gewone. :+

Ben alleen wel bang dat ik hier dan nooit meer vanaf kom... -O-

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:12

_Nelleke_ schreef:
Ben alleen wel bang dat ik hier dan nooit meer vanaf kom... -O-

Ik denk dat ik hetzelfde ga hebben :))
Maar ja dan wel zonder de meeste troep erin, ik lees nog ff mee hier, ben nog niet helemaal om maar gewoon stoppen lukt me ook niet -O-

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 21:53

MissPK en MarvanTom: waarom twijfelen jullie? Niet dat je je hoeft te verantwoorden. Maar vroeg het me af :)

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 22:14

Vonnie84 schreef:
Lekker dan! Dadelijk ook eens op die site kijken!

Leuk, die smaakjes-test-setten! Ik kan alleen niet kiezen :D

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:25

Vonnie84 schreef:
MissPK en MarvanTom: waarom twijfelen jullie? Niet dat je je hoeft te verantwoorden. Maar vroeg het me af :)

Nou omdat ik denk dat dit me niet van de verslaving/gewoonte af gaat helpen en dat is wat ik eigenlijk wel zou willen.
Daarbij vraag ik me af of het idd een vervanger zou kunnen zijn voor gewoon roken en of het wel zin heeft voor mij om over te stappen... :)

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 23:34

Dus even op een rijtje zetten wat roken voor je betekent en of je wilt stoppen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:37

MissPK schreef:
Vonnie84 schreef:

Nou omdat ik denk dat dit me niet van de verslaving/gewoonte af gaat helpen en dat is wat ik eigenlijk wel zou willen.
Daarbij vraag ik me af of het idd een vervanger zou kunnen zijn voor gewoon roken en of het wel zin heeft voor mij om over te stappen... :)

Als je eigenlijk wel zou willen stoppen zou ik je het boekje van Allen Carr kunnen aanraden. Dat heeft mij destijds heel goed geholpen en ben 5mnd gestopt geweest.

Ik wil nu even niet stoppen, dus vandaar de e-sig. Sigaret geeft me toch een soort van 'rust' in m'n hoofd. :+

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:50

Allen Carr al gehad hier jaren terug, het heeft niet geholpen.. :=

Vonnie84 tja wat betekent het voor mij? Te veel, heb het gevoel niet zonder te kunnen en ik geniet nog steeds van roken,en toch zou ik willen stoppen ja maar ik ben bang dat het (weer) mislukt.

Ik heb nu een beetje het gevoel als ik overstap naar de e-sigaret dat ik gewoon in de volgende verslaving val en ik weet niet of dat zinnig is en hoe groot de kans dan is dat ik weer 'normaal' ga roken.
Aan de andere kant is deze sigaret minder schadelijk voor mijn gezondheid en dát is wel dé reden dat ik zou willen stoppen...

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 00:42

Hij stopt met de pillen (werd ie ziek van...) en hij gaat nu over op naaldjes? Maar zijn e-sigaret ligt iig alweer langs hem, alleen nu zegt ie dat 0,8 ml/mg (ik weet nog steeds niet wat het is :')) te weinig is.. maar dat zit ook in zijn sigaretten.. Wacht dus maar even met bestellen :) We zullen zien....

Zo maf (ik rook niet en vind het echt smerig :')) dus ik kan me niet voorstellen hoe moeilijk het is om te stoppen en heel die "verslaving" kan ik dus ook niet echt snappen....

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 08:13

Ik rook wel en ik kan de verslaving ook niet echt snappen. :+ Het is niet echt rationeel.

MissPK, reken anders uit hoelang het duurt voordat je die e-sig eruit heb financieel. Bij mij was dat met 2,5 wk ofzo. :+ Toen dacht ik, nou, als ik het dan 2,5 wk probeer heb ik het in elk geval geprobeerd, en dan heeft het me ook niks extra's gekost.

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 10:20

_Nelleke_ schreef:
MissPK, reken anders uit hoelang het duurt voordat je die e-sig eruit heb financieel. Bij mij was dat met 2,5 wk ofzo. :+ Toen dacht ik, nou, als ik het dan 2,5 wk probeer heb ik het in elk geval geprobeerd, en dan heeft het me ook niks extra's gekost.

Dat is idd wel een goede benadering denk ik alleen moet ik nog wel 'even' beslissen welke ik ga bestellen, dat valt niet mee.
Die van het plaatje van Nelleke lijkt me wel wat omdat die het dichtst bij de gewone lijkt te komen maar ik twijfel nog en wilde eerst meer gebruikerservaringen lezen.

Misschien moet ik gewoon niet zo zeuren en de knoop doorhakken en bestellen dat ding, niet geschoten is altijd mis toch? :D

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:41

Serendip90 schreef:
Hij stopt met de pillen (werd ie ziek van...) en hij gaat nu over op naaldjes? Maar zijn e-sigaret ligt iig alweer langs hem, alleen nu zegt ie dat 0,8 ml/mg (ik weet nog steeds niet wat het is :')) te weinig is.. maar dat zit ook in zijn sigaretten.. Wacht dus maar even met bestellen :) We zullen zien....

Zo maf (ik rook niet en vind het echt smerig :')) dus ik kan me niet voorstellen hoe moeilijk het is om te stoppen en heel die "verslaving" kan ik dus ook niet echt snappen....

Dat is ook heel weinig hoor. Door het vappen krijg je veel minder binnen als een gewone sigaret. Voor te beginnen is 18 mg goed, want je krijgt toch nooit effectief 18 mg binnen. Daarna kun je op de lichtere overstappen.

Ik ben sinds vanmorgen een e-smoker. Heb ze gisteren ontvangen, maar was laat thuis en dan het laden er nog bij. Ben nu bezig met aardbij 18mg. Vind de aardbei niet erg doorsmaken, maar vind ik opzich wel positief, want anders zou ik snel een degout krijgen denk ik.
De e-sigret zelf vind ik makkelijk in gebruik, het vullen enzo verliep allemaal simpel.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:49

Welke heb je betadine?

MissPK hoeveel rook je nu per dag? Ik rookte maar ong 10 light sigaretten per dag dus ik red het qua batterij en tank makkelijk met die e-roll. Een weekendje stappen moet ik nog ervaren maar zo voor dagelijks gebruik is het echt een fijn dingetje. Behalve het blauwe ledje aan de voorkant ligt de look en feel wel dicht bij een gewone sigaret, dus het valt niet zo op in het openbaar.
Dat was voor mij eigenlijk 1 van de belangrijkste dingen dus daarom heb ik voor de e-roll gekozen. Ik zag mezelf echt niet staan met zo'n enorme toeter, dus de kans dat ik dan in het openbaar toch gewone sigaretten zou blijven roken zag ik groter in met zo'n grote e-sig.

Ik ben met de dag enthousiaster en ben blij dat ik 'm heb gekocht. Het wat vaker vullen door de kleine tank ervaar ik helemaal niet als vervelend. Minder werk dan een shag rollen. Ik heb wel begrepen dat het de opening van de e-rolltank wat groter is dus het vullen gaat ook echt heel makkelijk (geen naalden of gekkigheid nodig).

:)

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:52

betadine schreef:
Serendip90 schreef:

Dat is ook heel weinig hoor. Door het vappen krijg je veel minder binnen als een gewone sigaret. Voor te beginnen is 18 mg goed, want je krijgt toch nooit effectief 18 mg binnen. Daarna kun je op de lichtere overstappen.

Ergens gelezen dat je het gelijk moest houden aan het sigarettenpakje. Nouja, maakt ook niet meer uit... Ik ga me er verder niet zo mee bemoeien heb ik bedacht.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:59

Ja ik begrijp je wel hoor. Heb voor mijn vriend ook 1ntje meebesteld, maar ben ook wel benieuwd of die het gaat volhouden. Heb hem wel de 18 mg genomen, want anders gegarandeert dat hij meteen weer naar een sigaret grijpt. Eerst goed vol nicotine proppen dat hij niet te kort komt en daarna afbouwen, we zien wel :+

Nelleke: Ik heb de ego-t type b. Hij is gigantisch, dus waarschijnlijk toch niet jou ding :=
Had ook liever een kleine sigaret look a like, maar voor de lang meegaande batterij, anti lek en makkelijk vulbare, trok deze me toch het meeste aan. Vind hem momenteel geweldig, maar het is dan ook nog het nieuwtje. Hem in het openbaar gebruiken ... i asume :o

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 14:35

Nou ik ben ruim een week verder en ik ben nog steeds blij met m'n e-sig. Ik heb allerlei smaakjes besteld, waarvan de framboos niet zo goed is bevallen :') Die smaakt echt naar suikerspin. Heel zoet! De tabaksmaakjes heb ik gelijk afgezworen, wat zijn die vies zeg! (Dus als iemand nog 2 potjes DK marlboro-liquid wil en framboos... :+ )