Stoppen met nagels bijten.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 10:12

mijn moeder is met een jaar of 40-45 van het nagelbijten afgekomen door nagellak op te doen, zeker als het nog nat was kwam ze er hard op terug om te bijten

Mungbean

Re: Stoppen met nagels bijten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 12:10

Nagellak zorgde er bij mij voor dat ik er nog meer aan zat te frunniken.
In eerste instantie heb ik permanent een vijl meegenomen zodat elk randje/haakje etc meteen weer vlak was. Zodra ik gewend was aan vijlen ipv bijten ben ik nagelharder gaan gebruiken.

corrina1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 12:15

Ik ben helaas een extreme nagelbijter... Ik doe het al sinds mn 4e en ik kom er gewoon niet vanaf.
Mijn nagels zijn denk ik op het moment ook te kort om acrylnagels op te zitten, sommige zijn nog geen mm lang.
Heb al van alles geprobeerd en soms gaat het beter dan anders maar echt er vanaf komen lukt niet.
Als mensen mij er de hele tijd op wijzen wordt ik na een tijdje boos, dan heb ik zoiets van: kom eerst maar zelf van je slechte gewoontes af...
Maar het ziet er nu echt niet meer uit en op 19 jarige leeftijd vind ik het ook iets om me voor kapot te schamen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 12:16

Hier ook een enorme nagelbijter, of beter gezegd een alles bijter. Pennen, nagels, koortjes van mijn truien,... Op mijn pennen heb ik ooit eens kneedgom geplakt, voor ik het wist zat ik met een kneedgom in m'n mond.
Nooit echt een oplossing gevonden, maar sinds ik mijn slotjes beugel heb, bijt ik niet meer op pennen en koortjes, ook nagelbijten is heel veel verminderd maar soms durf ik wel nog eens bijten.

Moppie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 12:32

Ik was een enorme nagelbijter. Ik heb van alles geprobeerd, maar niets hielp. Tot ik ongeveer 3 jaar geleden besloot om mijn nagels te gaan lakken. Ik vond het zonde om dat kapot te bijten, en bleef er dus vanaf. Nu bijt ik helemaal geen nagels meer, ook niet als er geen nagellak op zit.

Kruimeltje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 12:37

Het enige wat bij mij heeft geholpen is acryl nagels zetten. Ik heb jaren lang mijn nagels gebeten, waardoor elke winter ik kapot ging van de pijn omdat mijn vingertoppen zo gevoelig waren.

Ik heb de acryl nagels zo lang laten zitten todat mijn eigen nagels een mooie lengte hadden. Toen heb ik de acryl nagels eraf laten halen en ben ik mijn eigen nagels goed gaan verzorgen. Een belangrijke tip is wel, als je een scheurtje of zo hebt, gelijk vijlen en niet met je tanden afscheuren. Je houdt dan namelijk een scheurtje en dan blijf je gaan. Voor je het weet heb je onbedoeld weer en afgekloven nagel... |o

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 12:40

Eke1 schreef:
Misschien een idee om er eens kunstnagels op te laten zetten? Veel mensen bijten hun nagels 'onbewust' af. Kunstnagels zijn zo anders en hard dat je weer even attent wordt op wat je aan het doen bent misschien. Dan kun je er bewust afblijven. Tis maar een ideetje.

het werkt zeker ik beet ook heel er
maar het is wel zo dat je nagels er onder heel dun zijn door het bijten
en als je er dan een verliest van de kunst nagels dan schuren ze heel snel af
dus als je het wil doen nagels etten zoek een goede
die het geen probleem vind als als je er een verliest of loslaat er gewoon een zonder gezeur bij te zetten weer

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 12:42

Bij mij was dé truc ook nagellak gaan smeren :j.
Bijt nu alleen nog bij erge stress :).

Al die troep om je nagels vies te laten smaken enzo ging ik op een gegeven moment lekker vinden :').
Acrylnagels hielpen bij mij ook, maar mijn nagels zijn daar zoooo vreselijk slecht onder vandaan gekomen, dat ik nu (bijna 3 jaar later) nog steeds negatieve dingen opmerk aan mijn nagels erdoor :(. Nooit meer nepperts voor mij :n.

PaardjesFan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 12:43

ik bijt nog wel...
iemand tip om het te voorkomen, vieze middelen werken niet

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:12

En mijn nageltjes groeien nog steeds gestaag door! :D Elke dag kijk ik er weer met bewondering naar dat ik ein-de-lijk weer lange nagels heb haha. Zo lang zijn ze in jaaaren niet meer geweest.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:56

Paardjesfan; ga je verdiepen in nail art, is hartstikke leuk om te doen en veel meiden blijven er dan vanaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 23:05

Ik meld me :))

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 10:38

Wat mij van het bijten afgeholpen heeft, ik mocht alleen nagels bijten behalve mijn pinken.
Dit 2 weken lang, en steeds bouwde ik af met een vinger erbij..

En het heeft geholpen, ik bijt al jaren geen nagels meer.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 15:38

Woo, mijn duimnagel was gisteren bijna gesneuveld, maar ben maar snel chocolade gaan eten ipv bijten haha!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:04

Ben ook een flinke nagelbijter. Gelukkig niet zo erg dat ik tot bloedens toe bijt.
Maar ze zijn goed kort. Mijn boven en onder snijtand zijn helemaal afgevlakt door het bijten -O-
Soms houd ik het wel even vol, dan zijn al mijn nagels lang (behalve duim, daar bijt ik woest op blijkbaar).
Maar dan scheuren ze in, en bijt ik ze eraf. Grr.
Heb nu wel geteld 1 lange nagel :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:29

Het lijkt altijd wel, eens een nagel bijter altijd en nagel bijter.
veel mensen die ik ken die hun nagels hebben gebeten in een stress situatie heel snel weer terug vallen en gaan nagelbijten.
Is overigens op mezelf ook van toepassing :o

Ik heb echt jaren en jaren fanatiek nagels afgebeten. Toen dmv nagellak smeren ervan afgekomen en mooie lange nagels. Flinke stress situatie, en hup ze waren alle 10! er binnen een ochtend vanaf.
Pffff en wat deed dat zeer, maar door de stress on ik er niet direct mee stoppen.

Na een tijdje toch weer terug gestopt met nagelbijten. Wederom dmv nagellak. Nep nagels helpen bij mij niet, die bijt ik dan wel niet er maar zit wel net zo lang te knagen dat ze er in z'n geheel afgaan hahaha.

Alweer een paar jaar geen nagels meer gebeten. Maar laatst met iets spannend waar we naar toe gingen had ik onderweg een haper aan `1 nagel en geen vijl mee...... Nu dus maar 9 lange nagels

Nu heb ik gelukkig er geen zachte nagels aan over gehouden, maar juist harde nagels. of dit komt omdat ik lang nagelverharder gesmeerd hebt weet ik niet?
Volgens mij maakt dat alleen in het begin uit en heeft het geen invloed op later.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:44

Succes TS en anderen die proberen te stoppen of al gestopt zijn.

Ik heb het al meerdere malen geprobeerd. Ik bijt al héél lang nagels. Ze zijn verschrikkelijk kort ook. Nagellak en van dat vieze spul heeft nooit geholpen. Heb een aantal keren nepnagels (of hoe je dat ook noemt) gehad zodat ze dan even konden groeien en ik er hopelijk mee stopte, maar helaas :+

Ik ben gewend aan de gevoeligheid van mijn vingers vanwege de korte nagels. Maar als ik een tijdje kunstnagels heb gehad (die steeds opnieuw moesten omdat ze snel afvielen vanwege de kleine nageltjes) en die eraf gaan dan doet het zo ongelooflijk veel pijn de eerste dagen := En dan besef ik me weer dat ze echt veel te kort zijn :o

Cremoris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:22

Pfff. Ik ben nu ongeveer 2 jaar gestopt met bijten. Heb eindelijk de lange nagels die ik wil. En nog sterk ook.
Ik streste altijd veelte veel en daar moesten m'n nagels aan lijden. Sinds ik minder stress en het allemaal gewoon accepteer ben ik ineens gestopt met bijten.
Ik beet heel m'n leven lang op m'n nagels, maar toen ik wat meer ging genieten van alles om me heen dacht ik steeds minder vaak aan m'n nagels. Je kan allemaal middeltjes proberen.
Maar die werken gewoon niet bij iedereen. Kortom. Accepteer hoe het is en geniet. Zodra je echt geniet van de dingen om je heen stress je minder en bijt je niet of minder op je nagels.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 20:48

Pascal schreef:
Wat mij van het bijten afgeholpen heeft, ik mocht alleen nagels bijten behalve mijn pinken.
Dit 2 weken lang, en steeds bouwde ik af met een vinger erbij..

En het heeft geholpen, ik bijt al jaren geen nagels meer.

Ik ga dit eens proberen, kijken of dat werkt. Zal wel niet :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 00:09

Das sowieso al geen handige insteek ;)

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 14:31

En.mn duimnagel is toch gesneuveld, nu volhouden dat de anderen blijvrn

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 14:36

Ik zat ooit in de auto en toen bedacht ik dat kinderen uit mijn klas nagels beten dus ik ging het ook proberen en sindsdien ben ik er nog niet vanaf gekomen :+
Het is ook niet zo heel erg bij mij, mijn nagels zien er nog gewoon keurig uit. Het nadeel met bytexx lijkt mij dat je het vergeet op te doen of expres niet doet omdat het zo vies is