Erg veel pijn aan mijn pols + foto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:21

julio111 schreef:
Kan het gebroken zijn als je je pols nog gewoon kunt gebruiken ja?

Hmm misschien toch even bezoekje dokter dan ja!

Ik kon mijn op 3 plekken gebroken pols ook bewegen, zodra ik dat deed ging ik wel gelijk over mijn nek van de pijn.. Maar toch ik kon hem wel bewegen..

Ik dacht trouwens ook aan een kneuzing en heb geprobeerd de nacht te slapen, toen ik de hele nacht had liggen spugen ben ik om 5 uur 's nachts naar de eerste hulp gegaan.. De uitslag was dan ook niet zo verrassend.. :Y)

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:27

Pascal schreef:
julio111 schreef:

Ik kon mijn op 3 plekken gebroken pols ook bewegen, zodra ik dat deed ging ik wel gelijk over mijn nek van de pijn.. Maar toch ik kon hem wel bewegen..

Ik dacht trouwens ook aan een kneuzing en heb geprobeerd de nacht te slapen, toen ik de hele nacht had liggen spugen ben ik om 5 uur 's nachts naar de eerste hulp gegaan.. De uitslag was dan ook niet zo verrassend.. :Y)

Hihi dat valt onder de noemer niet kunnen bewegen denk ik! :P Maar goed dat je wel naar de HAP bent gegaan, klinkt niet echt fijn, kon je er niks geks aan zien? :7 Mijn spaakbeen was helemaal door en die lag er in een heeele rare hoek bij, geen twijfel mogelijk. -O-

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:29

Lekker blauw zeg, toch gebroken dus.

Ik heb in de zomervakantie mijn kleine teen gebroken plus zwaar gekneusd middenvoetsbeentje.
Sinds kort heb ik er pas echt geen last meer van. Alleen mijn voet op de zijkant is niet fijn, want het is het middenvoetsbeentje van mijn kleine teen.
Reken er maar op dat je er even last van gaat hebben, niet dat het dramatisch is maar geef het rust.

Heb de eerste 3 dagen op krukken gelopen, kon het niet belasten zonder krukken. :+
Het waren bij mijn teen echt maar 2 goede korrels die er af waren, maar dat kan verdomde zeer doen ben ik achter.
Tape doet wel wonderen dan trouwens.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 21-11-12 19:33, in het totaal 2 keer bewerkt

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:29

julio111 schreef:
Hannemarie schreef:
vriendin heeft nog een halve week doorgelopen met een gebroken pols, gezwommen, paardgereden, alles er mee gedaan.
toen toch maar naar HA geweest, en ja, gebroken.
dus ik zou als ik jou was wel even een bezoekje aan de HA brengen :j

Echt waar!?
Ik dacht echt dat je dan helemaal niks meer kon, maar dat zal ik dan wel uit ervaringen van anderen hebben gehoord..

mijn broertje ook , dach dat hij gekneusd was , omdat het niet zo heel veel pijn deed

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:31

Enige wat ik zag was een enorme bult en hij was blauw...
Hij hoefde gelukkig ook niet rechtgezet te worden..

Heb in de kroeg nog zitten koelen met ijsklontjes... Onder het mom van kneuzing samen met mijn zwager.
Kon wel janken op dat moment.

Was nog niet eens mijn eigen schuld ook, ik werd opgetild door een wildvreemde dronken jongen en die liet me zo stuiteren en ik landde op mijn polsje..

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:32

Kneuzen doet meer pijn dan breken. Botten bevatten geen zenuwen daarom voel je een breuk niet. Wat je wel voelt zijn de weefsels eromheen die flink gekneusd kunnen zijn.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aan ... rstel.html
Hier staat meer info over een gekneusde pols. Anders even na laten kijken, want het kan evengoed gebroken én gekneusd zijn hoor!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:34

Ik had je na het zien van de foto al kunnen vertellen dat het gebroken was. :=

Breuken geven vaak rare grote blauwe plekken.

Veel succes met je gips, ik heb nu zelf voor de 8e keer gips en kan de jeuk niet verdragen.

Suvan een breuk voel je echt wel hoor.
Je kunt het bot voelen breken en ik heb niet voor niets 2 jaar morfine moeten slikken om de pijn van mijn verbrijzelde been te kunnen verdragen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:36

Bij mij was het helemaal niet zo erg blauw.
Ik heb echt handen en voeten gehad met alle kleuren van de regenboog dat ze wel ff gingen kijken wáár de breuk zat.
Niets gebroken, nu teen gebroken en middenvoetsbeentje zwaar gekneusd en echt zo mega blauw hoor.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:40

Goed dat je toch even geweest ben. Beterschap!

Ik schijn met een gebroken voet door gelopen te hebben, waarvan ik dus geen idee heb wanneer ik hem gebroken heb gehad (ja, wel eens een paar dagen wat gevoelig ivm stunt acties, maar niet meer dan dat).
Toen ik vorig jaar een foto van mijn voet liet maken zaten er 2 breuken in, 1 waar het zeer deed (zijkant bij mijn kleine teentje, waar ik die zelfde ochtend een paard boven op gehad had) en 1 aan de andere kant van mijn voet (aan de kant van mijn grote teen, die dus niet zeer deed en waar geen paard in de buurt geweest was toen).
Arts wou me tot mn knie aan toe in het gips zetten ivm de breuk bij mijn grote teen omdat dat echt wel in het gips moest om goed te genezen.
Ik wou alleen het zere deel getaped hebben (huisarts wist zeker dat m'n kleine teen gebroken was, die daar naast twijfelde hij over, vandaar op de foto) en dacht dat die 2e breuk een oude breuk was. Ik kreeg gelijk :+.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:41

Succes met je gips TS!

Ik heb 2 weken gips gehad waarop ik niet mocht steunen en dan 2 weken loopgips, te danken aan die beentjes en ligamenten etc., eigenlijk bijna alles wat in je voet zit. Ik vond het echt een hel.

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:47

@Raponsje: botten bevatten geen zenuwen, een breuk op zich kan dan ook geen pijn doen. Botten zijn omgeven door beenvlies: hierin liggen wel veel zenuwen. Een botbreuk kan dus pijn doen doordat het beenvlies beschadigd is. Bovendien heeft een bloeduitstorting (blauwe plek) niks met een botbreuk te maken. Een bloeduitstorting is een kneuzing van de bloedvaten. Zo heb ik het tenminste op mijn opleiding geleerd. :)

Raponsje

Re: Erg veel pijn aan mijn pols + foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:53

Je kunt het bot wel degelijk voelen breken hoor.
Heb het nu helaas 8 x mee gemaakt.

Een botbreuk geeft na een halve tot dag heel vaak een blauwe plek, hoeft niet uiteraard.
Heb jammer genoeg vaak zat clienten naar t ziekenhuis kunnen rijden.

Maar ts haar beschrijving plus de blauwe plek ja dat klinkt toch wel echt als een botbreuk.
Word hier trouwens ook bij de EHBO geleerd dat botbreuken vaak met a symmetrische blauwe plekken komen.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 08:48

Selente schreef:
Jibbel schreef:
Ik had alleen een scheurtje in m'n bot, toen zag het er ook ongeveer zo uit. Kon nog wel mijn pols bewegen, alleen bepaalde draaiingen beter van niet.
Mijn huisarts vroeg of ik een foto wilde laten maken of niet, omdat ze dacht dat het niet gebroken zou zijn. Blij toe dat ik dat toen wel heb gedaan, want scheurtje bleek ook zo te zitten dat het niet mooi zou helen.
Pols dus gebroken door de arts en daarna gezet.

Dat klinkt ook erg lekker... En jij bleef nog overeind staan?! :\
Heel veel bewondering haha...

Hahah, nee, ik mocht 'lekker' liggen op een bedje. Het was eerst wel lekker, toen gingen ze aan m'n arm trekken om meer ruimte tussen de gewrichten te creëren, dat haalde de pijn in eerste instantie weg, maar daarna...oef.. Heb overigens nog nooit zo hard geschreeuwd in mijn leven, mijn ouders zaten aan de andere kant van de gang in de wachtkamer (ze mochten er niet bij blijven omdat het niet zo'n prettig gezicht zou zijn...) en hoorden me daar gillen. Ze vroegen of ik een roesje wilde, maar nee bedankt, ik hou daar niet zo van (doodsbang voor flauwvallen, narcose etc. waarbij je bewustzijn verliest).

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 09:04

Pff jibbel, dat klinkt absoluut niet fris... Lijkt me ook geen prettig gevoel...

Tjonge ts, ik hoop dat je vader de volgende keer niet zo snel oordeelt. Toch gips dus. Heel verstandig dat je toch naar de dokter bent gegaan. Beterschap! :D

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 12:21

Ik heb mijn breuk 2 x goed moeten laten zetten en vond het juist heerlijk.
Eindelijk het beknelde gevoel weg.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 12:59

suvan schreef:
Kneuzen doet meer pijn dan breken. Botten bevatten geen zenuwen daarom voel je een breuk niet. Wat je wel voelt zijn de weefsels eromheen die flink gekneusd kunnen zijn.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aan ... rstel.html
Hier staat meer info over een gekneusde pols. Anders even na laten kijken, want het kan evengoed gebroken én gekneusd zijn hoor!

Je theorie is aardig, maar ben het er niet mee eens. ;) Het klopt dat er in botten geen zenuwen lopen, maar in je botvlies wel. Dus je voelt absoluut een breuk. Dat je het botvlies voelt en niet het bot maakt in die beleving niet uit, je voelt de breuk.
Bovendien doet kneuzen niet altijd meer pijn dan breken. Heb twee keer mijn been gebroken, maar op het moment van breken viel ik echt bijna flauw van de pijn. Heb vaak wat gekneusd (ook mijn enkels trouwens) maar kan niet zeggen dat dit meer pijn deed dan de breuk.

Het hangt denk ik ook af van de mate van kneuzen en breken, maar zou niet zo stellig zeggen dat het 1 meer pijn doet dan het ander.

TS: ben je al bij de dokter geweest? Zou toch even langsgaan als ik jou was.

Edit: zie dat je al geweest bent en gips hebt. Sterkte ermee!
Laatst bijgewerkt door pinto_1 op 22-11-12 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 13:03

Leuk kleurtje :D

Ik heb toen ik zes was net onder mijn pols zowel spaakbeen als ellepijp gebroken.

Heb er toen ook 3 dagen mee rondgelopen.
Ik heb toen 6 weken met een gips gelopen, maar bij mij is het geopereerd.

Dus als je het kalm aan doet geneest het vast snel :D

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 13:47

Goed gehandeld TS :j Sterkte ermee! En wat heb je een coole kleur gips!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 13:50

julio111 schreef:

En of! Mijn oma had dat toen ze onderuit ging over de tramrails. Het deed wel pijn, maar - bikkel als ze was - ze liep gewoon door. De dag erna was haar been blauw, beetje dikkig ook, en ondanks dat ze gewoon kon bewegen, deed het erg veel pijn. Pas twee dagen later liet ze een HA komen (dat kon nog in die tijd) en wat bleek: gebroken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 13:53

Ik was altijd van de overtuiging dat breken minder pijnlijk was dan kneuzen, voet gebroken, pols gebroken, scheurtje in enkel gehad, rug gekneusd, pols gekneusd. Maar nu 4 maanden geleden mijn heup gebroken en dat was toch echt wel het pijnlijkste ooit :+ Niet op het moment zelf, maar die nacht... :=

julio111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 18:55

Wow wat een verhalen hier allemaal! Dan valt mijn breukje toch wel heel erg mee haha.
Dankjewel iedereen!

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 18:58

Kijk, toch gips. Die hand ziet zó blauw, het kon haast niet anders dan dat daar een breukje zat....

Je hebt het nog aardig lang volgehouden ermee. Hopelijk gaat het snel weer beter!

julio111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 19:04

Tja nog mijn hockeywedstrijd uitgespeeld en vijf dagen mee doorgelopen!
Maar als ik hier hoor dan valt dat nog wel mee vergeleken met die 3 of 6 weken ofzo haha!

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:31

Zo dat ziet flink blauw :wow:
Zelf had ik ook nog een week doorgelopen met een scheurtje in mijn arm :+
En laatst heb ik keihard m'n elleboog gestoten die nu nog steeds behoorlijk gevoelig is, dus ik vrees ervoor :=

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:44

Doet het eigenlijk nog veel pijn TS?