Waarom ben ik steeds toch zo alleen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Morrow_Less

Re: Waarom ben ik steeds toch zo alleen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 15:42

Ik zit al in het kledij topic maar ik kan nog steeds geen goede keuzes maken jammer genoeg.
Make-up ben ik pas mee begonnen maar ik heb nog lang niet alles en weet zeker nog lang niet alles :P

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 15:46

Je kan ook moeilijk alles in één keer kunnen hé :D Maar wel goed dat je je gaat interesseren in die dingen! Je komt er wel!

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 15:47

Maar het snappen gaat wat anders worden :)

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 15:48

Haha, ja da's normaal hé. Er gaat een hele nieuwe wereld open nu!

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 15:50

Ik heb niet het hele topic gelezen eerlijk gezegd, maar waarom begin je niet met een nieuwe start?
Nieuwe opleiding/nieuw leven/nieuwe jij!
Schrijf eerst de dingen op die slecht/minder vindt aan jezelf en dan de dingen die je leuk vindt aan jezelf.
Rangschik ze (1 = slechtse en 1 = leukste).
Kies je top 3 uit. Als het goed is, heb je dan 6 dingen naast elkaar.
Probeer de drie slechtste te veranderen, naar minder slecht of juist naar het goede rijtje.
De 3 in het 'leuke' rijtje onthoud je of schrijf het ergens op waar je vaak kijkt.

Nu ga je je concentreren op de dingen die JIJ wilt in het leven. Wees open en eerlijk.
Maak eens een praatje met iemand, maar niet wanhopig proberen over te komen.
Heb zelfvertrouwen en geloof in jezelf. Mensen vinden dat belangrijk.
Als je dingen doet die je leuk vindt, kom je vast iemand tegen met dezelfde interesses.
Bijv. ga eens mee met je vriend naar zijn vrienden. Dan moet je niet 'saai/stil' in een hoekje gaan zitten, maar praten en luisteren! Al heb je het over het weer of een film die je laatst gezien heb. Stel vragen, luister maar vertel ook je eigen ding. Onder de mensen zijn en komen is erg belangrijk :)

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 16:20

Morrow_Less schreef:
Ik zit al in het kledij topic maar ik kan nog steeds geen goede keuzes maken jammer genoeg.
Make-up ben ik pas mee begonnen maar ik heb nog lang niet alles en weet zeker nog lang niet alles :P

Ik voel mij ook veel beter als ik er goed uitzie en geloof me, al die mooie meisjes, dat gaat heus niet vanzelf en ze steken daar veel werk in :p.

Ik ga binnekort eens naar de M.A.C. winkel (hebben ze oa in Gent) en daar kan je je laten schminken als je voor een bepaald bedrag aankoopt (ik heb een bon van 60 gekregen van mijn vriendinnen). Ideetjes voor kerstcadeautje ofzo ;)

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 16:39

Oh wat een leuk idee seg !

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 18:46

Zucht, heb ruzie en ik voel me weer zo slecht en vooral onbegrepen.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 18:56

meid geef je eigen een schop onder je kont alsjeblieft.
alleen thuis zitten schiet je niks mee op, je eigen zielig vinden ook niet.
wordt je deprie van en dan straal je somberheid uit.
ga naar discoteeks, zoek de jeugt op.

vraag of je een keer met je vriend mee mag naar zijn vrienden groep.
maak contacten.

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 19:02

ik zit op kot (kamers) in geel, en zou gerust eens met de trein kunnen afspreken ergens. al is het maar om je gewoon eens een hart onder de riem te steken. ik zelf zit graag op mijzelf, maar merk dat ik de laatste tijd mij afsluit voor andere. volgens een vriendin (psycholoog) van mijn nicht ben ik sociaal 'kapot, ik heb vroeger nooit geleerd met andere omgaan (ouders boerderij en ik speelde altijd alleen) en nu moet ik dat dus leren. maar je kunt altijd praten met mensen, als je er zo mee zit kan je naar een psycholoog misschien kom je erachter waarom je je zo afsluit voor andere, en dan kan je eraan werken. en ik ben ook niet de knapste, maar er is toch intresse voor mij, het is maar wat je uitstraalt, ik ben redelijk zelfzeker en ook niet snel bang om een blunder te slaan. ik wil heel graag eens met je afspreken, want ik heb het gevoel dat jij zoals mij bent, alleen ik ben een fase verder, en ik zou je graag helpen ook die stap te zetten !

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 20:32

craiester schreef:
ik zit op kot (kamers) in geel, en zou gerust eens met de trein kunnen afspreken ergens. al is het maar om je gewoon eens een hart onder de riem te steken. ik zelf zit graag op mijzelf, maar merk dat ik de laatste tijd mij afsluit voor andere. volgens een vriendin (psycholoog) van mijn nicht ben ik sociaal 'kapot, ik heb vroeger nooit geleerd met andere omgaan (ouders boerderij en ik speelde altijd alleen) en nu moet ik dat dus leren. maar je kunt altijd praten met mensen, als je er zo mee zit kan je naar een psycholoog misschien kom je erachter waarom je je zo afsluit voor andere, en dan kan je eraan werken. en ik ben ook niet de knapste, maar er is toch intresse voor mij, het is maar wat je uitstraalt, ik ben redelijk zelfzeker en ook niet snel bang om een blunder te slaan. ik wil heel graag eens met je afspreken, want ik heb het gevoel dat jij zoals mij bent, alleen ik ben een fase verder, en ik zou je graag helpen ook die stap te zetten !

Oh wat lief van je, ik zou het wel eens leuk vinden :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:49

Aaah meid toch, ik ken je van het kleding topic en had helemaal niet door dat je je zo voelde! :(:)
Wat jammer zeg! En ook jammer dat je niet dichtbij mij woonde, anders kwam ik je gezelschap houden! Je lijkt me juist een leuke meid! En je hebt ons in dat topic over keuzes maken over je kleding :D

Ik snap dat het heel moeilijk is om vrienden te maken, maar soms moet je het gewoon proberen! Ga eens lekker met je vriend mee ofzo. Of doet je vriend niet aan een sport? Mijn vriend voetbalt en doordat ik telkens ging kijken heb ik inmiddels een aantal nieuwe vriendinnen gekregen :)

Raap jezelf bij elkaar, geef jezelf een schop onder je kont en stap eens gezellig op mensen af! Misschien woont er wel iemand leuks in je buurt? Die je wel eens ziet lopen met de hond ofzo?

Succes en als je je verhaal kwijt wilt mag je mij altijd PBen :)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 19:08

Ik herinner me nog een ander topic van je ook (op JH). Wat erg meid dat je je zo eenzaam voelt. Ik denk dat je eerst en vooral inderdaad aan je zelfvertrouwen moet gaan werken. Als je niet zelfzeker bent is het ook moeilijker om vrienden te maken. Een psycholoog lijkt me eerlijk gezegd ook geen heel slecht plan voor jou. En dat klinkt misschien meteen heel overdreven, maar deze mensen krijgen echt regelmatig met deze problematiek te maken. Psychologie is niet enkel voor mensen die zeer zware trauma's hebben meegemaakt. (Weet niet of je er zo over denkt, maar vermeld het even op voorhand)

Verder heb ik in dit topic al verschillende reacties gelezen van Belgen die wel eens willen meeten. Ik hoor daar ook bij! (Verdere persoonlijke informatie mag je me altijd over PB'en) En als je dat ziet zitten moeten we misschien gewoon een topic aanmaken? :)

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:40

Het belangrijkste is dat je jezelf gaat accepteren, want ik krijg het gevoel dat je dat niet doet. Als je tevreden bent met jezelf, ga je beter in je vel zitten en dat straal je dan weer uit!
Je zit nu in een negatieve vicieuze cirkel waar je écht uit moet stappen..

Probeer van negatieve dingen iets positiefs te maken.
Bijv. mensen die lachen. Negatief: Ze lachen om mij.. Ze vinden me vast niet leuk.. Positief: Mensen met humor, laat ik daar eens mee kletsen.

Wees vooral jezelf, en wees blij met jezelf.. Maak je mooi op, doe je haren leuk. Kijk in de spiegel en denk: Hey! Ik zie er leuk uit!

Ik weet dat het lastig is, maar stapje voor stapje zal het beter gaan!

Kijk wat je al gedaan hebt! Je hebt met iemand gekletst en dat is al een grote stap vooruit! Ga zo door!

Je hoeft niet met iedereen vrienden te zijn, het hoeft niet met iedereen te klikken!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:46

Morrow_Less schreef:
Ik heb nooit gezegt dat ik iets tegen 30'ers heb, maar je kan niet ontkennen dat ze in dezelfde levensfase zitten als een jonge 20'er.
Dat zoek ik net een soort genoot.

emotionele toestanden en ervaringen hebben niets met leeftijd te maken.
je zoekt een maatje, niet iemand die met je mee wegzinkt in je sloot van miserie ;)

stel je eens open en laat al die vooroordelen varen.
je kan het echt wel, dat weet ik zeker.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:50

t klinkt voor de hand liggend, maar jij lijdt aan iets waar wij allemaal wel last van hebben, alleen kunnen sommigen het beter verbergen: onzekerheid. kort gezegd: 'Als jij jezelf al niet de moeite waard vindt, waarom zou een ander dat dan wel vinden?'

Verder, vriendschap groeit langzaam, je moet er in investeren. Belangstelling blijven tonen zonder opdringerig te worden (niet dat je dat bent hoor).

Zoek ook eens in kringen van mensen waarmee je interesses deelt, praat meestal veel gemakkelijker.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:15

Lieve meid,

Doe je leukste kleren aan, stop met dat zelfmedelijden en ga lekker naar het café in de buurt voor een drankje. Vrienden komen niet naar je kamertje toe.
Koppie omhoog en genieten van een koffie'tje, pak van mijn part een boekje, de krant of een tekenblok mee voor de eerste momenten en je komt heus wel iemand tegen die en praatje wil slaan.

30ers zijn echt niet zooooo oud hoor. :') Mijn hele vriendengroep is om en bij de 30. :+
Mijn aanstaande is 31. :+

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 15:13

leeftijd zegt niet veel hoor,
ik ben 22 en me beste maat waar ik me het beste bij voel, waar ik alles kwijt kan,en hij kan alles bij mij kwijt, die is 45, soms is ouderen vriende hebbe ook handig, ze hebben al meer levens lessen gehad als ons begin 20 tigers :D

de meeste van me vrienden zijn overigeens wel rond me eigen leeftijd.

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 15:13

Waar/wat studeer je? Ik woon zelf niet in Vlaams-Brabant, maar zit wel in Leuven op kot, dus zo is het ook altijd mogelijk om eens af te spreken.
Wat al meerderen hebben gezegd, en waar ik het ook mee eens ben, is dat je zeker niet mag zwelgen in medelijden, en niet excuses voor alles mag zoeken. Jij wilt meer buiten komen, nieuwe mensen leren kennen en vrienden maken, dan moet je daar ook wat voor over hebben!

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 13:51

Even wat geleden, in het weekend kwam mijn vriend af en dan probeer ik wat tijd in te halen, zeker nu met de ruzie van afgelopen week.
Het ging goed dit weekend, ik heb een sms vriend en ik heb wat tijd doorgebracht met zijn zus.
Zij is een echte beautyfreak en vond het leuk om me wat dingetjes uit te leggen en trucjes te leren.
Ik vond het ook wel fijn, misschien klikt het wel :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 14:07

Wat een vervelende situatie! Een meisje uit mijn klas is ook alleen, waar ik altijd maar stom naar keek. (tot vorige week). Nu ik jou verhaal zo lees krijg ik nog meer zin/moed om haar te helpen. Maar even back to the point.

Ik weet niet of je sport? En wat je hobbies zijn, misschien kun je mensen met dezelfde hobbies vinden of een nieuwe sport gaan doen? Je geeft aan dat je al wel contact probeert te maken maar dat dit eigenlijk 'genergeerd' wordt.

Kan het zijn dat je een andere kledingkeuze hebt? Dan moet ik denken aan gothic, emo, etc. ? Ik merk dat mensen (en daar betrap ik mezelf ook op) vaak een voorkeur hebben op deze mensen, dit zou een reden kunnen zijn! Maar dan nog verdien je het niet om alleen te zijn.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 14:20

Ik luister wel alnernatieve muziek maar ik kleed me er niet naar. :)

Wat lied dat je dat meisje wil helpen, ik vind het echt mooi van je :) !!!

Goh ik rij paard, maar ik kan alleen wandelen en er is wel iemand in de buurt maar die gaat altijd in haar bak rijden. Ja op de een of andere manier kunnen mensen niet met mij om, ik doe altijd aardig en probeer altijd te helpen maar niemand wil bij me blijven praten, ik vind het vreemd. Ik dacht een tijd dat het echt aan mijn uiterlijk lag.