BAH!! Vieze oren, vieze tanden, gele tanden, noem maar op

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:31

Ik word spontaan misselijk van dit topic :r ! Ranzig!! :')

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:33

Mensen die smakken of met hun mond open eten! Ook heel goor. Mensen met zweetvlekken! Jongens met gelvlokken in hun haar! Mensen met vies vet ongewassen haar! Mensen die naar zweet ruiken! Of onder de honden/kattenharen zitten! Of bij mensen thuis uitgenodigd worden waar de hondenlucht je zowat neer slaat als je binnen komt, en dan plaats mogen nemen op een bank die onder de haren en de vlekken zit! Bah!

Ik heb zelf ook huisdieren maar ik hou het hier leefbaar!

ShauniBef

Re: BAH!! Vieze oren, vieze tanden, gele tanden, noem maar op

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:34

Maar.... Wij vinden dit allemaal HEEL goor! Waarom reageren de mensen niet die dit normaal en lekker vinden....? Want die zijn er (helaas :r ) genoeg... :)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:42

Ik vind oorsmeer en ongepoetste tanden ook echt een afknapper, evenals vies haar.

Zelf kwam ik er jaren geleden achter dat ik vieze oren had, elke dag meerdere keren oorpulken met zo'n wattenstaafje..
Dat werden wondjes, dat werd eczeem, dat werden weer grotere wonden die verschrikkelijk zeer deden en ongelooflijk jeukten (nog erger).
Dat werd weer meerdere keren (dubbele) oorontsteking en nu ben ik vrij gevoelig bij mijn oren :P

Heb in t ziekenhuis honderden druppels gehad, zalfjes, bij de homeopaat druppen, drankjes enzovoorts en het is verminderd, maar gaat niet over. Nu probeer ik niet meer dan 1 keer per week schoon te maken.

Dus, daar moet je wel voor uitkijken dat dat niet gebeurd :P

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:43

Nachtlampje schreef:
Ik vind oorsmeer en ongepoetste tanden ook echt een afknapper, evenals vies haar.

Zelf kwam ik er jaren geleden achter dat ik vieze oren had, elke dag meerdere keren oorpulken met zo'n wattenstaafje..
Dat werden wondjes, dat werd eczeem, dat werden weer grotere wonden die verschrikkelijk zeer deden en ongelooflijk jeukten (nog erger).
Dat werd weer meerdere keren (dubbele) oorontsteking en nu ben ik vrij gevoelig bij mijn oren :P

Heb in t ziekenhuis honderden druppels gehad, zalfjes, bij de homeopaat druppen, drankjes enzovoorts en het is verminderd, maar gaat niet over. Nu probeer ik niet meer dan 1 keer per week schoon te maken.

Dus, daar moet je wel voor uitkijken dat dat niet gebeurd :P

Haar over je oren dragen?

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:48

Nee dat je niet teveel gaat pulken bedoel ik :P omdat je dan dus ontstekingen krijgt etc..
Ik had op een gegeven moment dat mijn oor drupte.. vloeibaar als water, wel geel en stonk.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:52

Lekker! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:10

Ik hou ook niet van onhygiënische mensen
stukjes uit de neus
oorsmeer
etensresten tussen de tanden
smakken
Etc. etc.

maar moet wel zeggen dat ik zelf ook wat gelere tanden heb, kan ik niks aan doen, heb ik mijn hele leven al gehad en poets en flos toch elke dag en ga regelmatig naar de tandarts, vind het dan wel jammer dat heel veel mensen dat gelijk als on hygiënisch vinden want ik kan er echt niks aan doen en de kwaliteit vd tanden gaat hard achteruit als ik ze laat bleken. Voel me daar serieus zwaar onzeker over, helemaal als ik dit topic lees, maakt het alleen maar erger, lach nooit met mn mond open terwijl het daar toch echt wel schoon is.
Sommige dingen kunnen mensen niks aan doen, hoop dat mensen dat ook realiseren.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 23:59

Ik laat binnenkort mijn tanden bleken, want ook mijn tanden, vooral mijn hoektanden worden wat geler. Ik rook, over smerige gewoontes gesproken, dus het heeft wel een duidelijke oorzaak. Ik was erg bang dat het slecht zo zijn voor mijn toch al wat zwakkere gebit, maar de tandarts heeft me verteld dat het reuze meevalt. Dan heb ik het over de methode met de gel in een bitje, niet met die lamp.

Dus als je je er echt aan stoort zou je er iets aan kunnen doen. Het kost 300 euro. Maar sommige verzekeringen vergoeden het. Je krijgt dan een bitje op maat gemaakt, dus zou je een paar jaar later weer willen bleken, dan hief je alleen de gel te kopen, en die kost maar iets van 10 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:32

Oké dat wist ik niet, bedankt voor de tip rensiepensie!
Alleen €300 heb ik nu even niet, zou ik al moeten kijken net de verzekering, maar ga er zeker even achteraan.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 13:45

Nachtlampje schreef:
Nee dat je niet teveel gaat pulken bedoel ik :P omdat je dan dus ontstekingen krijgt etc..
Ik had op een gegeven moment dat mijn oor drupte.. vloeibaar als water, wel geel en stonk.

Klopt helemaal!! Je kan er zeker ontstekingen van krijgen. Neem aan dat je liever wat oorsmeer hebt dan etter uit je oor. Dus ik quote mezelf hier nogmaals:

Hvelreki schreef:
Jullie weten toch dat het gewoon niét goed is om je oren met wattenstaafjes schoon te maken? Laat staan elke dag! Je gaat er net meer oorsmeer van aanmaken en je irriteert je gehoorgang. Als je te diep gaat kan je je trommelvlies beschadigen. Je oren zijn zelfreinigend, dus laat ze gewoon hun werk doen. En als je bang bent voor zichtbaar oorsmeer: enkel een heel klein beetje aan het buitenste randje met een wattenstaafje gaan, maar niet in je oor.

tessyke schreef:
Heb jaren een vriend gehad die geen wattenstaafjes kende, die heb ik vaak aangezet tot poetsen.
Mijn huidige vriend rookt maar die poetst wel netjes zijn tanden 2x per dag dus hij heeft (in de mate van het mogelijk) best een proper gebit.

Zelf sta ik makkelijk 2x per dag met wattenstaafjes te keuteren (erg ongezond maarja) en poets elke morgen mijn tanden grondig want ik heb een hekel aan een slechte adem (bij mezelf en anderen).

:n Je vriend was net wel goed bezig zonder wattenstaafjes.

Ik heb het overigens echt nog nooit gezien dat iemand oorsmeer uit zijn oor heeft. Maar ik let daar misschien gewoon ook minder op.
Ben het ook eens met woofie. En ja ik poets mijn tanden elke dag meermaals. Maar ze zijn niet heel wit en daar kan ik zelf weinig aan doen. (ik rook niet, drink geen koffie en zelden frisdrank)

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 14:01

Gatver wat een vieze dingen komen er voorbij :) waar ik echt een hekel aan heb is vies vet haar bijvoorbeeld als mensen gaan winkelen. Never nooit dat ik de deur uit ga met vet haar (naar de paarden vind ik niet zon probleem, daar kom je toch vies en stinkend van terug) en idd ranzige oren bij mensen. En als je er dan stiekem inkijkt zie je van dat oorsmeer zitten in soms verschillende kleuren. Van licht naar donker. Yakkk.
verder heb ik een voeten fobie. Ik kan echt niet tegen andermans voeten, ze zijn gewoon lelijk en dan nog met schimmelnagels erbij ofzo. gatver.
Heb ook 2 collega's gehad die enorm stonken naar zweet, echt van dat zure zweet. Ik heb er ook rustig wat van gezegd :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 14:25

phoeee ik kijk ff niet en meteen 5 pagina's! haha
Ik zie het wel regelmatig, oorsmeer uit oren..... *Rilling*

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 14:44

Als je in mijn gehoorgang oorsmeer kan zien dan sta je echt te dicht bij me, daar heb ik dan weer een hekel aan. Ik maak ze alleen oppervlakkig schoon, ben gezegend met regelmatige oorontstekingen en wil er niet in gaan zitten poeren om 'de oorsmeer kwaliteit' te verminderen en zo nog meer problemen te krijgen.

Er zijn ook wel dingen die ik erg vies vind, dat is vooral een oude rooklucht en van die nicotine vlekken die mensen soms hebben. Van die harde gele stukken op hun vingers, bah! Daarom ben ik nooit begonnen met roken, wij hadden een perfect voorbeeld in een collega van mijn moeder, grijze teint, enorm dun haar en van die vlekken.

Hvelreki, dat met die tanden is inderdaad ongelijk verdeeld. Ik poets wel veel, maar doe ook vrij veel van de slechte dingen (drink sloten koffie, thee en cola) maar de mijne zijn eigenlijk altijd wit. Is tandkleur niet net zoals haarkleur genetisch? ;)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 16:57

Toch wel jammer een topic als deze.. natuurlijk is persoonlijke hygiene erg belangrijk..

Maar iemand met chronische oorontsteking zou er niet altijd wat aan kunnen doen, als hij wat oorsmeer heeft.
Iemand met een natuurlijke gele tanden, kan hier ook niks aan doen.. Witter dan je eigen kleur worden ze niet, al poets je 50 keer per dag.

Ik zou zeggen, allemaal niet te snel oordelen :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 17:00

Nessah schreef:
Toch wel jammer een topic als deze.. natuurlijk is persoonlijke hygiene erg belangrijk..

Maar iemand met chronische oorontsteking zou er niet altijd wat aan kunnen doen, als hij wat oorsmeer heeft.
Iemand met een natuurlijke gele tanden, kan hier ook niks aan doen.. Witter dan je eigen kleur worden ze niet, al poets je 50 keer per dag.

Ik zou zeggen, allemaal niet te snel oordelen :)

En precies om die reden heb. Ik meteen in mijn OP al een excuus staan voor diegene die daar niks aan kunnen doen

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 17:01

Nessah, het gaat niet alleen daarover he... :))

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 17:03

Was ook niet naar jou toe, maar in het algemeen :) Denk dat mensen zich behoorlijk aangesproken kunnen voelen zeg maar :)

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 17:07

Naast al het genoemde: haren op plaatsen waar ze mi niet horen: dikke neusharen, haar op rug, op wangen of kin of uit de oren! Of uit een pukkel..Juk...idd luchtjes uit verschillende lichaamsopeningen, witte koppen op puisten zodat je bang bent als iemand zijn gezicht vertrekt dat hij knapt...Wat dacht je van die wratjes, vooral bij oude mensen die overal vandaan komen? van die verdikte moedervlekken die ene eiegn leven zijn gaan leven, vaak ook met haar eruit..Zichtbaar snot of kwijl, mensen die als ze eten van die slijmdraden hebben van boven tot onder..Ik kan nog wel even doorgaan hhahahaa..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 17:15

Ik weet wel dat de mensen in dit topic niet werkzaam zijn in de zorg....
Ik kan niet tegen mensen die verschrikkelijk zweten. Noem ze altijd kruidenbuiltje... En rughaar vind ik nou ook niet bepaald charming...

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 17:24

purny schreef:
Ik weet wel dat de mensen in dit topic niet werkzaam zijn in de zorg....
Ik kan niet tegen mensen die verschrikkelijk zweten. Noem ze altijd kruidenbuiltje... En rughaar vind ik nou ook niet bepaald charming...

Oh! Haha ik hoor regelmatig de smerige verhalen van mijn moeder aan hoor! Die is woonzorgbegeleidster, en werkt met (vooral oude )mensen met dementie.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 17:31

Is ook echt niet mijn vak inderdaad.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 17:32

Haha, dan zal ik maar niet vertellen wat ik meemaak op een dag. Ik werk op een dementerende afdeling en daar kom ik ook geregeld kontekrabbers, mensen die met hun eigen ontlasting spelen en erin lopen te wroeten, onsmakelijke mondgeuren en wanneer ik de achterkant aan het wassen ben ze moeten poepen...

Urine en ontlasting kan ik nog wel tegen. Maar als iemand op het moment moet poepen ga ik echt zowat over me nek.... of de nagels schoonmaken die onder de oude ontlasting zitten. Gewoon ranzig...

Maar verder is de zorg best leuk hoor...

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 17:36

Purdy: staande ovatie voor jou en al je collega's *\o/* :D _/-\o_ Jullie zijn zo belangrijk, maar benijd jullie echt niet! Ik werk in de welzijnssector zeg maar en werk dus ook met mensen, maar die hoef ik niet fysiek te verzorgen gelukkig!

Na mijn bevalling was ik verlamd een aantal dagen en had zo'n medelijden met de verpleging die mij dus moest verschonen...die mensen verdienen elke dag opnieuw een bloemetje en een doos bonbons wat mij betreft!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 17:39

Zorg is niet mijn ding! Haha, mijn moeder vertelde laatst een verhaal over een mevrouw, die was gevallen. Had een wond precies op haar halsslagader. Dus het bloed werd er volgas uit gepompt en mijn moeder trof haar bebloed aan, dus die heeft geprobeerd het bloedden te stoppen, en iemand de dokter laten bellen enz, maar helaas is deze vrouw aan een bloedbad door een val overleden... Vreselijk! Ook verhalen over mensen die op de wasmand met schone was gaan zitten met hun blote bibs en de hele schone was onderschijten!