! Ranzig!!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) genoeg...

Nachtlampje schreef:Ik vind oorsmeer en ongepoetste tanden ook echt een afknapper, evenals vies haar.
Zelf kwam ik er jaren geleden achter dat ik vieze oren had, elke dag meerdere keren oorpulken met zo'n wattenstaafje..
Dat werden wondjes, dat werd eczeem, dat werden weer grotere wonden die verschrikkelijk zeer deden en ongelooflijk jeukten (nog erger).
Dat werd weer meerdere keren (dubbele) oorontsteking en nu ben ik vrij gevoelig bij mijn oren
Heb in t ziekenhuis honderden druppels gehad, zalfjes, bij de homeopaat druppen, drankjes enzovoorts en het is verminderd, maar gaat niet over. Nu probeer ik niet meer dan 1 keer per week schoon te maken.
Dus, daar moet je wel voor uitkijken dat dat niet gebeurd
omdat je dan dus ontstekingen krijgt etc..Nachtlampje schreef:Nee dat je niet teveel gaat pulken bedoel ikomdat je dan dus ontstekingen krijgt etc..
Ik had op een gegeven moment dat mijn oor drupte.. vloeibaar als water, wel geel en stonk.
Hvelreki schreef:Jullie weten toch dat het gewoon niét goed is om je oren met wattenstaafjes schoon te maken? Laat staan elke dag! Je gaat er net meer oorsmeer van aanmaken en je irriteert je gehoorgang. Als je te diep gaat kan je je trommelvlies beschadigen. Je oren zijn zelfreinigend, dus laat ze gewoon hun werk doen. En als je bang bent voor zichtbaar oorsmeer: enkel een heel klein beetje aan het buitenste randje met een wattenstaafje gaan, maar niet in je oor.
tessyke schreef:Heb jaren een vriend gehad die geen wattenstaafjes kende, die heb ik vaak aangezet tot poetsen.
Mijn huidige vriend rookt maar die poetst wel netjes zijn tanden 2x per dag dus hij heeft (in de mate van het mogelijk) best een proper gebit.
Zelf sta ik makkelijk 2x per dag met wattenstaafjes te keuteren (erg ongezond maarja) en poets elke morgen mijn tanden grondig want ik heb een hekel aan een slechte adem (bij mezelf en anderen).
Je vriend was net wel goed bezig zonder wattenstaafjes.
waar ik echt een hekel aan heb is vies vet haar bijvoorbeeld als mensen gaan winkelen. Never nooit dat ik de deur uit ga met vet haar (naar de paarden vind ik niet zon probleem, daar kom je toch vies en stinkend van terug) en idd ranzige oren bij mensen. En als je er dan stiekem inkijkt zie je van dat oorsmeer zitten in soms verschillende kleuren. Van licht naar donker. Yakkk.

Nessah schreef:Toch wel jammer een topic als deze.. natuurlijk is persoonlijke hygiene erg belangrijk..
Maar iemand met chronische oorontsteking zou er niet altijd wat aan kunnen doen, als hij wat oorsmeer heeft.
Iemand met een natuurlijke gele tanden, kan hier ook niks aan doen.. Witter dan je eigen kleur worden ze niet, al poets je 50 keer per dag.
Ik zou zeggen, allemaal niet te snel oordelen
purny schreef:Ik weet wel dat de mensen in dit topic niet werkzaam zijn in de zorg....
Ik kan niet tegen mensen die verschrikkelijk zweten. Noem ze altijd kruidenbuiltje... En rughaar vind ik nou ook niet bepaald charming...
Jullie zijn zo belangrijk, maar benijd jullie echt niet! Ik werk in de welzijnssector zeg maar en werk dus ook met mensen, maar die hoef ik niet fysiek te verzorgen gelukkig!