hormonale migraine/hoofdpijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cookies

Re: hormonale migraine/hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:41

Dat heb ik dus ook phormicola. Een lading pillen erin en gaan. Ik heb het vaak in het weekend. Ik ga echt niet om het andere weekend het hele weekend in bed liggen.

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 15:03

Imigran en sumatriptan zijn het zelfde, ander merk voor de persoon op de vorige pagina :)

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 23:05

Ik kan kiezen tussen slikken van sumatriptran of in erge gevallen spuiten.
Ik spuit alleen in het ergste geval, want ben erg bang voor naalden en prikken.
Resultaat altijd een giga blauwe plek.
Maar kan met medicijnen nog redelijk functioneren. Ik heb een eigen bedrijf, en geen medewerkers.
Dus de deur sluiten is geen optie.

Heb vroeger de pil geslikt, maar mijn aanvallen waren 2 keer per maand voor minimaal 3 dagen.
Daarna een mirenaspiraal laten plaatsen. En meteen veel minder last. En de aanvallen duren nu Minder lang. Mirenaspiraal laten verwijderen en zwanger geworden. Wat was die tijd voor de zwangerschap een hel, met vele lange aanvallen. Tijdens de zwangeschap, o zo heerlijk, geen enkele aanval gehad.
Dus toch maar weer een mirenaspiraal laten plaatsen na de zwangerschap.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:37

oh verhalen over geen migraine tijdens de zwangerschap hoor ik graag hahaha geeft me een beetje hoop!

Oase4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 21:50

hier nog een. Had vroeger migraineachtige aanvallen in mijn stopweek en dan meestal 1 dag het hevigst(op bed geen licht/geluid). Slik daar nu anti-epileptica voor (voorgeschrven door de neuroloog) heb nu tijdens.mijn menstruatie heel de week irrirante maar verdraagbare hoofdpijn (dat is al snel bij.mij al je jaren elke dag hoofdpijn hebt gehad)waar geen pijnstiller tegen werkt. Maar ik heb nooit meer migraine aanvallen. En als ik "reguliere" hoofdpijn heb dan helpt paracetamol ook weer wat voorheen niet het geval was. (Muv de stopweek) ga maandag naar de fysio voor mn spanningshoofdpijn dus hopelijk.wordt dat ook minder. ik slik mn pil ook 3 maanden door om het ongemak.uit te stellen.
Laatst bijgewerkt door Oase4ever op 06-12-12 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 21:51

En zonder pil? Of met een ander anticonceptiemiddel?

Oase4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 21:59

Was de vraag voor mij veerledec? Ik slik de pil om mijn menstruatie te reguleren. Ik slik ook bloedverdunners. Zal niet in details treden maar met de.pil is de mentruatie veel.minder hevig. Door de anti epileptica is de pil niet.meer betrouwbaar dus voor anti conceptie heb ik.m niet. Ik durf niet testoppen omdat dan de waarden van mijn bloedverdunners helemaal van slag gaan..niet om het ff te proberen of het gaat.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:05

Menstruatie regelen zou ook met de nuvaring kunnen? Zijn ook hormonen, maar wel andere hormonen en minder hormonen. Ik zou dit niet kunnen adviseren hoor, ik ben geen dokter en bij jou speelt duidelijk meer.

Maar ik vind het eerlijk gezegd gewoon niet normaal hoeveel vrouwen hiermee kampen en er maar 'mee om moeten leren gaan'.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 23:09

Mijn klachten waren met de nuvaring net zo erg als met een heleboel andere anticonceptie middelen dus tja....... Kan per persoon verschillen maar bij mij was het er niet mee weg!

Heb nu een hoofdpijnloze menstruatie!!!!!! Ben verbaasd!!!! Wel veel buikpijn maar das niet erg!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 23:12

En je bent nu gestopt met pil/nuvaring toch?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 23:31

Jups! Hopelijk blijft het zo!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 20:33

Ik ben nu aan de prikpil. Heb nog geen hoofdpijn o.i.d. gehad. Ik geloof dat ik normaal gesproken a.s. weekend de eerste dagen van mijn stopweek zou hebben wanneer ik nog een echte pil zou slikken, als ik daar moeiteloos doorheen fiets, ben ik weer een happy mens!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 00:06

De eerste week hormoonvrij ging hier prima, daarna een week lang hoofdpijn en misselijk! Lijf leek wel echt aan het afkicken, erg vervelend! Nu zo fit als een hoentje inmiddels en cyclus redelijk op orde. Hoop alleen dat die hoofdpijn weg blijft!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:16

Ik ben er inmiddels achter dat mijn "hormonale" hoofdpijnen helemaal niet zo "hormonaal" waren... Ze waren van enorme stress, tezamen met de hormonen... De stress(-factor) is weg en ook de hoofdpijnen!