voor en na dieet foto's!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PatriciaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 13:33

Wat knap zeg! Jullie zien er allemaal stralend uit!

callum

Re: voor en na dieet foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 13:44

Wow echt super goed zeg. Ik ben ook bezig ben nu 16 kg kwijt. Blijft lastig maar dit motiveerd enorm

Doriine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 13:50

superknap van iedereen! ik zit al met 5 kilo dat ik er tegen aan hik.. echt diep respect!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:03

Elke kilo is lastig maar als je blijft afvallen wordt het steeds makkelijker af te vallen !!.
Offtopic , een van ' onze modjes' is Chocobroodje :')

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:06

Heel erg knap! Succes met gezond blijven leven/afvallen!

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:07

Netjes!!! Ik zou die van mij graag posten, maar bij mij is er alweer 15 van de -25 aan :S :(

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:20

Martine123 schreef:
Netjes!!! Ik zou die van mij graag posten, maar bij mij is er alweer 15 van de -25 aan :S :(

Ik was 40 kwijt, zat 3 jaar later weer 50 aan, nu weer 20 kwijt... Helaas een jojo-er hier... Ben benieuwd of iedereen het vol houd om op gewicht te blijven, want dat is naar mijn idee het moeilijkste deel :(

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:29

diep respect voor jullie, ik wil graag 10 kwijt maar kan me maar niet motiveren om ze ook eens daadwerkelijk eraf te gooien :(

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:58

Mijn tip voor alle dames die graag af willen vallen:

Ga gezond maar normaal eten.

Een koolhydraat arm dieet is bijvoorbeeld erg moeilijk om op af te vallen.
In het begin zal het snel gaan omdat je grote calorieen schrapt maar op de lange termijn is het vragen om problemen.
Je lichaam heeft koolhydraten nodig en wanneer je gaat sporten verbrand het lichaam eerst koolhydraten verbranden. Wanneer je dit niet eet gaat het lichaam direct eiwitten / proteine verbranden.
Proteine heeft je lichaam nodig om spieren te onderhouden en eventueel op te bouwen.

Het gevolg is dat je lichaam spieren zal gaan afbreken omdat er geen onderhoud of "benzine" meer binnen komt voor je spieren.
Hoe lager je spierpercdentage hoe minderen je op een dag kunt eten zonder daarvan direct aan te komen.
Ook zal je lichaam minder sterk worden en krijg je als dit ver gaat een moe en slap gevoel de hele dag.

Wat wél goed is aan een koolhydraat arm dieet is dat je bewust na denkt over wat je eet.
Je gaat namelijk verpakkingen lezen, eerst nadenken of het wel binnen jouw nieuwe eet gewoontes past voor je het eet of koopt.

Wanneer je gezond gaat eten en bewuster word in combinatie met bewegen (en dat hoeft echt niet perse op de sportschool) zul je af vallen.

Gezond eten betekend de rest van je leven gezonde keuzes maken.
Kies voor gezonde alternatieven en denk na voor je iets koopt of eet.

Gezond eten betekend ook dat je kunt zondigen.
Zodra je dingen met mate eet kun je écht alles eten.

Je kunt prima af vallen terwijl je elke dag een klein handje m&ms eet bijvoorbeeld.
Je zou uiteraard sneller afvallen wanneer je in plaats van dat handje m&ms een appel zou pakken.

Je kunt prima op verjaardagen taart eten zonder aan te komen of je schuldig te voelen.
Maar eet de dag daarna dan bijvoorbeeld geen pasta met veel saus en geraspte kaas maar eet bijvoorbeeld 2 soorten groenten met mager vlees en ga een uurtje wandelen.

Zodra je stopt met dieeten en calorieen tellen en bewust en gezond gaat eten dan word afvallen een stuk makkelijker.
Stop met focussen op wat je niet mag, maar richt je op wat je allemaal wel kunt eten en doen.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:07

Raponsje, wel grappig om je uitleg van koolhydraatarm dieet te lezen. Ik doe dit ook, maar dan wel echt een speciaal dieet met speciale producten (en dus niet normale uit de supermarkt) en dat zijn dan koolhydrat arme, maar eiwit rijke producten, zodat je spieren er niet op achteruit gaan en werd dus ook steeds gemeten en bleef aardig gelijk.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:18

Maar waarom eet je koolhydraat arm?

Het zijn echt geld klopperij dieten.
Je kunt er ook voor kiezen om alleen op de dagen dat je sport koolhydraten te eten en wanneer je een lange werkdag hebt brood te eten en verder alternatieve producten te eten.

Van koolhydraten word je niet dik. :n

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:21

RESPECT meiden!!!!

Ik moet een kilo of 6 kwijt. Maar dat lukt me niet eens!!! En als ik dan jullie hier zie wat knap zeg!!!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:24

Ik heb geen foto's, maar door de jaren heen ben ik van 105 kilo naar 70 kilo gegaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:26

Hmm ik ben ook ooit 45 kg afgevallen. Toen weer 15 kg aangekomen en inmiddels 2 jaar stabiel.
Maar de vreugde is door die 15 kg wel een beetje verloren, al zou ik blij moeten zijn met die 30 kg die er alsnog afzijn := Met gewoon 'normaal' gezond eten (3 maaltijden, 3 tussendoortje) val ik geen grammetje af :)) Maar mss is mijn verzadigngsgevoel niet goed afgesteld en eet ik te grote maaltijden. Moet weer eens een dietiste opzoeken eigenlijk :P

Koolhydraatvrije crash en eiwit-shake- dieten ben ik op langere termijn ook niet zo'n voorstander van...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:28

Kh-arm heeft bij mij zeker wel geholpen. Toen ik activer ging worden door alle verloren kilo's, begon ik wel problemen te krijgen met m'n energie niveau. Ik ben toen weer koolhydraten en vet armer gaan eten + krachttraining. Ik ben toen nog een kilo'tje afgevallen, maar m'n lichaam ziet er 100x beter uit.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:50

Wat mij op gewicht hielp houden is inderdaad het normaal eten. Waar ik voorheen een bord vol prak weg stouwde eet ik nu ongeveer de helft (ik rijd geen paard meer op dit moment en dan heeft de motor minder nodig).

Het helpt wel, alleen kan ik niet wachten tot ik weer gewoon kan paardrijden (en weer wat gewicht kwijt raak, dat minibuikje zit mijn zelfbeeld toch echt in de weg).

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:57

Echt respect voor jullie meiden!! _/-\o_

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:11

Menino schreef:
Hmm ik ben ook ooit 45 kg afgevallen. Toen weer 15 kg aangekomen en inmiddels 2 jaar stabiel.
Maar de vreugde is door die 15 kg wel een beetje verloren, al zou ik blij moeten zijn met die 30 kg die er alsnog afzijn := Met gewoon 'normaal' gezond eten (3 maaltijden, 3 tussendoortje) val ik geen grammetje af :)) Maar mss is mijn verzadigngsgevoel niet goed afgesteld en eet ik te grote maaltijden. Moet weer eens een dietiste opzoeken eigenlijk :P

Koolhydraatvrije crash en eiwit-shake- dieten ben ik op langere termijn ook niet zo'n voorstander van...

Waarschijnlijk eet je dan te veel van het goede, dat kan natuurlijk ook nog.
Of denk je dat je gezonde dingen eet waar stiekem veel calorieen in zitten of suiker in zit.

Koolhydraten minderen is prima als je geen actieve levensstijl hebt, helemaal geen koolhydraten eten is echt niet goed voor je.
Er zit een heel groot verschil tussen elke avond een flink bord pasta eten of elke dag aardappelen eten en tussen eens per week pasta en 2 x een paar aardappeltjes op je bord.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:17

Wauw wat super goed zeg ! Wat een enorme verschillen ! :oo

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:29

Ik heb echt heel veel bewondering voor jullie , en wat me vooral opvalt aan de -na foto"s.....jullie stralen!!

Xreneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:37

wat al erg vaak gezegd is maar wat ook zeker waar is, die voor en na fotos, juliie stralen allemaal stuk voor stuk bij de na fotos vooral!
wauw echt respect voor jullie, allemaal doorzetters stuk voor stuk!

Joan73

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:37

Tja, met mijn (net iets meer dan) anderhalve meter moet ik ook erg oppassen. Daarbij dat de leeftijd ook nog eens parten gaat spelen. Makkelijk is het niet... maar still hanging in there. Hoef ook niet zo veel, maar toch....

Wil ook even kwijt dat (degenen die foto hebben geplaatst) jullie er niet alleen stralend en erg goed uit zien, maar ook nog eens een stuk jonger!!!! TOP!

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:45

Wauw wat een verschillen zeg! Ik vind het onwijs knap en stoer van jullie!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:58

Ra_chel schreef:
Ik heb echt heel veel bewondering voor jullie , en wat me vooral opvalt aan de -na foto"s.....jullie stralen!!

Inderdaad! Super om te zien :)

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:01

Goed gedaan hoor meiden.
Ben ook ooit van 63 naar 85 kg gegaan alleen door zwangerschap.
Gaf borstvoeding maar viel niet af. Toen ik stopte met borstvoeding zat ik binnen 9maanden weer op gewicht. Met mijn 2e was het precies zo.

Nu weer zwanger, buik is huge maar gewicht wat er bij is valt mee. Maar ben niet van het dieeten en nooit geweest. Veel fietsen doet het hem bij mij :)