Altijd liedjes horen in je hoofd...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:32

Love_boyke schreef:
Chasey schreef:
Ik heb 24-7 liedjes in m'n hoofd. als ik 's nachts in m'n nest lig, word ik er scheitziek van. :+ Gelukkig ben ik dus niet de enige.

Hallo naamgenootje! :D

Wat doe je dan..? Als je daardoor gewoon écht niet kan slapen? Iets van medicatie? (op natuurlijke basis)
of.. gewoon 'ogen dicht en niet aan denken'..? Ik heb thuis (ik ben nu 3 maanden in Spanje voor stage) hmm...hoe heet het ook alweer.. nougoed, ben de naam kwijt, het is iig gewoon zelf bij de apotheek/drogist te halen zonder recept, dus misschien werkt het alleen voor je gevoel en niet wérkelijk zegmaar. Wit potje, met witte kleine pilletjes. Je mag er tussen de 2 en 5 per keer, is voor het slapen/je minder gespannen te voelen. Overigens geloof ik wel dat ze echt werken, want toen ik op 10 uur in de auto moest zitten vanuit Tsjechië naar Nederland, mét een blaasontsteking (en 2 x tussenstop...) heb ik ze ook genomen, en de hele reis op de achterbank liggen slapen (overdag...!) Dat was wel even een super oplossing, ook omdat ze op natuurlijke basis zijn en ik niet echt 'gevaarlijke' medicijnen ofzo in wil nemen.
De Bachbloesem heb ik ook..maar helaas, die is nog in NL achtergebleven. Niet aan gedacht, stomstom..

Bedoel je melatonine? Dat slikte ik ook, 10 per dag, maar het hielp niks...

Love_boyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 15:04

Bedoel je melatonine? Dat slikte ik ook, 10 per dag, maar het hielp niks...[/quote]

Uhu, 10 per dag. Ofja..niet verdeeld over een dag. Wanneer ik last had van hyperventilatie (en niet zo'n klein beetje..) pakte ik er 10 achter elkaar, wat dan helpt. Het maakt (mij iniedergeval) je 'slomer' en ik heb het gevoel dat je er rustiger van wordt. Inmiddels al héél lang geen melatonine, en nu ik ze niet bij heb mis ik ze wel omdat het hier erger is. Zit 3 maanden in Spanje, en ik heb het idee dat ik hier veel meer last heb van hyperventilaties, 'paniekaanvalletjes' (hartkloppingen, benauwd gevoel/misselijkheid, zwart zien) en een benauwd gevoel. Dit is niet de hele dag, maar de laatste weken wordt het een stuk erger.
Hoe leuk ik de stage ook vindt, aan de andere kant ben ik blij dat ik straks terugben, hopelijk zakt het dan weer af; omdat ik er de laatste maanden in NL weinig last van had...

Love_boyke

Re: Altijd liedjes horen in je hoofd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 15:05

Oops, iets mis met de quote. Ik bedoelde dat als antwoord op 'Stabledoor" ;)

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:15

Ik herken het wel, alleen als ik bezig ben kan ik het wel uitzetten of in elk geval negeren. Het is bij mij eerder dat ik liedjes hoor als ik niets doe. Zo kan ik dat in bed heel hard hebben of gewoon de dag door.
Vaak valt het me op dat er ineens een zin of een deuntje in mijn hoofd zit en dan vraag ik m af vanwaar ik dat in godsnaam haal :D
Maar gelukkig wordt het bij mij neit luider of sneller als ik stress heb, ik kan me voorstellen dat je daar gek van wordt!

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:44

Hartkloppingen, benauwd gevoel, misselijkheid en zwart zien heb ik vaak. Volgensmij heeft dat met een (extreem) lage bloeddruk te maken.

Love_boyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 21:35

StableDoor schreef:
Hartkloppingen, benauwd gevoel, misselijkheid en zwart zien heb ik vaak. Volgensmij heeft dat met een (extreem) lage bloeddruk te maken.

Een lage bloeddruk heb ik ook. Niet extreem laag, maar aan de lage kant. 2 weken geleden nog 'voor de grap' laten meten hier op stage, en toen was het ook wat aan de lage kant. Eigenlijk altijd al gehad...
Je kunt daar niets aan doen toch? Een lage bloeddruk heb je, maar behalve jezelf rustig houden, is er iets wat jij dan doet op zo'n moment?

Misschien in combinatie met alles, dat het elkaar aanwakkerd..? Lage bloeddruk icm paniekaanvalletjes = hyperventilatie? Zoiets? *gaat weer even googlen* Wil sowieso niet voor eigen dokter spelen, dus neem niet téveel aan van google, maar een beetje kan geen kwaad. Bij aankomst terug in NL ga ik ook even langs de huisarts, omdat ik het idee heb dat de paniekreactie's hier niet zoals normaal zijn; maar ik veel ergere mate. Wat dat betreft; heerlijk om straks weer in NL te zijn!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:37

Wat is jullie bloeddruk dan?

Ik heb het ook 's nachts, wordt er soms ook wakker van.

Love_boyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 22:01

F_Orumster schreef:
Wat is jullie bloeddruk dan?

Ik heb het ook 's nachts, wordt er soms ook wakker van.

De vorige keer als het goed is 110-60, dit is niet té laag, maar wel aan de lage kant. Heb hem ook vaak normaal gehad, gewoon rond de 120-80, wat netjes is. Soms is het zuurstofgehalte in mijn bloed ook te hoog, dit heb ik 2x laten prikken bij de huisarts als ik een 'onrustig' gevoel heb in mijn lijf, hierbij ademhalingsoefeningen gekregen die wel helpen.

Eigenlijk denk ik dat het allemaal zijn oorzaak vindt bij de hyperventilatie. De vorige keer als het goed is 110-60, dit is niet té laag, maar wel aan de lage kant. Heb hem ook vaak normaal gehad, gewoon rond de 120-80, wat netjes is. Soms is het zuurstofgehalte in mijn bloed ook te hoog, dit laat ik soms prikken bij de huisarts als ik een 'onrustig' gevoel heb in mijn lijf, hierbij ademhalingsoefeningen gekregen die wel helpen.
Fitnessapparaten piepen ook vaak,omdat ze mijn hartslag niet kunnen 'vinden', of als ze hem vinden; hij laag is waardoor ze dus piepen 'slow down' haha. Maargoed, dat is weer iets anders...

Eigenlijk denk ik dat het allemaal zijn oorzaak vindt bij de hyperventilatie. Stress = aantal uur, dagen of weken een onrustig gevoel = benauwdheid en duizeligheid (kleine paniekaanvallen) = hyperventilatie.
Daarna dus hyperventilatie = te hoog zuurstofgehalte in bloed (door de hoge/verkeerde ademhaling wanneer het langdurige periode's van hyperventilatie zijn) en daardoor mss bloeddruk schommelingen?
Al is mijn bloeddruk vaker normaal dan laag hoor... dit afgelopen jaar best veel laten testen door het weg laten halen van amandelen, en gemiddeld was het wat aan de lage kant, maar niet zorgwekkend.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:12

Ik herken het ook wel maar ik heb het niet altijd. Meestal heb ik liedjes die ik heel veel heb geluisterd in mijn hoofd maar ik heb het dan niet zo erg dat het de hele liedjes zijn. Meestal een couplet of het refrein. Op school heb ik er eigenlijk nooit last van, alleen als ik rustig ben eigenlijk of onder de douche, dan heb ik echt 100 liedjes door elkaar in m'n hoofd. Het is dus niet echt dat ik er last van heb maar vind het wel erg apart.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 06:54

Mijn bloeddruk is dus ook laag, maar wist niwt wanneer het iets was om over na te denken. Ben onlangs voor gecheckt in het zkhs en daar bedroeg het 101/58 maar ze hebben er niks van gezegd.Dit is het gemiddelde vam 10 metingen die ze uitvoerden.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 09:21

StableDoor schreef:

Ik wist niet dat dat met elkaar in verband lag. Ik ben atlijd benauwd in bed. Heb een lage bloeddruk en 's nachts word ik vaak beroerd wakker. Terwijl ik niets raars heb gegeten oid.

Vannacht lag ik weer de hele nacht te zingen... 'Jokie en Jet gaan de wereld door'.... :') Vréselijk... die intro's van die kinder filmpjes blijven altijd hangen. Ach ja, m'n zoontje vindt ze leuk. Ik doe dan wel oordoppen in ofzo. :+

Love_boyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 10:26

Vannacht was het ook hier weer zo ver..:( benauwd gevoel-> toch in bed blijven liggen en proberen te slapen -> benauwde gevoel wordt erger -> rechtop zitten want ik krijg geen adem -> misselijkheid -> hartkloppingen. Nu was het vannacht niet het echte 'hyper' gevoel, dat bleef uit. Het was meer de voorsymptomen die lang aanbleven, zoals de hartkloppingen en de benauwdheid.

Dadelijk even sporten, lekker frisse lucht en hopelijk is het vannacht dan een nacht zonder 'gedoe'!
Zo vreemd... ik heb helemaal niet het idee dat ik hier zoveel meer stress heb. Een tijdje terug wel, maar dat is alweer helemaal over. En toch is het hier veel erger. In NL heb ik soms maar 1x per half jaar een aanvalletje, of aanval, en hier is het bijna dagelijks... Dagelijks al 2 weken eigenlijk. Wordt er wel moe van, en vandaag dus ook tot 10 uur uitgeslapen omdat het gisteren zo lang duurde.. tja.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 20:21

Ik heb ook altijd liedjes in me hoofd...En wil ik er vanaf komen? Dan ga ik kijken of ik de woorden achterstevoren kan zingen. Zo niet, stopt het en komt er een nieuw liedje in me hoofd.

Soms is het zoo erg, dat ik het zelfs snachts heb...

Ach vind het niet erg, ik houd van muziek.

Het is wel al zo erg dat ik heel veel reclames al mee kan zingen.