redbull / energydrink verslaving

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 18:26

Jeeej al 3 dagen zonder en nog steeds geen verschijnselen, maar jeetje fles aanmaak is bijna leeg haha _/-\o_

Tamadine

Re: redbull / energydrink verslaving

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 19:39

Goed bezig!

Als je zoveel aanmaak drinkt, dan zou ik er over nadenken om aan de slimpie aanmaak limonada te gaan en niet normale, want daar zitten evengoed nog ontzettend veel suikers in.

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:01

Ik heb aanmaak zonder suiker, mijn moeder heeft die voor haar dieet ook. :D

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 00:03

Woesj, ik dacht dat het bij mij erg was... :o Ik drink/dronk idd ook erg veel energiedrankjes, de suikervrije variant. Volgens mij ook wel tien blikjes per dag. Heb nu met mezelf afgesproken dat ik er nog maar één per dag mag, ik wil dit afbouwen naar twee per week. Hoofdpijn heb ik niet gehad, slecht voelen wel.

Lastig zeg, dat het bij jou zo heftig is :(:) Succes!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 00:34

Als je zoveel redbull drinkt denk ik dat 2x 600 mg ibuprofen niet zo best is voor je maag... ook wel iets om rekening mee te houden!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 01:08

Wat goed dat je zelf in ziet dat het niet meer kan zo +:)+
Ik dronk het ook wel regelmatig, maar ben er mee gestopt omdat ik er buikpijn van krijg. Blij toe ook, want wat het allemaal met je lichaam doet, daar wordt je niet vrolijk van.
Succes!!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 07:48

knap dat je wilt stoppen, ik ben wel gaan verminderen maar ik zou nooit gaan stoppen ik vind het gewoon zalig en kan er echt van genieten... wil nu al blikje openen :) maar ben al 3 uur op en nog niet wakker.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 08:16

Al 4 dagen geen redbull gedronken!
Zo naar supermarkt hopelijk kan ik me inhouden..

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 09:53

Hier nog iemand die er al jaren verslaafd aan is. In het begin (was een jaar of twaalf) was het een verboden drankje volgens mijn ouders, en wat doe je dan? Juist ja, je proeft stiekem als er niemand thuis is. Helaas was de echte redbull niet te betalen dus stapte ik over op de Bullit. 1 tray op 2 dagen tot ik op mijn 16de verhuisde naar België, daar een andere goedkope varriant gevonden, lang leve de goldenpower van de Aldi *\o/*

Sinds ik mijn huidige vriend heb ben ik wel hard verminderd, maar dat is enkel omdat hij de touwtjes strak houd wbt de res bull. Maar ik heb er minstens 2 per dag nodig. 1 om wakker te kunnen worden en 1 om te slapen (klinkt misschien heel raar maar de cafeïne heeft gen enkel effect meer op mij). 1 dag zonder staat garant voor zware migraine, een zeer slecht humeur en een depri gevoel. Red bul passeren in de supermarkt kan ik niet. Heb ik nog genoeg in huis is het er maar eentje voor onderweg, anders staat er een nieuwe tray onder de buggy, gevolg is dus dat ik niet meer zonder vriendje boodschappen mag gaan doen.

Ik heb geprobeerd te stoppen, eerlijk waar, maar het is net als met sigaretten, zodra je er weer 1 op heb ben je terug vertrokken.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:00

guilty!

Afbouwen is het enige wat helpt. Van 6 naar 5 blikken naar 4 blikken etc en dan dagen over slaan. Als je cold turkey stopt moet je het wel een dag of vier vijf volhouden met knallende koppijn en een drukkend gevoel op je ogen.
Ik heb het gehad dat ik trays van 24 blikken in twee maximaal drie dagen opdronk. Door ene enorm druk leven ben ik er zelf niet van aangekomen gelukkig maar moet ook wel zeggen dat ik bij voorkeur alleen Slammers drink. Daar zitten geen zoetstoffen in die ook weer verslavend werken.
De tijden van maagzweren heb ik ook gehad. M'n caffeïne verslaving vroeg om de energy maar m'n hele lichaam verkrampte als ik ook maar een slokje dronk maar kon niet stoppen.
Intussen heb ik mezelf gelimiteerd tot één maximaal twee blikken per dag. Een keer tussendoor drie als ik erg vermoeid ben mag van mezelf ook.
Helemaal stoppen vind ik niet heel nodig. Ik kan dagen overslaan als ik wil of als het nodig is(leven erg krap op het moment dus als we het niet hebben is dat het eerste dat van de boodschappenlijst af gaat). Twee weken geleden ben ik geopereerd en kon geen hap of slok binnen houden voor een dag of vier. Heb geen last gehad van het geen energy hebben :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 12:49

Maykoe schreef:
8-12 blikjes per dag! dat is wel heeeel erg veel, ik heb ooit wel eens gehoord dat je dood kan gaan aan 8 blikjes op een dag, maar dat zal dan wel een fabel zijn

Een fabel weet ik zo niet, zoals ik al eerder zei heb ik ooit in de viva of flair een verhaal gelezen van een meisje dat door red bull toch wel op t randje heeft gelegen vd dood.
Zal eens kijken of ik dat nog kan terug vinden, ben daar heel erg van geschrokken toen ik dat las.

Edit, kan het verhaal niet zo gauw vinden maar dit vond ik wel:

Het nuttigen van energiedrankjes als Red Bull kan leiden tot hart- en hersenschade. Zelfs het drinken van één blikje van deze caffeinehoudende drank laat de stroperigheid van het bloed toenemen en daardoor de kans vergroten dat zich bloedstolsels vormen, met als mogelijk gevolg een hart- of herseninfarct.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-10-12 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 13:03

Jeetje TS dat is nogal wat, weet inderdaad wat een verslaving inhoud(roken) maar ben nu een jaar gestopt en je hebt daar zoveel geluk van, je kan dan trots zijn op jezelf, ben wel iets aangekomen omdat ik natuurlijk(oeps) andere dingen ging nemen om dat gevoel te vermijden, maar nu kan ik en gezond eten en ik rook niet meer!! JEEJ!
Wat ik me dus afvraag en heb niet alles gelezen hier.. Kan je niet kijken of je eerst je verslaving met iets anders kan minderen, dus iets anders drinken met cafeïne erin wat je dus niet lekker vindt(zet je er maar overheen) want om geen of zomin mogelijk hoofdpijn te hebben,zou ik ook veel doen(dus verder gaan met red bull wat je dus niet moet doen!!!)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 13:07

@ Leoraah,

dit klinkt als een pittige verslaving. Die zeer zeker de moeite is om aan te pakken.

Mijn advies is om er professionals bij in te schakelen. Dat klinkt zwaarder dan ik bedoel, huisarts is een professional, evt. maatschappelijk werk, psycholoog of verslavingszorg.

Waarom ik dit adviseer is het volgende: De beste manier om van een verslaving af te komen is persoonsgebonden. Bij de een zal cold turkey werken, bij de ander niet.
Bij de een zal geleidelijk afbouwen werken, bij de ander niet. Bij de een is het puur lichamelijk, bij de ander zitten er ook psychische verslavings-verschijnselen bij.
Hier op bokt kun je een hoop tips krijgen. Ervaringen van mensen die het hebben meegemaakt, begrip. Maar niemand is volledig van al jouw ins en outs op de hoogte.

Het lijkt mij verstandig om een wijze te kiezen die bij jou als persoon past. Want iedere "afkick-poging" die geen succes heeft, maakt de volgende poging lastiger. Omdat er dan gedachten gaan spelen als: "Ik kan het toch niet, vorige keer lukte het tenslotte ook niet."

Een mooi begin lijkt me starten bij de huisarts, als je daar goede contacten mee hebt. De situatie uitleggen, en vragen welke insteek hij het verstandigste vindt. Mogelijk heeft hij goede mensen waar hij je naartoe door kan sturen.

In ieder geval veel succes.

(Daar waar ik een huisarts hij noem, kan natuurlijk ook zij staan...)

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 13:38

Jeetje wat ben ik blij dat ik hier eens een Topic van tegenkom (terwijl er een blikje Red Bull voor mijn neus staat).
Dacht echt dat het aan mij lag! Met roken ben ik ooit 'makkelijk' gestopt, alcohol drinken doe ik allang niet meer...
Maar van de Red Bull/Slammers kan ik na herhaaldelijke afkick-pogingen niet afblijven :')

Zo'n Topic als dit geeft de mens weer moed om er toch maar eens serieus actie te gaan ondernemen.
Ik drink tussen de 4-8 blikjes per dag... En mijn grootste nadeel is gewoon dat ik onregelmatig werk
en nog op een tankstation ook (waar een koeling met heerlijk koude Red Bull je de hele dag toe roept).
En drink ik geen Red Bull dan drink ik wel Pepsi cola.
Zwaar cafeïne verslaafd dus.
Zou mij alleen al 10 kilo schelen als ik daar allemaal eens mee stopte.

*drukt op abonneer onderwerp en gooit blikje dat op tafel staat demostratief in de prullenbak*
Op hoop van zegen dan maar! *\o/*

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 13:43

Slammers? :o?
Geen idee wat het is, maar klinkt als een soort drug :=

Knap dat jullie stoppen allemaal! Zelf drink ik alleen water en thee (max 3 of 4 koppen per dag).

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 13:45

Slammers is een goedkope variant van Red Bull :D

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 13:46

waarom hebben ze op bokt nog geen vind ik leuk knop :P

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 13:48

Jaaa ook hier een 'verslaafde'... Ik ze het wel tussen aanhalingstekens maar het is eigenlijk wel gewoon echt een verslaving. Niks bewust wilde ik eens stoppen met drinken van red-bull (voor tanden, adem, beter slapen, etc) en eigenlijk viel me toen pas op, dat ik niet gewoon red-bull drink, maar dat ik er serieus aan verslaafd ben.

En nee, niet omdat het zo lekker is, niet omdat ik het nodig heb.. het is een pure gewenning.
Met wel degelijk ontwenningsverschijnselen wanneer je 'stopt'. Na 3 dagen onder werd ik ineens midden op de dag heel misselijk... ik zat te denken: iets eten? Nee absoluut geen zin in.. Niks eten/drinken? nee daar word het nu ook niet beter van.. Waar heb ik dan zin in ? RED BULL !!! Om het uit te proberen of dat was, wat mijn lichaam op dat moment wilde ben ik naar de winkel gegaan om een blikje te halen.. En ja hoor, misselijkheid OVER !!

Sindsdien probeer ik het te minderen.. (dronk 1 of 2 blikjes per dag, niet overdreven) Maar wanneer ik opsta is het, het eerste waar ik zin in heb.. Ja heel stom ik drink bij mijn ontbijt red-bull..

Ik geloof dat ik op het moment meer moeite heb met stoppen met red-bull drinken dan stoppen met roken.. zijn beide dingen waar ik mee bezig ben. (iig mindere, mijn eerst afspraak voor hulp hierbij staat). Heb voor mezelf nu doordeweeks een verbod ingesteld, eens kijken hoe dat gaat :). Wanneer ik er echt zin in krijg, vervang ik het door een blikje cola light..

In kilo's scheelt het bij mij denk ik eerder andersom.. Red-bull zorgt toch altijd wel dat je goed naar de wc kan.. Net als roken.. Ik ben wel serieus bang dat als het me lukt met beide te stoppen, ik juist aan zal komen.. (iets wat ik absoluut wil voorkomen)

Owja, kostendrukkend is ook wel lekker, ik drink alleen de echte redbull

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 13:50

Hier ook iemand die verslaafd is geweest, kwam o.a. door overdag studie en snachts een baan in de horeca. Ik was écht verslaafd, sommigen vonden dat onzin, maar er zit caffeine in en het is dus gewoon wél verslavend. Ik dronk net zoveel als jij en kwam ook aan, kreeg een slecht gebit en ik sliep snachts slecht.. Ondanks dat ik ook weleens light versies dronk. Ik ben er nu ongeveer een half jaar vanaf en daar ben ik heel blij mee.

Zelfs toen ik het dronk was ik constant moe.. Want op een gegeven moment werkt het niet meer.. maar als k het niet dronk idd die koppijn en ontzettend vermoeid. Ik heb er toen gewoon een weekend voor gereserveerd. Vrijdagochtend mn laatste blikje omdat ik die dag nog 'door' moest. Om half 7 savonds viel ik in slaap op de bank, dan werd ik wakker met koppijn, heeel veel water gedronken en weer slapen. Dat hele weekend heb ik voornamelijk slapend doorgebracht met barstende koppijn, die maandag voelde ik me nog niet lekker maar heb het toch volgehouden.. Toen heeft het nog een week geduurd.. Maar daarna was ik kiplekker.. Zonder die energydrink heb ik 10x meer energie als de tijd met energy drink.
Laatst bijgewerkt door Jaime_ op 15-10-12 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Samiyah schreef:

Soort van Aldi Red Bull? :+

SteffiiY

Ja ik merkte ook dat ik er veel van aan kwam, toen ik nog op schiphol werkte dronk ik bijna 3-4 blikjes per dag.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 13:52

Cayenne schreef:
Samiyah schreef:

Soort van Aldi Red Bull? :+

Geloof het wel ja :j drink het overigens zelf niet, krijg hartkloppingen van energy drink..

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 13:55

Slammers is de Emté Red bull :P
Tenminste daar haal ik het dan...
Wat mij ook opvalt bij mijn 'verslaving' is dat het m'n smaakpappillen absoluut verpest.
Ik heb echt dagen dat m'n tong wel dood lijkt en ik niks meer fatsoenlijk proef.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 13:57

Het is bewezen dat mensen die geen caffeine drinken net zo wakker en alert zijn als mensen die wél caffeine drinken.

Het enige verschil is dat mensen die wél caffeine drinken er afhankelijk van worden en caffeine nodig hebben om zich net zo wakker en alert te kunnen voelen als iemand die geen caffeine consumeert.

Het is dan ook beter om óf geen caffeine te consumeren óf een blijvende en stabiele caffeine dosis te blijven nemen omdat je anders dus minder alert bent omdat je immers al afhankelijk bent.

Het gaat hier om koffie e.d energie drink is caffeine met suikerklonten en dus nog veel slechter voor je tanden maar ook voor je lijn, humeur en energie level.

Rara waarom werkt energie drank niet voor sommige mensen?
Door alle suiker! Van suiker krijg je een hele korte suiker "high" die gevolgt word door een veel diepere low waar je moe en slap van word.
Heel slim van de fabrikant, want dan neem je gewoon nog een blikje en voel je je weer helemaal fit.
Daarna komt de low.. tja nog een blikje dan maar want dan blijf je lekker wakker..

Welkom bij het sneeuwbal effect.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 15:01

Ik moet wel eerlijk zeggen, iedere keer als ik de titel van dit topic zie, krijg ik onwijze trek in redbull :o