Vroeg opstaan een RAMP! Bij wie nog meer? Wat doe je eraan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_x_

Re: Vroeg opstaan een RAMP! Bij wie nog meer? Wat doe je eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:37

Ontbijten is een goede tip. Ik ontbeet nooit, voelde me altijd slecht 's morgens (als in moe). Sinds ik ben gaan ontbijten, merk ik echt verschil.
Ik lees nog steeds mee.

Ik ga proberen om morgen een kwartiertje langer te blijven liggen en mijn brood (voor school) vanavond al smeren.

Ellen_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 19:41

Soms laat ik mn gordijn open, zodat het rustig aan lichter wordt in de kamer.
als je wakker bent direct douchen frist soms ook wel op..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 19:53

Rustig aan lichter worden wil niet echt om 06:00. :')

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 19:56

Inderdaad... Ik heb nooit mijn rolluik toe (dakraam), maar de helft van het jaar is het als ik moet opstaan echt nog niet licht... ^)

Ellen_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:01

Air schreef:

Zelfs om 6u werkte dat voor mij...

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:05

Ellen_1990 schreef:
Air schreef:

Zelfs om 6u werkte dat voor mij...

Ik denk dat ze bedoelt dat het nu nog lang pikkedonker is rond 06:00 uur ;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:06

Ik heb t totaal niet bij t eerste deuntje van de wekker sta ik al naast mijn bed, klaarwakker. Of ik nu 3 uur of 8 uur heb geslapen.. En meestal gaat mijn wekker al rond 6 uur/ kwart over zes, dus ik vind dat jij nog redelijk lang kunt 'uitslapen'.

Wel heeft mijn vriend het probleem.. En ik haat t! Dus ik lees mee voor t welzijn van mijn vriend!

Ellen_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:07

Ja nu nog wel..
Maar is het niet voor iedereen met dit weer lastig om uit bed te stappen.
Ten eerste is het nog donker
Ten tweede is je bed nog heel lekker warm.

Wat je nog kunt proberen; direct alle lampen in je slaapkamer aan en onder een koude douche door sprinten

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:08

KBTP schreef:
Ik heb t totaal niet bij t eerste deuntje van de wekker sta ik al naast mijn bed, klaarwakker. Of ik nu 3 uur of 8 uur heb geslapen.. En meestal gaat mijn wekker al rond 6 uur/ kwart over zes, dus ik vind dat jij nog redelijk lang kunt 'uitslapen'.

Wel heeft mijn vriend het probleem.. En ik haat t! Dus ik lees mee voor t welzijn van mijn vriend!

Ik heb hetzelfde :j kan elk tijdstip wel opstaan. Het ene wel makkelijker dan 't andere, maar als ik eruit ben is alles prima. Ik zet ook altijd 5 wekkers op mijn telefoon, dan weet ik dat ik iig uit de diepste slaap ben en de kans kleiner is dat ik me kan verslapen :) Meestal ga ik er bij de 3e toch wel al uit.

Vaak ga ik rond middernacht slapen (vaak nog later), ook als ik om 05:00 op moet. No problemo :+
Alleen slaap ik dan 's middags nog wel eens eventjes :P

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:13

Ik sta echt een uur voordat ik weg moet op, m'n kleren liggen al klaar dus ben in 5 minuten aangekleed en dan heb ik lekker nog alle tijd. Ga dan altijd met m'n laptop aan de keukentafel zitten, heerlijk stil in huis (vriend is al de deur uit) en dan met een kop koffie en een lekker ontbijtje de dag beginnen met mailtjes beantwoorden, agenda voor de dag checken.. Ik maak het dus gewoon zo leuk, relaxt en makkelijk mogelijk voor mezelf. Geen haast, niet nadenken over wat ik aan moet, gewoon eerst even lekker zitten met koffie en een lekker ontbijtje. En dan maak ik ook echt iets waar ik trek in heb, dus niet maar even snel een boterham met kaas (tenzij ik daar juist trek in heb ;)), maar lekker crackertjes smeren of een smoothie maken.. Echt even de tijd nemen voor je ochtendritueel is bij mij dus het enige wat het aangenaam maakt! Als ik met haast de dag begin komt het met mijn humeur echt niet meer goed ;)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:26

Slecht uit bed komen kan veel oorzaken hebben;
-slechte voeding idd
-depressie (kun je hebben zonder het te weten, dus moe moe moe zijn) dat je opziet tegen de dag
-slechte slaaphygiene (tv kijken in bed, eten in bed, te weinig zuurstof in de kamer)
-leeftijd
-slechte balans in dingen doen die energie kosten en die energie opleveren
-etc
Alle redenen hebben een andere oplossing. Ik kan ook slecht opstaan maar heb gemerkt dat sinds ik op móet voor iets leuk (omdat ik 's ochtends de paarden doe) ik het veel beter kan. Ik kon zelfs om 5u opstaan toen ik voor een stage een langere reistijd had, die verantwoordelijkheid over de paardjes deed het 'm.

Op moeten staan voor iets (een beetje) vervelends zoals werken maakt dat mijn lichaam in de weerstand gaat, dan slaap ik door alles heen. Maar de verantwoordelijkheid over iets dat ik belangrijk vind maakt me 's ochtends alert en zo wordt ik plots wel wakker door de wekker. Maar of het daar helemaal aan ligt weet ik niet, ik ben ook ouder geworden. Hoe ouder je wordt, hoe minder je slaapt.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:40

Shadow0 schreef:
Heino schreef:
Bij mij lijkt het een combinatie van licht en warmte, in de zomer heb ik er namelijk veel minder moeite mee. En wake-up light helpt enigszins, maar geeft niet die lekkere warmte die maakt dat ik gemakkelijk mijn bed uit kom :+

Lang leve de klokthermostaat :) Want warmte werkt bij mij nog wel het beste.

Wordt toch lastig in een slaapkamer zonder CV :P Woonkamer heeft wel CV, maar de eerste stappen zijn het ergst ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 20:43

Ah, da's jammer. Maar ik wil nog eens gaan experimenteren met een electrisch kacheltje en een klokschakelaar (want de cv voor het hele huis is zo'n overkill als je meteen wegbent.) Want warmte is echt de truc bij mij: toen ik nog een huisgenoot had die een uurtje voor mijn opstaan de kachel aanzwengelde werd ik zo heerlijk wakker!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 20:50

Jeetje, wat een reacties :D

Een kind nemen, neeeee nog niet :') En vroeg wakker worden is één van de redenen _O-

Meteen er uit en dan warm douchen werkt bij mij juist averechts helaas.. Ik vrees dat het bij mij gewoon hopeloos is. :+ Zou de HA er wat mee kunnen?

marleen_usar schreef:
Vroeger had ik het ook wat een ramp was dat, maar ik heb het niet meer dus er is hoop voor je.

Wat is je geheim?

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:00

ik heb niet het hele topic doorgelezen dus sorry als het er al bij staat maar is zo'n wekker niet iets? ;).
http://www.icadeau.nl/nl/weglopende-wekker
Of je hierdoor alleen zoveel vrolijker opstaat...

Overigens ligt het ook aan de leeftijd waar je in zit, maar volgens mij is het dan alsnog niet zo erg als jij het beschrijft.. :p

Edit: tekst toegevoegd
Laatst bijgewerkt door Love_Rosie op 09-10-12 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:02

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:17

Ik vind het echt erg om vroeg op te staan, vooral als het buiten nog donker is maar als ik de wekker hoor dan ga ik er ook echt GELIJK uit. Snoozen heeft voor mij geen zin want dan ben ik alleen maar bang dat ik weer in slaap val en weer wakker moet worden. Slaap in een hoogslaper dus ik moet ook even klimmen voordat ik eruit ben en als dat is gebeurd dan gaat t vaak ook wel weer.
Maar als ik dan in de trein moet dan sukkel ik weer in slaap, vreselijk om dan weer wakker te worden :D Fiets liever een flink stuk dan in de vroegte dat vind ik wel wat hebben :D Maar dat opstaan..... :D

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:20

myself133 schreef:
ik heb niet het hele topic doorgelezen dus sorry als het er al bij staat maar is zo'n wekker niet iets? ;).
http://www.icadeau.nl/nl/weglopende-wekker
Of je hierdoor alleen zoveel vrolijker opstaat...

Overigen ligt het ook aan de leeftijd waar je in zit, maar volgens mij is het dan alsnog niet zo erg als jij het beschrijft.. :p

Edit: tekst toegevoegd

Wat grappig ... samen met zo'n wake-up light en wekkerradio moet het lukken. :P

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 21:47

Deze dan :=

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:49

Vriend van me in Amerika had die... gruwelijk irritant zo'n ding :=

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:51

Ik word nou al chagrijnig aan de gedachte dat ik om 7 uur op moet.. :') Ben toe aan vakantie, bijna gelukkig. :D

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:52

Everytime schreef:
Ik word nou al chagrijnig aan de gedachte dat ik om 7 uur op moet.. :') Ben toe aan vakantie, bijna gelukkig. :D

Hier nog iemand, dus ik ga maar gewoon mijn bed in nu, dan valt het weer mee morgenochtend :j heb vanmiddag ook nog 3 uur liggen slapen :o

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:56

Ik houd op de dinsdagmiddag ook altijd een middagdutje. Heb dan van 10 tot 2 tussenuur dus fiets weer terug naar huis. :))

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 22:11

_Nelleke_ schreef:
Edit: Wat mij ook heel erg heeft geholpen is RUST in de ochtend. Geen gehaast, gewoon rustig de tijd nemen (ik neem 5 kwartier) om te douchen, ontbijten, aan te kleden, tutten, bokken. :D

Maar hoe laat ga je dan op bed? Als ik vroeg op bed ga dan, lig ik dus wakker. Wat doe je om 's avonds in slaap te komen?

M'n vriend was vanmorgen wat laat en ik heb dus even z'n broodtrommel klaar gemaakt, dus ik stond op kwart voor 7 beneden, dan kan ik prima uit bed komen en ik heb heerlijk gedouched enzo..
Maar heel vaak denk ik, ach kan nog wel even kwartiertje liggen..

En mijn dochter kun je gerust hebben hoor.. Die heb ik vanmorgen om kwart voor 8 nog maar even wakker gemaakt. :D zo moeder zo dochter, dus ben bang dat zij later ook op bokt zit.. Hoe kom in slaap?? :')

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 22:14

Appelmoes_11 schreef:
Vriend van me in Amerika had die... gruwelijk irritant zo'n ding :=

Mijn oom en tante hadden een wekker, dan moest je 2x in je handen klappen dan ging hij snoozen.. Je begrijpt het al.. Mijn oom ging dus in zijn slaap in zijn handen klappen.. Tante steeds met een schok rechtop in bed, die schrok zich elke keer helemaal dood..

Mijn broer heeft of had.. weet het niet meer zeker, een wekker die schiet 2 soort dobbelstenen weg.. die moet je dus beide opzoeken en er weer op zetten, maar ik ben bang dat ik dan echt de stekker er gewoon uit trek.. :o