Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sammyy schreef:en de wond ook met deze wond in gaan smeren. Met 2 weken tijd, heeft ze hier toen al heel mooi en positief resultaat mee gehad.
gohya schreef:Heb alles gelezen,wow die gaten zijn diep zeg.Maar ook ik vind je foto's geweldig om te zien.
Er is nog een topic van een bokker,die heeft 1 groot gat in haar been,na wat schaafwonden.Maar ik geloof niet dat ze ook necrose heeft.
Heel veel sterkte meid! ik hoop echt dat het allemaal weer goed komt.
Dit is dat topic wat ik bedoel.
[MW] Na 8 weken nog steeds open wond op mijn been
PinkyPie schreef:Heej TS, ik zat een beetje te surfen op bokt, kom ik jouw verhaal tegen. Ten eerste wil ik zeggen dat dit wel enorm balen is. Je hebt een flinke complicatie na je OK gekregen. Ik heb in 2009 een soortgelijk iets meegemaakt, na een auto ongeluk heb ik mijn linkerenkel verbrijzeld waarbij de talus (middelste bot in de enkel) uit de kom en gebroken was. Ik ben direct geopereerd en er zijn 2 pennen in mijn enkel geplaatst. Omdat ik van de klap een open breuk had opgelopen (mijn enkel lag voor 3/4 rondom open) hebben ze de wond na de eerste OK opengelaten en volgestopt met antibiotica. Na 2 dagen is de wond gesloten maar ik kreeg toch ook wondnecrose. .
Het probleem bij je enkel is dat de huid zo enorm op spanning komt te staan na het opereren, dat daarbij veel risico bestaat voor wondnecrose. Ik begrijp ook niet helemaal dat je in eerste instantie een circulair gips hebt gekregen.... Bij zulke letsels heb je veel last van zwelling en ik kreeg in het ziekenhuis destijds een gespleten gips en mocht 8 weken absoluut NIET belasten. Door dat gespleten gips direct na de OK kon de zwelling zijn weg vinden. De necrose in mijn geval stond daar gelukkig los van.
Bij mij is de necrose uiteindelijk (na vele weken, en vooral : MET RUST laten en niet peuteren) goed genezen, maar in het litteken blijf je altijd, nu ook na 3 jaar, nog zien waar de wond destijds niet goed genezen is.
Ook lees ik in je opening dat je helemaal geen gevoel in je voet meer hebt. Ook dat is een bekend letsel bij zo'n trauma. Over de achterkant van je kuit loopt een grote zenuw, de tibialis posterior, en die vertakt in je voet. Bij mij was door de klap van het ongeluk die zenuw beschadigd waardoor ik zeker 1,5 tot 2 jaar geen gevoel in mijn voet had. In het begin was dat heel vervelend, want ik voelde de onderkant van mijn tenen niet en had daardoor een probleem met mijn evenwicht. Voor zenuwletsel staat een genezingstermijn die tot 3 jaar kan duren... Ik moet zeggen dat ik na 2 jaar idd een verbetering kon bemerken en nu is het gevoel onder mijn voet en tenen zo goed als helemaal terug.
Uiteindelijk heb ik helaas blijvend letsel overgehouden aan mijn enkel. Ik kan m niet meer goed bewegen, rennen kan bijna niet meer en springen is ook lastig. De beweeglijk- en belastbaarheid is flink afgenomen en ik draag orthopedische zooltjes om mijn linkerenkel beter te ondersteunen.
Ik wil je in ieder geval erg veel sterkte wensen met je herstel, en laat je niet met een kluitje in het riet sturen alsjeblieft. Als je het niet vertrouwt, blijven bellen en eisen dat ze je komen helpen. Ik werk zelf in een ziekenhuis en ik weet dat je als mondige patient een hoop meer voor elkaar kunt krijgen. Mocht je nog info willen over het verdere beloop bij mij, stuur me dan maar een PB. Ik kan je evt nog wat namen van goede dokters aan de hand doen.
Sterkte !
leoenpat schreef:Ja maar die van jou was ook wel heel heftig zeg, normaal word ik er niet snel naar van maar dit was echt heel erg diep en zag er echt heel (als ik het mag zeggen) ranzig uit. BEn erg blij te lezen dat het nu een stuk beter gaat want jeetje jij hebt wel een lange weg bewandeld hoor poeh...! Echt fijn te lezen dat nu de ontsteking op z'n retour is en de pinnen er uitkunnen.