Henna, maar dan voor in je haar.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sadira

Re: Henna, maar dan voor in je haar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 17:07

Nou ja ik wil het dus wel ;) maar ik word een beetje bang van die verhalen van op lichtblond wordt het heel lelijk oranje enzo :P

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 17:14

Moet je even terug lezen; door allerlei mixen wordt het donkerrood. Snap er zelf niet veel van dus dat zal jij moeten doen.
Ik mix het bijv met sterke koffie (ruikt dan nóg viezer) maar het wordt er wel heel mooi donker van.

Bambi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 09:55

Ik denk dat pure henna, of iets anders dat enigszins rood kleurt inderdaad knaloranje gaat worden Aleeneh. Ik heb gisteren nieuwe henna gehaald en op de kleurenkaart in het pakje staat dat alleen de kleur goudblond geschikt is voor blond haar (blond doré heet de kleur bij henne colour, die pakjes heb ik nu). Maar als je een beetje oranje niet erg vind kun je misschien koperkleurig doen? Kijk maar eens tussen alle kleurvarianten die te koop zijn. Er zit vast wel iets voor je tussen. En anders kun je altijd goudblond doen, kleurt misschien minder, maar heb je wel het verzorgende effect en super glanzend haar erna!

Sandrina hoe is het geworden?

Ik ga na het weekend weer verven. Ik heb acajou (felrood/mahoni) gehaald en een pakje auburn voor als er iets misgaat haha. Dan kan ik er weer donker overheen verven ;)

Bambi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:05

Sandrina, wat jij zegt over donker maken klopt wel, maar ik dacht dat dat meer gold voor een donkere onderkleur. Je kunt blond haar niet snel donkerrood maken met henna, tenzij je er indigo o.i.d. door mengt, maar dat wordt op licht haar blauw-achtig. Henna kleurt hoe dan ook rood en als je licht haar hebt zullen de rode tinten ook lichterrood (oranje) worden.
Ik las bij jou iets over grijze uitgroei, is dat niet oranje geworden? Als je hier en daar wat grijs hebt zal dit denk ik juist mooie nuances opleveren met licht en donkerrood.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 11:20

Grijze uitgroei hier en daar? :D Nou dat is overal hoor!

Ik heb inderdaad verschillende kleuren ja, maar niet alleen in de 'grijze uitgroei'. Misschien door pigmentverlies zijn sommige lokken minder rood? Ik weet het niet; weet wel dat ik blij ben met 't reuslutaat. Zal zo een foto maken.

Bambi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 11:25

Ja ik bedoel enkele grijze haren of al het haar grijs? Bij dat laatste zou het haar oranje worden zegt men. Ik heb zelf geen grijs haar, dus geen vergelijkingsmateriaal. Alleen ervaringen die ik van anderen heb gehoord. Het lijkt me juist mooi als je een beetje grijs haar heb dat die haren dan licht kleuren en de rest gewoon donkerrood.

Bambi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 11:26

oh haha ja dat bedoelde ik inderdaad. Ja ben benieuwd!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 11:46

Daar was ik al op bedacht; dat ik foto's moest maken.
Van boven dus zonder grijs; is het oranje? kan me niet schelen. Ik vind het mooi.
Afbeelding

Van opzij:
Afbeelding
Van achteren min of meer:
Afbeelding
En het hele beeld:
Afbeelding

Was nog even klusje om dat te doen, maar gelukt.

Bambi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 15:49

Mooi gelukt, valt wel mee met dat oranje trouwens!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 19:12

Bambi_ schreef:
Mooi gelukt, valt wel mee met dat oranje trouwens!

Volgens mij zie je meer oranje van het lichtje van de camera.

Ik kreeg overigens een compliment van iemand. Ik loop de action uit, zegt een man met knaloranje lang haar en grijze uitgroei tegen mij: "Heej Rooie!" Ik moest me toch lachen! Ik zou bijna "Heej wortel!" terug zeggen.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 19:28

Doen! Haha.
Je haarkleur staat je goed hoor.

Pff ik heb toch aardig rond lopen zoeken op het internet naar de kleur die ik kan verwachten met m'n lichtblonde haar :') maar kan toch vrij weinig vinden. Is er iemand hier die dat wel eens gedaan heeft dan met een vergelijkbare haarkleur?

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 20:07

Hm Eline, mijn eerste ervaring met chemische rode verf op eerder geblondeerde haren was wel knal oranje! Daarna maar naar de kinki kapper gegaan.

Qua kleur zou ik henna juist prachtig vinden, dat koper/felrood maar ook donkerder vind ik zelf prachtig bij me staan.
Maar nu ik met chemisch verf, valt de uitgroei niet zo extreem op, omdat het langzaam vervaagt. Met henna krijg je dan toch een heel duidelijke lijn?
En wat doe je als je haar steeds donkerder blijft worden?
Elke maand alleen de uitgroei verven lijkt me nogal veel werk :+

Oh ik kreeg ooit een fles guhl shampoo voor rood haar met henna extracten in handen. Niet durven te gebruiken omdat ik het dan niet meer kon chemisch verven.
Maar zou daarmee wassen helpen om de uitgroei wat minder opvallend te maken?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 22:35

Mijn haar doe ik al meer dan 15 jaar met henna. Altijd superrood, van de Toko. Merk weet ik niet zo snel en ik heb nu niets thuis staan. Meestal koop ik 4 pakken tegelijk, ze kosten ook maar 3,75 per pak.
Ik heb er al van alles doorgemikt. Sterke thee, sterke koffie, gedroogde limoenschijven, uitgeperste citroenen. Meestal maak ik hem met rode wijn. Ik krijg veel complimentjes altijd over mijn haar.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 10:38

Heeft u een foto ? :D

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 12:17

Tweede lading henna is gekocht. Ik heb nu 2x Auburn (superrood) en 1 potje gewone henna. De vorige keer had ik aan 200 gram niet genoeg. Ben wel benieuwd hoe rood het gaat worden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 12:20

ik ga vanavond nog 1x de uitgroei chemisch verven en wil dan over naar henna.
Heb koperrood/rossig haar,ook beetje van mijzelf/
(met sproetjes)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 14:05

JamieShanin schreef:
Heeft u een foto ? :D

Afbeelding

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 14:06

Waar kan ik de kleurloze henna kopen, of moet dat via internet.

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 19:54

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:15

ik heb die van lush 2 keer gebruikt, maar ik gebruik liever gewoon poeder.
ik vind die van lush lastig met oplossen , duurt lang voordat de klonten er uit zijn etc , ook word mijn haar vettig van de cacao boter etc die er in zit.
met poeder is het oplssen/mengen met water etc veel makkelijker en sneller
effect van die van de lush vond ik zelf ook minder dan het effect van verschillende merken poeder henna.
al met al vind ik het erg veel geld voor een product waar de goedkopere mij een beter/mooier resultaat opleveren.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:19

Even een tip voor de mensen die geen kleur willen, Marleen_usar hierboven bijvoorbeeld; ik heb laatst henna balsem voor blond haar gekocht bij de Tuinen. Mijn haar werd er niet blonder van, maar wel veel glanzender en voor het eerst heb ik geen statisch haar na nachtvorst!!! Na het wassen gebruiken en even in laten werken, vervolgens goed uitspoelen.

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:53

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 23:07

Hier in dit topic staat een site waar spiritual sky voor nog goedkoper verkocht wordt.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 23:12

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 23:56

Maar niemand hier die de guhl shampoo kent met henna extracten?
Volgens een kapster mocht ik die niet gebruiken als ik mijn haar nog chemisch wilde verven.
Maar mijn vraag was of dat de uitgroei een beetje opvangt zodat je niet zo'n duidelijke grens krijgt.