Een bevalling.. en de zwangerschap

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Getup

Re: Een bevalling.. en de zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 17:41

Lijkt me verschrkkelijk,kinderpartijtjes etc * bibbert*, ben blij,dat ik niet de enige ben. Maar ja, t zal wel moeten....

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 17:44

Getup schreef:
Lijkt me verschrkkelijk,kinderpartijtjes etc * bibbert*, ben blij,dat ik niet de enige ben. Maar ja, t zal wel moeten....

Oh dat zijn juist de speciale dingen waar ik naar uit kijk.
Kinderfeestjes, vakanties, dagjes weg, gezellig samen dingetjes bakken in de keuken, samen tekenfilms kijken, sneeuwpop maken, eendjes voeren, verhaaltjes voorlezen, samen met het speelgoed spelen etc.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 17:49

ander kinderen vermaken vind ik verschrikkelijk...want dingen met onze kleine doen is gewoon heel erg leuk.
Maar goed:niet te veel over bevallingen nadenken en zeker geen boeken gaan lezen over wat voor kwaaltjes je kunt krijgen....want ik wist niet eens dat ze bestonden,namelijk.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 17:52

Ik heb de bevalling van mijn broertje gezien, toen ik zeven was.. Achteraf hoorde ik dus dat het een goede bevalling was. :+ Oké, als kind zijnde hoor je je moeder schreeuwen/puffen, en dat is makkelijk? Ik wilde dus nooit kinderen krijgen..

Maar toen ik wat jaartje met mijn vriend was, veranderde die gedachte toch wel. En elke bevalling is nu eenmaal anders, toch?
Ik werd zwanger van de eerste, en ik vond dat ik nog veel kon doen. Minpuntje was dat ik vooral misselijk was als ik te laat had gegeten, dus moest minimaal elke 2 uur wat eten. Minpuntje wat daarbij hoorde, is dat ik snel moest overgeven, zonder dat ik het van te voren aanvoelde komen. Heb het dus helaas niet altijd gered op tijd een toilet te vinden..

Ik was 38 weken, en had die nacht slecht geslapen door last van mijn buik. Dacht dat ik iets verkeerd had gegeten. Overdag was ik dus een beetje futloos, met af en toe weer die krampjes. Die avond stond ik nog gewoon in de keuken, en als er weer zo'n kramp kwam, leunde ik even voorover, tegen een deurpost oid. Ik deed gewoon wat mijn lichaam het prettigste vond. Tegen 19.00uur bedacht ik me dat mijn moeder bij de bevalling zou zijn, dus die belde ik op: "mam, ik ben pas over twee weken uitgerekend, maar mijn buik rommelt zo, dat het kan best wel eerder komen? Misschien wel handig als je op tijd gaat slapen, voor ik je vanacht wakker bel?' Maar ze vroeg of ze niet ff langs zou komen, dan kon ze zelf wel inschatten of ze zou blijven, of dat er niks aan de hand was.

Half uurtje later was ze er, ik had net ff lekker gedoucht. Maar mijn moeder vertelde me dat het waarschijnlijk een buikgriepje was.. ("die komen toch niet af en aan? Maarja, dit is ook zo licht, zo goed te doen, dat zullen wel geen echt weeen zijn')

Volgens mijn moeder was het goed om te lopen áls je weëen hebt, dus we zijn ff naar buiten gegaan. Was wel lekker, en af en toe kwam de kramp terug, en lette ik op mijn ademhaling: keerde ff in mezelf, vond het eigelijk wel een prettig gevoel? (Later hoorde ik dus dat je lichaam zelf endorfine aanmaakt, zeker als je ontspannen bent, dus ik was onderhand gewoon stoned door mijn eigen hormonen :Y) ..) Weer binnen rond negen uur, wou mijn moeder toch klokken: de tijd opmeten tussen de weëen. Ze kon alleen niet aan mij zien of ik een wee had, dus dat moest ik aangeven.. Oh, ook handig als ik aangaf wanneer ie weer weg was, haha.

Toch maar de verloskundige gebeld, en ik had haar lachend aan de lijn: Ik kreeg namelijk eerst een man aan de lijn, en daar was ik verbaasd over: er zaten helemaal geen mannen in onze praktijk! Haha, zul je zien dat ik tegen een wildvreemde zit te verkondigen dat ik 'volgens mij' aan het bevallen ben.. Maar hij vroeg of ik er zin in had... "Uhh, in de bevalling?''Ja, daarvoor bel je toch?' Uh, ja eigelijk wel :+ "
Hoorde later dus dat dit ook een vraag was, om te kijken hoever je nog 'bij' bent..

Maar de verloskundige kwam eraan, hartstikke aardige vrouw, en ik vroeg haar of ik maar even op het bed zou gaan liggen, zodat ze kon kijken hoever ik was? Dat was wel handig, dan wist zij ook wat we verder zouden doen. Vraagt ze ineens: wil je naar het ziekenhuis, of wil je thuis blijven?' Vond ik een beetje vaag, want in mijn dossier staat dat ik thuis wil bevallen? Dus ik zei: "het liefste thuis?' Antwoord zij: "tja, dat denk ik ook, je hebt al 8 cm!"
Mijn moeder stond in de hoek van de kamer, en de blik op haar gezicht was onbeschrijvelijk! Ik was dus toch aan het bevallen, haha.

Ik ben maar op bed blijven liggen, de weëen werden wat heviger, maar vond het wederom nog prettig. Vond het heerlijk wat mijn lichaam allemaal deed, en was me daar heel bewust van. Tijdens een wee ging ik dus op mijn zij liggen, dat voelde het prettigst. En was ie weg, dan draaide ik me weer op mijn rug en gingen we vrolijk verder kletsen en lachen. Toen kwam er dus een wee die ik wel wat venijniger vond, en ik vroeg de vk toen ie wegwas, hoe ik nou wist wanneer het een perswee was? Want ik vond het toch wel zonde van mijn energie al ik nu persweëen aan het wegzuchten was? Maar de vk vertelde mij dat ik dat wel zou voelen: en prompt was de volgende wee een perswee! Vond het wel grappig, want die voelen inderdaad anders! Oké, ik bleef op mijn rug liggen, en bedacht me: "jeetje, dit gaat makkelijk, te makkelijk: dan zal de uitdrijving wel vervelend zijn? Maar ik duwde rustig mee, en de vk zei dat het goed ging? Ik mocht wat meer meeduwen, en toen voelde ik waar ik heen moest. De vk zei weer dat het zo goed ging, en toen was de wee weg. Ik vertelde dat ze gelijk had dat deze weëen inderdaad heel anders aanvoelden, en dat mijn buik zelf perste? EN toen kwam de volgende al..Toen die wee weg was, zei de vk dat ik nu heel goed moest luisteren: als ze zegt persen moet ik dat doen, en als ze zegt dat ik niks moet doen, doe ik niks.. Ik dacht: "dat is toch logsich?' DUs bij de voelde wee perste ik, en ineens zeggen ze: kijk, daar is het hoofdje? 'Huh, nu al? hoe kan dat dan, ik heb amper iets gedaan? dat gaat wel heel makkelijk? Ik keek in de spiegel die aan mijn voeteneind stond en inderdaad, daar was het hoofdje! Dan kan die wel helemaal! Dus ik perste ietsje harder, en daar stond het hoofdje.. De wee was weer weg, dus ik deed niks. De vk deed wat snelle handelingen, en ineens zegt ze: "en nu persen!"Ik had geen perswee, maar dat maakte niet uit: ik perste een beetje en daar glibberde ie uit mijn lichaam.. Hij werd op mijn buik gelegd, en ik was helemaal verbaasd: "wat een geweldige ervaring!' Ik keek rond, en zag bij mijn moeder de tranen in haar ogen staan.. De volgende dag vertelde ze me, dat het zo'n mooie bevalling was, en de vk had tegen haar gezegd dat dit een bevalling was, nóg beter dan die volgens de boekjes!

Ohja, en de reden dat ze even snel handelde, was dat de navelstreng om zijn nekje zat. Hij werd dus afgenaveld terwijl ie nog in me zat, en vandaar dat ik daarna moest persen zonder een perswee, maar dat maakte dus niet veel uit.. Ik zei nog: Gister zei je daat ik moest luisteren naar wat je zegt, maar vervolgens zeg je niks? Zegt ze: "ja, maar het ging allemaal zo goed, je luisterde naar je lichaam en deed precies wat je moest doen, dus dan hoef ik niks te zeggen'. Vandaar dat ik dus ook denk, dat je lichaam precies weet wat ie moet doen tijdens een bevalling: ga erin mee.

Ik heb ook horrorverhalen gehoord tijdens mijn zwangerschap, maar die heb ik afgekapt: waarom moet iemand mij terwijl ik nog moet bevallen, vertellen hoe gruwelijk haar bevalling was? Vertel dat dan maar lekker ná mijn bevalling, dat kan ik erover meepraten of niet. Het rare is, dat wanneer ik vertel hoe ik genoot van mijn bevallingen, je ineens juist allemaal verhalen krijgt hoe makkelijk hun bevalling wel niet was, haha.

De andere twee gingen ook erg goed, maar die zal ik niet zo langdradig beschrijven :Y)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 17:57

Met je eigen kind is dat idd leuk!
Maar kan ook weer tegenvallen:
dagje dierentuin - kind kijkt 1 seconde bij alles en wil alleen in de speeltuin
bakken - kind chagrijnig dat ze niet bij oven, fornuis en messen mag en dat de mixer te zwaar is, duswil niks meer
tekenfilms kijken - 1x leuk, 25 x achter elkaar dezelfde, eh, nee :+
sneeuwpret - jij denkt een super jeugdherinnering gegeven te hebben, kind onthoudt alleen dat jij per ongeluk een sneeuwbal op haar oog gooide. Sneeuw voor pop wou niet plakken (why?!) dus dat was ook eerder een desillusie
voorlezen - mijn kind van 6 wildat nu pas. eerder vond ze er niks aan.
etc. etc.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 17:59

Raponsje schreef:
ChantalD schreef:
Om alle minder charmante punten dan maar meteen op rij te hebben, zodat je alle schaamte wel voorbij bent tegen die tijd, deze verhalen zul je ook nog wel gaan horen:

<knip>

Zo, nog meer vragen? :Y) :D

Zo. Het word dus een afhaal chineesje.

Begin maar te sparen (zo'n €15000,-), schrijf je maar in voor de verplichte cursus, ga op gesprek bij de kinderbescherming, zoek uit voor welke special need je open staat en wacht ongeveer 3 jaar.. Uit China mag je pas adopteren als je 30 bent, tijd zat om te sparen!
Ervaringsdeskundige met 1 buikkind (makkelijke zwangerschap, langdurige bevalling van 46 uur inclusief ruggeprik en wee-opwekkers, 12 uur lang) en 2 adoptie-Chineesjes, beide special need.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 18:09

Urielle schreef:
bakken - kind chagrijnig dat ze niet bij oven, fornuis en messen mag en dat de mixer te zwaar is, duswil niks meer
sneeuwpret - jij denkt een super jeugdherinnering gegeven te hebben, kind onthoudt alleen dat jij per ongeluk een sneeuwbal op haar oog gooide. Sneeuw voor pop wou niet plakken (why?!) dus dat was ook eerder een desillusie
etc. etc.

:') So true hahahaha, maar ach het heeft ook wel leuke kanten :+

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 18:49

Urielle schreef:
etc. etc.

Wel heel negatief dit herken mijn kind er gelukkig niet in .. Dierentuin kan je gewoon 8 uurtjes rond lopen en dan nog vind ze het leuk :)) voorlezen doe ik al van kleins af aan vind ze geweldig ze is nu 3 en begint zelf ook al te lezen heerlijk

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 18:51

Wat een prachtige verhalen, dames :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 19:20

Interessant ;)

Ik ben nu dik 36 weken zwanger.. Tot nu toe gaat het heel goed. In het begin was ik wel moe. Maar de weken erna eigenlijk nergens last van gehad, behalve het dik zijn.
Tegen de bevalling kijk ik totaal niet op.. Ben veel te nieuwsgierig naar de kleine!

Leuk om al die verhalen te lezen :D

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 19:27

Ik had de tweede keer juist zin in de bevalling, kon niet wachten! Ondanks de eerste bevalling die niet van een leien dakje ging.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 19:31

Lindy1982 schreef:
Urielle schreef:
etc. etc.

Wel heel negatief dit herken mijn kind er gelukkig niet in .. Dierentuin kan je gewoon 8 uurtjes rond lopen en dan nog vind ze het leuk :)) voorlezen doe ik al van kleins af aan vind ze geweldig ze is nu 3 en begint zelf ook al te lezen heerlijk

Vind het niet negatief hoor, zo gaat het bij mij ook.
Juist vooral de dierentuin herken ik mijn dochtertje in, ze vind het wel leuk tuurlijk, maar om de kwartier gaan we al naar de speeltuin hoor ik wel de hele tijd hoor! als ze dingen niet mag doen omdat het gevaarlijk is word ze ook sago hoor.
En filmpjes, vandaag ook weer de hele dag achter elkaar bibbeltje big gekeken :+
Is niet negatief, zo zijn de meeste kinderen is gewoon vermoeiend soms ;)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 20:26

Ik heb met mijn nichtje van 4 altijd de tijd van mijn leven.
Ik heb een behoorlijke dvd collectie en uiteraard alle disney / pixar / animatie films we trekken alles uit de kast en maken een heel film schema.

Daarna moet de prinsessen jurk aangetrokken worden, tiara op en moet ik haar haar doen net zoals Assepoester of Belle en kunnen we beginnen met onze film marathon.

Oh en vorig jaar hebben we met de sneeuw een kartonnen schurk gemaakt, hebben we in de tuin gezet en we zijn sneeuwballen tegen hem gaan gooien.

Nu scheelt het natuurlijk wel dat ik haar maar 2 keer per week zie en dan op haar pas, maar doe mij maar zo'n makkelijke. :D

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 20:50

Hhaha ja dat zegt mijn zus ook altijd, wat een heerlijke kinderen heb je (ze past af en toe is op)

Maar bij mij thuis zijn ze een stelletje draken hoor :+
Kan ook wel erg om ze lachen, zoals vandaag zie ik ze eindelijk weer is een keer leuk samen spelen en ze liggen dan alle 2 in een scheur, nou dan lig ik ook in een scheur hoor :D

EvaRampage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:04

Tsja TS wat een hoop verhalen he. Iedereen beleefd het weer anders en waarschijnlijk nemen deze verhalen je angst niet weg. Zoals eerder genoemd bespreek het met huisarts, verloskundige enz.

Ik heb een prima zwangerschap en bevalling gehad ik zou het echt zo weer doen.
Mooie thuis bevalling gehad ongeveer 8 uren bezig geweest, heftig maar om nou te zeggen echt pijnlijk nee ik vond t vooral heel veel druk op en in mijn lijf.
Wel lang geperst maar ja wat wil je met een 9 ponder met het handje naar haar gezicht.. maar minimale schade. Nogmaals ik zou het zo weer doen.
Ik stond trouwens 4 uren voor de bevalling echt begon mijn paard nog te trainen met 3 cm ontsluiting haha.

Ik heb het topic niet helemaal gelezen of meer dames dit hadden maar ik vond de kraamtijd echt dikke ellende. Vloeien, ontstoken hechtingen, borstvoeding die niet lukt. bekkenklachten(censuur) stuwing, borstkloven, borstontsteking.
De eerste week niet slapen, onhandige kraamzorg, opdringere kraamvisite.
Natuurlijk ik vond mijn dochtertje prachtig maar was alleen kwam totaal niet tot rust.... ik had echt zoiets van is dit het nou? Wat nou roze wolk....
Het heeft echt een paar maanden geduurd voordat ik me weer een beetje oke voelde.
Dus jah.

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:15

@EvaRampage Nou idd.. Roze wolk my ass! Beste tante had je trouwens :D Die van mij was ruim 8 pond en dat vond ik al heftig.

Echt leuk, die uiteenlopende verhalen.

Inmiddels is mijn bink bijna 17 maanden. Na een bevalling van 14 uur besloot ie er toch maar uit te komen. Onder het mom van: wat niet rekt dat scheurt wel ;). Wel in het zh bevallen ivm weinig vruchtwater en toen het puntje bij paaltje kwam wou meneer 'de bocht' niet om. 5 kwartier persen. pfff Maar goed, hij was er dan toch!
Eerste kraamweek ging goed, 1 keer een uitbarsting tegen manlief gehad en de verhalen zijn waar.. het ging echt om niets! Maar die roze wolk bleef uit, door bekkenklachten. Wat nou een week rustig aan doen? Ik hoef dat niet!
Ondertussen loopt hij en dan denk je: ach, ik kan de winkel wel eens met hem inlopen. Allemaal prima totdat je het los moet laten om af te rekenen. Daaag zegt ie, en WEG!
Maar verder is het geweldig, alle dingen die voor ons zo normaal zijn en hij ontdekt en leert. Hij raakt gefascineerd door de kleinste dingen.
Maar om eerlijk te zijn: voor mij geen 2e, vind het mooi zo!

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:19

EvaRampage schreef:
Ik heb het topic niet helemaal gelezen of meer dames dit hadden maar ik vond de kraamtijd echt dikke ellende. Vloeien, ontstoken hechtingen, borstvoeding die niet lukt. bekkenklachten(censuur) stuwing, borstkloven, borstontsteking.
De eerste week niet slapen, onhandige kraamzorg, opdringere kraamvisite.
Natuurlijk ik vond mijn dochtertje prachtig maar was alleen kwam totaal niet tot rust.... ik had echt zoiets van is dit het nou? Wat nou roze wolk....
Het heeft echt een paar maanden geduurd voordat ik me weer een beetje oke voelde.
Dus jah.

Kraamtijd vond ik ook wel wat minder hoor, inderdaad dat vloeien. Mijn hechtingen waren dan niet ontstoken, maar ik durfde alleen te plassen onder de douche ( had een week niet gepoept) en tepelkloven had ik ook, daarna volgde gelijk borstontsteking...een lompe kraamzorgster ( had wel gelijk gebeld voor een andere want ik zou gek worden als ik die vrouw een hele week over de vloer zou krijgen) de 2de die kwam was wel een aardige meid :)
Kraamvisite werd ik ook soms moe van ( ze blijven dan ook zo lang hangen :7 )

maar ik had er geen maanden last van, toen ik me weer beter voelde was ik ook weer vrolijk! Dit was trouwens wel alleen bij mn 2de mn eerste kindje had ik nergens last van :)

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 22:24

Zal ik even twee positieve bevallingen posten :D

De eerste:
Om 2.00 uur 's nachts vliezen gebroken. Mochten weer gaan slapen van de verloskundige. Hebben we ook gedaan.
's ochtends wat buikpijn, alsof je ongesteld gaat worden.
Om 11.00 uur zo'n buikpijn dat ik niet zou gaan werken. (zei tegen m'n man: voor deze pijn zou ik me ziek melden). 3 cm. ontsluiting.
Start weeënstorm.
12.00 uur: 10 cm. ontsluiting en persdrang. Verloskundige komt eraan. Was er rond 12.15 uur geloof ik?
12.40 uur: Dochter geboren na 7 minuten persen.
Minuut of 3 later alles klaar. Niets gescheurd. Kon zo weer opstaan en verder met m'n leven zeg maar.

3 dagen later zat mama al op de fiets. (werd gek van dat binnen zitten).

De tweede:
Om 1.30 uur 's nachts wakker met wat buikpijn. Man wakker gemaakt omdat ik moest plassen. En ik wist niet hoe of wat.
Terug gekomen van het plassen even afwachten hoeveel tijd er tussen de krampen zat.
1.40 uur: hmm, heftig genoeg om niet meer te kunnen slapen. En ook best weinig tijd ertussen.
1.50 uur: verloskundige gebeld. Geen gehoor. Stress, haha
2.10 uur: verloskundige komt binnen. Hand gegeven (invaller). Even gepraat.
2.15 uur: naar boven. Alles klaar zetten.
2.20 uur: ga maar liggen mevrouw. Kijken we even hoe ver u bent.
2.22 uur: Zoon geboren.
Daarna douchen en verder gaan slapen :oo (even kort door de bocht gezegd. Want de kraamhulp ging maar niet naar huis, haha).

M'n zwangerschappen daarintegen waren niet leuk. Veeeeeel last van bekkeninstabiliteit. Die overigens meteen na bevalling weg was.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 22:27

:') die tweede wou echt niet wachten hahaha dat is echt super snel gegaan hahahha

edit; ik lees ff goed je eerste, nou die is ook super snel gegaan hahahha :')

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 22:38

Ja. De 2e kwam pas met 41 weken + 3 dagen. En ik wist al dat die heel snel zou komen, gezien de eerste bevalling. Durfde vanaf 37 weken echt bijna het huis niet meer uit. Bang dat ik midden in de Appie zou bevallen _O-

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 22:40

:D Ik moet wel lachen om al die spoedbabies hier. Waren jullie trouwens fanatieke amazones? Want dan kan die stelling dat amazones lastiger zouden bevallen gelijk op de vuilnisbelt.
Ik had juist veel gemak van mijn sterke buikspieren. Die hield ik gewoon aangespannen zodat de baby niet weer omhoog zou floepen.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 22:44

Wahaha, Anne, dat deed ik bij de eerste ook. Ik dacht: ik heb niet voor niets liggen duwen. Die laat ik niet weer terug glijden. Vasthouden en wachten tot volgende wee.

Maar ook fanatieke ruiter. Alleen niet tijdens zwangerschap. Kon echt niets met mijn bekken. En bij mijn 2e zwangerschap heb ik, toen ik 8 weken zwanger was, mijn paard in moeten laten slapen. Dus uiteraard ook niet gereden.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 22:51

Vonnie84 schreef:
Ja. De 2e kwam pas met 41 weken + 3 dagen. En ik wist al dat die heel snel zou komen, gezien de eerste bevalling. Durfde vanaf 37 weken echt bijna het huis niet meer uit. Bang dat ik midden in de Appie zou bevallen _O-

:') dan heb je wel aardig lang met spanning rond gelopen, "als het nu maar niet komt"( als je ff op pad bent) hahhaha

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 22:57

ja, niet verder dan een half uur van huis weg :D

Bij de eerst heb ik op mijn uitgerekende dag nog 2 uur gefietst met mijn man (ieder op een eigen fiets, dat wel ;) Maar ik mocht wel die zak aardappels van de boer achterop. Wat had ik het zwaar. Wahaha) Maar goed dat we toen niet wisten dat het zo snel zou gaan. Hij vond dat al kei eng en ik nog zeggen: nee joh, dat duurt echt uuuuren.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 23:15

Vulina schreef:
Ik ben nu dik 36 weken zwanger..

Leuk! Ik ook :D . Wanneer ben je uitgerekend? Ik de 22e :) .