Condooms

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Re: Condooms

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 12:27

vroeger werden ze hier van de carnavalswagens afgegooit tijdens de optocht.

vond het altijd een goede actie helaas mag het niet meer. wat ik erg jammer vind. het is toch vooral voor jongeren die vaak de gevolgen niet inzien een goed iets... inderdaad vaak ook door geldgebrek van de jongeren

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 12:56

Femke schreef:
Ilsemarie schreef:
Ik vraag me nog steeds af hoe mensen die dingen kapot krijgen...

Scherpe nagels... Ideaal om condooms aan flarden te scheuren.
Vaak prik je met de nagel al een klein gaatje, dat groter wordt door de wrijving als je 'bezig' bent.

Oneigenlijk gebruik zoals twee over elkaar omdat een niet genoeg zou zijn,
hergebruik (afspoelen, oprollen en klaar voor de volgende.....dag) en gebruik in gaten waar ze niet voor bedoeld zijn.
Om de fantasie in toom te houden, een hond die op een rubber handschoen staat te kluiven,
bijt er net zo makkelijk een gat in.

edit: enne de smaakjes zijn voor spel en tegen soa's.
Niet om als veilig voorbehoedsmiddel te gebruiken.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:01

slokkie schreef:
hergebruik (afspoelen, oprollen en klaar voor de volgende.....dag) en gebruik in gaten waar ze niet voor bedoeld zijn.
Om de fantasie in toom te houden, een hond die op een rubber handschoen staat te kluiven,

IEHL. Gebeurd dat echt? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:05

Ik heb nog nooit condooms gekocht. Vriend regelde dat altijd. Maar ben al vrij gauw aan de pil gegaan.
Aangezien ik het maar een gepriegel vond.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:06

maar pil beschermt je niet tegen Soa´s
en van sommige soa´s kun je onvruchtbaar worden, dus kun je de pil ook gelijk weglaten.
jammer dat mensen denken maar ben gelijk aan de pil gegaan er is meer dan sex en zwanger worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:08

StalNollie schreef:

Ja weet ik. Maar mijn vriend is toch de enigste persoon waarmee ik het doe.
En hij was soa vrij toen ik bij hem kwam. En hij was mijn eerste.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:10

StalNollie schreef:
en van sommige soa´s kun je onvruchtbaar worden, dus kun je de pil ook gelijk weglaten.
jammer dat mensen denken maar ben gelijk aan de pil gegaan er is meer dan sex en zwanger worden

Maar zo word het ook gewoon verteld hoor....dat de pil je zo beschermd dat je geen condoom nodig heb.
En als je een vaste relatie hebt en je beide geen soa heb, dan ga je toch niet zitten tobben met die condooms? :')

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:10

StalNollie schreef:

Hoe wil je je dan ooit voortplanten? Zaad opvangen, laten testen op SOA's en je dan laten insemineren met een rietje als alles goed is? :')

Nadat jij en je partner je hebben laten testen moet je het hebben van elkaar vertrouwen.. dat is inderdaad een risico, maar anders moet je je zoals hierboven beschreven gaan voortplanten. :')

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:12

je eerst beide laten testen op soa´s misschien @skygirl.
geloof dat het voor het vruchtje zelfs ook schadelijk kan zijn mocht je soa bij de dragen.
en weet niet waar jij dat gehoord hebt xmarloes maar ik heb dat werkelijk nog nooit gehoort niet op school of HA of apotheek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:13

StalNollie schreef:

Maar als mijn vriend geen soa's had toen hij bij mij kwam. En ik nog nooit een vriend heb gehad. Niet eens gezoend. Dan lijkt het mij vrij veilig om snel aan de pil te gaan.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:13

Ik vind het echt ondingen en gebruik ze daarom ook niet.. Bij een one night stand oid zou zonder geen optie zijn.. Je weet nooit wat hij verder allemaal uitgespookt heeft.

Ben al 3 jaar samen met mijn vriend, allebei soa test gedaan en ik ben aan de pil. :)

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:15

StalNollie schreef:
je eerst beide laten testen op soa´s misschien @skygirl.
geloof dat het voor het vruchtje zelfs ook schadelijk kan zijn mocht je soa bij de dragen.
en weet niet waar jij dat gehoord hebt xmarloes maar ik heb dat werkelijk nog nooit gehoort niet op school of HA of apotheek

Pil beschermd tegen zwangerschap. Niet tegen een soa als je dat uit mn post haalde :o
Bedoelde dus dat pil bescherm tegen zwangerschap...dat word gewoon overal zo verteld

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:17

love_western schreef:
StalNollie schreef:

Maar als mijn vriend geen soa's had toen hij bij mij kwam. En ik nog nooit een vriend heb gehad. Niet eens gezoend. Dan lijkt het mij vrij veilig om snel aan de pil te gaan.

is hij getest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:18

StalNollie schreef:
love_western schreef:

is hij getest

Lijkt mij wel he, hoe moet ik anders weten als hij soa vrij is.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:19

SplashIsLief schreef:
slokkie schreef:

IEHL. Gebeurd dat echt? :=

Pandora's doos staat nog niet eens op een kiertje mop.
En dan heb ik het niet over de overprijsde, machinaal gefabriceerde excuuskralen.
Da's voor een ander begin in een relatie (of eind).

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:20

xMarloes schreef:
StalNollie schreef:

Maar zo word het ook gewoon verteld hoor....dat de pil je zo beschermd dat je geen condoom nodig heb.
En als je een vaste relatie hebt en je beide geen soa heb, dan ga je toch niet zitten tobben met die condooms? :')

Jawel hoor, ik kon niet tegen de pil.. toen was er helemaal geen sex meer. Zoveel pijn.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:22

[/quote]
is hij getest[/quote]
Lijkt mij wel he, hoe moet ik anders weten als hij soa vrij is.[/quote]

het is niet zo n hele rare vraag hoor, veel denken namelijk ik merk niks of zie niks ik heb geen soa's wat dus helaas niet zo is. daarom was het een gewone normale vraag die helemaal niet vanzelf sprekend is.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:23

@ maritje: ooits aan de nuvaring gedacht. beschermt je niet tegen soa's dat niet maar wel tegen zwangerschap

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:26

StalNollie schreef:
@ maritje: ooits aan de nuvaring gedacht. beschermt je niet tegen soa's dat niet maar wel tegen zwangerschap

Ook dat is hormoon ;)

Inmiddels wel weer aan het testen met de pil.

Maar toch ruim 2,5j niet gehad. van de inmiddels 5j relatie.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:32

Er is ook een hormoonloos spiraaltje tegenwoordig.
Ik ben net van mijn mirena af en dat ging net qua hormonen. Maar de pil is véél te veel :)
Dus nu happy zonder :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:32

klopt dat het een hormoon is maar bij de nuvaring worden deze hormonen alleen bij de eileiders uitgescheiden (als je dat zo verwoord omschrijft)en dus niet net als de pil die door heel het lichaam gaat.
of mischien de cerazette pil is maar 1 hormoon inplaats van 2 hormonen. nadeel is dat je altijd door moet blijven slikken zonder stopweek

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:34

Hey, ik weet niet welke tips er al staan hoor, maar ik ga mijn tips gewoon dan nog een keer geven!
Condooms met smaakjes stinken niet zo.
Je hoeft geen condooms meer in de winkel te kopen, daar heb je internet voor.
Als jij de condoom niet omkrijgt doet ie het lekker zelf..de gewone maat is meestal wel goed, je kunt wat verschillende nemen anders.

Maritje, jij hebt een lastig probleem, zeker als je nog kinderen wil, anders zou sterilisatie een oplossing zijn.
Ik kan ook niet tegen de pil, heb het later nog eens geprobeerd maar dat werd ook niks.
Misschien dat het voor jou nu wel gaat, ik hoop het voor je!
Spiraaltje is ook niet voor iedereen geschikt trouwens, met of zonder hormoon.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:37

Tot nu gaat het goed, ben nu sinds 5 weken weer begonnen.

Maar anders gewoon weer een condoom hoor. Beiden geen problemen mee. Al is het wat lastiger als je 'ergens' bent en niets mee hebt haha.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:45

Evelli schreef:
Er is ook een hormoonloos spiraaltje tegenwoordig.
Ik ben net van mijn mirena af en dat ging net qua hormonen. Maar de pil is véél te veel :)
Dus nu happy zonder :)

En dat spiraal is gekend om zijn bijwerkingen betreffende meer en pijnlijkere menstruaties.

Hier spiraal én condoom. Better safe than sorry. Spaart mij weer het opruimen van zijn "boeltje". :) Ik doe mijn taak in het behoeden van, hij mag daar ook in deelnemen. :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:46

Owh, ik dacht dat je ook allergisch was voor condooms!
Gelukkig, we moeten natuurlijk wel allemaal leuk sex kunnen hebben he!! :D