moet dit ff kwijt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Re: moet dit ff kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 17:01

Ach, het is allemaal zo'n cliché, ik wil een tattoo en een kind en ga zo snel mogelijk uit huis.
Heel typisch afzetgedrag...heeft niets met volwassen gedrag te maken.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 17:01

nee dit is geen smoes, echt niet. het is juist kwetsent als je vaak te horen, krijgt wil geen oma worden.
heb liever dat je dan zegt ik wil geen oma worden want zus en zo,

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 17:03

Wat voor vorm van hulpverlening heb je doezel? Heb je een persoonlijk begeleider waarmee je dit misschien kunt bespreken? :)

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 17:03

MirandaFuego schreef:
Ach, het is allemaal zo'n cliché, ik wil een tattoo en een kind en ga zo snel mogelijk uit huis.

eumm ben allang uit huis,] en ja ik wil een kind maar voor de duidelijk NU NOG NIET, PAS ALS IK SAMEN WOON.
en en tatoe tja misschien op het verkeerde moment gevraagt.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 17:05

ik had een vaste begeleidster, heeft een andere plek.
naast mij (dus de buren) daar zit begeleinding daar kan ik naar toe als er wat is.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 17:16

doezel2 schreef:
MirandaFuego schreef:

eumm ben allang uit huis,] en ja ik wil een kind maar voor de duidelijk NU NOG NIET, PAS ALS IK SAMEN WOON.
en en tatoe tja misschien op het verkeerde moment gevraagt.

Nou ja, geen begeleid wonen meer dan.
Je gaat samen wonen over een paar maanden, dat is wel behoorlijk snel al en dan wil je direct stoppen met de pil.
Ach, begin er gelijk aan, kan makkelijk, het wordt toch pas over 9 maanden geboren, dan ben je nog ruim op tijd, dacht je dat die paar maanden wat uitmaken?
Dan zie je wel of je het nog steeds leuk vind, hoe het samenwonen gaat, en die tattoo kan ook best, grappig toch, tijdens de zwangerschap een tattoo nemen?
En wat doe je eigenlijk als je kind een zwaardere vorm van autisme heeft of iets anders krijgt, bijv. erft van de vader (ik weet niet wat die voor beperking heeft..)maar hoe zie je dat voor je?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 17:22

Waarom zo'n sarcastisch bericht schrijven Miranda?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 17:23

omdat ze wel gelijk heeft en het echt zo gaat met mensen die vanuit begeleid wonen komen helaas

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 17:33

saskiakefie schreef:

Het is gewoon duidelijk, dit is toch wat ze wil?
Direct als ze gaat samenwonen over een paar maanden stoppen met de pil en zo snel mogelijk een tattoo.
En dan vind ze ook nog dat ze in staat is goede beslissingen te nemen.
Ik zet het gewoon even op een rijtje.
En inderdaad, little-birdy, het is allemaal heel standaard gedrag, ik ga lekker alles doen wat ik eerst niet mocht..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 17:38

Ik zal wel knetterharde standpunten hanteren, maar ik heb zo mijn mening klaarsaan over mensen die niet zelfstandig kunnen leven en voortplanting. Ik vind dat geen goed idee. En nee, dit is geen ver van mijn bed show maar zeer dichtbij.

Ik kan me enorm goed verplaatsen in je moeder, die ziet de bui wel hangen.
Ik kan me ook verplaatsen in jou, als dit echt een grote wens is. Maar wees realistisch en verromantiseer kindeeren krijgen niet.
Dat is zwaar, en al helemaal als je zelf al moeite hebt met de dagelijkse gang van zaken. En stel dat je kind ook wat mankeert?
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 22-09-12 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 17:47

Sorry.hoor niemand van jullie kent mij. Niemand weet hoe ik in het echt ben.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 17:55

Wat vind de maatschappelijk werker ervan?

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 17:56

doezel2 schreef:
Gemmeke schreef:
@doezel,

Weten jullie al waar jullie gaan wonen?
Woont je vriend trouwens wel op zichzelf? Trek je dan bij hem in?

eind dit jaar begin volgen jaar..
waar ik nu woon(1 gezins woning die we nu met zijn 3 en delen ) 2 medebewonsers gaan er weg en heb ik het huis voor mezelf en ja hij woont opzich zelf en hij trekt bij mij in.

Ik snap het geloof ik niet helemaal, jullie wonen daar met 3 personen, zonder begeleider? Die kunnen jullie bellen ofzo, hoe werkt dat dan? En die 2 personen verhuizen eind van het jaar?
Doen jullie nu alles samen? Dus met z'n drietjes?

En jij mag, kunt in dit huis blijven wonen, staat het al op jouw naam? Mag er wel iemand bij je komen wonen? Is het een huurhuis?

Je vriend heeft een verstandelijke achterstand zeg je, werkt hij ook?
Kunnen jullie samen voor genoeg geld zorgen om van rond te komen? Ook als er eventueel een kindje komt?

Tip: ga eerst samenwonen, zorg dat het huisje naar je zin is, dus alles in de kleur die jullie mooi vinden is geschilderd, alle meubels aangeschaft die je nodig hebt. En je echt aan elkaar gewent bent, ga dan eens goed praten over willen wij echt een kind, kunnen wij dat?? En hoe zit het met de erfelijkheid?

En meid dit zeg ik ook tegen mensen die geen beperking hebben!!

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 18:31

saskiakefie schreef:

grote kans dat de TS het serieus neemt, want autistische mensen snappen sarcasme moeilijk/niet.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 18:54

dat is behoorlijke onzin die je nu uitkraamt ;) annepanne
beetje op je woorden letten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:18

bigone schreef:
Ts, kinderen krijgen is niets mis mee maar wel zo dat er stabiel nest geboden kan worden en dat kun jij nog niet. Ga eerst eens een paar jaar samenwonen, je vriend heeft een lichte achterstand, helemaal niet erg maar dat betekend wel dat jij bepaalde beslissingen en andere zaken zult moeten regelen. Kun je misschien prima maar doe dat eerst en denk dan na over een kind. En ook waarom je zo graag een kind wilt, om iets wat helemaal van jou is te hebben of omdat je het wel leuk lijkt, meisje kijk uit want je kunt ze niet terugstoppen en zit er je levenlang aan vast, in goede en slechte tijden dus denk heel goed na waar je mee bezig bent.

Ts, hoe denk je hier over??

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:30

Plus het risico dat je een kindje krijgt met een handicap, gezien jullie beide een handicap hebben?

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 21:27

Hoi TS,

Vervelend dat jij het idee hebt dat je anders wordt behandeld door je ouders dan je broertje, dat is nooit leuk natuurlijk! Vergeet niet dat je ouders graag het beste willen voor hun 'kleine' meid, bovendien is bekend dat oudste kinderen uit een gezin vaak kleiner gehouden worden dan hun jongere broertjes of zusjes.. Je hebt dus, naast pech met je autisme, ook nog eens pech dat je de oudste dochter bent van je ouders! ;)

Ik heb gewerkt met mensen met een lichte verstandelijke beperking (zoals je vriend) en autisme (zoals jij). En wat mij opvalt, is dat de mensen waarmee ik werkte, vaak overvraagd werden en zichzelf ook overschatten. Dat betekent dat, júíst omdat je niet aan 'jullie' (ik benoem jullie maar even als een groep mensen) ziet dat jullie een beperking hebben, mensen vaak denken dat alles gewoon 100% goed gaat. Maar binnen in je koppie werkt het toch allemaal net even anders dan bij andere mensen. En dat is juist gevaarlijk: je lijkt helemaal hetzelfde als andere mensen, maar eigenlijk zijn er toch wel dingen waar jij en je omgeving rekening mee moeten houden.

Alleen het feit al dat jij wil stoppen met de pil, direct als je gaat samenwonen, laat zien dat je het wellicht moeilijk vind om goede beslissingen te maken. Als mensen zonder beperking daar over na denken, zien ze in dat het belangrijk is om éérst te bekijken of je het redt met z'n tweetjes (samenwonen is heftig genoeg hoor, ook voor bijvoorbeeld mij, zonder beperking :D ) en dan na een paar jaar pas voorzichtig te kijken of je klaar bent voor samen aan kinderen beginnen. Kinderen neem je niet zomaar, dat is niet alleen maar leukigheid, maar een hele zware beslissing.

Vergeet niet dat het ook voor een kind heel moeilijk is om te leven met ouders met een beperking; hoe licht ook. Mogelijk krijgt jullie kindje ook een lichte beperking, omdat het in zijn/haar genen zit. Dat vraagt om heel veel speciale zorg! Maar het is ook mogelijk dat jullie een 'normaal begaafd' kindje krijgen, zonder autisme. Dat is mogelijk nóg moeilijker voor jullie kindje later: die moet er mee leven dat ze op een gegeven moment wellicht verder/beter ontwikkeld is dan haar ouders! Dat klinkt misschien hard, maar dan komen jullie misschien op een punt dat jullie kind voor jullie moet zorgen, in plaats van andersom.

Kijk, als je tijd hebt, eens naar deze documentaire. Die gaat ook over een volwassen meisje, die heeft gewoond bij een vader met autisme. Zij heeft het daar heel moeilijk mee gehad. Nu zal jij niet dezelfde vorm van autisme hebben als haar vader, maar onderschat echt niet de impact van jullie beperking op jouw toekomstige kindje!!!! http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1286601

En vergeet ook niet, dat zodra blijkt dat jullie toch niet goed genoeg voor het kindje kunnen zorgen, Bureau Jeugdzorg en de Raad voor de Kinderbescherming zo voor de deur staan, om te bezien of het toch niet beter zal zijn als jullie kindje door andere mensen wordt opgevoed en verzorgd. Ik werk zelf bij de Kinderbescherming en je wil echt niet weten hoe vaak ik het tegen kom: ouders die, ondanks hun (lichte) beperking, wilden proberen een kindje te krijgen en groot te brengen, maar die het gewoonweg niet lukken..
Dat is níét om je bang te maken en ook absoluut geen voorspelling (wellicht lukt het bij jullie, later (!!!!) wel gewoon goed!). Maar wil je er wel op attenderen dat ook dat voor een kind een hele trieste situatie is. En voor ouders ook!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 21:52

Wow joyce, wat netjes omschreven!

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:19

little_birdy schreef:
dat is behoorlijke onzin die je nu uitkraamt ;) annepanne
beetje op je woorden letten

..
heb je het nu over de laatste post van annepanne? wat is daar onzin aan, gewoon een feit hoor :roll:

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:21

ja ;)
want heb zelf ook autisme (licht pdd-nos)
en ik kan sarcasme prima onderscheiden van waarheid ;)

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:26

dat is oprecht fijn voor jou, naar een FEIT is gewoon dat de meeste mensen met autisme dat niet kunnen, dus 'dat is behoorlijk onzin wat je uitkraamt, een beetje op je woorden letten.' om je even op je woorden tepakken.

Ik denk dat de ts heel wat aan de uitgebreide post hierboven heeft. :)
Laatst bijgewerkt door Vera96 op 22-09-12 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:28

Joyces erg netjes geschreven. _/-\o_

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:35

little_birdy schreef:
ja ;)
want heb zelf ook autisme (licht pdd-nos)
en ik kan sarcasme prima onderscheiden van waarheid ;)

Zo'n reactie valt onder "mijn opa rookte als een schoorsteen en is 92 jaar oud geworden, dus roken is niet ongezond". Dat veel mensen met autisme sarcastische opmerkingen niet vatten is een feit, ook al snap ik de opmerkingen zelf wél en heb ik ook een sticker uit het spectrum. :)

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 23:02

Sorry voor late reactie.
echt waar jullie moeten mij eens in het echt kennen.