Arrabel schreef:Ik ga zeker mijn best doen om alles goed op te schrijven, al weet ik niet alle namen meer maar dat zal ongetwijfeld in de computer van het ziekenhuis staan maar of ze die namen gaan geven....
Of het veel zin heb weet ik niet, ik las net al op de site van het medische tucht college, daar was ook een zitting over een man die overleden was na een fout van een dokter, de man moest aan zijn teen geopereerd worden.
De uitspraak van de medische tuchtraad: een waarschuwing.
Hmm, ik proef hier een beetje onvrede met die uitspraak? Kort gezegd zit het zo: Als er geen aanleiding is om te denken dat deze fout met opzet gedaan werd, is en blijft het een fout. Net als een buschauffeur een halte voorbij kan rijden bijvoorbeeld. Omdat dit natuurlijk gaat over leven en dood, hebben ze zo'n tucht college, maar de arts in kwestie zal deze fout waarschijnlijk nooit meer maken.
Jou verhaal kan ik vrij makkelijk verklaren (maar dat is absoluut niet hetzelfde als goedpraten) door het feit dat die artsen erg veel wonden langs zien komen en niet meer onder de indruk zijn van het feit dat jij erbij zegt dat je het niet vertrouwd bijvoorbeeld. Dat gebeurd ook bij bloedprikken, 9 van de 10 mensen beweren dat ze moeilijk te prikken zijn, dus tegen de tijd dat er een keertje echt eentje langskomt die moeilijk te prikken is, heeft degene die moet prikken zoiets van, oh daar heb je er weer een, en vervolgens gaat die patient ondanks het vermelden weer met een blauwe arm naar huis.