[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:08

Maar als het alleen om het wegen is kun je toch ook een weegschaal voor thuis kopen? :')

Doe jij online of ga je naar zo'n thuis cursus? Laatste kan ik wel begrijpen, is voor mij ook altijd wat extra motivatie.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:10

Ik vind dat echt wel heel duur 10 euro perweek. Heb ooit ook ww gedaan en dat neem ik nu gewoon mee in het afvalproces. En nu kost het me niks. Zou er iig geen 10 euro per week voor over hebben, omdat je het allemaal ook zonder kan vinden.

ikbenerniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:10

ik ga naar de curcus, heb ook wel de online versie gedacht maar dan blijf ik niet gemotiveerd want er is geen "controle" door iemand anders

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:11

Ik heb natuurlijk een weegschaal thuis, maar als je daar in de groep zit en ze gaan iedereen na hoeveel hij is afgevallen (of bijgekomen) dan wil je natuurlijk wel een beetje iets leuks kunnen opnoemen.

Het is meer het groepsgedoe dan het wegen op zich, natuurlijk. Dat wegen kan thuis ook wel.

Ik ga dus trouw wekelijks naar de cursus, en ik hou online mijn dagboek bij.

ikbenerniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:11

voor mij gaat het niet alleen om het vinden van maar ook de steun en bij dingen waar je tegen aan loopt dat je daar vragen kunt stellen. Zo heeft ieder zn reden en zo heeft ieder zijn manier om af te vallen natuurlijk

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:12

LynnDenise schreef:
Ik vind dat echt wel heel duur 10 euro perweek. Heb ooit ook ww gedaan en dat neem ik nu gewoon mee in het afvalproces. En nu kost het me niks. Zou er iig geen 10 euro per week voor over hebben, omdat je het allemaal ook zonder kan vinden.

Dat is wel zo, maar het online dagboek bijvoorbeeld helpt mij enorm en dat heb je zonder inschrijving niet. Ik puzzel elke dag voor de dag erna uit wat ik allemaal ga eten, en daar hou ik me dan ook aan. Zo is er veel minder ruimte voor 'even dit' en 'even dat'.

Dat afgebakende, dat werkt echt goed voor mij.

En nouja, ik hoef geen jaar lid te blijven, dat scheelt ook.

Mars

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:22

Hoi allemaal, ik heb een tijd meegekletst in het eerste topic, maar ben dat een beetje uit het oog verloren.
In de maanden voor mijn vakantie was ik lekker wat kilo's kwijt, maar op vakantie gaan de dingen toch weer een beetje mis := Nu zijn vriend&ik weer goed bezig quo gezond eten& 3-4 keer per week sporten. :)
Nu haak ik graag hier weer aan oom mee te kletsen en wil meteen een lekker recept delen:
http://www.okokorecepten.nl/recept/groe ... tig-gehakt

Gevulde paprika met gehakt, erg lekker en als je mager gehakt en bvb 20+ kaas gebruikt ook super gezond! Ook zit je van 2 halve paprika's flink vol, ik hoefde 's avonds geen tussendoortje meer. Heb er wat roerbakgroenten en volkoren rijst bij gegeten :9

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:29

Online versie zou ook niks voor mij zijn. Maar tussen al die mensen moeten wegen.... Verschrikkelijk.... :=

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:31

Ik heb ook een tijdje geWWt, met een cdrom. Vond ik wel fijn.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 14:13

Skessa_ schreef:
Online versie zou ook niks voor mij zijn. Maar tussen al die mensen moeten wegen.... Verschrikkelijk.... :=

Hihi! Het wegen gaat gewoon heel discreet hoor! De coach zit met weegschaal een heel eind van de groep vandaan, dus niemand ziet/hoort je.

Er wordt alleen daarna wel aan iedereen gevraagd hoe het die week is gegaan.

ikbenerniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 14:17

degene die achter je staat kan het ook niet zien. er zit namelijk geen schermpje op de weegschaal. Dat schermpje staat bij de coach en die zegt ook niks hardop..Dus alles gaat heel gemoedelijk

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:08

Ik ga het denk ik ook proberen... ik ben niet te dik maar ik kom echt heel snel aan :-(

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:16

Amaris hoeveel punten mag je? En gebruik je altijd je weekpunten? Mensen geld mag voor ww geen drempel zijn want het is prima zonder coach te volgen. Google op weight watchers punten en je vind een website waar je je weektotaal kan berekenen. Je hebt apps en rekenmachines online die de punten van eten berekenen of zelfs op puntenlijst.atspace.com een volledige puntenlijst. Je moet je gezond verstand gebruiken dus de juiste keuzes nemen. Niet je punten verprutsen aan snoep maar aan volwaardige maaltijden. Het is echt een goed programma maar veel te commercieel imo. :-) Natuurlijk zullen sommigen beter afvallen onder begeleiding maar als je geen geld wilt uitgeven en toch ww proberen: gewoon doen! ;-)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:58

Ik denk dat ik het ook wel zonder ww af kan. Ik tel kcal en dat komt op hetzelfde meer ;)

Misschien is het voor anderen wel handig..

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:01

F_Orumster schreef:

Was dat gratis met cd?

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:18

LynnDenise, de punten bij ww ProPoints worden berekend op basis van de verhoudingen tussen eiwitten, vetten, vezels, koolhydraten (met uitzondering op fruit en groenten), dus geen kcal. Ik vind het trouwens knap dat het bij jou met kcal tellen lukt! En dat je al zoveel kilo's hebt verloren, echt top +:)+ Aan de andere die ook met de strijd bezig zijn, veel succes! *\o/*

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:31

Ik wilde ook WW gaan doen en de cursus bezoeken, mijn moeder is nu bijna 45 kilo afgevallen met het programma :j Maar 10 euro per week vind ik ook erg duur, toch heb ik wel een stok achter de deur nodig. Nu hebben mijn vriend en ik bedacht elke week een foto van elkaar te maken om zo onze vooruitgang te zien :j Hopelijk kan ik jullie na een week of 15-20 een gave vooruitgang laten zien :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:39

Ik doe ook nu bijna een weekje (sinds vorige week donderdag) aan WW, en het bevalt goed. Ik schrijf alles op in een boekje, kan natuurlijk ook via de app ;) Ben heel benieuwd aankomende donderdag.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:42

MightyJoe schreef:
F_Orumster schreef:

Was dat gratis met cd?

Gedownload.

Ww punten berekenen: aantal kcal /60 plus aantal gr vet / 9
( waarom onthoud ik dit toch zo obsessief... ww is al jaren geleden voor me)
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 19-09-12 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:43

mag je WW ook doen als je nog minderjarig bent ? (Ik ben 17 :o )
het lijkt me wel fijn om er zoveel hulp bij te hebben. ik merk echt dat ik moeite heb met op mijn eten letten enzo. maar ik vind het wel erg duur hoor, 10 euro per week.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 19:03

Ja mag geloof ik wel! Ik mag het ook doen van mijn moeder. Lijkt me best fijn.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 19:07

Je mag je pas aanmelden voor de cursus als je 18 bent geloof ik, anders moet er een ouder mee.

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 19:09

ik zie mijn vader niet elke keer meegaan om eerlijk te zijn, die vind dat helemaal niks. dan maar wachten tot ik 18 ben.. (en het geld heb ervoor)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 19:14

Je kunt altijd informeren ;)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 19:37

ik heb flesjes waar 0,5 liter water in gaat 9 vul ze zelf steeds) en daar probeer ik er 4 van op een dag te drinken, of 3 flesjes en thee.

maar dat gaat nit echt van harte.

ook al probeer ik mezelf dan onder druk te zetten, door het flesje 1x leeg te drinken