Veel cola drinken.. Keer veranderen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 14:52

Raponsje schreef:
Geryon schreef:
Water vind ik echt goor.. Terwijl ik toch best vaak wat slokken neem. Vind ik wel erg jammer!

Ik weet echt niet wat ik nu moet gaan drinken.... :(

Had eindelijk iets gevonden, vitamin water, blijkt daar dus veel te veel suiker in te zitten. Slimpie hebben we ook altijd maar dat vind ik ook niet lekker (nasmaak is goor ook). Sapjes enz. lust ik niet..

Ik drink nu maar weer aanmaaklimo, maar lijken me teveel suikers in te zitten ook. Ik wil iets gezonders..

Wat voor smaak vitamin water had je normaal altijd?

Je kunt zelf ook gezond water met een smaakje maken.
Pak een kan met water, gooi er wat ijsklontjes in en wat fruit naar smaak en laat het even goed intrekken.

Of mix de sap van het fruit met water.

Of gooi fruit naar keuze in een ijsblokjes mal en gooi dat in je water als je een subtiele smaak wilt.

Ik dronk (en stiekem drink ik er nu weer een :+ ) altijd framboos. Dankjewel voor je ideeen! :j Maar het fruit er gewoon weer uithalen daarna?

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 15:03

Ik drink vooral spuitwater. Zeker op school en op het werk. Frisdrank lest mijn dorst maar weinig, zeker als het niet koud is. Wel verkies ik frisdrank boven plat water. Plat is zo plat, dat drink ik echt enkel als er niks anders voorhanden is.
Kan je geen water met grenadine drinken? Is een beetje hetzelfde als vitaminewater waarschijnlijk, maar je kan zelf doseren.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 15:17

Geryon schreef:
Water vind ik echt goor.. Terwijl ik toch best vaak wat slokken neem. Vind ik wel erg jammer!

Ik weet echt niet wat ik nu moet gaan drinken.... :(

Had eindelijk iets gevonden, vitamin water, blijkt daar dus veel te veel suiker in te zitten. Slimpie hebben we ook altijd maar dat vind ik ook niet lekker (nasmaak is goor ook). Sapjes enz. lust ik niet..

Ik drink nu maar weer aanmaaklimo, maar lijken me teveel suikers in te zitten ook. Ik wil iets gezonders..

Wat voor smaak vitamin water had je normaal altijd?

Je kunt zelf ook gezond water met een smaakje maken.
Pak een kan met water, gooi er wat ijsklontjes in en wat fruit naar smaak en laat het even goed intrekken.

Of mix de sap van het fruit met water.

Of gooi fruit naar keuze in een ijsblokjes mal en gooi dat in je water als je een subtiele smaak wilt.[/quote]

Ik dronk (en stiekem drink ik er nu weer een :+ ) altijd framboos. Dankjewel voor je ideeen! :j Maar het fruit er gewoon weer uithalen daarna?[/quote]

Ik laat zelf het fruit altijd in de kan zitten maar laat het eventjes staan en stamp het een beetje aan zodat het sap door het water gaat.
Als er fruit in mijn glas komt smijt ik dat altijd weer terug in de kan.

Het is natuurlijk niet zo zoet als vitamin water, maar het is lekkerder dan gewoon water dus misschien een goede tussenstap?
Af en toe frisdrank of vruchtensap drinken is helemaal niet erg hoor, zolang je met mate zondigt kun je alles eten en drinken.

Geryon

Re: Veel cola drinken.. Keer veranderen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 15:23

Lijkt me wel een goede tussenstap ja!

Maar er mag echt geen stukje fruit in zittten want dat vind ik zooo goor :')

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 15:23

CLiché, maar thee zonder suiker kun je wel leren drinken hoor :j
Ik had eerst 2 zoetjes in mijn groene thee, toen eentje, daarna een halve ( :D ) en nu niets. Vind het prima te drinken, maar ik doe dat ook omdat het gezond is :+

Missschien kun je light limonade proberen? Of crystal clear..

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 15:38

Ik drink overdag eigenlijk altijd (kraan)water. Heb altijd een grote fles water in de buurt staan, want anders drink ik niets. :P Dus het is wel aangeleerd. Ik wil nu eigenlijk meestal water drinken, mensen kijken me vaak raar aan als ze vragen wat ik wil drinken en ik water zeg. :')

Bij het ontbijt en de lunch neem ik altijd pruimensiroop van Roosvicee, dat is eigenlijk voor mijn darmen, maar het is wel lekker. Zit wel veel suiker in, volgens mij.

Als ik geen water drink, drink ik vruchtensap (meestal Dubbeldrank mango & guanabana). Heb laatst wel Sourcy Vitamin Water ontdekt, maar daar hebben ze helaas geen grote flessen van.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 15:41

Ik drink altijd Crystal Clear, alle smaakjes, dus daar ben ik niet moeilijk in.
Ook Spa Rood, en als ik een feestje met mijzelf heb, mag ik aanmaaklimonade bosvruchtjes met spa rood. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 17:24

Snap niet waarom mensen zichzelf hebben aangeleerd thee met suiker te drinken.. heb het nooit gedaan en ik lust het gewoon nu ook echt niet met suiker.. :+

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 17:40

Die vent van mij gooit wel 5 klontjes in een normale kop... Das gewoon vies! Vanmorgen ontbeet hij met 2 reuzemergpijpen en die vent weegt verdorie 57kg. Hij verdient mijn dikke reet!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 17:55

Ik heb mezelf aangeleerd om alleen in het weekend cola te drinken.
En koop dan hooguit 2 blikjes.

Ook met thee mezelf geleerd zonder suiker te drinken.
Vind suiker nu in me thee ook echt zo smerig :+

Alleen in de Koffie Machiatto moet wel suiker :P

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-12 18:07

Toch best veel mensen die van de cola zijn afgestapt!!
Ben gelukkig niet de enige hihi

Strakkies zijn mn ouders mooi op vakantie dus kunnen we zelf de boodschappen doen. De dingen die ik dan lekker vind bewaar ik en kunnen ze dat voortaan meenemen.

Drink toch vaak mn thee met 1 klontje.. dat moet kunnen vind ik. Als ik zonder cola ga leven al helemaal!

De tip van de blikjes is inderdaad een goed idee! Die gaan we ook invoeren. Wel altijd het idee dat er dan meer koolzuur in zit? In zon blikje..

Tot nu toe zijn we nog steeds niet beter. Hoest een end weg en keel en oorpijn is na 4 dagen nog steeds aanwezig. Wel wat minder.
Cafeïne zorgt er ook voor dat je keelpijn erger word had ik gelezen, dus gaan we maar vanuit. Braaf aan de melk haha

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 18:17

Rebeccaa schreef:
Snap niet waarom mensen zichzelf hebben aangeleerd thee met suiker te drinken.. heb het nooit gedaan en ik lust het gewoon nu ook echt niet met suiker.. :+

ach dat is hetzelfde waarom leren mensen zich aan koffie te drinken of te roken, ook zo vies allebei maar ach ieder zijn smaak.

blikjes drinken gaan vaak wel sneller, omdat je dat vaak sneller pakt en makkelijker weg drinkt.

je zou ipv 1 klontje suiker ook 1 zoetje kunnen proberen.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 18:20

Ik heb dit dus met melk, en dan vooral heerlijk koude melk :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 18:21

Nee hoor, mijn broertje vond koffie echt heel erg lekker toen ie klein was en nog steeds dus heeft het zichzelf nooit aangeleerd :n

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 18:24

Ik drink koffie alleen met warme melk, en dan graag koffie verkeerd.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 18:29

De reden dat ik een blikje neem is dat zo fles te lang staat en er helemaal geen prik meer in zit:)
Ik drink tegenwoordig ook niet altijd zo blikje leeg.
Neem dus ook soms gewoon die mini blikjes :)

Suiker in de Thee is iets dat ik van huis mee kreeg ;)
Dan ben je niet anders meer gewend :)

Ik moet wel bekennen dat ik eigenlijk een hele slechte drinker ben.
Ik drink hooguit 3 pakken spa fruit in de week. en 1 zo pak kleine wicky pakjes op stal :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 18:34

Jeetje, de hele dag cola, dat je er niet zat van wordt :P

Geen enkele drank (ook light) is beter voor je lichaam, het beste is om water te drinken. Zelf drink ik altijd veel water, soms thee (ik drink het met zoetjes, maar bij sommige soorten is dat niet goed). Aanmaaklimonade drink ik ook wel, maar dan van Slimpie, zo min mogelijk pure suikers. Hoef je ook maar heel weinig van te gebruiken.

Als je dit lukt, zie ik niet in waarom je bij het opstap gaan geen cola-malibu zal drinken!

Het is goed dat je er zo bewust over nadenkt!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 18:39

Dit is voor mij dag 4 zonder welke frisdrank dan ook die boordevol suiker zit. De eerste 3 dagen waren echt afzien (hoofdpijn, misselijk, algeheel beroerd - ga maar eens na hoe slecht het moet zijn om zoveel last te hebben van het 'stoppen met frisdrank' := ), maar gelukkig wordt het nu makkelijker :D . Als vervanging drink ik voornamelijk water, maar ook spa & fruit. Niet de spa citroen, maar alle andere varianten wel (mijn voorkeur gaat uit naar spa lemon & cactus en spa red grapefruit). Ik doe trouwens ook geen suiker (meer) in de thee.

Ik was een hele slechte drinker (ik dronk echt veel te weinig), maar ik zet mezelf er nu echt toe aan om iig 5 halve liter flesjes water leeg te drinken per dag. (Ik zit nu net aan mijn 2e flesje, dus ik mag wel door drinken als ik het vandag ook wil redden...pfff).

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 18:41

@vikki: niet teveel water in korte tijd drinken, kun je jezelf zelfs mee vergiftigen

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 18:46

SN, ik denk (gelukkig dus maar) dat dat me ook niet gaat lukken :n . Het zal vandaag wel bij 2 flesjes blijven en voor het 2e flesje heb ik nog 2 uur om het leeg te krijgen. Hoeveel is teveel en wat is te korte tijd?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 18:56

mymy schreef:
slimpie zit toch vol zoetstoffen?
ik kan zo heel zo'n fles opdrinke ( 3 ltr en meer) het vult echt voor geen meter, en lijk er alleen maar meer dorst van te krijgen haha

Dan moet je misschien eens naar de dokter ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 19:01

phormicola schreef:
mymy schreef:
slimpie zit toch vol zoetstoffen?
ik kan zo heel zo'n fles opdrinke ( 3 ltr en meer) het vult echt voor geen meter, en lijk er alleen maar meer dorst van te krijgen haha

Dan moet je misschien eens naar de dokter ;)

Haha phormi-cola

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 19:27

Miepie77 schreef:
ik dronk ook altijd alleen maar cola, wel 2 liter per dag, hoorde al vaker dat het slecht voor je was dus toen dacht ik slim te zijn door cola light te kopen, maar dat is blijkt nog slechter, cola is immers antiroest eigenlijk, als je het in de wc gooit ontkalk je er de wc meteen mee, ben nu sinds 3 maanden van de cola afgestapt, moest mezelf echt in de winkel dwingen iets anders te pakken, maar nu gaat het prima, merk dat ik zlefs minder trek in andere zoetigheid heb doordat ik geen cola meer drink, drink nu vruchtesapjes, water en thee, voel me veel fitter

Mijn dietiste vertelde dus dat je smaakpapillen 1x in de (ongeveer) 3 maanden veranderen en zodoende wen je dus op een gegeven moment aan een andere smaak, waardoor je dat van voorheen ineens heel zoet vind.

Vandaag was ik bij mijn oma en ze deed koffie in de beker en omdat ze geen zoetjes had deed ik als vanouds 2 lepeltjes suiker erin, veel te zoet terwijl ik de koffie voorheen altijd zo dronk.

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 20:35

Jezelf een periode gunnen om te wennen helpt inderdaad heel goed! Thee eens uitproberen, je hebt zoveel verschillende soorten... Ik drink wel graag die groene thee met cranberry, als je er aan gewend bent ook goed te doen zonder suiker! Verder kan je ook een gewoon sapje nemen en evt. verdunnen met wat water ( klinkt raar, maar als je het gewend bent...) Zoetstoffen zou ik niet aan beginnen, evt. een klein beetje honing in de thee of een stevia korreltje. Verder drink ik met warm weer ook vaak water met wat citroen.

Succes! :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 01:19

Nivada schreef:
Toch best veel mensen die van de cola zijn afgestapt!!
Ben gelukkig niet de enige hihi

Strakkies zijn mn ouders mooi op vakantie dus kunnen we zelf de boodschappen doen. De dingen die ik dan lekker vind bewaar ik en kunnen ze dat voortaan meenemen.

Drink toch vaak mn thee met 1 klontje.. dat moet kunnen vind ik. Als ik zonder cola ga leven al helemaal!

De tip van de blikjes is inderdaad een goed idee! Die gaan we ook invoeren. Wel altijd het idee dat er dan meer koolzuur in zit? In zon blikje..

Tot nu toe zijn we nog steeds niet beter. Hoest een end weg en keel en oorpijn is na 4 dagen nog steeds aanwezig. Wel wat minder.
Cafeïne zorgt er ook voor dat je keelpijn erger word had ik gelezen, dus gaan we maar vanuit. Braaf aan de melk haha

Hoi geen melk drinken als je hoest ga je alleen maar meer van hoesten net als jus en appelsap thee is het beste en sap niet slijmvormend en honing in je thee