Hahaha, wat geinig dat jullie ook aan mij dachten bij de titel
Ik ben kortgeleden zelfs geinterviewd over mijn bevallingen en daaruit is een artikel ontstaan wat binnenkort wellicht ook ergens gepubliceerd wordt
Deze zou voor mijn gevoel weer prima in het rijtje passen!
Iedereen natuurlijk heel erg bedankt alvast voor de felicitaties, en de jarigen van vandaag natuurlijk ook op hun beurt gefeliciteerd! Ik zal later nog een fotootje uploaden dat jullie de nieuwe aanwinst ook kunnen bewonderen, het is een mooi kindje voor net geboren te zijn, zonder rare plekken of zwellingen of vervormingen dus dat verhoogt het trotsemamagevoel aanzienlijk
Ondertussen hebben we al 2 controles gehad en is alles tot dusver ok met hem en met mij. Ik heb zelfs nergens ook maar het kleinste krasje of scheurtje opgelopen, en dat schijnt met van die snelle bevallingen toch een uitzondering te zijn. Ik ben wel heel erg moe, maar te hyper om te slapen. Daarnaast wel fikse last van naweeen, wat ook normaal is bij een derde en daar mag ik 1000 gram Paracetamol voor pakken, wat fijn is omdat ik soms erg misselijk word van de pijn (en dan heb ik deze bevalling niet gekotst
) of ineens duizelig word met duizenden zwarte sterretjes.
Viggo is wel weer onder het zeil, die is echt aan het bijkomen nu. Hij heeft zijn tweede set kleren al aan omdat hij vruchtwater en slijmpjes over het andere pakje heeft gespuugd en na het verschonen weet ik ook waarom jongens snel verschoond moeten worden: hij pieste met een grote boog al de commode onder. Ik zit natuurlijk nog te wachten op de eerste keer dat ie in mijn gezicht piest
Het eerste kraambezoek is al geweest en ik ben een grote kraammand met pakjes voor elke dag van de kraamtijd rijker, plus een mooi groot Spaans slabje.
Leuk dat (veel van) jullie zijn naam ook leuk vinden, het was lastig om iets te vinden wat nog redelijk apart is, goed bij de andere twee paste, niet dezelfde voorletter of uitgang had om het kwikkwekenkwakeffect te voorkomen en uitspreekbaar was. Ik heb even getwijfeld omdat de associatie met Viggo Mortensen idd wel voor de hand ligt, maar ach. Tot dusver hebben mensen gevraagd of ik het heb van Viggo Waas, dus dan weer een andere associatie waar ik niet aan gedacht had. Ik vond het gewoon een mooie naam, hij is Deens en betekent 'strijder' en dat vond ik een mooie betekenis.
En lach maar met mijn badkamer ja
Het was echt onbeschrijfelijk, bij de andere bevallingen hield ik het op dat vlak echt heel beschaafd, nu zat niet alleen heel de tegelvloer onder, maar was het ook tot op ongeveer een meter hoogte omhoog gespat tegen kasten, commode en badkuip. Ronduit bizar om te zien. Ik en Viggo stonken ook als een beerput! (Vroedvrouw heel beschaafd: Dat verbeeld je je joh! Ik: Neuh, als je jezelf vind stinken, dan ben je voor anderen echt walgelijk
)
De bank is gelukkig wel schoon, daar is eerst een matrashoes over gegaan!
En een volgende komt er niet hoor, dit was echt de laatste! Ook al zei Gioya dat ze wel 100 baby's wou, ik heb toch gezegd dat ze die zelf maar moet krijgen als ze groot is
Hoewel ik iedereen een bevalling als deze gun, want het was beslist een mooie, intieme en sfeervolle bevalling.
@Bosmonster, dat valt best mee
De vorige twee bevallingen heb ik zo goed als op Bokt gedaan dus verslag achteraf is dan nog vrij normaal voor mijn doen