Abortus ... of toch houden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:42

Roselie schreef:
Als je thuis niet veilig bent denk ik dat de verwekker dicht bij je leeft?
Meid veel sterkte!

Ze zegt niet dat ze thuis niet veilig is hoor, ze zegt dat ze er liever niet op ingaat.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:42

Mensen, beseffen jullie dat het heel erg kwetsend kan zijn te zeggen dat je normaal tegen abortus bent MAAR in dit geval... En doorgaan op vragen, zelfs antwoorden suggereren, van waar de TS al heeft aangegeven ze niet te willen beantwoorden vind ik eigenlijk behoorlijk grof en ook onnodig kwetsend.

TS, meid, niemand kan voor jou een beslissing nemen. Dat mag ook niemand! Hoe moeilijk het ook is, deze beslissing moet je helemaal zelf nemen. Laat je niet opnaaien door wat ANDERE mensen vinden. Het gaat om jouw lijf en jouw leven. Ik ga dan ook niet hier verkondigen wat ik zelf zou doen, of beter gezegd, denk te zullen doen.

Ik wil wel even laten weten dat ik je steun, hoe dan ook en wat je ook beslist. Want het is een loodzware beslissing.

Oja, en laat je niet verleiden tot uitspraken waar je niet achter staat, of die je gewoon niet wil doen. Je bent niet verplicht alles openbaar te bespreken, zeker niet naar een stel internetfiguren. Hoewel sommigen de druk aardig goed kunnen opvoeren. Daarom stel ik je geen vragen. Je vertelt wat je wil vertellen, en wat je niet wil vertellen gaat ons niets aan.

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:43

ik ben ook helemaal geen voorstander van abortus,
maar het gaat hier niet om mijn mening.
ik kan alleen maar tegen je zeggen TS; heel erg veel sterkte,succes en follow your own way, follow your heart!
Laatst bijgewerkt door HarriesHorse op 23-08-12 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:44

Ik denk ook dat je beter eens via je HA met mensen kan gaan praten die hier echt ervaring mee hebben, professionele hulp, iemand die jou van A tot Z helemaal wil en kan begeleiden.. Je kan dit niet alleen meid.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:44

MADExLIEFJE schreef:
Die laatste vraag (rinske en natasha) heb ik via pb ook gekregen. Is het erg dat ik daar liever niet op inga? Sorry.

Dat is helemaal niet erg. Jij bepaald wat je hier plaatst.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:45

Jeetje meid wat moet jij wel niet doorstaan ;( . Ik heb zelf mijn dochtertje geboren moeten laten worden met 22 weken zwangerschap omdat ze niet levensvatbaar was. Als je er voor kiest om het kindje toch weg te halen(wat ik een hele normale keuze zou vinden in jouw geval), dan wil ik je daarin zeker steunen. Je mag me altijd pb-en als je vragen hebt en ik heb zelfs foto's voor je van mijn dochtertje als je je wil voorbereiden op wat er gaat komen. Als je wil dat er iemand bij je is om je te steunen als het zover is (maakt me niet uit waar je woont) dan wil ik je daar ook wel graag bij helpen, hoe gek dat nou ook mag klinken. Ik hoop dat je rust kan vinden in de beslissing die je maakt.

Sterkte meid.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:46

Ik zou niet speculeren of de verwekker wel of niet dichtbij Ts leeft, aangezien ze geen antwoord wil geven om persoonlijke redenen. Ik wens je sterkte toe. Je zal het moeilijk hebben. Ik hoop dat je de juiste beslissing voor jezelf kunt nemen, een keuze waar je achter kunt staan. Misschien kan een maatschappelijk werkster op meerdere vlakken in je leven hulp bieden. Je krijgt nogal wat op je af en kan denk ik alle steun gebruiken.

MADExLIEFJE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 21:46

mick75 schreef:
Mensen, beseffen jullie dat het heel erg kwetsend kan zijn te zeggen dat je normaal tegen abortus bent MAAR in dit geval... En doorgaan op vragen, zelfs antwoorden suggereren, van waar de TS al heeft aangegeven ze niet te willen beantwoorden vind ik eigenlijk behoorlijk grof en ook onnodig kwetsend.

TS, meid, niemand kan voor jou een beslissing nemen. Dat mag ook niemand! Hoe moeilijk het ook is, deze beslissing moet je helemaal zelf nemen. Laat je niet opnaaien door wat ANDERE mensen vinden. Het gaat om jouw lijf en jouw leven. Ik ga dan ook niet hier verkondigen wat ik zelf zou doen, of beter gezegd, denk te zullen doen.

Ik wil wel even laten weten dat ik je steun, hoe dan ook en wat je ook beslist. Want het is een loodzware beslissing.

Oja, en laat je niet verleiden tot uitspraken waar je niet achter staat, of die je gewoon niet wil doen. Je bent niet verplicht alles openbaar te bespreken, zeker niet naar een stel internetfiguren. Hoewel sommigen de druk aardig goed kunnen opvoeren. Daarom stel ik je geen vragen. Je vertelt wat je wil vertellen, en wat je niet wil vertellen gaat ons niets aan.

Bedankt voor je reactie, maar ik heb het topic (deze keer) heel bewust geopend om anderen hun mening/advies te weten (omdat ik zo twijfel) dus ik had wel kunnen verwachten dat er soms iets 'scherpere' reacties uitkwamen.
Maar dat leg ik naast me neer met het idee dat het hopelijk alleen goed bedoeld is.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:48

Wat een moeilijke keuze...
Men zegt hier wel, je gaat er later spijt van hebben dat je het hebt weg gedaan. Maar langs de andere kant, wanneer je het kind ziet zal je beelden krijgen van wat er gebeurd is.
Ik ken iemand die in soortgelijke situatie zat. Ze heeft uiteindelijk besloten het kind te houden. Helaas voor haar en het kind had ze liever een andere keuze gemaakt. Telkens wanneer ze haar kind ziet wordt ze herinnerd aan wat er gebeurd was. Haar kind heeft wel autisme daarbij. Maar zoals jij zegt is er bij jou ook een kans op een beperking. Door dat het kind autisme heeft is het voor haar extra moeilijk en wordt ze telkens weer herinnerd aan 'toen'. Zij is nu niet meer gelukkig en haar kind heeft het er ook allemaal niet gemakkelijk mee.

Daarnaast heb je zelf nog geen diploma. Als je pech hebt ga je je studies moeten onderbreken of zelfs volledig moeten stopzetten. Ga je dan wel in staat zijn om alle nodige zorgen te kunnen betalen en geven? Je zal vast hard moeten werken om voor jezelf en het kind te zorgen, wat er toe leidt dat je niet vaak zal thuis zijn. Dan moet je nog een oppas voorzien, waar je op die momenten gewoon werkt om een oppas te betalen. Stel dat het kind dan een beperking heeft, dan gaat het financieel nog krapper worden.

Als ik in jou schoenen stond zou ik voor abortus of voor adoptie kiezen. Al denk ik dat mensen die een adoptie laten doen vaak toch willen weten hoe het er achteraf mee gaat, vooral omdat er in jou geval kans op een beperking is.

Het is jou keuze, een zeer moeilijke keuze. Ale reacties over abortus kan niet ed. vind ik in dit geval erg ongepast. Iemand die door geen verantwoordelijkheid zwanger wordt en kiest voor abortus, dat vind ik niet kunnen. Maar in dit geval zou het misschien wel de beste oplossing zijn.

Volg je hart, dan kom je er wel.
Laatst bijgewerkt door Leen op 23-08-12 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:48

AngeliqueB schreef:
NatasjavE schreef:
Adoptie is een hel voor moeder en kind en moet als aller aller laatste redmiddel gezien worden.

Laat ik als moeder van 2 adoptiekinderen (en 1 buikkind) zeggen dat adoptie geen hel is! Adoptie is voor een kind de kans om op te groeien in een gezin, wanneer de geboortemoeder om welke reden dan ook geen kans ziet om zelf haar kind op te voeden. Het is net zozeer een legitieme keuze als het zelf houden of een abortus.
Welke keuze je ook maakt, je maakt hem voor je hele leven en dat van je kind..
Alledrie deze keuzes zijn volstrekt legaal en voor TS zal het een hele zware periode zijn, nu en in de nabije toekomst..

Adoptie is voor de biologische moeders ook heel erg traumatisch en geadopteerde kinderen hebben bovengemiddeld vaak problemen met hun afkomst of het gebrek aan kennis daarvan. Ik denk dat ze daarop doelde. Voor wensouders is een kindje natuurlijk fijn.

Lieve TS, wat een verschrikkelijk verhaal, ik kan je alleen maar sterkte en wijsheid wensen.

Ik zou zeggen, kies allereerst voor jezelf. Jij bent zelf ook nog een kind, jij verdient bescherming. Ik weet niet hoe jouw situatie in je gezin nu is, maar een dergelijke iets mag natuurlijk niet nog een keer gebeuren, ik hoop echt van harte dat je daaruit kunt komen of al bent.

Over abortus, ik vind het moeilijk om erover te oordelen aangezien het jou lijf is. Zwangerschap zorgt voor hormonen en dat je gevoelens krijgt voor wat er in je buik groeit, dat heeft de natuur zo geregeld. Maar de natuur kijkt niet naar de lange termijn, wat heeft dit voor invloed op jouw verdere leven? Een kind is voor altijd en kost je veel zowel emotioneel als fysiek. Het lijkt mij ontzettend zwaar om te doen (mede door de huidige omstandigheden) en het is wat mij betreft volledig legitiem om die zware taak uit te stellen tot later wanneer je deze zorg (en vreugde) kunt delen met iemand waar je echt van houd die jij hebt uitgekozen.

En TS, ik hoop dat je bij je keuze, maar ook daarna, hulp kunt vinden om dit alles te verwerken, welke beslissing je ook maakt. Wat iemand anders al mooi omschreef, er is hier geen echte goed of fout, je kunt geen foute keuze maken hier. Iemand heeft een fout gemaakt en jij moet met de gevolgen leven. Jij kunt alleen beslissen wat voor jou het beste is, het is jouw leven en ik wens ontzettend veel sterkte bij het maken van deze keuze.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:50

Het is denk ik ook wel fijn om meer ideeën en meningen te hebben in dit geval. Wat je ook doet het zal moeilijk zijn! Ene kant kan je spijt krijgen dat je het weg laat halen en aan de andere kant spijt krijgen dat je het kind ter wereld hebt laten komen. Enige wat telt is waar jij diep in je hart rust van krijgt!

Denk er gewoon nog even over en ook vooral wat voor een invloed het op de lange termijn zal hebben.

Chiave

Re: Abortus ... of toch houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:51

Lieve TS,

Ik wens je heel veel sterkte.
Je komt er wel, je kunt het, meid!

PLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:52

Volg je gevoel, niet je verstand want daar moet je de rest van je leven mee dealen. Wat je gevoel ook zegt, abortus of laten komen, dat is de enige juiste oplossing volgens mij. Overigens heb je nog een keuze en dat is het kind afstaan voor adoptie. Er zijn veel mensen in nl die graag jouw kind zouden willen opvoeden, want ik kan me voorstellen dat het voor jou heel moeilijk en confronterend zou kunnen zijn. Gezien de manier van conceptie bedoel ik. Heel veel sterkte meid, als je vragen hebt mag je me altijd pben. Ben medicus

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:53

Ik wil nog wel even kwijt dat het echt niet jouw schuld is wat er gebeurd is :(:)

En ik heb bewondering voor je dat je het hebt verteld hier en open staat voor de meningen. Want dit is ronduit een k*t situatie natuurlijk :(:)

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:54

Leen_ schreef:
Wat een moeilijke keuze...
Men zegt hier wel, je gaat er later spijt van hebben dat je het hebt weg gedaan. Maar langs de andere kant, wanneer je het kind ziet zal je beelden krijgen van wat er gebeurd is.
Ik ken iemand die in soortgelijke situatie zat. Ze heeft uiteindelijk besloten het kind te houden. Helaas voor haar en het kind had ze liever een andere keuze gemaakt. Telkens wanneer ze haar kind ziet wordt ze herinnerd aan wat er gebeurd was. Haar kind heeft wel autisme daarbij. Maar zoals jij zegt is er bij jou ook een kans op een beperking. Door dat het kind autisme heeft is het voor haar extra moeilijk en wordt ze telkens weer herinnerd aan 'toen'. Zij is nu niet meer gelukkig en haar kind heeft het er ook allemaal niet gemakkelijk mee.

Daarnaast heb je zelf nog geen diploma. Als je pech hebt ga je je studies moeten onderbreken of zelfs volledig moeten stopzetten. Ga je dan wel in staat zijn om alle nodige zorgen te kunnen betalen en geven? Je zal vast hard moeten werken om voor jezelf en het kind te zorgen, wat er toe leidt dat je niet vaak zal thuis zijn. Dan moet je nog een oppas voorzien, waar je op die momenten gewoon werkt om een oppas te betalen. Stel dat het kind dan een beperking heeft, dan gaat het financieel nog krapper worden.

Als ik in jou schoenen stond zou ik voor abortus of voor adoptie kiezen. Al denk ik dat mensen die een adoptie laten doen vaak toch willen weten hoe het er achteraf mee gaat, vooral omdat er in jou geval kans op een beperking is.

Het is jou keuze, een zeer moeilijke keuze. Ale reacties over abortus kan niet ed. vind ik in dit geval erg ongepast. Iemand die door geen verantwoordelijkheid zwanger wordt en kiest voor abortus, dat vind ik niet kunnen. Maar in dit geval zou het misschien wel de beste oplossing zijn.

Volg je hart, dan kom je er wel.

ik wil me hierbij aansluiten. maar het blijft jou keuze , jij moet doen wat jou het beste lijkt.
Heel veel sterkte

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:57

Ik zou niet weten wat je zou moeten doen maar ben geraakt door jouw verhaal. Veel veel sterkte bij het maken van de keuze en de tijd erna.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:01

TS, wat een verschrikkelijk verhaal! Ik schrik hier echt heel erg van. Ik denk dat het gewoon te moeilijk is om hier alleen over te beslissen. Ik denk dat het heel erg belangrijk is om hier op zéér korte termijn met een hulpverlener over te praten. Dat je je verhaal kwijt kunt aan iemand die er buiten staat. Iemand die jou kan helpen om goed over alle mogelijkheden en gevolgen na te denken.

Puur even over de kans op medische problemen doordat de verwekker familie is... Is er al echt door een arts verteld hoe groot dat risico werkelijk is? Misschien is het mogelijk de medische 20 weken echo vervroegd te krijgen, als je dat zou willen.

Het kindje houden... is een optie en zeker als je verwacht steun te krijgen van je ouders (broers en zussen als je die hebt). Kun je terugvallen op je ouders? Kunnen zij jou (financiële) steun geven en zorgen dat jij je opleiding toch af kan maken?
Denk jij het aan te kunnen een kindje te krijgen dat op deze manier verwekt is? Denk je dat je deze traumatische gebeurtenis los zou kunnen zien van jouw kindje? Ik heb ook geen idee hoe groot de impact op een jong volwassene is, te weten dat je voorgekomen bent uit een verkrachting.

Kun en wil je ons vertellen wie de verwekker is? Ik denk dat dit sowieso heel erg belangrijk is in je beslissing. Is het iemand die heel erg dicht bij je staat of iemand die je niet vaak ziet of hoeft te zien? Weet hij dat je zwanger bent en hoe zou hij hierop reageren denk je?

Abortus... weet je zeker dat dat in België nog mogelijk is nu? Al zal het zeker mogelijk zijn uit te wijken naar Nederland. Omdat je 18 weken bent, zal het een pittige ingreep zijn. Ben je hierover goed ingelicht? Ook weet ik zo goed als zeker dat je sowieso een nachtje zult moeten blijven. Mocht je hier voor kiezen, heb je iemand die met je mee kan? Dit zou je niet alleen moeten doen meid. Stel dat je er zeker van bent en er helemaal achter staat (wat niet wilt zeggen dat je er geen moeite mee hebt) zorg toch voor genoeg begeleiding achteraf! Zoiets gaat je niet in de koude kleren zitten.

Adoptie is een mogelijkheid, maar dit lijkt mij enorm zwaar voor zowel jou als het kindje. Ik heb het hier meerdere malen voorbij zien komen, maar ik denk dat daar echt niet te licht over nagedacht moet worden. Je gaat het kindje voelen bewegen en je hormonen en een bevalling doorstaan zullen ook veel bij je los maken. Ik denk dat een adoptie voor veel kinderen al een emotioneel iets is. Vroeg of laat zullen de meesten willen weten waarom ze ter adoptie afgestaan zijn en wie de biologische ouders zijn. Om dan de werkelijkheid te horen te krijgen, lijkt me heel pijnlijk en zwaar. En wat als het kind dan op oudere leeftijd of zoek naar zijn/haar moeder wilt?

Echt waar ik vind dit zo moeilijk en ik kan ook echt niet zeggen wat ik zou doen. Ik denk echt dat je professioneel hulp nodig hebt om alle opties en gevolgen tegen elkaar af te wegen en de keuze te maken waar jij je dan het meeste achter staat. Kun je je ouders in vertrouwen nemen? Want wat je keuze ook is, ik denk wel dat ze iets aan je zullen gaan merken. Wie weet vind je wel heel veel steun bij ze en kunnen ze jou steunen in welke keuze dan ook.

En over de toekomst. Is dit éénmalig gebeurt of meerdere keren? Ben je nu veilig voor hem en hoe zorg je ervoor dat hij niet meer in jouw buurt komt? Heb je al nagedacht over aangifte?

Wat je ook beslist, heel erg veel sterkte :(:)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:08

Abortus is in België niet meer mogelijk in ieder geval met deze termijn, behalve als het medisch gemotiveerd is dacht ik. Ik neem aan dat TS naar Nederland is geweest.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:08

Delphi schreef:
TS, wat een verschrikkelijk verhaal! Ik schrik hier echt heel erg van. Ik denk dat het gewoon te moeilijk is om hier alleen over te beslissen. Ik denk dat het heel erg belangrijk is om hier op zéér korte termijn met een hulpverlener over te praten. Dat je je verhaal kwijt kunt aan iemand die er buiten staat. Iemand die jou kan helpen om goed over alle mogelijkheden en gevolgen na te denken.

Puur even over de kans op medische problemen doordat de verwekker familie is... Is er al echt door een arts verteld hoe groot dat risico werkelijk is? Misschien is het mogelijk de medische 20 weken echo vervroegd te krijgen, als je dat zou willen.

Het kindje houden... is een optie en zeker als je verwacht steun te krijgen van je ouders (broers en zussen als je die hebt). Kun je terugvallen op je ouders? Kunnen zij jou (financiële) steun geven en zorgen dat jij je opleiding toch af kan maken?
Denk jij het aan te kunnen een kindje te krijgen dat op deze manier verwekt is? Denk je dat je deze traumatische gebeurtenis los zou kunnen zien van jouw kindje? Ik heb ook geen idee hoe groot de impact op een jong volwassene is, te weten dat je voorgekomen bent uit een verkrachting.

Kun en wil je ons vertellen wie de verwekker is? Ik denk dat dit sowieso heel erg belangrijk is in je beslissing. Is het iemand die heel erg dicht bij je staat of iemand die je niet vaak ziet of hoeft te zien? Weet hij dat je zwanger bent en hoe zou hij hierop reageren denk je?

Abortus... weet je zeker dat dat in België nog mogelijk is nu? Al zal het zeker mogelijk zijn uit te wijken naar Nederland. Omdat je 18 weken bent, zal het een pittige ingreep zijn. Ben je hierover goed ingelicht? Ook weet ik zo goed als zeker dat je sowieso een nachtje zult moeten blijven. Mocht je hier voor kiezen, heb je iemand die met je mee kan? Dit zou je niet alleen moeten doen meid. Stel dat je er zeker van bent en er helemaal achter staat (wat niet wilt zeggen dat je er geen moeite mee hebt) zorg toch voor genoeg begeleiding achteraf! Zoiets gaat je niet in de koude kleren zitten.

Adoptie is een mogelijkheid, maar dit lijkt mij enorm zwaar voor zowel jou als het kindje. Ik heb het hier meerdere malen voorbij zien komen, maar ik denk dat daar echt niet te licht over nagedacht moet worden. Je gaat het kindje voelen bewegen en je hormonen en een bevalling doorstaan zullen ook veel bij je los maken. Ik denk dat een adoptie voor veel kinderen al een emotioneel iets is. Vroeg of laat zullen de meesten willen weten waarom ze ter adoptie afgestaan zijn en wie de biologische ouders zijn. Om dan de werkelijkheid te horen te krijgen, lijkt me heel pijnlijk en zwaar. En wat als het kind dan op oudere leeftijd of zoek naar zijn/haar moeder wilt?

Echt waar ik vind dit zo moeilijk en ik kan ook echt niet zeggen wat ik zou doen. Ik denk echt dat je professioneel hulp nodig hebt om alle opties en gevolgen tegen elkaar af te wegen en de keuze te maken waar jij je dan het meeste achter staat. Kun je je ouders in vertrouwen nemen? Want wat je keuze ook is, ik denk wel dat ze iets aan je zullen gaan merken. Wie weet vind je wel heel veel steun bij ze en kunnen ze jou steunen in welke keuze dan ook.

En over de toekomst. Is dit éénmalig gebeurt of meerdere keren? Ben je nu veilig voor hem en hoe zorg je ervoor dat hij niet meer in jouw buurt komt? Heb je al nagedacht over aangifte?

Wat je ook beslist, heel erg veel sterkte :(:)

Dat is niet helemaal waar. Als het kind op tijd geboren wordt en alles gaat goed (met jou) mag je dezelfde dag nog naar huis. Mocht het wat later komen mag je altijd direct daarna vertrekken als je gezondheid dat toelaat. (bij het AMC in Amsterdam in ieder geval...) Ik begon om 09:30 met weeën opwekkers, 19:30 is ze geboren en 22:00 zaten we in de auto onderweg naar huis...
Laatst bijgewerkt door NWDynamite op 23-08-12 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:11

Ze had het over abortus niet over bevaling

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:14

NathalieW schreef:
Dat is niet helemaal waar. Als het kind op tijd geboren wordt en alles gaat goed mag je dezelfde dag nog naar huis. Mocht het wat later komen mag je altijd direct daarna vertrekken als je gezondheid dat toelaat. (bij het AMC in Amsterdam in ieder geval...) Ik begon om 09:30 met weeën opwekkers, 19:30 is ze geboren en 22:00 zaten we in de auto onderweg naar huis...

Oh het kan inderdaad goed zijn dat ik er naast zit. Sorry daarvoor. Zoals jij het nu beschrijft klinkt het idd als een poliklinische bevalling. Ik dacht dat het in een abortuskliniek wel standaard was een nachtje te moeten blijven, maar nogmaals ik kan er zeker naast zitten.

Ik weet ook niet of dit in het ziekenhuis wordt gedaan of alleen in de abortuskliniek. En ik weet ook niet wat voor medicatie en of exacte ingreep erbij zal komen kijken. Al is dit laatste niet relevant voor ons. Maar dit is wel iets dat TS van te voren goed zal moeten navragen, mocht ze deze optie kiezen. Ik denk dat het dan erg belangrijk is dat ze erg goed wordt voorgelicht over dit allemaal.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:14

@_Priscilla: Met 18 weken wordt het ook een bevalling...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:17

_Priscilla schreef:
Ze had het over abortus niet over bevaling

Met 18 weken (of later) is het een bevalling, omdat je kindje dan niet meer "gewoon" geaborteerd kan worden.
Of heb je de eerdere berichten in die topic van Nathalie niet gelezen? Die heeft een vroeggeboorte bij 22 weken meegemaakt....

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:22

Mensen wat kunnen jullie grof reageren met weet je dat het kindje nog even leeft etc..

Lees is goed .. Dit is geen vrijwillige sex geweest maar aanranding door familie.
Dus zwanger van familie het zij vader, neef broer of what ever.
Zij zal altijd door dit kindje er aan herinnerd worden..
Alles continu in haar hoofd herhaald zien worde ..
En haar aanrander gaan herkennen in het kindje..

Ik ben zwaar tegen abortus , maar er zijn uitzonderingen op de regel en daar is dit er 1 van..

Meis wees sterk je kunt het. Maak voor jou de juiste keus. Diep van binnen weet je wat de beste keus is. En doe aangifte dit mag niet nog een keer gebeuren hij moet er voor gestraft worden . Mijn pb box staat wederom voor je open

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:26

Ik denk dat wij die beslissing niet kunnen maken voor ts. We kunnen natuurlijk de feiten op een rij zetten. Maar beslissen kunnen we niet voor haar.

Net als wat al eerder is gezegd: zoek zo spoedig mogelijk goede hulp. Voor nu, maar ook voor later. Dit gaat je niet in de koude kleren zitten.