Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Ffortuna schreef:De koekjes bak ik gewoon niet meer, dat scheelt alik vind een appel in stukjes wel heerlijk, dat scheelt. En nu eet ik worteltjes als tussendoor.

)
Shanna schreef:Ik moet zeggen, bij mij slaat het aan (mag wel wat af van mezelf..)!
1 week tijd, precies 1 kilo eraf. Zonder meer te bewegen alleen beter letten op mn eten (suikergehalte ervan).
En dan heb ik van de week toch 4 dagen appeltaart gegeten (gebakken op vraag van mn vriend, en de appels moesten op.. Nja, dan gaat elke avond als desert een stukje appeltaart lekker naar binnen)
Dus door middel van :
- koekjes vervangen door rijstwafels (met bbq smaak, hmmmm!!
- zorgen dat mn maag nooit helemaal leeg is (10 uur ontbijt, 13 a 14 uur 2 broodjes of crackers, zo rond 16 uur 2 rijstwafels, 19 uur avondeten)
- gezonde versies van dingen eten dus i.p.v. witbrood een bruin/ volkoren pakken
- maximaal 2 glazen cola per dag, pas na 18 uur, rest van de dag water of thee
- als ik trek in iets heb eerst een glas thee of water, dat laten bezinken en dan kijken of ik nog steeds trek heb
- mocht dat zo zijn dan vraag ik me af of ik zin heb in een stuk fruit, indien nee dan pak ik niks en wacht ik keurig tot het tijd is voor een tussendoortje, indien ja, pak ik een stuk fruit
- optijd mn tanden poetsen (werkt echt als ik lekkere trek heb! doordat ik mn tanden dan al heb gepoetst houd ik het braaf bij water)

) Ffortuna schreef:Raponsje, is light smeerkaas dan wel goed voor je? Dat lijkt mij nou weer ongezond.... (ok, ik vind het ook vies)
Shanna schreef:Probleem met mij is dat ik absuluut geen enkele groente eet haha, dus komkommer en tomaat vallen al af. Wat sporten betreft rijd ik enkele keren per week paard waarvan 1x les per week.
Ik merk soms echt dat ik loop te zoeken naar eten, heel raar en vervelend.
Als beloning voor de rest van de dag dat je het niet doet! Shanna schreef:Ik eet mn hele leven al geen groente haha, en tijdens mn zwangerschap werd dus extra op mn bloedwaardes e.d. gelet, zijn allemaal 100% in orde (tot grote verbazing van de verloskundigen). Ik ben ook amper ziek. Verklaring van mn huisarts is dat mijn lichaam zich er volledig op ingesteld heeft en de groentes dus niet mist omdat het de belangrijke stoffen uit overige etenswaren haalt.
Ik wil inderdaad wel wat kilo's kwijt, maar heb i.c.m. mn kleine, mn werk en mn paarden geen tijd en geld om er een andere sport naast paardrijden te doen. (Ik zou graag leren dansen, maar helaas..)
gelukkig zit de sportschool op 5 minuten wandelen (korter als er geen sloot tussen had gezeten
)
Magrathea schreef:Dat is waar. Maar de oefening die jij noemt is wel licht belastend voor de gewrichten, bij een crosstrainer heb je dat minder. Maar goed, als je net als ik op 30 m2 woont heb je daar toch geen plek voorgelukkig zit de sportschool op 5 minuten wandelen (korter als er geen sloot tussen had gezeten
)
Ik heb net mijn dagboek van gisteren ingevuld. Ga proberen het netjes bij te houden, dan krijg je ook de meest nauwkeurige resultaten denk ik (over lange termijn).
Heb uitgerekend gisteren in een restaurant gegeten, stom, dan weet ik ook weer niet hoe alles bereid is enzo![]()
Ik ga ook proberen om minstens 2x per week naar Rotterdam te gaan fietsen (daar moet ik heen, volg daar een minor maar woon zelf in Delft). Is drie kwartier fietsen, prima te doen denk ik
Raponsje schreef:Op een crosstrainer heb je ook knie actie, net zoals met op en af stappen van een opstapje.
Belastend voor de gewrichten word het pas wanneer je het dagelijks een uur of 8 doet en ik kan me niet voorstellen dat iemand dat van plan is.
Magrathea schreef:Jamaar met een opstapje krijg je steeds een klap op je knie. Bij een crosstrainer heb je dat niet
Raponsje schreef:Magrathea schreef:Jamaar met een opstapje krijg je steeds een klap op je knie. Bij een crosstrainer heb je dat niet
Mensen met een knie blessure mogen hier ook niet op de cross trainer.
Op de laagste intensiteit op de cross trainer heeft geen enkel nut trouwens, je verbrand bijna meer calorien door een uur lang een boek te lezen.
Ik heb het trouwens ook over gezonde mensen die zo bijvoorbeeld thuis kunnen sporten.
Met eeb blessure moet je niet thuis sporten maar onder begeleiding.
Overigens laat ik ook mensen van ruim 120 kilo steps doen, een lichaam kan echt meer hebben dan je denkt.
Magrathea schreef:Jamaar met een opstapje krijg je steeds een klap op je knie. Bij een crosstrainer heb je dat niet
Raponsje schreef:Dan moet je wel heel erg zwaar zijn..
Iemand van 80 kilo verbrand op stand 6 zo'n 350 calorieen per 30 minuten.
Stand 1 op de cross trainer is qua verbranding te vergelijken met langzaam wandelen.
Snel wandelen verbrand meer calorieen dan stand 1 op de cross trainer.
Ga niet uit van de calorieen teller op de crosstrainer, deze kloppen 9 van de 10 keer niet.
Om het echte calorie verbruik te meten zul je er 40 a 50% vanaf moeten trekken.
Natasja91 schreef:Raponsje schreef:Dan moet je wel heel erg zwaar zijn..
Iemand van 80 kilo verbrand op stand 6 zo'n 350 calorieen per 30 minuten.
Stand 1 op de cross trainer is qua verbranding te vergelijken met langzaam wandelen.
Snel wandelen verbrand meer calorieen dan stand 1 op de cross trainer.
Ga niet uit van de calorieen teller op de crosstrainer, deze kloppen 9 van de 10 keer niet.
Om het echte calorie verbruik te meten zul je er 40 a 50% vanaf moeten trekken.
Neuh, 62 kg bij 169 lijkt me niet extreem zwaar.
Ik ga wél uit van de calorieenteller, aangezien mijn programma persoonlijk op maat is gemaakt naar aanleiding van een uitgebreide fittest.
Als ik op stand 1 aan de slag ga kan ik met een hartslag van 140 aan de gang gaan, maar ook met een hartslag van 170.
Ligt er maar net aan met welke snelheid ik werk en daar zit logischerwijze ook een verschil in aantal verbrande calorieen.