Ik hou van MIJN Hart

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 09:41

Zesiram schreef:
eroslover schreef:
Wat mooi dat je het zo voor jezelf kan opschrijven. Ik vraag me nu af of ik op de ic gegeten heb of dat ik toen even sonde kreeg, werd el vocht toegediend en ik denk dus dat ik toen niet heb gegeten die twee dagen... Maar ik heb ook echt gaten in me geheugen van die periode zo vreemd.

Ik weet het meeste nog wel gelukkig. Ik had onwijze honger op de ic. Ik heb kipkerrie met rijst en doperwtjes gegeten en daarna heeft mijn man nog een brownie voor me gehaald (ik weet het nog precies, het is al 8 jaar geleden). Vervolgens heb ik dat er natuurlijk vakkundig :r . En toen moest ik van de verpleging een beetje dimmen met eten :o

Ik weet ook nog veel wel, bij is het nog vrij vers maar ik heb toch ook wel dingen dat mijn familie mij verteld dat ik dingen dubbel heb gezegd zoals dat mijn vriend naar de kapper was geweest, dat zag ik op de ic, maar heb ik 4 dagen later opnieuw gezegd en dat van t eten op de ic geen idee, maar al het medische, de dingen verwijderen weet ik nog goed, alles moest met goed zuchten, maar wat deed dat pijn bij die drains, ik ging er zowat van hyperventileren.

MarianneV

Re: Ik hou van MIJN Hart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 08:28

Drains verwijderen was echt niet leuk, dat voelde echt heel raar...
Catheter verwijderen was ook geen pretje, moest daarna wel direct op de po

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 10:24

ff een schopje...

Ben op controle geweest laatst....bij de HA en alles ziet er nog steeds goed uit
Tis nu al bijna weer 2 jaar geleden
en dat word gevierd op 11 november

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:26

Wat fijn voor je!! Dat mag gevierd worden inderdaad :j

Ik ben vanmorgen weer bij de cardioloog geweest, er is weer bloed geprikt, een hartfilmpje gemaakt en binnenkort een echo.

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 10:35

11 november was de grote dag... en ik vier dan zeker geen Sint Maarten
We gaan lekker uit eten

Zag alles er goed uit voor de rest?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 10:35

Ze verwacht deze ronde geen gekke dingen, maar wilde dingen uitsluiten.

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 10:37

Is ook belangrijk...
Ik heb nog gevraagd naar mn hartslag...
Ik heb dus van de operatie een extra hartslag gekregen en dat wist ik, maar kreeg er meer last van, begon me al weer angstig te voelen, dacht dat het weer mis was...
Maar ik moest minder stressen en daardoor voel je die extra hartslag nog meer
Dacht even dat ik weer hartkloppingen kreeg.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:41

Ik ben van de week ook voor controle geweest en ook bij mij was alles goed. Hoef pas over een jaar terug!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 17:22

Dat zijn de betere berichten, fijn hoor!
Ik ben in 2011 voor het laatst op controle geweest en het ging zo goed dat ik pas in 2014 terug hoef. Ik ben nog nooit zo lang niet bij de cardioloog geweest!

Ik doe trouwens heartmath, dat is een ademhalings- en bewustzijnstraining, en ben gaan hardlopen. Van beide is mijn cardioloog erg gecharmeerd. Ze kunnen het niet 1 op 1 bewijzen, maar hij gelooft dat dat echt bijdraagt aan de goede conditie van mijn kleppen.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:04

goed nieuws is altijd fijn. *\o/*
mijn cardioloog is er trouwens achtergekomen wat ik heb. is ook wel fijn.

susannevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 10:36

Goed nieuws allemaal, hier morgen een jaar geleden dat ik ben geopereerd.

@zesiram, wat houdt die training precies in klinkt interessant maar wanneer je op de website kijkt zie je lappen tekst waar het voor mij nog steeds niet duidelijk is wat ze precies doen...

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 18:15

@Susanne: het is in het kort een ademhalingstraining, maar er komt veel meer bij kijken. In het begin vond ik het enorm zweverig, maar ik ben blij dat ik volgehouden heb. Door bepaalde ademhalingstechnieken aan te leren, kan je je lichamelijke processen 'tot rust' brengen. Hierdoor creëer je meer bewustzijn, mindfullness en kan je veel beter dealen met stress. Eigenlijk leer je jezelf in flow te komen, ik weet niet of je die term kent? Doordat alle lichamelijke processen op elkaar afgestemd raken, ben je zowel geestelijk als lichamelijk fitter. Ik ben bijv. ook vrij makkelijk 10 kilo kwijt geraakt, omdat ik veel beter leerde luisteren naar welke voeding mijn lichaam eigenlijk nodig had.

De trainingen zijn reteduur trouwens, maar worden voor hartpatiënten vaak vergoed via verzekering. De techniek heeft wetenschappelijk bewezen positief effect op hartpatiënten (letterlijk, doordat de kans op bijv. herhaling van een hartaanval veel kleiner wordt en ook op hoe mensen met hun hartkwaal om kunnen gaan). Ik heb het geluk dat ik een werkgever heb gehad die me de kans geef dit traject te volgen voor mijn managementskills. Die werkgever heb ik inmiddels niet meer, maar ik ben er mee doorgegaan en ondertussen is mijn cardioloog ook enthousiast :D

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 18:38

Okee ik meld me hier ook weer. Ik heb alleen een keer gereageerd en meegelezen maar inmiddels ga ik jullie voorbeeld volgen blijkt.
Ik was 5 jaar toen ik geopereerd werd aan een "gaatje in mijn hart" heb dus een nieuw tussenschot tussen de kamers. Want hoe groter ik werd hoe groter het gaatje werd. Nu heb ik lang geleefd zonder controles enzo, was niet meer nodig vanaf een jaar of 10. Ik heb mijn groot rijbewijs gehaald en moest dus eind 2008 mijn rijbewijs verlengen. Dan moet je een keuring ondergaan.. affin balletje gaan rollen want de keuringsarts vertrouwde het niet en ik moest dus voor mijn rijbewijs ook een cardioloog bezoeken.
Lang verhaal kort te maken, mijn aortaklep doet niet wat ie moet doen, ik heb nog maar 1 luie lip/rib van de 3. Vandaag dus dejaarlijkse controle gehad en de boel is in werking gezet, ik moet een nieuwe klep. 28 jan een hartkatheterisatie en dan wachten op een oproep. Ik ben 43, moeder van 4 kids en al sinds tijden niet vooruit te branden. Maar ook vreselijk bang en tegelijk hoopvol. Dat ik nu weer eens spontaan ga rijden in plaats van K het moet weer... Ik heb ook fibromyalgie en ik schoof dus allerij kwaaltjes af op de fibro. Maar hopenlijk is het meerendeel van die kwaaltjes dus van mijn werkeloze klep ;)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 11:17

Heftig Pipo! Spannend!
Hoe lang duurt de revalidatie ongeveer?

Ik heb een kunsthartklep, mijn mitralis klep is vervangen voor een mechanische en ik zal ook een keer opnieuw moeten. Ik hoop dat het nog 5 jaar mag duren..
Mijn hart is te groot voor mijn klep, ik kreeg hem toen ik 6 was en nu ben ik 20 en dus flink gegroeid :+
Dus de druk achter mijn klep is best groot.

Ik heb in december een operatie laten doen aan mijn voeten in een ander ziekenhuis.
Mijn cardioloog was daar absoluut niet blij mee, ik moest toen stoppen met de medicijnen en hij zei dat ik net zo goed dood had kunnen zijn.
Dat kwam wel even binnen..
Gelukkig is alles goed gegaan!

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 11:20

Jeetje Pipo.. Heftig

Mijn controle staat dit jaar weer in de planning
en toch heb ik soms het idee dat ik nog neit helemaal oke ben.
Het lijkt nog steeds alsof ik hartkloppingen heb
We wachten het wel weer af

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 11:35

Ik weet niet hoelang zoiets duurt. Ik moet nog meer gesprekken hebben. Ik loop over van de vragen. Ook stomme onbelangrijke :D zoals maken ze hetzelfde litteken open enzo want anderd heb ik straks een vreselijk groot kruis op mijn borst. De 1e is namenlijk onder mijn borsten van links naar rechts (of andersom)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 17:11

Morgen is de katheterisatie, pff spannend en eng.. Maarja, wat moet dat moet. Ik ben bang, nieuwschierig en ik stuiter. Ohh wat zie ik er tegenop! Ik ben namenlijk een grote meid die heeeeel erg bang is voor naalden :o Maar goed, we zien wel.

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 18:21

Jeetje dat gaat snel al zeg

en ik ken het gevoel... Komt helemaal goed

Ik zal een kaarsje voor je aansteken :(:)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 02:54

Nou ik ben zo aan de beurt! duimen jullie even mee?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 03:15

Ikke wel in elk geval !!

Hou je goed, meid :(:)

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 14:51

duimt mee

Komt goed meid, we denken aan je

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:52

ik duim ook voor je mee!

susannevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:52

Succes!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 03:12

dank allen! Ik ben afgelopen dinsdag dus geopereerd (7 uur) en ik ben gistermiddag op eigen aanvraag thuis gekomen. Uiteraard doet alles nog flink zeer en mag je nog niets, maar goed ik ben weer thuis!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 07:10

Dat is fijn om te lezen, pipo !

Er gaat toch niks boven je eigen bedje en je eigen omgeving :+:
Lekker af en toe even naar buiten, doet je meer goed dan zo'n ziekenhuis !

Hoe voel je je verder ?