Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Droomster schreef:Ik ben ook het type dat nooit dorst heeft en vergeet te drinken. In mijn tijd van de middelbare school dronk ik hooguit 0.5 liter. Ik ben toen gaan proberen meer te drinken en daar ook echt aan te denken in de vorm van water drinken. Maar water is dus iets wat ik echt heel slecht weg krijg. Na 1 glas water, zit ik zo ongeveer de halve dag vol (qua dorst).
Nu probeer ik meer te drinken in dingen die ik snel weg krijg, bijvoorbeeld limonade met prik krijg ik ook slecht weg. Dus ik heb heel veel dingen geprobeerd & kom tot nu toe tot crystal clear, limonadesiroop (met water), sapjes, af en toe een beetje melk. Dit zijn dingen die ik zonder 'dorstgevoel' nog wel weg krijg. Daarbij haal ik af en toe fruitmelk van campina en dat is het enige waarvan ik werkelijk 1liter achter elkaar weg zou kunnen krijgen![]()
Maar probeer eraan te denken & schenk dan dus iets in dat je zonder dorstgevoel weg kan krijgen. Iedereen roept wel altijd drink een glas water, maar dat krijg ik dus echt alleen weg als ik 's zomers sterf van de dorst & het dan ijskoud is.
En verplicht jezelf te drinken, ik nam bij mijn ontbijt/lunch/avondeten nooit te drinken. Nu pak ik dan een glas met 1 v.d. bovenstaande dingen en ga dan pas mijn ontbijt klaarmaken, zodat ik niet vergeet überhaupt drinken te pakken![]()
Hele dagen niet drinken is echt wel heel ongezond. Dat is vragen om gezondheidsproblemen..
of hoe moet. K dat voor me zien? Tiggs schreef:Drie dagen niet drinken?
Je bent 14, drinken jullie nooit gezellig met het gezin wat? Koffie/thee/limonade?

verootjoo schreef:Droomster schreef:Ik ben ook het type dat nooit dorst heeft en vergeet te drinken. In mijn tijd van de middelbare school dronk ik hooguit 0.5 liter. Ik ben toen gaan proberen meer te drinken en daar ook echt aan te denken in de vorm van water drinken. Maar water is dus iets wat ik echt heel slecht weg krijg. Na 1 glas water, zit ik zo ongeveer de halve dag vol (qua dorst).
Hoezo krijg je dat niet weg? Je doet toch gewoon je mond open en giet het erin?of hoe moet. K dat voor me zien?

Nickas schreef:Waarom naar de dokter?
Gewoon jezelf 'dwingen' af en toe een groot glas water te drinken. Direct bij het opstaan/ontbijt, waterflesje mee als je op stap gaat en zorgen dat die leegkomt... Tussendoor als je er aan denkt een glas water nemen...
Je lichaam heeft vocht nodig. Dat jij het niet drinkt, daar kan een dokter niets mee...
Naar de dokter omdat je niet drinkt lijkt me ook niet nodig, je moet gewoon drinken!
). Heb nu flesjes water die op moeten en pak bij iedere maaltijd een glas. Gewoon een kwestie van jezelf aanwennen..
verootjoo schreef:Hoezo krijg je dat niet weg? Je doet toch gewoon je mond open en giet het erin?of hoe moet. K dat voor me zien?
Ik heb overigens hetzelfde met limonadesiroop die aangelengd is met water