Ik heb bijna nooit dorst dus ik drink niet!?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nirvana_

Re: Ik heb bijna nooit dorst dus ik drink niet!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 15:10

Gewoon jezelf aanwennen meer te gaan drinken. Als je weg gaat, flesje mee, en zet 'm in het zicht. Fles (1 of 1,5 liter) op je kamer. Bij ochtend, lunch en avondeten een glas. 's Avonds voor de tv een glas.

Als je eenmaal meer drinkt, zul je ook merken dat je sneller dorst krijgt als je die hoeveelheid een keer niet haalt of vergeet.

Je kan heel goed aan je urine zien inderdaad of je genoeg gedronken hebt; hoe donkerder de urine, hoe meer je moet gaan drinken. Als je echt genoeg gedronken hebt is lijkt de urine bijna op water.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 16:22

Ik drink ook te weinig, altijd al gedaan. Twee of drie koppen koffie was al veel. Maar ik merkte het idd aan de urine, die was echt te geconcentreerd, dus nu probeer ik erop te letten gewoon wat te pakken. Dorst heb ik idd niet, het moet een gewoonte worden.

Heb laatst wel een keer dorst gehad: over de hele dag 1 kop koffie, en 's avonds priveles: hele dag 30 graden ofzo.. Toen ook meteen goed gedronken, maar het was eigelijk al te laat dus.

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 16:26

Ik ben ook het type dat nooit dorst heeft en vergeet te drinken. In mijn tijd van de middelbare school dronk ik hooguit 0.5 liter. Ik ben toen gaan proberen meer te drinken en daar ook echt aan te denken in de vorm van water drinken. Maar water is dus iets wat ik echt heel slecht weg krijg. Na 1 glas water, zit ik zo ongeveer de halve dag vol (qua dorst).

Nu probeer ik meer te drinken in dingen die ik snel weg krijg, bijvoorbeeld limonade met prik krijg ik ook slecht weg. Dus ik heb heel veel dingen geprobeerd & kom tot nu toe tot crystal clear, limonadesiroop (met water), sapjes, af en toe een beetje melk. Dit zijn dingen die ik zonder 'dorstgevoel' nog wel weg krijg. Daarbij haal ik af en toe fruitmelk van campina en dat is het enige waarvan ik werkelijk 1liter achter elkaar weg zou kunnen krijgen :+

Maar probeer eraan te denken & schenk dan dus iets in dat je zonder dorstgevoel weg kan krijgen. Iedereen roept wel altijd drink een glas water, maar dat krijg ik dus echt alleen weg als ik 's zomers sterf van de dorst & het dan ijskoud is.
En verplicht jezelf te drinken, ik nam bij mijn ontbijt/lunch/avondeten nooit te drinken. Nu pak ik dan een glas met 1 v.d. bovenstaande dingen en ga dan pas mijn ontbijt klaarmaken, zodat ik niet vergeet überhaupt drinken te pakken :Y)

Hele dagen niet drinken is echt wel heel ongezond. Dat is vragen om gezondheidsproblemen.. -O-

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:40

Ik vergeet vaak gewoon te drinken..
's ochtends voor ik weg ga en klein glas met water,
Als ik aankom op het werk bekertje koffie en in de 3 pauzes ook 1 bekertje koffie.
Meestal als ik dan thuis kom denk ik er ook niet aan en dan denk ik om 8u pas hee ik heb verder nog niets gedronken..
Gewoonweg omdat ik er niet aan denk omdat ik het niet merk.
Als ik in de middag een keer vrij ben drink ik vanaf de 1e pauze tot een uur of 6 niks omdat ik het dus vergeet..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:55

Droomster schreef:
Ik ben ook het type dat nooit dorst heeft en vergeet te drinken. In mijn tijd van de middelbare school dronk ik hooguit 0.5 liter. Ik ben toen gaan proberen meer te drinken en daar ook echt aan te denken in de vorm van water drinken. Maar water is dus iets wat ik echt heel slecht weg krijg. Na 1 glas water, zit ik zo ongeveer de halve dag vol (qua dorst).

Nu probeer ik meer te drinken in dingen die ik snel weg krijg, bijvoorbeeld limonade met prik krijg ik ook slecht weg. Dus ik heb heel veel dingen geprobeerd & kom tot nu toe tot crystal clear, limonadesiroop (met water), sapjes, af en toe een beetje melk. Dit zijn dingen die ik zonder 'dorstgevoel' nog wel weg krijg. Daarbij haal ik af en toe fruitmelk van campina en dat is het enige waarvan ik werkelijk 1liter achter elkaar weg zou kunnen krijgen :+

Maar probeer eraan te denken & schenk dan dus iets in dat je zonder dorstgevoel weg kan krijgen. Iedereen roept wel altijd drink een glas water, maar dat krijg ik dus echt alleen weg als ik 's zomers sterf van de dorst & het dan ijskoud is.
En verplicht jezelf te drinken, ik nam bij mijn ontbijt/lunch/avondeten nooit te drinken. Nu pak ik dan een glas met 1 v.d. bovenstaande dingen en ga dan pas mijn ontbijt klaarmaken, zodat ik niet vergeet überhaupt drinken te pakken :Y)

Hele dagen niet drinken is echt wel heel ongezond. Dat is vragen om gezondheidsproblemen.. -O-

Hoezo krijg je dat niet weg? Je doet toch gewoon je mond open en giet het erin? :') of hoe moet. K dat voor me zien?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:06

Was het maar zo makkelijk, af en toe drink ik ook omdat ik MOET drinken maar dan heb ik het eerste half uur het gevoel dat het er net zo hard weer uit zal komen, geloof me dat is niet fijn.
Meestal doe ik dan een slokje per keer verdeeld over een paar uur dan wil het redelijk.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:49

Drie dagen niet drinken?
Je bent 14, drinken jullie nooit gezellig met het gezin wat? Koffie/thee/limonade?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:11

Tiggs schreef:
Drie dagen niet drinken?
Je bent 14, drinken jullie nooit gezellig met het gezin wat? Koffie/thee/limonade?

Ja dat vraag ik me ook af, beetje vreemd. Of tijdens het avondeten neem je toch meestal ook wel een glas drinken?
En ik heb ook nog geen antwoord gehoord op hoe je urine eruit ziet en als je een dag niet drinkt, hoef je ook niet te plassen?
Doet het dan geen pijn bij het plassen? Als ik een keer iets te weinig drink voel ik dat gelijk.. Misschien speelt het mee dat ik maar 1 nier heb dat weet ik niet.
Maar ik vind het toch vreemd hoor dat je lichaam niet naar vocht vraagt..

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 22:28

Jeetje wat zijn er een hoop mensen die dit hebben zeg, dacht dat het weer een rariteitje van mij was maar valt weer mee dus :P
Ik heb het altijd wel makkelijk gevonden om weinig te drinken, zo hoef je dus ook maar heel weinig naar het toilet, maar kwam er door de jaren heen wel achter dat het idd niet zo gezond is om weinig te drinken.
Vind het wel apart dat ik meerdere malen buikpijn als symptoom voorbij heb zien komen, ik heb daar echt geen last van, maar ik krijg juist nog eerder drukkende koppijn als dat ik dorst heb, heel vreemd.
Ik vraag me wel af hoe het komt dat je geen duidelijke signalen krijgt dat je dorst heb, zou het met andere factoren te maken hebben?

Zoals al eerder gezegd is, ben ik het er mee eens dat je het jezelf kan aanleren. Schrijf desnoods notities en hang ze op hier en daar. Het helpt mij echt om gewoon een glas water op m'n bureau te zetten als ik bv. huiswerk maak. Staat het glas water er niet, heb ik ook geen behoefte eraan, maar staat het er dan is het toch vaak binnen enkele uren wel op, ff gewoon maken :)

verootjoo schreef:
Droomster schreef:

Hoezo krijg je dat niet weg? Je doet toch gewoon je mond open en giet het erin? :') of hoe moet. K dat voor me zien?

Ik snap denk ik wel wat je bedoeld met het niet weg krijgen. Het lijkt wel of je na een slokje al voldaan bent alsof je al een liter op heb zeg maar. Ik verslik me dan ook erg vaak, maar gewoon ff de rust ervoor nemen, dan is het wel te doen :)

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 22:42

Geen dorst dus drink ik niet?
Wat is dat voor onzin? Je drinkt niet omdat je dorst hem maar om jou lichaam goed te houden,.. Ik dronk ook niet genoeg maar zéker meer dan jij. Ik zat compleet onder de nierstenen waardoor er nu 1 nog maar voor 30% functioneerd. Ik moet nu 3 LITER water per dag drinken..
Drinken is echt heel belangrijk! :j

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 22:45

Ik heb net eens even voor de lol gemeten hoeveel ik drink per dag. 1,3 liter MINIMAAL dus zeg maar in de winter of op koude dagen. Is dit nog te weinig? (voor iemand die 1 nier heeft?)
Lijkt me niet zo chill om later pas achter te komen en eerst niks te merken...

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 06:37

Nickas schreef:
Waarom naar de dokter?
Gewoon jezelf 'dwingen' af en toe een groot glas water te drinken. Direct bij het opstaan/ontbijt, waterflesje mee als je op stap gaat en zorgen dat die leegkomt... Tussendoor als je er aan denkt een glas water nemen...
Je lichaam heeft vocht nodig. Dat jij het niet drinkt, daar kan een dokter niets mee...

Mee eens gewoon wel gaan drinken

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 07:14

Ik ben ook niet zon drinker. Ik kan ook met 1 glas drinken doen de hele dag.
Het is namelijk echt zo dat als je geen dorst hebt denk je er ook niet aan.
Ik probeer mezelf er wel aan te wennen meer te drinken. Maar als ik echt mijn best doe komt ik hooguit aan een liter per dag.

Ik ga het topic eens even goed doorlezen. ;)

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 08:55

Als je eten met veel vocht eet (fruit, komkommer, yoghurt, etc) houd je dat best een paar dagen uit, maar gezond is het niet.
Je moet ook niet pas gaan drinken als je dorst hebt, wat is dat nou voor iets raars :? Naar de dokter omdat je niet drinkt lijkt me ook niet nodig, je moet gewoon drinken!

Ik heb ook niet zo vaak dorst, kan op een drukke dag op mijn werk gerust de hele dag doorgaan zonder iets te drinken (of te eten, dat merk ik pas op als ik m'n buik hoor :+ ). Heb nu flesjes water die op moeten en pak bij iedere maaltijd een glas. Gewoon een kwestie van jezelf aanwennen..

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 12:11

Ik ben ook zo 1, ik heb mezelf gewoon geleerd om regelmatig drinken te pakken.

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 14:56

zorg gewoon dat er ook drinken op stal is ;)

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 19:11

verootjoo schreef:

Inderdaad in de vorm dat ik na 1 slok al het gevoel heb genoeg gedronken te hebben en bij iedere latere slok ga ik kokhalzen :') Ik heb overigens hetzelfde met limonadesiroop die aangelengd is met water -O-

Ik & water = :n