[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Unoo

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 14:19

Ik ben van plan om voordat school begint een paar gekleurde plukken in mijn haar te verven. Geen dipdye idee, maar gewoon onder de eerste laag van mijn haar een paar donkergroene en donkerblauwe plukken..

Het probleem is meer dat ik mijn haar weer moet verven omdat er wel wat uitgroei is, maar ik weet niet welke kleur :') Heb er nu een roodachtige/goudachtige kleur in (danku zon :') ) maar geen idee wat ik nu wil... Of ik het nou iets lichterbruin moet verven of weer een stuk donkerder, iemand ideeën?

Foto's van mijn haar staan een paar pagina's terug :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 14:41

Ik zou lichtbruin doen, bij donkerder heb je de kans dat de fellere (groene/blauwe) verf niet mooi pakt.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 15:23

Hm, ja daar zat ik ook eerder over te denken. En dan doe ik gewoon de puntjes van mijn lok en een paar plukjes donkerder verven. Wat een keuzes :')

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 17:08

Maar als je lichtbruin haar heb dan pakt groen of blauw toch niet? Dacht dat het echt licht moet zijn

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 17:09

MightyJoe schreef:
Heeft iemand hier ervaring met La riche directions? k heb een roze dip dye en ben benieuwd of het er volledig weer uit gaat op niet gebleekt haar :)

Ik verwacht nog steeds mijn pakketje, heb je ook bij sveonhaircare.nl besteld?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 17:10

Uh nee ebay :P Hoeveel heb jij betaald? Naar mijn idee had ik beetje verder moeten kijken want heb ze goedkoper gezien :P

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 17:12

Het kan grauw worden (je haar) maar volgensmij gaat dit er wel volledig uit na een poosje.
Ik heb wel geleerd dat als je het mooi wilt houden, je een klodder van je directions bij je conditioner moet doen onder de douche, even intrekken en dan blijft de kleur mooier. (Ik weet alleen niet meer of ik dat nu uit dit topic had gehaald of niet :o )

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 17:15

MightyJoe schreef:
Uh nee ebay :P Hoeveel heb jij betaald? Naar mijn idee had ik beetje verder moeten kijken want heb ze goedkoper gezien :P

6,95 p.s :))

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 17:22

MightyJoe schreef:
Maar als je lichtbruin haar heb dan pakt groen of blauw toch niet? Dacht dat het echt licht moet zijn

Daarom bleek ik ook de plukjes waar ik een kleur in ga gooien eerst, anders pakt het inderdaad heel moeilijk.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 20:00

mlc schreef:
Het kan grauw worden (je haar) maar volgensmij gaat dit er wel volledig uit na een poosje.
Ik heb wel geleerd dat als je het mooi wilt houden, je een klodder van je directions bij je conditioner moet doen onder de douche, even intrekken en dan blijft de kleur mooier. (Ik weet alleen niet meer of ik dat nu uit dit topic had gehaald of niet :o )

jaa dat klopt met die condtioner :j Alleen ik wil het er op een duur ooit wel helemaal uit hebben haha! In de winter wil ik namelijk geen knal roze dip dye :D

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 20:00

lifeofmarit schreef:
MightyJoe schreef:

6,95 p.s :))

Ah oke! En dan komt er nog wel verzendkosten over zeker? Ik had geloof ik voor 8 euro inclusief een potje. :j

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 16:53

Heeft iemand van jullie wel eens Syoss hazelnootbruin geprobeerd?
Ik wil graag mijn haar in die kleur, maar ben momenteel middenblond. Ik heb al donkerblond gekocht, zodat ik die eerst neem en daarna wil ik dan bruin proberen, anders was ik bang dat het groen werd :+

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 17:17

En ik wil morgen mijn haren verven, maar het is nu al aardig vet. Is het dan verstandiger om het vandaag nog te wassen of maakt het niet uit als mijn haar vet is?

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 18:04

Donkerblond van Syoss is wel een mooie kleur, en volgens mij kan je er gewoon met bruin over heen.

Bij blonderen kan het beter vet zijn, maar bij gewoon verven weet ik niet of de verf dan goed hecht. Zoek anders internet even af, je kunt vast wel wat vinden.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 18:20

De verf pakt beter in pasgewassen haar, tenminste dat was wat mijn kapster zei. En dat is ook waarom ze altijd eerst je haar wassen in een kapsalon als je daar je haar verft.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 20:26

Ja, in mijn gebruiksaanwijzing staat dat het op ongewassen haar moet en dat zegt mijn kapster ook altijd. Maar of vet haar ook onder 'ongewassen' staat vraag ik me af :+
Volgens mij verschillen de meningen nogal. Ik heb eens zitten googlen en de een zegt dat je het moet wassen en de ander zegt van niet. De een zegt dat als het donkerder gaat, je je haren daarvoor moet wassen en weer de ander is het daar niet mee eens. Ofwel, niemand weet het echt volgens mij.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 11:40

Davinia_ schreef:
Ja, in mijn gebruiksaanwijzing staat dat het op ongewassen haar moet en dat zegt mijn kapster ook altijd. Maar of vet haar ook onder 'ongewassen' staat vraag ik me af :+
Volgens mij verschillen de meningen nogal. Ik heb eens zitten googlen en de een zegt dat je het moet wassen en de ander zegt van niet. De een zegt dat als het donkerder gaat, je je haren daarvoor moet wassen en weer de ander is het daar niet mee eens. Ofwel, niemand weet het echt volgens mij.

Ik doe het altijd gewoon in ongewassen haar, mijn haar is na een dag weer vet, dus ik doe het altijd in vet haar.

Afgelopen week had ik met een vriendin bedacht dat we onze haren blond zouden gaan verven. We hadden namelijk allebei uitgroei.
Beide hebben we donkerblond/bruin haar van onszelf, mijn geverfde haar was een slagje lichter.
Mijn vriendin had haar haar rood/bruin geverfd en had dus ook uitgroei.
Zou gezegd zo gedaan, verf gekocht.

Toen kwam mijn vriendin bij mij, met haar geverfde haar, maar nu heeft ze een streep in haar haar zitten, want het rode is niet blond geworden :').
Eigenlijk was ik bang dat mij hetzelfde gebeuren zou, maar heb het toch gedaan.
En het is gelukt *\o/* .

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 11:44

Ik heb nooit verschil gemerkt met vet of niet vet haar :') Denk dat het weinig uitmaakt..
maar ik ga toch niet eerst mijn haren wassen en dan vervolgens haarkleuring erin doen en dan weer wassen? :=

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:05

Mijn haar heeft niet zo heel goed gepakt, maar dat kan ook komen doordat ik het alleen heb gedaan ipv iemand het hebt laten doen. Maar het is wel mooi geworden. Weet nu ook zeker dat ik het bruin wil verven, kan dan ook niet wachten := Denk dat ik het over weekje of 2/3 ga doen. Is wel niet zo goed voor mijn haar, maar ach, voor die ene keer kan het niet zoveel kwaad denk ik.

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 15:45

Handig dit topic zeg!
Ik heb even een vraag aan jullie.
Ik heb van mezelf best wat krullen, maar het enige probleem: Ze kunnen nogal pluizen! Weten jullie een goed middel hiertegen, wat ervoor zorgt dat de pluis weggaat, maar dat het ook niet al te vet of had wordt?? Heb al verschillende dingen geprobeerd, maar heb het ultieme wondermiddel nog niet gevonden...

Thanks!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 15:50

Cowboy Magic! Jaaaa die voor je paard ja. Werkt goed! :D

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 16:10

Jildau schreef:
Cowboy Magic! Jaaaa die voor je paard ja. Werkt goed! :D

Haha ruikt dat dan ook nog een beetje lekker?? :P

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 17:23

Volgens mij zijn er een hele hoop bokkers die CM voor zichzelf gebruiken :p
Heb alleen geen idee hoe t ruikt, en volgens mij is t best duur of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 17:43

Ik ben van plan het deze kleur te doen:
Afbeelding

Aangezien ik het niet knalrood wil, maar wel een beeetje donker, maar niet té. :+ Kan iemand me zeggen of dit goed gaat uitpakken als ik deze foto laat zien aan mijn kapper?

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 17:54

Manegepaard schreef:
Ik ben van plan het deze kleur te doen:
*foto*

Aangezien ik het niet knalrood wil, maar wel een beeetje donker, maar niet té. :+ Kan iemand me zeggen of dit goed gaat uitpakken als ik deze foto laat zien aan mijn kapper?

Het zal je wel leuk staan denk ik!!