Hardlopen, wie nog meer? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veirl

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 08:40

Zo, even een uurtje wachten en dan ga ik voor de tweede keer. :D

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 09:21

lillytjuh schreef:
Ik wilde vanavond nog een rondje maar bleef het warm houden dus ff gewandeld! Nu net uit bad en een bikini pas sessie gedaan.... Word er niet blij van! Broekjes passen allemaal nog maar de cups zijn allemaal te klein geworden! Grrr vrijdag avond maar eens naar de lingerie winkel voor bikini en nieuwe bh's (laatste heb ik ook maar 3 die nog passen)

Ik heb 't altijd eerder andersom :Y)
Afbeelding

Goed bezig verder iedereen! Ik geef m'n schenen nog een daagje vrij, ga donderdag weer rustig aan een rondje doen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 09:22

Ik ben net terug van les 5, ging echt onwijs gemakkelijk! Ondanks de warmte!
Heb me wel de pleuris gezweten, maar weer een paar stappen vooruit gedaan, weer omhoog in km/h. Zo maar wel eventjes douchen, poe warm hoor :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 09:22

Kasmir schreef:
lillytjuh schreef:
Ik wilde vanavond nog een rondje maar bleef het warm houden dus ff gewandeld! Nu net uit bad en een bikini pas sessie gedaan.... Word er niet blij van! Broekjes passen allemaal nog maar de cups zijn allemaal te klein geworden! Grrr vrijdag avond maar eens naar de lingerie winkel voor bikini en nieuwe bh's (laatste heb ik ook maar 3 die nog passen)

Ik heb 't altijd eerder andersom :Y)
[ Afbeelding ]

Goed bezig verder iedereen! Ik geef m'n schenen nog een daagje vrij, ga donderdag weer rustig aan een rondje doen.

OOOOOOOOOOOOH DIE IS LEEEEEEEEEEEUK _/-\o_

Sharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 09:37

Lopen jullie allemaal voor vetverbranding of conditie?

Bij mij is het eigenlijk voor vetverbranding en versteviging. (en, ok, conditie is ook mooi meegenomen ;-)).

Ik ben vorig jaar 15 kilo afgevallen en ik ben tot nu toe nog blijf ik goed op gewicht maar de laatste weken heb ik toch terug iets meer spekjes.. en ik zie het dieëten niet zo goed zitten op dit moment + ik heb wat tijd voor mezelf nodig dus we gaan lopen :D

Sharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 09:39

Sharitje schreef:

Bij mij is het eigenlijk voor vetverbranding en versteviging. (en, ok, conditie is ook mooi meegenomen ;-)).

Ik ben vorig jaar 15 kilo afgevallen en ik ben tot nu toe nog blijf ik goed op gewicht maar de laatste weken heb ik toch terug iets meer spekjes.. en ik zie het dieëten niet zo goed zitten op dit moment + ik heb wat tijd voor mezelf nodig dus we gaan lopen :D

edit: Oh ja, bedankt voor de linkjes, ik ga ze deze avond downloaden en op iphone zetten *\o/*

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 09:42

Voor mij beide, ik voel me gewoon niet lekker als ik niet kan hardlopen en dat heeft zowel met conditie verlies te maken als met het feit dat ik dichtslib als ik niet hardloop haha.
Maar om wat af te vallen en ook echt strakker te worden doe ik er ook wat krachttraining naast, daar ben ik nog niet zo lang mee bezig maar dat doe ik wel echt om wat strakker te worden, wat meer zoals ik het wil x).

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 09:44

Hallo, ik ben druk bezig met poging zoveel van STR. Gister les 1 gehad en die ging verbazingwekkend goed. In oktober wil ik de 4 mijl van Groningen lopen dus ik móet nu ook wel. Naast STR ben ik elke dag een online workout (30 day shred) aan het doen. Merk wel dat het op die manier een leuke combinatie is. Ik sport om wat strakker te worden en om mijn conditie te verbeteren :)

Sharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 09:47

kasmir: ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt... ik heb momenteel zo iets van "pffff" elke avond...
thuis komen, stallen mesten, honden uitlaten, koken, afwassen, opruimen, huishouden... af en toe eens rijden als de tijd het nog toelaat... en dit elke dag hetzelfde.
Heb echt iets nodig voor mezelf, een half uurtje muziek en enkel mij! (zonder egoïstisch te willen klinken hoor ;-))

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 09:58

Hallo mag ik ook meekletsen hier? :)

Ik ben april/mei begonnen met hardlopen, STR, en tot les 5 gekomen. Ik wilde gaan hardlopen om conditie te kweken. Ik ben al jaren moe namelijk, sinds m'n pfeiffer. Kon het stempeltje 'chronisch vermoeid' niet accepteren, en vermoedde dat mijn muggenconditie daar mee te maken heeft. Dus hardloopschoenen, mooi pakkie, en gaan... Maar veel te hard gaan lopen, zere schenen..... Nouja ging nog wel, tot les 5. Die liep ik 's ochtends.
Ik kan dus absoluut niet in de ochtend lopen, mijn spieren werken dan zo enorm tégen!! Daarna een week zere schenen gehad.. Toen dat over was wilde ik weer gaan beginnen, maar door een rodeo van m'n paard wéér pijn.. Dus toen de handdoek in de ring gegooid

Ik liep toen 3x in de week...

Nu ben ik een paar weken geleden weer begonnen.. En loop nu 1 à 2x in de week en ik ben bij les 6 inmiddels zonder pijn!! Een PR'etje haha.
Ik loop de helft van m'n tempo toen haha.. dat scheelt een hoop zeg!!!
Soms als het lekker voelt dan kan het iets omhoog, zo niet, lekker op gemakkie..

Prio 1 is dus absoluut conditie verbeteren en hopen dat ik me daardoor minder moe/fitter voel.
Maar doe ook buikspieroefeningen erbij om wat strakker te worden :)

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:05

Sharitje: Klinkt niet eens een klein beetje egoïstisch maar hartstikke logisch :j Ik kan enorm genieten van mijn alleen-tijd :j.

marionnnn: Schenen mag je mij een handje schudden, ik heb ook doorgelopen met die zere schenen (shin splints) tot ik op een gegeven moment geen pas meer kon rennen zonder dat het vanaf mijn knieën tot mijn voeten pijn deed. Echt enorm stom, zit nu bij een fysio en ben sinds kort weer heel rustig aan het opbouwen. Wel echt voorzichtig zijn met die schenen, is een hele rottige blessure waar je eigenlijk altijd gevoelig op blijft. Je hebt wel goed schoeisel? Verder is het handig misschien eens kritisch naar je hardloop techniek te kijken, je moet je er niet op blind staren maar misschien leuk eens wat te lezen over PoseRunning en ChiRunning.
Maar join the club *\o/*
Laatst bijgewerkt door Kasmir op 25-07-12 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:07

Winged schreef:
Hallo, ik ben druk bezig met poging zoveel van STR. Gister les 1 gehad en die ging verbazingwekkend goed. In oktober wil ik de 4 mijl van Groningen lopen dus ik móet nu ook wel. Naast STR ben ik elke dag een online workout (30 day shred) aan het doen. Merk wel dat het op die manier een leuke combinatie is. Ik sport om wat strakker te worden en om mijn conditie te verbeteren :)

30 day shred heb ik ook gedaan vorig jaar! Wel het ook weer oppakken :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:08

Sharitje schreef:

Allebei, conditie omdat ik gestopt ben met paardrijden, van vier keer per week actief bezig zijn naar niets is vreselijk. Wat Kasmir ook zegt, je hebt het idee dat je dichtslibt, begint te hijgen als je een trap op moet. Zelf ben ik ook vreselijk bang dat mijn aderen dicht gaan slibben door wel te eten en niet gezond te blijven sporten.

Vetverbranding is wel erg welkom, met name nu in de vakantie. Al heb ik nog niet echt het idee dat ik verbrand, ik ben in een week tijd gewoon 2 kilo aangekomen. En ik geloof niet dat dat spieren zijn. Ik heb altijd erg dikke bovenbenen gehad, maar nu eindelijk het idee dat mijn bovenbenen strakker worden!!

Ik probeer eerst mijn vijf kilometer te kunnen lopen, dat wil ik dan een tijdje aanhouden en dan uitbouwen naar tien kilometer met start to run.

Diëten is voor mij ook niets, zeker niet in deze tijd. Maar je moet er gewoon wel op letten dat als je begint met hardlopen je niet ook meer moet gaan eten, wil je afvallen.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:11

Ik doe het voornamelijk voor m'n conditie. Gewoon, dat ik ook nog beweging krijg. Zeker nu ik vakantie heb.

Heb net m'n tweede keer erop zitten en het ging goed, alleen wel enorm heet.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:26

Ik wil wel wat afvallen. Ik eet gewoon gezond en probeer meer te bewegen. Gaat prima :)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:30

Alleen maar voor conditie (valt bij mij geen vet te verbranden) ik ga net als Winged de 4 mijl lopen. Die heb ik aantal jaren geleden ook gelopen en toen in iets minder dan 30 minuten... wil nu mijn tijd wel verbeteren.

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:07

30 day shred lijkt mij ook wel erg leuk zeg! Wie weet... Moet je dat iedere dag doen? Dan wordt het wel een uitdaging... Dat moet dan snachts ofzo :P

@Kasmir, ik heb inderdaad goede schoenen, en op gevoel afgegaan wat betreft looptechniek, en dat gaat nu dus eigenlijk altijd goed. Geen 1x pijn gehad, ook niet de volgende dag.

Ik loop nu wel meer op een bospad, en niet meer alleen op de weg..
En wil eigenlijk binnenkort wel gewoon in het bos zelf gaan lopen. Dan neem ik de hond misschien ook wel mee..
Waar lopen jullie? Mooie omgeving?
Dat werkt ook wel motiverend, als je tussendoor kunt genieten van de natuur :)

Sharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:35

Ik loop ook in het bos, ik vertrek thuis al wandelend naar het bos (5 min) begin daar te lopen en wandel dan ook gewoon terug naar huis.
Ik ga ook proberen om om de keer afwisselend een van onze honden mee te nemen. en als ze het gewoon zijn probeer ik misschien alletwee (dan zijn die ook rustig 's avonds }> )

Ik ben moeten stoppen omwille van mijn knieën en ook scheenbeen-pijn. Heb nu nieuwe loopschoenen gekocht en ga dus terug starten! Ik hoop deze avond, anders zal het morgen of vrijdag zijn.
Ons gras is af dus we zullen morgen of vrijdag moeten hooien (wegens kans op onweer vrijdag)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:40

moet idd iedere dag! 10 dagen heb je leven 1 dan 2 dan 3.
Het is maar iets van 20 minuten :)

Ik loop in de sportkamer :') Ik loop namelijk op de loopband :)
Soms ga ik wel is naar buiten maar niet vaak. Loop liever gewoon hier.. Vorig jaar liep ik wel altijd buiten maar sinds we een loopband hebben niet meer. Best slecht := Maarja. Echt een mooie hardloopomgeving is hier ook niet. Want het bos ben je met 5 minuten rennen al doorheen. Verder veel door velden dus nogal eentonig. Maar die weg is op en neer wel precies 5km dus daar liep ik vorig jaar wel veel.

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 11:59

Oke en dat is gewoon ook op youtube te vinden? Je doet dus 10 dagen hetzelfde dan...

Vind het wel lachen haha!

Voordeel van lopen op de loopband is dat niemand je ziet.. Maar ik ben toch wel dol op frisse lucht, dus zou dan liever door de eentonige velden lopen.
Wij hebben wel een hometrainer thuis, maar juist de hele tijd naar de muur kijken vind ik eentonig :P

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 12:16

Mijn armband glijdt nogal af als ik heb gezweet. Niet echt handig. Als ik hem rond mijn bovenarm doen, begint mijn hand op een gegeven moment te kloppen. :') Daar moet ik nog even wat op verzinnen.

Dat 30 day shred klinkt, ondanks dat ik geen idee heb wat het is :+ wel interessant! Ga ik eens googlen.

Lopen doe ik over de zeedijk. In principe kan ik vanuit mijn huis wel te voet vertrekken, maar dan moet ik over een vrij druk stuk en heb dan niet zoveel behoefte om bekenden tegen te komen. := Daarom rijd ik met mijn auto een stukje verder.
Misschien dat het in een later stadium wel kan hoor.

Heeft iedereen eigenlijk afstandsdoelen? Zelf heb ik namelijk als doel om uiteindelijk een uur te kunnen hardlopen. Mijn eerste streven is 20 minuten en dat wil ik uitbouwen. Heb ook absoluut geen behoefte om aan wedstrijden ofzo mee te doen.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 12:17

Stacey: Gefeliciteerd!!!

Ik heb niet echt afstandsdoelen, wel tijddoelen. Als ik afstand en tijd ga combineren kom ik er namelijk op uit dat ik langzaam ben, en dasnieleuk.

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 12:18

Hé deel 2 alweer..Ik loop achter!
Geen spannende verhalen ik ben bezig met afstuderen, rijd om de dag de paarden en verder op de bank of aan tafel met mijn laptop... Zo min mogelijk bokken en ff geen hardlooptijd :( Balen!! Maar typ snel weer mee.

Ik wens iedereen veel succes en plezier met hardlopen en tot snel!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 12:21

Thanks RubyRed, en dat langzame herken ik. :') Ik heb namelijk op mijn GPS gezien dat als ik wandel ik 6 km/u ga en bij hardlopen 8 a 9 km/u. Hoewel ik laatst 10 km/u ging. Maar als ik dat vergelijk met de snelheden die ik hier voorbij heb zien komen... :')

Lein, balen. Het kan zo ontspannend werken tussendoor!! Succes met je afstuderen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 12:24

MightyJoe schreef:
Verder veel door velden dus nogal eentonig.
Nou, de loopband lijkt me nog veel eentoniger. :D

Mijn doel is om 10 km te kunnen lopen.